sevgili mühendis arkadaşlar ektre verecegim linki mutlaka okuyunuz.Anlatmaya çalıştığım şeyleri çok güzel özetlemiş ama maalesef ingilizce , çünki bilimin temeli bize değil yabancılara ait.Bu yazıyı okuduktan sonra hala bana veya roverci arkadaşa bu konuda soracagınız birşey kalmayacağını umuyorum.bende yeni farkettim bu sayfasını çok basit ve güzel yazmış yazan . Eee ne demişler BILMEK DEĞİL ANLATABİLMEK MAARİFET
Continuously Variable Transmissions have a low gear ratio and a high gear ratio with infinitely many ratios in-between. The advantage of a CVT is the ability to keep the engine RPM in it's optimum power output range for all operating conditions. A vehicle with a CVT transmission can be diagnosed with this software. Most Ford, GM, Honda, and Nissan CVT's use a drive belt and two variable size pulleys, as shown below, to deliver power to the transaxle final drive planetary gear set
bu tip şanzımanlarda gazı kapattığınızda devir belli bir yere kadar yükselip sabit kalıyor,yani
bildiğimiz formul bu şanzumana işlemez.
extra bilgi vermek istiyorsan krank açı sensörünün işlev ve görevini de anlatmanı rica etmiştim.
çünkü devir ve hız konusunu çözen kilit burası.
bir motorun devir çevirme potansiyeli nasıl bulunur asıl roverci yi yanıltan baştan burasıydı.
Bu cvt önemli bir buluş arkadaşlar cünki mekanikteki en önemli problemlerden birisi optimum power ın sabit kalamamasıdır.Buda da benzin tüketiminin artışı demektir.ToyataPrius (hibrit motor teknolojisi) denen araç ise 2010 yılının aracıdır diyebiliriz tabii ki son teknoloji oluyor elektronikçiler sayesinde .Ama her teknolojide problemleri getirir beraberinde göreceğiz bakalım türkiyenin koşullarında hangi teknoloji daha sürdürebilir olacak , bu olay daha yeni denenmekte başarılı olursa tüm araçlara kullanılır.Ama klasik şanzımanın ömrü iyi kullanımla 500-750 km gider bun CVT ne kadar gider bilemem, tüketici verileri gerekli . Bizim nesil mühendisler klasik nesil sayılır, öyle her yeni şey kendisini ispatlamadan bu günün koşullarında kendisini yok ediyor vesağlam olanlar ayakta kalıyor.Nesi var dsebriyaj pedalının basarsın gider bir sürü elektronik sensore de ihtiyacın olmaz .Sensörlerin fiyatları hakkında arkadaşlarımızın bilgisi varsa neden muzdarip olduğumu anlanlar, kücücük oksijen sensorü koskoca karbüratorle aynı para ,ne gerek var alahaşkına bişr karbüratorlü araç iyi bir bakımla 1 milyon kilometre gider , ufak tefek ''replacement kit'' ile 100-150 ytl masrafla 500 bin kilometre daha gider .Hepsi piyasa ekonomisi bunların ama şimdi bunlar moda birşey diyemeyeceğim.Ama aracınız bozulurda dağın başında alırsanız anlarsınız klasik mekanizmanın basitliği ile yeni nesil farkını.Cebinizden de yaptığınız benzin karlarının hepsi bir kerede uçup gider. Neyse Akıncı yine acılarımı depreştirdin , sana başarılar dilerim daha genç ve azimlisin gelecek de elektronikçilerin görünüyor ne yapalım
Saygılar
Continuously Variable Transmissions have a low gear ratio and a high gear ratio with infinitely many ratios in-between. The advantage of a CVT is the ability to keep the engine RPM in it's optimum power output range for all operating conditions. A vehicle with a CVT transmission can be diagnosed with this software. Most Ford, GM, Honda, and Nissan CVT's use a drive belt and two variable size pulleys, as shown below, to deliver power to the transaxle final drive planetary gear set
bu tip şanzımanlarda gazı kapattığınızda devir belli bir yere kadar yükselip sabit kalıyor,yani
bildiğimiz formul bu şanzumana işlemez.
extra bilgi vermek istiyorsan krank açı sensörünün işlev ve görevini de anlatmanı rica etmiştim.
çünkü devir ve hız konusunu çözen kilit burası.
bir motorun devir çevirme potansiyeli nasıl bulunur asıl roverci yi yanıltan baştan burasıydı.
Orjinalden alıntı: vezir
Bu cvt önemli bir buluş arkadaşlar cünki mekanikteki en önemli problemlerden birisi optimum power ın sabit kalamamasıdır.Buda da benzin tüketiminin artışı demektir.ToyataPrius (hibrit motor teknolojisi) denen araç ise 2010 yılının aracıdır diyebiliriz tabii ki son teknoloji oluyor elektronikçiler sayesinde .Ama her teknolojide problemleri getirir beraberinde göreceğiz bakalım türkiyenin koşullarında hangi teknoloji daha sürdürebilir olacak , bu olay daha yeni denenmekte başarılı olursa tüm araçlara kullanılır.Ama klasik şanzımanın ömrü iyi kullanımla 500-750 km gider bun CVT ne kadar gider bilemem, tüketici verileri gerekli . Bizim nesil mühendisler klasik nesil sayılır, öyle her yeni şey kendisini ispatlamadan bu günün koşullarında kendisini yok ediyor vesağlam olanlar ayakta kalıyor.Nesi var dsebriyaj pedalının basarsın gider bir sürü elektronik sensore de ihtiyacın olmaz .Sensörlerin fiyatları hakkında arkadaşlarımızın bilgisi varsa neden muzdarip olduğumu anlanlar, kücücük oksijen sensorü koskoca karbüratorle aynı para ,ne gerek var alahaşkına bişr karbüratorlü araç iyi bir bakımla 1 milyon kilometre gider , ufak tefek ''replacement kit'' ile 100-150 ytl masrafla 500 bin kilometre daha gider .Hepsi piyasa ekonomisi bunların ama şimdi bunlar moda birşey diyemeyeceğim.Ama aracınız bozulurda dağın başında alırsanız anlarsınız klasik mekanizmanın basitliği ile yeni nesil farkını.Cebinizden de yaptığınız benzin karlarının hepsi bir kerede uçup gider. Neyse Akıncı yine acılarımı depreştirdin , sana başarılar dilerim daha genç ve azimlisin gelecek de elektronikçilerin görünüyor ne yapalım
Saygılar
Continuously Variable Transmissions have a low gear ratio and a high gear ratio with infinitely many ratios in-between. The advantage of a CVT is the ability to keep the engine RPM in it's optimum power output range for all operating conditions. A vehicle with a CVT transmission can be diagnosed with this software. Most Ford, GM, Honda, and Nissan CVT's use a drive belt and two variable size pulleys, as shown below, to deliver power to the transaxle final drive planetary gear set
bu tip şanzımanlarda gazı kapattığınızda devir belli bir yere kadar yükselip sabit kalıyor,yani
bildiğimiz formul bu şanzumana işlemez.
extra bilgi vermek istiyorsan krank açı sensörünün işlev ve görevini de anlatmanı rica etmiştim.
çünkü devir ve hız konusunu çözen kilit burası.
bir motorun devir çevirme potansiyeli nasıl bulunur asıl roverci yi yanıltan baştan burasıydı.
cvt nasıl çalşır anlatır mısın?
karank açı sensörü nü de 3 .kez soruyorum
teşekkürler
KRANK AÇI SENSORÜ ne niye taktın anlamadım? Çok iyi bildiğin bir konuyu mu soruyorsun yoksa daha detaylı bir şeyler öğrenmek için mi soruyorsun.Bunu açıkla ki bende ona göre cevap yazayım sordugun parça bu mu http://www.acetronic.com/images/GXfromSENSOR7.pdf
Ben yine de sen cevap vermeden bildiğim bir konuyu ileteyim (genel bilgi için herkeze yazıyorum ) , Elektronik distributorler çıkmadan önce bu tür elektronik sensorler falan pek kullanılmazdı herşey herkezin çok kolay anlayabileceği kadar basit ve sistematik idi.1950 model arabaları incelerseniz platinli ve karbüratorlü o zaman motor olayının sanıldığının aksine mekanik bir saat gibi çalıştığını anlayabilirsiniz. RPM devir saati göstergeleri şimdilerde hep eletronik olarak gelen sinyalleri analiz edip ona göre RPM göstermekte halbuki kısa zaman once(benim için kısa zaman ) aynen kilometre saati gibi flexible kablo içinde dönen ''flexible shaft ''ile sağlanıyordu. Dolayısıyla biz şu anda araçların bulunduğu sistemleri değil klasik sistemi öncelikle anlamamız gerekiyor ki bunun üstüne elektronik ateşleme sistemini, yakıt kontrol sistemlerini , kartlı (PCB)arabaların ateşleme sistemlerini,EFI sistemini ve herkezin çok sık kullandığı enjektörlü ateşleme sistemini daha rahat anlayabilelim .Elektronik distribütorlerde devir sayını ölçmeye yarayan parça krank açı sensörü denen parça olmalıdır .ve krankın kaç kere döndügünü elektronik olarak sayar .Halbuki klasik araçlarda bujilerden birinden sinyal alınır ve dakikada kaç kere çaktığı ile bulunurdu kesin ve az hata yapabilen sistem .Buna göre avans verilerek motorun performansının istenildiği gibi ayarlanması sağlanırdır.Meşhur hava/ yakıt karışımı denen olay , aslında çok basit ama çok değişken bir durumdur .
gelelim CVT şanzımanına , bu konu benim uzmanlık alanım değil ancak temel olarak prensibini biliyorum.Eskiden 1950 lerde traktörlerde denemişti sonra neden vaz geçildiğini bilmiyorum(zaten bu kısım benim kafama yatmıyor) . Konu söyle : Dikkat ederseniz araçlarda vites sayısı devamlı olarak armaktadır.1970-1980 arası 4 vites yeterliyken 1980-1995 arsı 5 .vites standart olmuş , simdilerde 6 ve7 . vites de araçlara konulmaya başlanmıştır.Belki bilmezseniz ama 1945-1950 model chevroletler tek vitesliydi.Burada amaç makimum torku devamlı olarak devrede tutabilmektir.Eger araçlarınızın her viteslere ait rpm-tork eğrilerini bulabilirseniz,belli bir devirden sonra bu tork değerinin düşmeye başladığını göreceksiniz.Bu noktada vites atarak max. tork korunmuş olur. Teoride bize anlatılan söyleydi aracınız eger max. tork degerinde ve max. vites sayısındaysa min .benzin sarfıyatı olur .Bu konu çok tartışılmakdır aynen bu konunun topiği gibi ama ben inandığım ve bilerbildiğim kadarıyla öyle 90 km de min sarfıyatı diye birşeyin olmaması lazım . Her aracın maximum torq değerini hangi devirde yakaladıgı bellidir, dolayısıyla yapılması gereken 5. viteste (6.vites varsa tabiiki 6 .da) bu devirde araç sürmektir. gelelimCVT meselesine bu şanzıman bize sonsuz vites sayısını teorik oarak vermektedir.Çünki 1950 yıllarda denenen traktörlerinde sistem gibi büyükçe koni tarzı bir parça düşünün bunun üzerinde gezen bir kayış her noktasında farklı bir çap değerine sahi olacaktır.Koninin kesitini alırsanız ve koni üzeinde ilerleseniz durum anlaşılacaktır.2 mm sonra koninin bu noktadaki açı azalacak ve böylece devam edecektir.Bu şu demektir. demek ki elimde sonsuz çapta dişli bulunmaktadırve istenilen noktaya giderek bu çap değeri yakalanabilir.O zaman da istenilen tork değeri belli noktada yakalanabilir , elektronik de devreye girince bu noktanın neresi olduğu saptanmakta ve araç devamlı değişen bir vites li araç gibi hareket etmekte ve benim yukarıda bahsettigim min. benzin sarfıyatını elde etmek için çok iyi bir yoldur. tabiki artada dişli olamyınca vites geçişlerindeki sarsıntı yaşanmayacak ve aynen elektrikli motor gibi devir artınca hızın artması gibi devamlı ve sabit torq yakalanacaktır.bu konuda hibrit motor teknolojili araçları incelemenizi siddetle öneririm ,gelecekte bütün yeni nesil araçlar bu şekilde motorlar ile donatılacaktır.Buna türkiye de avrupa birliği meselesinden dolayı uymak zorundadır.Çünkü istenen emisyon degerleri artık klasik araçlarımızla yakalayamayacagımız kadar düşük olacaktır.
cvt nasıl çalşır anlatır mısın?
karank açı sensörü nü de 3 .kez soruyorum
teşekkürler
bir resim eklemiştim ama sanırım hata yaptım sitede görünmüyor
Ben takmadım
biaralar devir kesici sohbeti vardı.
devir kesiciyi her viteste illaki aynı devirde girdiğini sanıyorlardı.
ecu, krank açı sensöründen aldığı sinyal doğrultusunda devir kesiciyi farkılı devirlerde de sokar.
her viteste aynı yerde girmesi şart değil dedim .motor ısısı dahi bu işi değiştiren bir parametredir
ancak bana inanmayanlar çıktı,hatta bişey bilmediğimi de iddia ettiler.neyse
makine değil elektronik mühendisi olduğum için işi bildiğim halde krank açı sensörünü senin anlatmanı istedim.
sayın vezir cok bilen cok yanılır demişsiniz ama yanıldığım noktayı pek bulamadım? şimdi verdiğiniz örnek motor bilgisidir... ben motor bilgisinden pek anlamadığımı belirtmiştim... şimdi tabikide ünv de bölümünüzden sınava girerseniz tabikide fiziği fln yeterli derecede karıştıracaksınız işinize motorla alakalı soruyu motor bilgisinden mühendislik bilginizden cevaplayacaksınız... ancak platformda giden bir araç için hesap yaparsanız tabikide bu işin içine sadece motoru sokabilirsiniz... ancak hareket eden araçlar için motor çalışma prensibleri nekadar önemli ise fizik kanunlarıda bir okadar önemlidir... bunuda unutmamak gerekir... atılan bir taşın hızlanması yere düşmesi havada kalma süresi gibi niceliklerin tamamen çözümü fiziktedir... bir motorun devri devire göre alınan hp yada tork ve sanzumanların oranlarına göre uyarlanan hız tamamen siz makine mühendislerinin işidir... ancak o motor sayesinde ilerleyen bir aracın yani bir kütlenin hızı ise hem makine mühendislerini hem fizik mühendislerini ilgilendiren bir durumdur... benim anlatmak istediğim sizin okul yaşamınızdaki geçen olay mantıklıdır çünkü bölümünüz ne ise ona bakmanız gereklidir... ancak yürüyen bir makineyi sadece makine mühendisleri tasarlamaz bir makine yürüyorsa bu makineyi tasarlamak A dan Z ye hesap yapmak hem makine hem fizik hem aero dinami den anlayan mühendislerinin işidir... yani sözün kısası... yürüyen bir makine ile ilgili bir hesap yapılacaksa bu hesapbında net ve doğru olması istenicekse... bunu yapan kişi hem motordan anlıyacak hemde fizikten anlayacaktır... ki bu bile aslında bana göre kabaca bir yanıt olur... arabanın sürtünme katsayısındaki her türlü veri ve dış etkenleride katmak gerekilidir... yani kısacası o hesap (yani formül) sadece kabanında kabasıdır... sadece motor ve yere iletilen güç miktarıdır... ancak bir cisim hareket ediyorsa bu kabul edilemez bir hesaptır... Saygılar...
ben anladım durumu ama yine de sorayım dedim olur yaa üniversitede pas geçmissin konuyu falan ama elekronik mühendisi olduğunu ve 2 yıllık mühendis olduğunu söylediğin için artık bu makina mühendisine karbüratör nasıl çalışıyor demek gibi oluyor o yüzden şaşırdım biraz... ama bilmemek hiçbir zaman ayıp değildir , o yüzden soruları kalp kırmadan sormaya çalışırım hep.
elektronikçi olduğunu ögrendik ama hangi okul olduğunu da sormuştum bu konuda fikir vermedin?Çalışıyor musun bu konuda da birşey söylemedin.hanği sehirdesin , sana bunları başka birşey için sormuştum ama neyse Ben biri ara bu eklektronik işine kapıldım ve bir baskı devre üretim yerine danışman olmuştum tek yüzlü ve çift yüzlü PCB kartı üretiyorduk.Eğer tasarımın varsa devre kartı için yardımcı olabilirim.Genelde elektronik işinde çalışanlar bir süre sonunda piyasada istedikleri kalitede iş bulamadıkları için , kendi tasarımlarını yaparlar ve yolu eninde sonunda devre kartı (PCB) bulmaya gelitr burada tıkanırlar , yüzlerce böyle gelen elektronik müh. kişi tanıyorum , hepside canavar gibi bilgili kişiler ama üretim çok farklı bir şeydir.Gerekirse seni yönlendirebilirim bilgin olsun .
slazer sizlere daha fazla yardımcı olması için bir web adresi göndermiştim burada herşeyi net olarak konu başlıkları karıştırmadan anlatmış ve fiziğin konunlarının da sonucu nasıl etkilemediğini belirtmiş bir daha okumanı tavsiye ediyorum.Çünki bunlar sonuçta hızı değil , bu hıza çıkma anındaki zamanı etkilemedir. Zaman uzayabilir veya kısalabilir ama hız ve devir göstergesi aynı sonucu gösterir. ivme ,hız arasındaki önemli farkı anlatmaya gerek duymuyorum , hepinizi temel konuları iyi anlamaya davet ediyorum.
BİLİNDİĞİ GİBİ ARAÇ MUAYENE İSTASYONLARI ÖZELLEŞMİŞ VE BU İHALEYİ ALAN FİRMA 700 CİVARINDA MAKİNA MÜHNEDİSİ ALARAK(İLK ETAPTA)BU İŞİ YAPACAĞINI SÖYLEMİŞTİ.AMA GELİN GÖRÜNKÜ BİZİM ODAMIZ BU ÖZELLEŞMEYE İTİRAZ EDEREK MAHKEMEYE GİTMİŞ VE YÜRÜTMEYİ DURDURMUŞTUR...BU KONUDA YÜZLERCE MAKİNA MÜHENDİSİ İŞSİZKEN BÖYLESİNE ÜYESİNİ DÜŞÜNMEYEN BİR ANLAYIŞLA BU KONUYU TIKAMAK HANGİ AKLA HİZMETTİR DİYE SORMAK LAZIM..BUNUN İÇİN BU KONUDA DUYARLI OLUP mmo@mmo.org.tr adresine bir yazı göndermek bile ciddi bir şey ifade ediyor..lütfen duyarlı olalım.. kaldıki bu iş özelleştiği koşullarda çok daha iyi yapılacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
ben anladım durumu ama yine de sorayım dedim olur yaa üniversitede pas geçmissin konuyu falan ama elekronik mühendisi olduğunu ve 2 yıllık mühendis olduğunu söylediğin için artık bu makina mühendisine karbüratör nasıl çalışıyor demek gibi oluyor o yüzden şaşırdım biraz... ama bilmemek hiçbir zaman ayıp değildir , o yüzden soruları kalp kırmadan sormaya çalışırım hep.
elektronikçi olduğunu ögrendik ama hangi okul olduğunu da sormuştum bu konuda fikir vermedin?Çalışıyor musun bu konuda da birşey söylemedin.hanği sehirdesin , sana bunları başka birşey için sormuştum ama neyse Ben biri ara bu eklektronik işine kapıldım ve bir baskı devre üretim yerine danışman olmuştum tek yüzlü ve çift yüzlü PCB kartı üretiyorduk.Eğer tasarımın varsa devre kartı için yardımcı olabilirim.Genelde elektronik işinde çalışanlar bir süre sonunda piyasada istedikleri kalitede iş bulamadıkları için , kendi tasarımlarını yaparlar ve yolu eninde sonunda devre kartı (PCB) bulmaya gelitr burada tıkanırlar , yüzlerce böyle gelen elektronik müh. kişi tanıyorum , hepside canavar gibi bilgili kişiler ama üretim çok farklı bir şeydir.Gerekirse seni yönlendirebilirim bilgin olsun .
Fikir vermek değil lisansımı buraya yazmak istemedim.şuan ayrıca master da yapıyorum.
istanbulda özel bir şirkette eds (elektronik data system) üzerine çalışıyorum
pcb üzerine çalışmak nasip olmadı.
kendi özel tasarımım yok var olanla oynadık bugüne kadar.
aslında otomotiv sektöründe çalışmak istiyorum ,diagnostik konusunda tecrübe ve bilgim var
beni bu yönde iş değiştirmeye yönlendirirsen çok sevinirim.
krank açı sensörünü de sana cevaplattım çünkü ben cevap versem elektronik mühendisi ne anlar krank tan diye yine polemik yaratmasınlar istedim
senin bahsettiğin konu aynen şu oluyor, web sitesinde belirtmiş zaten her fizik okuyan kişi de bunları biliyor ama aracın gerçek durumuna ne kadar etkisi olabileceğini ancak mühendisler anlayabilir.
Why isn't it perfectly accurate?
There are far too many factors that affect a car's velocity to be reasonably considered in this table. Barometric pressure and altitude all contribute to a variable air pressure that affects the external pressure on the tire, reducing its size and reducing the vehicle's velocity. The tire size is also affected by other factors like temperature, humidity, car weight, car weight distribution, weight shifting caused by acceleration, and rotational speed (centrifugal force). Gravitational forces from the earth, moon, and sun also affect the pressure on the tire and its size.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
sayın vezir cok bilen cok yanılır demişsiniz ama yanıldığım noktayı pek bulamadım? şimdi verdiğiniz örnek motor bilgisidir... ben motor bilgisinden pek anlamadığımı belirtmiştim... şimdi tabikide ünv de bölümünüzden sınava girerseniz tabikide fiziği fln yeterli derecede karıştıracaksınız işinize motorla alakalı soruyu motor bilgisinden mühendislik bilginizden cevaplayacaksınız... ancak platformda giden bir araç için hesap yaparsanız tabikide bu işin içine sadece motoru sokabilirsiniz... ancak hareket eden araçlar için motor çalışma prensibleri nekadar önemli ise fizik kanunlarıda bir okadar önemlidir... bunuda unutmamak gerekir... atılan bir taşın hızlanması yere düşmesi havada kalma süresi gibi niceliklerin tamamen çözümü fiziktedir... bir motorun devri devire göre alınan hp yada tork ve sanzumanların oranlarına göre uyarlanan hız tamamen siz makine mühendislerinin işidir... ancak o motor sayesinde ilerleyen bir aracın yani bir kütlenin hızı ise hem makine mühendislerini hem fizik mühendislerini ilgilendiren bir durumdur... benim anlatmak istediğim sizin okul yaşamınızdaki geçen olay mantıklıdır çünkü bölümünüz ne ise ona bakmanız gereklidir... ancak yürüyen bir makineyi sadece makine mühendisleri tasarlamaz bir makine yürüyorsa bu makineyi tasarlamak A dan Z ye hesap yapmak hem makine hem fizik hem aero dinami den anlayan mühendislerinin işidir... yani sözün kısası... yürüyen bir makine ile ilgili bir hesap yapılacaksa bu hesapbında net ve doğru olması istenicekse... bunu yapan kişi hem motordan anlıyacak hemde fizikten anlayacaktır... ki bu bile aslında bana göre kabaca bir yanıt olur... arabanın sürtünme katsayısındaki her türlü veri ve dış etkenleride katmak gerekilidir... yani kısacası o hesap (yani formül) sadece kabanında kabasıdır... sadece motor ve yere iletilen güç miktarıdır... ancak bir cisim hareket ediyorsa bu kabul edilemez bir hesaptır... Saygılar...
Senin mutlu olacağın ve çalışacağın yer ASELSAN dır. Zaten tüm piyasada gördüğpümüz en iyi ve detaycı elektronikçiler aselsan da çalışan veya oradan ayrılıp kendi işlerini kurup piyasada tutunabilen kişiler bu gerçek elektronik okulundan geçemek zorundadır.Sana tavsiyem ankarada çalışmayı göze alabilirsen buraya girmeye çelış yoksa harcanır gidersin , bilgi değil laf salatası bulursun.Ancak aselsan da işe alma standartlarını bayağı yükseltti ,iyi üniversite bitirmek yetmiyor artık iyi not otalamaları falan da istiyorlar bütün bunlar olduktan sonra da maaalesef torpil de gerekli .Sakın aselsanda çalıştığımı zannetme ama iyi bilirim onları.Savunma sanayine 10 senemi verdim ,şimdi petrol işindeyim BP lisansıyla bakü tiflis ceyhan boru hattında çalışıyorum ankaradan uzak kaldık ne yapalım,EDS işleri büyülttü hepsi aselsan isimini duyunca dilleri tutulur sor bakalım PCB kartlarını kime yaptırıyorlarmış askeri standartta kart yaptırmak zor gelir onlara cem 1-2 kaliteisni geçip de FR4 standardında kart kullanabiliyorlar mı? 10 senden önce parça yaptırmıştım ve ziyarete gitmiştim eds ye internetten baktım şimdi işleri büyültmüşler ,iyi gibigörünüyor ama sahibi değişmediyse yaramaz sana. Sana başarılar dilerim
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
Fikir vermek değil lisansımı buraya yazmak istemedim.şuan ayrıca master da yapıyorum.
istanbulda özel bir şirkette eds (elektronik data system) üzerine çalışıyorum
pcb üzerine çalışmak nasip olmadı.
kendi özel tasarımım yok var olanla oynadık bugüne kadar.
aslında otomotiv sektöründe çalışmak istiyorum ,diagnostik konusunda tecrübe ve bilgim var
beni bu yönde iş değiştirmeye yönlendirirsen çok sevinirim.
krank açı sensörünü de sana cevaplattım çünkü ben cevap versem elektronik mühendisi ne anlar krank tan diye yine polemik yaratmasınlar istedim
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
Çünki bunlar sonuçta hızı değil , bu hıza çıkma anındaki zamanı etkilemedir. Zaman uzayabilir veya kısalabilir ama hız ve devir göstergesi aynı sonucu gösterir.
+1
olayın özeti burası. bahsi geçen sürtünme rüzgar vs. gibi faktörler kesinlikle hızlanmayı yakıt tüketimini son hızı etkiler ama hız ve dewir oranını asla..
HAZIR MÜHENDİSLERİ BULMUŞKEN, BİR SORU DAHA SORMAK İSTİYORUM. DEVİR VE HIZIN ORANTILI OLDUĞU KONUSUNDA PROBLEM KALMADI. BUNA İLAVE OLARAK; FABRİKALARIN VERMİŞ OLDUĞU BİLGİLERDE, MAX GÜÇ: 100 BG / 6000 D/D , MAX HIZ: 185 KM. GİBİ BİLGİLER YAZAR. BUNUN, BİZ KULLANICILAR İÇİN ANLAMI NEDİR? BU BİLGİLERİ NASIL YORUMLAMALIYIZ? YA DA YORUMLAMALI MIYIZ? BU VERİLERDEN, ARACIN SON VİTESTE 6000 DEVİR ÇEVİRDİĞİNDE 185 KM HIZ YAPMASI GEREKTİĞİ SONUCUNU ÇIKARABİLİR MİYİZ? YA DA BU BİLGİLER, SADECE OTOMOTİV KONUSUNDA ÖĞRENİM GÖRMÜŞ KİŞİLER İÇİN MİDİR? CEVAP HAYIR İSE, YANİ SON VİTESTE MAX. DEVİRDE MAX HIZ OLUŞMAZ İSE; NEDEN KULLANIM KİTAPLARINA BU BİLGİLERİ YAZARLAR. BEN BİR TÜKETİCİ OLARAK DÜŞÜNDÜĞÜMDE, SATIN ALACAĞIM BİR YAZICININ(PRİNTER) KULLANICI EL KİTABINA BAKARIM. DAKİKADA KAÇ SAYFA YAZIYOR DİYE. YANİ SATIN ALMADAN TEKNİK BİLGİLER BANA BUNU SÖYLEMELİ BENCE. UYARSA ALIRIM, UYMAZSA ALMAM. BUNU ÖĞRENEBİLMEK İÇİN MUTLAKA YAZICIYI KURUP, DAKİKA TUTARAK KAÇ SAYFA YAZDIĞINI BULMAYA ÇALIŞMAK KOMİK OLMAZ MI?
quote:
Orjinalden alıntı: ZeaLoT
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
Çünki bunlar sonuçta hızı değil , bu hıza çıkma anındaki zamanı etkilemedir. Zaman uzayabilir veya kısalabilir ama hız ve devir göstergesi aynı sonucu gösterir.
+1
olayın özeti burası. bahsi geçen sürtünme rüzgar vs. gibi faktörler kesinlikle hızlanmayı yakıt tüketimini son hızı etkiler ama hız ve dewir oranını asla..
hayır arkadaşım şu anda proje üstündeyim net olarak bilgiyi vericeğim ki ingilizcen varsa aslında vezirin veridği örneği okursan aslınd atam tersi ortaya cıkmaktadır...
Why isn't it perfectly accurate?
bu konu başlığı umarım gerekeni açıklıyordur... ayrıca hız devir göstergesi değiniz şey bile fiziğe bağlıdır arkadaşım... dünyanın çekim kuvvetinde oluşan 0.1 birim değer bile sizin o cok güvendiğiniz göstergelerinizi saptırmaya değer... son hız hesaplaması fizik ile makine mühendislerine ait bir hesaplamadır... momentumun girdiği bir değer fizikle doğrudan alakalıdır... bunu inkar eden kişilerde mühendis değillerdir... çünkü mühendisler 1. senesinde zorunlu fizik 1 alırlar...
bilmeden bu konuya yanaşanlar beni gerçekten ülkemiz için düşünmeye zorlamaktadırlar... yürüyen bir aksamın kesin formülünü sadece devire göre hesaplanması yurdum mühendisinin böyle düşündüğünü bilmek beni üzer... ama sayın vezirin verdiği ingilizce linkte yazan bilgiler fiziği öne cıkarmaktadır bilmiyorum kendisi beni doğrulamak içimi yazdı yada başka bir şey içinmi ancak size şunu söyleyeyim ki bunuda itiraz olursa ben bu forumda daha fazla zaman harcamak istemiyorum o hız devir göstergesi olarak tabir ettiğin şey bile fizik kanunları sayesinde çalışmaktadır...
slazer arkadasım, Ben seni doğrulamak için değil ama söylediklerinin payının oldugunu ama konunun devir göstergesinin hassasiyetinin değil motor krankının dönüş sayısıyla yapılan hız arasında (sabit dişli oranıyla) kesin parametreler le ölçülebilen bir bağıntı olduğu için yazdım .Yani konumuzu havanın basıncının değişmesi ,sıcaklık artışı gibi faktörler hız sonucunu etkiler dersek o zaman ben de yüzde kaç eder derim.Fizik bilgin ile bunu formülüze edebilirsen bravo sana .Ben devir göstergesinin her zaman doğruyu gösterdiğinden hareketle yani buradaki değişmeyi veya yanlış ölçme katsayısını göz ardı ederek testen bahsediyorum .Sıcaklık artışı mesela çok önemli bir faktördür biz makina müh. için çünki dişlilerin çapı büyür ve başlka dişli oranı ile verir ama bunlar hep göz ardı edilmesi gerekn faktörlerdir.Biz majör faktörler ile ilgileniriz minör olanlar kapsan dışıdır. Şimdi basit bir örenek vererek konuyu ne demek istediğimi anlatmak istiyorum.
slazer bu örnek senin için esasında;
2 adet tamamen aynı olan araç alalım(aynı marka ,model, motor) Bu iki aracı yan yana düz bir test parkurumda denemeye tabii tutalım. 2 şeritli zeminimizin biri kaymak asfalt ,diğeri tıprakve çakıllı parkur olsun. araçlardan biri kaymak asfalt zeminde gitsin, hemen yanınındaki araç ise toprak zeminde yan yana drag yarışındaki gibi kalkış yapsınlar .araçlar 5.vitese geldiklerinde asfalt zemindeki sürücünün önde olacagını hepimiz biliyoruz(sürtünme kaybından dolayı ).tabii ki önde olan aracın devir ve hızı da daha fazla olacaktır. Şimdi aynı testi şu şekilde yapalım; bu iki aracı U profillerle (1 metre uzunlukta) yan kapılarından ve şaselerinden birbirine yanyana kaynatalım .(işallah gözünüzde canlanacak şekilde anlatmaşımdır) Ve aynı testi tekrarlayalım araçlar 5. vitese geldiklerinde durum nasıl olur; Her iki araç ta aynı hız ve aynı hız devir göstergesine sahip olmazlar mı .Yok yoksa sürtünme kuvvetinden dolayı bir araçfarklı diğer araç farklı bir devir saati veya hız göstergesi gösterirler!!!! sanırım hepimiz hız göstergesinin ve devir göstergesinin aynı gösterecegini tahmin edebiliriz. Eger aynıhızdadır diyorsanız o zaman özellikle SLAZER arkadaşımızdan toprak yoldaki sürtünme kuvvetindeki kaybın nereye gittiğini açıklamasını bekliyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
quote:
Orjinalden alıntı: ZeaLoT
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
Çünki bunlar sonuçta hızı değil , bu hıza çıkma anındaki zamanı etkilemedir. Zaman uzayabilir veya kısalabilir ama hız ve devir göstergesi aynı sonucu gösterir.
+1
olayın özeti burası. bahsi geçen sürtünme rüzgar vs. gibi faktörler kesinlikle hızlanmayı yakıt tüketimini son hızı etkiler ama hız ve dewir oranını asla..
hayır arkadaşım şu anda proje üstündeyim net olarak bilgiyi vericeğim ki ingilizcen varsa aslında vezirin veridği örneği okursan aslınd atam tersi ortaya cıkmaktadır...
Why isn't it perfectly accurate?
bu konu başlığı umarım gerekeni açıklıyordur... ayrıca hız devir göstergesi değiniz şey bile fiziğe bağlıdır arkadaşım... dünyanın çekim kuvvetinde oluşan 0.1 birim değer bile sizin o cok güvendiğiniz göstergelerinizi saptırmaya değer... son hız hesaplaması fizik ile makine mühendislerine ait bir hesaplamadır... momentumun girdiği bir değer fizikle doğrudan alakalıdır... bunu inkar eden kişilerde mühendis değillerdir... çünkü mühendisler 1. senesinde zorunlu fizik 1 alırlar...
bilmeden bu konuya yanaşanlar beni gerçekten ülkemiz için düşünmeye zorlamaktadırlar... yürüyen bir aksamın kesin formülünü sadece devire göre hesaplanması yurdum mühendisinin böyle düşündüğünü bilmek beni üzer... ama sayın vezirin verdiği ingilizce linkte yazan bilgiler fiziği öne cıkarmaktadır bilmiyorum kendisi beni doğrulamak içimi yazdı yada başka bir şey içinmi ancak size şunu söyleyeyim ki bunuda itiraz olursa ben bu forumda daha fazla zaman harcamak istemiyorum o hız devir göstergesi olarak tabir ettiğin şey bile fizik kanunları sayesinde çalışmaktadır...
sayın roverci , Bir kere senin mühendisler kadar olayı iyi bildiğini rahatlıkla söyleyebilirim için rahat olsun, her yaşta eğitim olur sırf okulla falan olmaz bu işler .Yanlız okulda extradan birşey oluyor,boyle biz arkadaşlar aramızda tartıştıkmı otorite makamlar olduğu için olay kapanıyordu eskiden (şimdi nasıl bilmiyorum). Ama şimdi de internet var , belki da daha büyük bir nimet ,ama kimse tam olarak bu bilgi yığınından faydalanmıyor ne yazık ,ne yazık.Her imkan var sanal alemde ama millette binbir fikir ,2 satır birşey öğrenen çıkıyor piyasaya dükkan açıyor , sonra milleti yanlış yönlendirip duruyorlar.Mühendislik bir dizi bilginin sırayla öğrenilmesi gereken bir bilimdir.eger siz 4.sınıfta öğreneceiniz bilgiyi 1. sınıfta öğrenirseniz kafanız allak bulak olur ,herşeyi birbirine karıştırırsınız.Siz slazer arkadaşımızn dediği gibi fizik bilmezseniz mekanizma dersini hiç geçemezsiniz.ama mühendislikte majör faktörler ve minör faktörler vardır.İşte sizden beklenen majör faktörleri atlamamanızdır.Minör faktörler her zaman mevcuttur ama düşündüğünüz olayda etkisi nedir önce tasarlayarak sonra da üreterek bakarsınız ve değişiklik yapmak gerekiyorsa da yaparsınız. yine dün yaşadığım bir örnegi verecegim ; Ambarlarımızda kullanmak üzere raflardan el ile malzeme almak üzere yükselip kalkan asansör dediğimiz hareketli olacak basit tekerlekli ve güvenliği olan cihaz sipariş verdik.İhaleden bir firma kazanmış alet geldi .İhale şartlarına uygun fakat biz en fazla kendimiz dahil 200-300 klo taşıyabileceğimiz bir cihaz istemiştik.Adamlar belki de 2-3 ton yükü kaldırabilecek hidrolik aksamı bulunan kutu profilden yapılmış leş ölüsü asansör yapmışlar .tamam 100 yıl dayanır ama alet 400-450 kilo ve elle itilmesi gerekiyor .Maliyettide mutlaka çok yüksek olmuştur ,çunki satıcısı az kar ettik abi diyor.Şimdi hata nerde sen esas ona yanıt ver ben de sana motor konusunda yanıt vereyim
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
HAZIR MÜHENDİSLERİ BULMUŞKEN, BİR SORU DAHA SORMAK İSTİYORUM. DEVİR VE HIZIN ORANTILI OLDUĞU KONUSUNDA PROBLEM KALMADI. BUNA İLAVE OLARAK; FABRİKALARIN VERMİŞ OLDUĞU BİLGİLERDE, MAX GÜÇ: 100 BG / 6000 D/D , MAX HIZ: 185 KM. GİBİ BİLGİLER YAZAR. BUNUN, BİZ KULLANICILAR İÇİN ANLAMI NEDİR? BU BİLGİLERİ NASIL YORUMLAMALIYIZ? YA DA YORUMLAMALI MIYIZ? BU VERİLERDEN, ARACIN SON VİTESTE 6000 DEVİR ÇEVİRDİĞİNDE 185 KM HIZ YAPMASI GEREKTİĞİ SONUCUNU ÇIKARABİLİR MİYİZ? YA DA BU BİLGİLER, SADECE OTOMOTİV KONUSUNDA ÖĞRENİM GÖRMÜŞ KİŞİLER İÇİN MİDİR? CEVAP HAYIR İSE, YANİ SON VİTESTE MAX. DEVİRDE MAX HIZ OLUŞMAZ İSE; NEDEN KULLANIM KİTAPLARINA BU BİLGİLERİ YAZARLAR. BEN BİR TÜKETİCİ OLARAK DÜŞÜNDÜĞÜMDE, SATIN ALACAĞIM BİR YAZICININ(PRİNTER) KULLANICI EL KİTABINA BAKARIM. DAKİKADA KAÇ SAYFA YAZIYOR DİYE. YANİ SATIN ALMADAN TEKNİK BİLGİLER BANA BUNU SÖYLEMELİ BENCE. UYARSA ALIRIM, UYMAZSA ALMAM. BUNU ÖĞRENEBİLMEK İÇİN MUTLAKA YAZICIYI KURUP, DAKİKA TUTARAK KAÇ SAYFA YAZDIĞINI BULMAYA ÇALIŞMAK KOMİK OLMAZ MI?
arkadaşlar 700 tqane mühendis işsiz kalacak siz hal geyiktesiniz iyi iyi