Şimdi Ara

Marka fanatikliğine son Önemli olan İNSAN HAYATI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
88
Cevap
1
Favori
2.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kendim de olmak üzere birçoğumuz yoğurdumuz ekşi diyemiyoruz.Evet herkesin bildiği takip ettiği bir test merkezi var.Euro ncap.Bu merkezdeki kaza testlerini izleyellim.Test edilen aracın sınıfını fiyatını ve donanımını göz önüne alarak kendi değerlendirmelerimizi TARAFSIZ BİR ŞEKİLDE YAPALIM.Ve hepimiz için faydalı bilgilendirci boş olmayan bir başlığa daha imza atmış olalım.

    LÜTFEN RİCA EDİYORUM FANATİKLİK DUYGUMUZU BİR KENARA BIRAKIP OBJEKTİF DEĞERLENDİRELİM.YAPANLARA DA PRİM VERMEYELİM VE UZAKLAŞTIRILMASINI TALEP EDELİM.ÇÜNKÜ BURDA ÖNEMLİ OLAN İNSAN HAYATI.DÜNDEN BERİ TESTLERİ İZLİYORUM VE NAKADAR YANILDIĞIMI GÖRDÜM.KAFAMA TANK DİYE OTURMUŞ ARAÇLARIN NEKADAR VASAT OLDUĞUNU GÖRDÜM.....



  • evet bu çok önemli.araçların güvenlikleri çok önemli

    evet arkadaşlar testlerden baya bi aracı inceledim.2000 modelden aşağı arabalar maalesef kötü.Çok nadir 4 yıldız var.Bu testte önemli nokta hava yastığı.
    Yan hava yastıkları.Perde hava yastıkları yıldız sayısının artmasında en etkili faktörler arasında.Fakettiyseniz.2000 modelden yukarı araçlarda önden çarpmalarda ön kapı direklerine ve tavana dikkat edin çoğu araçta sapa sağlam kalıyor.Ama 2000 modelden ağaıdaki araçlarda maalesef kağıt gibi buruşuyor.Sanırım artık bu bölümleri güvenlik kabini olarak çelikden üretiyorlarmış.Böyle bi duyumum omuştu.

    http://www.euroncap.com/carsearch.aspx?make=eab7b364-a1ba-4979-b5c1-3a9055c534ca

    incelemek isteyenler için sitenin bir linki....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vatoz00 -- 29 Temmuz 2008; 13:22:58 >




  • Ben Renault'yu marka olarak pek sevmem. Ama konu güvenliğe geldimi dururum. Renault gerçekten güvenliğe önem vermeye başladı. Takdir ediyorum. 6 airbag Megane larda standart mesela. 5 yıldız alan araçları da gayet fazla.
  • Objektif olmak gerekirse Fransız dedin mi uzak duracaksın.
  • Ben riyayet etmiyorum Ncap rakamlarına, bugun bir fransız alman yada japon arbaanısın birbirlerine delicesine guvenlik farkı oldugunu dusunmuyorum

    Hos B sınıfı araba almam kemiklerinin kalcamdan cıkmasını istemiyorum bir kazada
  • bizim araç 4 yıdız almış
  • benim ncap hakkinda pek anlamadiği birsey var

    sen yarise 5 yildiz ver kocaman alfa 156 3 yildiz ki 156 var kuzende 12 hava yastiği var yaw ki kaportada oldukca sağlam insanin hic inanasi gelmiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Hayat Bana Göre Değil
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    benim ncap hakkinda pek anlamadiği birsey var

    sen yarise 5 yildiz ver kocaman alfa 156 3 yildiz ki 156 var kuzende 12 hava yastiği var yaw ki kaportada oldukca sağlam insanin hic inanasi gelmiyor.


    Bununla ilgili şöyle bir sıkıntı olabileceği aklıma geliyor. Firmaların aynı modelde çeşitli donanım seviyeleri oluyor ve bu seçenekleree göre aktif/pasif güvenlik donanımları da değişebiliyor. Mesela Yaris'in Euro NCAP'e giren aracında (Sol Special 9 AB) 9 tane hava yastığı (2 adet ön, 2 adet yan, 4 adet perde ve 1 adet diz) var ve bu araç 5 yıldız almış. Ancak aynı Yaris'in Terra modelinde sadece 2 adet (sürücü ve yolcu), Sol ve sol Special modellerinde ise 4 adet hava yastığı mevcut. Durum böyle olunca tüm Yaris kullanıcıları "benim aracım 5 yıldızlı" diyemez ki. Sol neyse de Terra'nın 2 hava yastığı ile alabileceği yıldız sayısı ancak 4 olurdu herhalde.

    Ayrıca tek başına yıldız bence herşey demek değil çünkü testlerde araçlar belli bir hızla bir engele çarpıyorlar ve bu durumda aracın karşı karşıya kaldığı etki aracın kendi cüssesiyle orantılı oluyor. Ama trafikteki kazaların ne kadarı sabit bir yere çarpma suretiyle meydana geliyor? Kazada karşınızda sizin 2 katınız cüssede bir araç varsa yıldızları omzunuzdan söküp başka bir yere takmanız icap edebilir. Bu nedenledir ki ben 156'da kendimi Yaris'te olduğumdan daha güvende hissederim.

    Not: 156'nın NCAP testi yok. 159'un 5 yıldızı, 147'nin ise 3 yıldızı var.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    benim ncap hakkinda pek anlamadiği birsey var

    sen yarise 5 yildiz ver kocaman alfa 156 3 yildiz ki 156 var kuzende 12 hava yastiği var yaw ki kaportada oldukca sağlam insanin hic inanasi gelmiyor.


    hummerın kazasını görmüşündür forumda bu YADP farklı bi olay
  • koskoca jipler 4 yıldız alırken ufacık araçlar 5 yıldız alıyor.buna ne demeli?
    tamam sınıflara göre derecelendiriliyor ama 4 yıldız alan D sınıfı araç ile 5 yıldız alan c sınıfı araçları nasıl kıyaslayacağız?
    misal bmw5serisi 4 yıldız; clio3 ise 5 yıldız veya fiat 500
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    koskoca jipler 4 yıldız alırken ufacık araçlar 5 yıldız alıyor.buna ne demeli?
    tamam sınıflara göre derecelendiriliyor ama 4 yıldız alan D sınıfı araç ile 5 yıldız alan c sınıfı araçları nasıl kıyaslayacağız?
    misal bmw5serisi 4 yıldız; clio3 ise 5 yıldız veya fiat 500



    64 km hızla önden, sabit duran, deforme olabilir bariyere çarptığında clio daha güvenli. Acı ama gerçek. Ama kafa kafaya çarpışsalar sanırım bmw'de olmayı yeğlerdim momentum farkından ötürü




  • MARKA FANATIKLIGI YAPINCA NOLUYO MERAK EDIYORUM . INSANLARIN OVDUKLERI MARKALAR ACABA GITTIKLERI ZMN PLAZALARDAN PLAKETMI ALIYOLAR YOKSA ARABALARDA INDIRIMMI YAPIOLAR. BEN HIC BIR SEYI OVMEM ARKADAS USTUNE PARAMI VERIOLAR


    DOGRUNUN YANINDA , YALANINDA KARŞISINDAYIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fletch -- 30 Temmuz 2008; 17:04:22 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Ben Renault'yu marka olarak pek sevmem. Ama konu güvenliğe geldimi dururum. Renault gerçekten güvenliğe önem vermeye başladı. Takdir ediyorum. 6 airbag Megane larda standart mesela. 5 yıldız alan araçları da gayet fazla.


    6 airbag standart ama ESP'yi opsiyonel olarak bile alamıyorsun .
  • Arkadaşlar bu testlerde baz alınan şey kaza sonucu aracın içindeki mankenin aldığı darbeler ve manken de oluşan hasarlar.Eğer içindeki mankenler ölümcül darbe alıyosa bu araç d sınıfı değil z sınıfı olsa fos anlamına geliyor.Burda aracın dağılma durumunu aracın sağlam olması gereken ve çabuk büzüşen yarler olarak bölümlendirmişler sanırım.Eğer bir aracın sağlam olması gerekn yer sağlam değilse zayıf nokta olarak da belirtilmiş.
  • Hakkımızı arayalım herkesede emsal olsun dedik oraya bile adamlar fanatiklikten ne yapacaklarını şaşırıp yok şu araba olsaydı olmazdı

    yok bu marka daha iyi mükemmel şanzumanı var diyor, anlamak güç bu insanlar hayatta kaybedip burda yaptıkları yanlışı

    doğruya çevirmeye hasret bir insandan bir tebessüm almak için çırpınan ama ne yazıkki burda bile bulamayan başarısız insanlardır.
  • quote:

    koskoca jipler 4 yıldız alırken ufacık araçlar 5 yıldız alıyor.buna ne demeli?
    tamam sınıflara göre derecelendiriliyor ama 4 yıldız alan D sınıfı araç ile 5 yıldız alan c sınıfı araçları nasıl kıyaslayacağız?
    misal bmw5serisi 4 yıldız; clio3 ise 5 yıldız veya fiat 500


    yıldızlar sınıflarına göre veriliyor...

    verdiğiniz örnek mesela, bmw 5 serisi 4 yıldız clio 5 yıldız...ancak bmw 4 yıldız olsa da daha güvenli...çünkü üst sınıf ve kasa olarak büyük...

    bunun anlamı şu aslında, bmw o sınıfta bir -örnek veriyorum-Mercedes E serisi kadar kaza da güvenli değil...

    ya da hyundai getz 4 yıldız clio-punto 5 yıldız...aynı şey geçerli...
  • Beyler sıfır araçların piyasaya çıkarken sundukları standart donanımı ve standart güvenlik donanımı neden berbat.Buna sesimizi çıkaralım.Avrupada daha donanımlı ve daha yüksek güvenlik paketine sahip araçlar ülkemizden de ucuza satılıyor.Bu bizden kaynaklanıyo.Sesimizi çıkartalım.Standar güvenlik donanımı zayıf araçların satılmasını devlet engellesin izin vermesin ayrıca da avrupa birliği diye didinen hükümet buna el atsın.Avrupalı hemdaha güvenli hemdaha ucuz alıyo bu araçları bizde ise hemen fiyatı bindiriyolar.Sesimizi yükseltelim.Peki bunu nasıl yaplım bu konuyla ilgilenen devlet kurumuna hergün mail atalım.Elimizmi yorulacak.Hergün atalım sonuç alana kadar.Tarafsız medyaya da atalım bunu haber yapsınlar.Tarafsız diyorum çünkü bazıları bu markalardan reklam aldıkları için böyle birşeye girişmezler.Nedersiniz.
  • Beyler birbirimize tartışmalı cevap yazmadan asıl konumuza dönersek bu tür mesajların ilgi görmediği anlaşıldığında biteceğini düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eggy13

    80 km den sonra hepsi salça tenekesidir




    +1
  • puanlar sınıflara göre veriliyor.buraya kadar tamam.
    piyasadaki araçların çoğunluğu ortalama 1300kg desek,atıyorum clioyu bu ağırlıktaki bir cisim ile kafa kafaya çarpıştırsalar daha iyi olmaz mı.böylece yıldızlar ağırlığa,sınıfa göre verilmez.bu durumda atıyorum fiat 500 2,clio 3,focus 4,bmw 5 yıldız gibi değerlerle yayınlansa daha iyi olur. belki 5 değilde 10 üzerinden olur,daha detaylı olması için..
    bir konu açılmıştı fiat ve audi q7 hakkında.burada yıldız-sınıf ilişkisi çok açık ortaya çıktı.audiye göre fiat 1;fiata göre de audi 10 yıldız almış gibi birşey oldu.umarım doğru anlatmışımdır.
    yani işin aslı her araç belli bir kütle ile kafa kafaya çarpıştırılıp da test edilmeli.sırf kendi ağırlığı baz alınmamalı.o zaman gerçek dayanıklılıkları ortaya çıkar.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.