Şimdi Ara

Marmaray projesi hakkında... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
1.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ftzi sen hala nasıl banlanmadan hayret ediyorum!

    Ayrıca, "boğaz köprüsü için de aynı şeyler söyleniyordu", "çekemeyenler çatlasın", gibi mantıksız, bilime dayalı olmayan sözler hiçbişey ifade etmez. Hızlandırılmış tren (hızlandırılmış facia) projesinde de bir öğretim üyemizin bilime dayalı tespitleri kaale alınmamıştı. Bedeli ağır olmuştur! Siz hala alkışlamaya devam edin.
  • sanki Boğaz kköprüsünü de bu hükümet yaptı bide onunla övünüyo
  • Fake arkadaşın uzaklaştırılıp mesajlarının silinmesini arz ederim...


    Konuya gelirsek, inanılmaz dehşetler içinde okudum. Olacak şey değil...


    Bu ülkede bir şey doğru yapılmayacak mı?

    Adama hesap sorarlar....

    Resmen boşu boşuna milyarlarca dolarımız heba edilecek..


    İnanmıyorum böyle birşey olamaz....


    Burada bir ihanet söz konusu olabilir....

    Geç kalmadan bu yoldan dönmek lazım....


    Bu sabah değerli profesör hocamıza sorduk kendisi Eski İstanbul İTFAİYE müdürüdür aynı zamanda, yangınla ilgili yönetmelikleri Türkiyede ilk getiren kişidir.

    Çok değerli bir insandır.

    Bu MARAMARAY projesinde güvenlik açısından da bir fiyasko olduğunu söyledi...

    Eğer yangın patlama, veya su basma gibi felaketler olursa, insanların kurtulma şanslarının olmadığını tahliye tüneli yapılmadığı tek hat yapıldığını söyledi...

    Yani en eufak bir tehlike orada bir felakete yol açacakmış...


    İnanılmaz...


    Bir an önce bu yanlışlardan dçnülmesi gerekir...




  • @ftzi



    Squalla İle Çok Benzerliğin var........




    Modlar Şunu Banlayın Da Ortam Gerilmesin Lütfen.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: out

    Boğaz köprüsü yapılırkende böyle şeyler ortaya atılmıştı.
    Boğazdan esen şiddetli rüzgarlara bu köprü dayanmaz. fırtınada, depremde yıkılır. 6 şerit olmasına ne gerek var o kadar araba mı var , lüzumsuz, israf vs vs vs... Ama 30 senedir maşalla ayakta ve ist. un yükünü çekiyor..
    Tabii zamanında bunları söyleyenlerden hiç biri, sonradan yaa kusura bakmayın arkadaşlar biz yanılmışız sizi de yanılttık demedi..

    Bu arada Japon mühendisliğini de yabana atmamak lazım. her ay 6-7 şiddetinde deprem olan bir ülkede, rüştünü ispat etmiş adamlar.. Onların yanında bizim akademisyenler tatlı su tosbağası gibi kalıyo.
    Önce en iyi 500 üniversite arasına girip de ondan sonra konuşsalar daha isabetli olacak..


    Tabi sen çözüldü sanıyorsun ama kazın ayağı öyle değil. Her iki köprünün yapım şekli komplodur ve türlü dolandırıcılıklarla yapılmıştır. Yazsam ne klavye dayanır ne can... Bimemeniz çok doğal, siz hala köprüler iş görüyor sanın. Elbette köprü yapılmalıydı ancak şu anki köprüler hatalıdır, bu iş bir malı olduğundan beş kat pahalıya alıp sonra da iyi pazarlık yaptım demeye benzer




  • quote:

    Orjinalden alıntı: icg


    quote:

    Orjinalden alıntı: out

    Boğaz köprüsü yapılırkende böyle şeyler ortaya atılmıştı.
    Boğazdan esen şiddetli rüzgarlara bu köprü dayanmaz. fırtınada, depremde yıkılır. 6 şerit olmasına ne gerek var o kadar araba mı var , lüzumsuz, israf vs vs vs... Ama 30 senedir maşalla ayakta ve ist. un yükünü çekiyor..
    Tabii zamanında bunları söyleyenlerden hiç biri, sonradan yaa kusura bakmayın arkadaşlar biz yanılmışız sizi de yanılttık demedi..

    Bu arada Japon mühendisliğini de yabana atmamak lazım. her ay 6-7 şiddetinde deprem olan bir ülkede, rüştünü ispat etmiş adamlar.. Onların yanında bizim akademisyenler tatlı su tosbağası gibi kalıyo.
    Önce en iyi 500 üniversite arasına girip de ondan sonra konuşsalar daha isabetli olacak..


    Tabi sen çözüldü sanıyorsun ama kazın ayağı öyle değil. Her iki köprünün yapım şekli komplodur ve türlü dolandırıcılıklarla yapılmıştır. Yazsam ne klavye dayanır ne can... Bimemeniz çok doğal, siz hala köprüler iş görüyor sanın. Elbette köprü yapılmalıydı ancak şu anki köprüler hatalıdır, bu iş bir malı olduğundan beş kat pahalıya alıp sonra da iyi pazarlık yaptım demeye benzer

    Ayrıca Türkiyede en iyi 500 üniversiteye girmiş 3 tane üniversite var.

    Araştırmadan ortaya yorum yapmayın...

    Daha önce forumda açtım....

    İtü , Sabancı , İ.Ü hatta sanırım Bilkentte girdi o listeye...

    İtü 134. mü ne olmuştu...


    Tayyibin laflarını alıp buralarda atıp tutanları kınıyorum... Ayrıca yukarıdaki profesörün dediği gibi bu arkadşaın dediği aynn şunun gibi olmuş:

    KUŞLAR İKİ AYAKLIDIR, İNSANLARDA İKİ AYAKLIDIR O ZAMAN İNSANLAR UÇABİLİR...

    Ne alakası var köprülerle bu geçitlerin....

    Ortadaki iddialar bariz biçimde belliyken , başka birşeyle karşılaştırıp olayı saptırmanın anlamı yok...

    Ayrıca Boğaz köprüsü ve FSM köprüsü sanırım sorunlu... Boğaz köprüsünün bir halatı kopmuştu hatta sanırım kaynak yapılmıştı öyle değil mi? Depremde yıkılma riski de var ayrıca




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ayrıca Boğaz köprüsü ve FSM köprüsü sanırım sorunlu... Boğaz köprüsünün bir halatı kopmuştu hatta sanırım kaynak yapılmıştı öyle değil mi? Depremde yıkılma riski de var ayrıca

    Evet @antiochos ikisi de sorunlu. Projelendirilmeleri, yapılmaları tam bir fiyasko aslında, bakmayın bugün geçip gidiyoruz üstünden. Tüp geçti de görünüşe göre sakat doğuyor hadi hayırlısı... Bilim adamlarını dinlemeyelim siyasete alet olalım dersek vay halimize. Bkz: Bolu tünelinden fay hattı geçiyor denmişti, fay kırıldı, deprem oldu, tünel çöktü, Allahta bitmemişti de içinde kimse yoktu... Neyse buna da gereken önlemi alsalar bari artık masraf felan demeyip. Bunun yanında yer seçimi hususunda artık yapılacak bir şey yok.




  • Bu Millete iyilik yaramaz. yapmazsın niye yapmıyor?Orda yatmasını yemesini bilirler. Yaparsın ülkeyi dolandırıyor? satıyor diye başlarlar muhalefete. Diğer arkadaşın dediği gibi üniversitelerimiz çok biliyor ve bu yüzden ilk 500 giremiyor. Sorsan şimdi o profesöre ben dünyanın en iyi üniversitlerinde okudum, şöyle okudum ,böyle okudum ,der madem o kadar çok biliyonuz Gidin önce Üniversitelerinizi ilk 100 demiyoruz 500 sokunda öğle konuşun. Muhalefet olmaktan başka bişey bildiğiniz yok. Siz bilseydiniz, okusaydınız, projeyi Japonlar uygulayacağına siz uygulasaydınız. Ben profum demekle olmuyor bu işler reklam yapma iş yap iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kanuni001 -- 26 Aralık 2006; 2:29:24 >
  • Yukarıdaki iki cevap örnekte verildigi gibi
    Örnek 1A kanuni001 ve onun fake i yada dünkü banlanan ftzinin kendisi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kanuni001

    Bu Millete iyilik yaramaz. yapmazsın niye yapmıyor?Orda yatmasını yemesini bilirler. Yaparsın ülkeyi dolandırıyor? satıyor diye başlarlar muhalefete. Diğer arkadaşın dediği gibi üniversitelerimiz çok biliyor ve bu yüzden ilk 500 giremiyor. Sorsan şimdi o profesöre ben dünyanın en iyi üniversitlerinde okudum, şöyle okudum ,böyle okudum ,der madem o kadar çok biliyonuz Gidin önce Üniversitelerinizi ilk 100 demiyoruz 500 sokunda öğle konuşun. Muhalefet olmaktan başka bişey bildiğiniz yok. Siz bilseydiniz, okusaydınız, projeyi Japonlar uygulayacağına siz uygulasaydınız. Ben profum demekle olmuyor bu işler reklam yapma iş yap iş.


    katılıyorum. sadece muhalefet yapmak için doğru yapılan veya yapılması gereken işlerede karşı çıkanlar var.




  • Bazı arkadaşlar konuyu yuvacık barajıyla karıştırmışlar herhalde
  • Biz Türk halkı çok gaz bi milletiz.
  • Varsayımlar üzerine kurulu saçma bir yazı. japonya dünyada en çok deprem olan bölgelerinden biri. yılda 6-7 şiddetinde depremler oluyor. Hatta Tusunami tehlikesi de cabası. Ama yaptıkları binalar, tüneller hiç yıkılmıyor. Adamlar alanlarında dünya çapında ün yapmışlar. Tabii ki fay hattı geçen yerin zemini çürük olacak. yanii. Boğazın zemini çürük de japonyadaki tünellerin zemini çok mu sağlammış. Japon referans vermiş bak arkadaş ben abd de ve japonya da şu şu tünelleri yaptım, bu bu depremlere sorunsuz dayandı diye bu aklıevvel de kuş polemiğine girmiş.
    Sonra borçlanılıyormuş da Japon imf siymiş de bla bla.. Cebindeki sıcak parayı vermektense tünelin çalışıp kendi kendini amorti etmesi daha iyi değil mi.?. Hiç iş bilmeyen esnaf bile nakit değil krediyle araba alıyor. Çalıştırıp taksitlerini ödüyor. Neyse yazmaya kalksam bu sayfalarca sürer. Anlayan anlamıştır...

    Bu adam tabii acaba ismi mi kullanılmış yoksa hakikaten kendi mi yazmış belli değil.. (çünki yazının seviyesi bir prof a göre epey düşük)

    Bakın bugünkü gazetede ne var. Bakşa bir Prof. İst de 7,6 lık deprem 2225 yılına kadar olmaz diyor. Hadi bakalım

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/5675529.asp?gid=48




  • Madde 5 - Cevabınız 2c ve d

    2c) “ Batırma tünelin temel tabanı, deniz dibinin yaklaşık 16 metre altına yerleştirilecektir; taban seviyesinden itibaren yaklaşık 25 metre altındaki düzeye kadar uzanan tabakada, sıvılaşma riskinin ortadan kaldırılabilmesi amacıyla zemin iyileştirilmesi yapılacaktır. ”

    2d) “ Zemin iyileştirme çalışmalarında kullanılması muhtemel olan yöntem, kum tabakalarına çimento enjeksiyonu, kum sıkıştırma ve kazık çakma yöntemidir. Zemin iyileştirilmesi , güzergâh hattı boyunca ölçülen 450-500 metrelik bir bölgede gerçekleştirilecektir. ”

    İhalesi yapılmış bir işte, henüz kullanacağınız yöntemi bile bilmiyorsunuz. Bu nasıl bir ihale? Yönteme göre maliyet ve güvenlik derecesi değişik olur. Bu yöntemlere ihaleden önce karar verilmeli idi. İhaleden önce yaptığımız ikaz ve uyarılarla dilimizde tüy bitti, ama bu uyarılara kulak vermediniz ki… Şimdi, tehlikeyi sezmiş ve önlem almak lüzumunu duymuş görünüyorsunuz. Ancak, gene yanlışlar yapıyorsunuz. Şöyle ki;


    Birinci Yanlış: Derin zemin iyileştirilmesi 450-500 metre uzunlukta değil en az 1100 metre boyunda yapılmalıdır. Sıvılaşabilen kum tabakasını 16 metre derinlikte tarayarak kaldırıp atsanız bile, bu tabakanın altında, Sarayburnu kıyısından itibaren Kız Kulesi'ne doğru, yaklaşık 900 m ilâ 1000 m uzunluğundaki bir kesimde, taşıma gücü çok düşük, kohezyonlu ikinci bir çürük tabaka mevcuttur. Bu kohezyonlu çürük zemin depremde büyük oturmalara neden olabilir. Tünelin eklem yerlerini hasara uğratıp, tüneli su baskınına uğratabilir.

    İkinci Yanlış : Sıvılaşmaya karşı deniz dibinde kum sıkıştırma yönteminin hiçbir etkinliği ve yararı olmaz. Tek başına çimento enjeksiyonu veya kazık çakma da yeterli değildir. Önce, sağlam kayaya kadar inen ve araları en çok 2 ilâ 3 metre olan kazıkları çakmalı ve hemen akabinden tüm alan, tünel tabanından itibaren en az 20 metre derinliğe kadar, çimento enjekte edilerek aralıksız sağlamlaştırılmalı ve her iki yöntem birlikte uygulanmalıdır. Kazıklar muhakkak surette, sıvılaşabilen kum tabaka altındaki killi çamur tabakasını da delip geçerek derinlerdeki grovak cinsi kaya zemine kadar inmelidir. Sıvılaşma konusunda yazdığımız bir kitabı (Ref. 10) bilginiz için ilişikte sunuyoruz.


    Cumhuriyet üniversitelerini düşman gören zihniyet aldığı milyar dolar borçları böyle değerlendiriyor. İşten haberleri bile yok soru soran uzmanlara tercümelerle cevaplar veriyorlar. Görevleri süresince 128 milyar dolar artan dış borcumuz bu tür inşaatlara, yollara yatırılıyor tüm çevreleri de bu işlerden nemalanıyor...




  • edıt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theycantmeasureheart -- 26 Aralık 2006; 19:58:32 >
  • Ha şöyle.Demekki isteyince doğru dürüst yazılar yazabiliyormuşsun.Ben senin siyasi içerikli yazılarını okumuyorum bana yazdıklarını değil.Hakaret falan yok yazımda

    1-İkide bir banlanan (yanlışmı?)

    2-utanmadan fake nick alıp giren (yasak olduğu halde bir insanın kuralları kendi kafasına göre youmlaması, sayesinde fikirlerini yazabildiği foruma saygısızlıktır.Bunada hakaret de istersen)

    3- kişiliğini ortaya koyamayan (İkide bir nick değiştirip forumda kendisi olarak var olamayan.Kişiliğini var edemeyen)

    4-doğru dürüst cümle kurmayı beceremeyen ("o ınsanın dedıgının hıc bır anlam ifade etmiyor!!! " Bu cümlelerinden yanlızca biri.Yazılarını aldığın dilbilgisi eğitimini dikkate alarak okursan baştan aşağı düşük cümlelerle dolu olduğunu görürsün)

    5-fikir beyan etmeyi hakaret etmek zanneden ("ulan sız bu ulkeye dusmansınız , bu ulkenin gelismesini elgeliyorsunuz ,ulkeyi bolmeye calısıyorsunuz ozellikle o sınnan bılmem ne !!!!" Buda senin cümlen)

    En tehlikeli cahil türü yarı cahildir.Cahil kendini bilmez.Bilgili insan ne bildiğini bilir.Ama yarı cahil ne bildiğinide ne bilmediğinide bilmez her şeyi bildiğini sanır.Bence sen tartışmaya deyecek bir insan değilsin.Buda benim senin hakkındaki görüşümdür hakaret değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Matrix Prisoner -- 26 Aralık 2006; 20:04:11 >




  • Madde 6 - Cevabınız 2f


    2f) “ Ciddi bir taşkın sırasında Boğazın iki yakasında inşa edilecek bent kapakları kapanabilecek ve böylece İstanbul'un altındaki delme tüneller ve derin istasyonlarda oluşabilecek deniz suyu baskını önlenebilecektir. ”

    Yanlışlar : Bir göçme anında batırma tünele giren deniz suyunun her iki yakadaki yolcu istasyonlarını basmaması için, önerdiğiniz bent kapağı önlemi yanlıştır. Çünkü, önemli olan göçmeyi ve su baskınını önlemektir. Yoksa, su baskınının olacağını varsayıp, istasyonları su baskınından kurtarma önlemlerini düşünmek marifet değildir. Batırma tünel yerine delme tünel yapsa idiniz, bu gibi katostrofik ihtimaller aklınıza bile gelmezdi. Ne yapalım ki, inatla batırma tünel fikrinde ısrar ediyor ve fikir değiştirmiyorsunuz.

    Eğer, depremde göçme olur ve tüneli su basarsa, sizin bent kapaklarınız hiçbir işe yaramaz. Çünkü, birkaç saniye içinde deprem titreşimleri ve sıvılaşma nedeni ile deniz suyu her tarafı basar, bent kapağı zamanında devreye giremez, girse bile raylar v.b. manialar nedeni ile mutlak geçirimsizlik sağlanamaz.





  • Ama şehir metrosu için temelinden yanlıştır. Burada çok önemli üç yanlışa işaret edelim:

    Birinci yanlışınız: Avrupa demiryolu için Boğazı geçen bir demiryolu tüneli yapmak gereksizdir. Avrupa veya Asya Demiryolu ile İstanbul'a gelen veya İstanbul'dan giden yolcu sayısı bir günde ortalama 569 kişidir. Halbuki, Boğazı geçecek bir raylı sistem yatırımı için yolcu sayısı 569 değil, İstanbul'un her iki yakasını her gün arşınlamak zorunda olan ve Boğaz Köprülerini kullanan 1 (bir) milyon İstanbullu yolcudur. İnsaf sahibi birine soralım. 569 kişilik Avrupa � Asya demiryolu yolcusu mu önemli, yoksa Boğaz köprülerini her gün geçen 1 (bir) milyon İstanbullu yolcu mu?

    Avrupa veya Asya'dan demiryolu ile gelen veya giden ve feribotlarla taşınan eşya ise günde ortalama 2650 ton'dur. Boğaz Köprülerinden geçen günde ortalama 2 milyon ton eşyanın yanında bu 2650 ton yük bir 'hiç' mertebesindedir. Görülüyor ki, hem yolcu hem de yük taşımacılığı açılarından, demiryolu geçişi 'feasible' yani, ekonomik ve yararlı bir yatırım değildir. Sadece ve sadece bir lüks ve gösteriş yatırımıdır. Esas ihtiyaç, Asya - Avrupa demiryolunu karşıdan karşıya bağlamak değil, Boğazın her iki yakasını toplu taşıma amaçlı şehir metrosu ile, birbirine bağlamaktır. İstanbul bir münteha (nihayet) yani son bulan bir istasyondur. İstanbul'a gelen demiryolu yolcusu İstanbul'u geçmek değil, İstanbul'da kalmak ister. Bu nedenle, İstanbul Boğazı'nda bir Asya - Avrupa demiryolu geçişine ihtiyaç, hiç mi ama hiç, yoktur. İhtiyaç, sadece şehir ulaşımını sağlayacak raylı metro geçişindedir.

    Ama, bir Asya-Avrupa demiryolu geçişi plânlayalım, içine de bir metro geçişi koyuveririz olur biter diye düşünmüş iseniz, bu düşünce tarzı 'urban transport' = şehir toplu taşımacılığı açısından çok ters ve sakıncalıdır. Ama, Sayın Bakanımız konuya buldukları 'pratik' (!) çözümle her iki grubu da memnun edeceğini ümit etmektedir. Tek tünelle her iki grubu da iki kıta arasında rahatça seyahat ettirebileceklerini düşünmektedir. Gerçi bu iş denizin altına girip sonra da şarkı söylemek için ağzımız açmaya benzer. Zira şarkı söylemek ve denize dalmak ayrı işlerdir ve ayrı ayrı yerlerde yapılırlar. Aynı, kent içi taşımacılıkla, şehirlerarası demiryolu taşımacılığının ayrı ayrı şeyler olması gibi� Birbirinden farklı iki etkinliği aynı anda yapmak istemek uçuk bir ütopyadan başka bir şey değildir.




  • ileride rahat ederiz diye bu projenin biteceği zamanı bekliyorduk. ileride işimize arabayla değil de metroyla gideriz diye bir düşüncemiz vardı ama artık bitti. niye... bir kere yapılacak olan ve çok önemli bir yeri olan bir projeyi bile adam gibi yapamıyorlar. buda HIZLI TREN projesi gibi olmaz inşallah.
  • İkinci yanlışınız: Seçtiğiniz Asya - Avrupa demiryolu güzergâhı aynı zamanda metro amaçlı kullanılacak desek bile, metro yolcusu için caydırıcıdır. Şöyle ki, Suadiye'den 4 Levent'e gidecek bir yolcu 30 kilometre yol katetmek için gidişte ve dönüşte toplam en az 1 (bir) saat zaman sarf edecektir. Çünkü, 30 kilometre yolculuk ve onbeş istasyon'da dur-kalk ve Yenikapı'da uzun yürüyüşlü bir tren aktarması söz konusudur (Şekil 3) . Metronun ortalama hızı 30 ilâ 35 km/saat'dir. Dolayısı ile, Samatya ve Halkalı istikametine gidecekler hariç, yolcuların çoğu ne gidişte ne dönüşte bu metro güzergâhını tercih etmeyecek ve eskisi gibi Boğaz Köprülerini kullanacaktır. Yani, bebek ölü doğmuş olacaktır. Buradaki en büyük yanlış, Asya - Avrupa demiryolu için bir güzergâh seçip, bu güzergâhı metro da kullansın demekten kaynaklanıyor.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.