Şimdi Ara

Mazda uzun menzilli elektrikli araçların daha fazla zarar verdiğini düşünüyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duru-kan

    Haber için teşekkürler. Emission kelimesinin karlılığı yaymak, salmaktır. Bu tip haberlerde ısrarla “salınım” kelimesinin kullanıldığını görmekteyim. Daha dikkatli olursanız sevinirim. Teşekkürler.
    yanlışınız var hocam, yaymak, salmak fiillerinin karşılığı "to emit" tir. emission ise yayılım, salınımdır.
  • duru-kan D kullanıcısına yanıt
    Yavuz Bulent Bakiler Sozun Dogrusu programinda trafik polislerinin "bekleme yapmayin" sozlerinin yanlis oldugunu, dogrusunun "beklemeyin" demek oldugunu iddia ederdi. Bana mantikli gelmisti. Herhangi bir faydasi olmadana fazla bir kelime kullaniliyor. Burada da "...karbon salinimi yaptigi..." yerine "...karbon saldigi..." seklinde soylemek gerektigini dusunulebilir bu mantikla. Ama "emission" isim tabi, fiil degil.

  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Yani pil sarj-desarj disinda baska durumlardan da etkileniyor. Bu yuzden telefon pilleri ile kiyaslamak dogru sonuca goturmeyebilir. Muhtemelen burada 160 bin km'yi baz alma sebepleri Amerika'da Tesla Model 3 icin verilen pil garantisinin 100 bin mil olmasi. Ama mesela Toyota hibrit araclarinin pil garantilerini 150 bin mile cikardi. Yani duzgun kullanimda verilen garantiden daha iyi dayaniyor olabilirler. Ama hibrit ile elektrikli araclari da karsilastirmak dogru olmayabilir.

  • Sirf kendileri buyuk pilleri yapamiyor, utgun fiyata uretemiyor diye, baskalarina iftira ve camur atmak Mazdaya hic yakismayan bir hareket olmus.

    Bataryali elektrikli araclardan baska uygun bir secenek yok gelecek icin. Bunu simdiye kadar coktan anlamalari gerekirdi. Hidrojen vs. hepsi cok daha zararli...

  • suslu76 S kullanıcısına yanıt
    Teslanin yillar once urettigi piller yaklasik 500.000 km dayaniyor, tabi menzilleri de bir miktar azalarak. Yeni uretilen pillerin ise yaklasik 1.000.000 mil yani 1.7 milyon km dayanmasi bekleniyor. Ozellikle uretilecek olan semi-truck dusunuldugunde bunlar normal rakamlar zaten. Karoseri ise 30 yillik kullanim omrune gore uretiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapamıyorsan çamur at. Yine de ileride bu pillerin nasıl imha edileceği muallak durumda. Bir haberde perte çıkan teslanın hurdaya çıkarılamadığını, öğütülemediğini, öylece ortada kaldığını okumuştum.

  • Elektrikli araçların daha zararlı olduğuna dair birçok araştırma var. Umarım benzinli ve dizel araçlar üretilmeye devam eder de şu pilli araba saçmalığına mecbur kalmayız.

    https://www.webtekno.com/elektrikli-otomobiller-dusundugunuz-kadar-cevreci-degiller-h36437.html

    https://www.sde.org.tr/enerji/elektrikli-araclar-dizeller-kadar-cevreye-zararli-hale-gelebilir-haberi-6421

    https://www.dunyahalleri.com/elektrikli-araclar-dizelden-daha-cok-salinima-sebep-oluyor/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pspoor P kullanıcısına yanıt
    "Dayanma"dan kasit onemli. O yuzden garanti surelerini goz onunde bulundurmuslar.

    "...Model 3 - 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period..."https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty

    "...We are proud to announce a significant enhancement to our Hybrid Battery Warranty. Starting with the 2020 model year, every Toyota hybrid battery warranty is being increased from 8 years or 100,000 miles, to 10 years from date of first use, or 150,000 miles whichever comes first. This enhancement serves as an indication of our confidence in the quality, dependability, and reliability of our products..."https://www.toyota.com/owners/resources/warranty-owners-manuals




  • maximus8282 M kullanıcısına yanıt
    Ban

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alito kullanıcısına yanıt
    Dünya üzerinde gercekten büyük kötülükler var, hatalar var ve olmaya da devam edebilir, lakin insanlarin en boşu, en gereksizi ve berbati da kapitalizme karsi cikanlaridir. Bunlar ayri bir igrençlik türüdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maximus8282 M kullanıcısına yanıt
    kaynak olarak verdiğiniz haberleri okursanız hepsi kıyaslamayı elektrik üretimi ile aracın ürettiği karbon salınımı üzerinden kıyaslamış.Peki bu kıyaslamayı yapanlar niçin içten yanmalıların yakıtı olan petrol üretimi işlenmesi lojistiği v.s etkenleri hesaplamıyorlar?
    Ne güzel birinin yakıtı olan elektriği hesap et..diğerinde sadece kullanım esnasındaki salınımı baz al..Yiyorsa içten yanmalıların yakıtının temeli olan petrolüde hesaba katsınlar bakalım ne çıkıyor..
    Ha bu hesaba hidrolik çatlatma gibi çevreye oldukça zarar veren teknikleri katmasalarda olur...

  • suslu76 S kullanıcısına yanıt
    Yanlış hatırlıyor olabilirsiniz. Tesla motor ve bataryaya 8 yıl garanti veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt
    Neyi yanlis hatirliyor olabilirim? Verdigim referansa bakin. Farkli modeller icin farkli garantiler gecerli. Model 3 icin 8 yil ve 100 bin mil.
  • wert1903 W kullanıcısına yanıt
    çine yolla bak nasıl elementlerine ayırıyorlar sadece izle :) pilleri elektronikleri vs geri dönüştürebiliyorlar çoğu avrupa ülkesinde geri dönüştürme ileri seviyede

  • suslu76 S kullanıcısına yanıt
    Tam dediğiniz gibi olmasa da motor ve bataryaya ayrı bir garanti sunulması Olayı farklı bir yere taşıyor.

    http://teslaturk.com/tesla-model-3-garanti-detaylari/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi hayatları boyunca teslaya binemeyecek adamların sabah akşam tesla övmesi çok hoşuma gidiyor.alksjdaskjfk.sizler sömürülmek için süper canlılarsınız

  • Ben şahsen yolun çok başında olduklarını düşünüyorum. Hidrojen alternatifi üzerine de çalışmalar var.. 800 km menzile ulasan hundai suv var.. Elektrik enerjisini sadece güneş enerjisinden sağlanabilir ilerde.. Çünkü mevcut günes enerjisi panelleri yüzde 22 verimlilikte.. Atılım depoloma ve günes enerjisinde beklenir.ö

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    içten yanmalı motorların verimi yaklaşık %35 tir.yanlış biliyorsunuz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.