Şimdi Ara

Yurt dışından bisiklet getirsek gümrüğe takılırmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
2
Favori
17.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yurt dışından bisiklet getirtmeyi düşünüyorum acaba gümrüğe takılırmı fiyat biraz yüksek sıkıntı olurmu acaba 3000$



  • quote:

    Orijinalden alıntı: emircanizmir

    hacı yurt dışıyla uğraşma.ben satayım sana benim kron u
    @tahirismaileren;

    ''Gümrük müşaviri firmaların kucağına düşmek'' tabirini hakaret olarak sayarım.

    Gümrük müşaviri olmak kolay mı sanıyorsunuz? Kaldı ki o yetkiyi aldıktan sonra devlet her daim ensende oluyor.
    Gümrük müşaviri firmaların gönderdiği evraklara istinaden işlem yapar. Yani eşyayı görmez.
    Evraklarda veya eşyada usülsüzlük varsa ve firma aradan çekilirse bütün ceza gümrük müşaviri firmasına kalır.

    Bisiklet gibi kişisel ve tek seferlik eşyalarla gümrük müşaviri firmalar ilgilenmez. (Yakın ahbabı olmadığı sürece)
    Müşavir firmaların gümrüklerdeki personelleri ilgilenir. Ki çoğu zaman patronlarının haberi de olmaz.

    Bisikletin tamamını getirtmek ''ticaret yapıldığı'' anlamına gelmez. Zira ticari bir eşyayı şahıs olarak gümrükten çekemezsin. Ya şirket sahibi olmalısın ya da bi şirkette tam yetki sahibi olmalısın. Ve bisikleti de o şirket adına getirmelisin ki ticari işlem yapabilesin.

    Bireysel olarak getirdiğin bisikleti gümrükten çıkarabilirsin. Başvurunuzu yapıp bireysel olarak beyannamenizi yazarsınız. Bir adet şahsi ürün olduğu için de tareks ile uğraşmadan vergi ve diğer masrafları ödedikten sonra eşyanızı alırsınız.

    Tareks denilen prosedürü de çıkaran gümrük ve ticaret bakanlığıdır. Önceden TSE müracati yapılırdı. Şimdi bazı eşyalarda TSE müracatına gerek kalmadı. Ama beraberinde birçok eşya Tareks kapsamına alındı.

    Şahıs olarak tareks evrağı alınamaz. Bunun için de firma olması gerekmektedir.

    Kişisel eşyalarda muafiyet hala 75 Euro'dur. 150 Euro'ya çıkmadı. Resmi gazetede yayınlanmadı...


    Eksik ve yanlış yorumlarda bulunmayın, hele de bilmediğiniz konularda kişileri, firmaları kötülemeyin...

    @tahirismaileren
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    biraz ağır olunuz bakalım. ve ezbere konuşmayınız.

    ben bir tek otomobil amortisörü getirtmeye kalkdım. evet sadece ve sadece 1 çift ebay üzerinden alınmış amortisör. kendim için getirtiyorum dedim ama kimse dinlemedi.

    sadece 165€ fatura bedeli olan bir üründü. İtalya'dan yani AB üyesi ülkeden gelen bir maldı. yani yaklaşık 445TL gibi birşey oluyor

    bana Halkalı Gümrük Müdürlüğünde verilen cevap "bu ticari eşyadır, hem tareks olacak hemde TSE" denildi. sen uğraşamassın bu işlerle git bir müşavire denildi.

    ve bana gümrük müşaviri firmanın çıkardığı masraf "yaklaşık olarak 800 TL tutar" dediler.

    evet, 165€ yani 445TL mal için 800TL masraf diyerek ağız açtılar. ve işlemlere başlamak içinde; "noter tasdikli vekaletname, noter tasdikli kimlik fotokopisi, noter tasdikli taahhütname, vergi dairesi mükellefiyet yazısı asıl, imza beyannamesi asıl" istediler. Tareks yetkilendirme istediler. sırf bu belgeler için dahi ortalama en az 200TL masraf yapacağız desek.

    445 TL değerinde malı (sadece 1 çift amortisör) gümrükten çekmek için 1000 TL masraf. BU TAM MANASIYLA KUCAĞA OTURTMAKTIR. başka bir izahı yok bunun. neticede malı çekemedim.

    size sözüm; asıl siz bilmediğiniz konularda çıkış yapmayın

    Gümrük müşavir firmasında çalışıyorum. Yani ezbere konuşmuyorum. Her gün beyanname yazıyorum.
    Sizin bahsettiğiniz hadiseyle ben onlarca kez karşılaştım.
    Otomobil parçası getirmek apayrı bir mevzuattır. Gümrük yine iyi davranmış. Zira otomobil parçalarında distribütör firmalar haricinde bireysel veya ticari olarak parça getirtmek özel izne tabidir.

    O bahsettiğiniz vekaletname, kimlik fotokopisi, taahhütname vsvs evraklarını müşavir firma değil Gümrük ve Ticaret Bakanlığı istiyor. Yine aynı şekilde tareks evrakları da bakanlık tarafından isteniyor. Müşavir firma sizin adınıza bunları gümrük sistemine tanıtıyor ve bu işlem bir sefere mahsustur.

    Elbet ki müşavir firma bütün bu işleri babasının hayrına yapmayacaktır. Sonuçta ticari bir işletmedir ve kâr elde edecektir. Ve bu 800 TL içinde müşavir firmanın kendi masrafı ve kârı haricinde devlete, Halkalı gümrüğünde eşyanızın bulunduğu depoya, eşyanızı getiren nakliyeciye (birçok nakliyeci evrak bedeli parası ister ve en az 150 TL'dir) ve diğer oluşabilecek masraflar mevcuttur.

    Eşyanızı çekememeniz de sizin bilgisizliğinizden kaynaklıdır. En basitinden alışveriş yapmadan önce birine danışsaydınız nelerle karşılaşacağınızı görürdünüz.

    Ek bilgi: Motorlu taşıtların amortisörleri gümrük tarife cetvelinde 8708.80 G.T.İ.P (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) numarasıyla yer almaktadır ve TSE yoktur.

    Müşavir firma bilgisizlerin gözünde her önüne geleni kucağa oturtan bir işletmeymiş gibi görünür. Bir araştırın bakalım A Karneli müşavir olmak için neler istendiğini...

    Bilmediğim konuymuş. peehhh...

    Alıntıları Göster
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak... İşte bir Türkiye klasiği...
  • Vergisini öderseniz sıkıntı çıkmaz diye biliyorum.Ama eğer gelirken kadroda ezilme vs. olursa o zaman bir muhattap bulmanız zor olabilir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar yurt dışından bisiklet getirtmeyi düşünüyorum acaba gümrüğe takılırmı fiyat biraz yüksek sıkıntı olurmu acaba 3000$

    parça olarak değilde bisikletin tam olarak kendisini alırsan eğer; gümrükte o "Ticari Eşya" olarak işlem görecek maalesef.

    ve gümrüğe ticari eşya olarak giren bir malı çekmek için "beyanname, tareks, ....." bir sürü şey istiyorlar. bir sürü işlem yapılması gerekiyor.
    yani kendin dahi onu oradan çıkarmayı beceremessin veya yapabilsen dahi belkide aydan fazla (hafta demiyorum) uğraşırsın.

    yani gümrük müşaviri firmaların kucağına düşeceksin.

    onların eline düşüncede, ordino ücreti, ardiye, depolama, komisyon falan derken sana çıkaracakları masraf aldığın ürünün fatura bedelinden daha yüksek olacak.

    artık karar senin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar yurt dışından bisiklet getirtmeyi düşünüyorum acaba gümrüğe takılırmı fiyat biraz yüksek sıkıntı olurmu acaba 3000$

    parça olarak değilde bisikletin tam olarak kendisini alırsan eğer; gümrükte o "Ticari Eşya" olarak işlem görecek maalesef.

    ve gümrüğe ticari eşya olarak giren bir malı çekmek için "beyanname, tareks, ....." bir sürü şey istiyorlar. bir sürü işlem yapılması gerekiyor.
    yani kendin dahi onu oradan çıkarmayı beceremessin veya yapabilsen dahi belkide aydan fazla (hafta demiyorum) uğraşırsın.

    yani gümrük müşaviri firmaların kucağına düşeceksin.

    onların eline düşüncede, ordino ücreti, ardiye, depolama, komisyon falan derken sana çıkaracakları masraf aldığın ürünün fatura bedelinden daha yüksek olacak.

    artık karar senin

    parça olarak paket halinde getirtirim hocam birde test ürünü diye yazdırsak faydası olurmki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar yurt dışından bisiklet getirtmeyi düşünüyorum acaba gümrüğe takılırmı fiyat biraz yüksek sıkıntı olurmu acaba 3000$

    parça olarak değilde bisikletin tam olarak kendisini alırsan eğer; gümrükte o "Ticari Eşya" olarak işlem görecek maalesef.

    ve gümrüğe ticari eşya olarak giren bir malı çekmek için "beyanname, tareks, ....." bir sürü şey istiyorlar. bir sürü işlem yapılması gerekiyor.
    yani kendin dahi onu oradan çıkarmayı beceremessin veya yapabilsen dahi belkide aydan fazla (hafta demiyorum) uğraşırsın.

    yani gümrük müşaviri firmaların kucağına düşeceksin.

    onların eline düşüncede, ordino ücreti, ardiye, depolama, komisyon falan derken sana çıkaracakları masraf aldığın ürünün fatura bedelinden daha yüksek olacak.

    artık karar senin

    parça olarak paket halinde getirtirim hocam birde test ürünü diye yazdırsak faydası olurmki

    şunuda unutmamak gerek;

    gümrükde çalışanların çoğu üniversite mezunu insanlar ve işlerin nasıl döndüğünü biliyorlar.

    oraya gittiğinde "Aç şurdan EBAY hesabını bir bakalım" diyorlar. o yüzden test ürünü yazdırma gibi şeylerden pek fayda bekleme.

    ama mümkün olduğunca düşün fiyatlı parçalara ayırıp ayrı ayrı sipariş edersen (son düzenleme ile gümrük vergisi alınacak sınır 150€ oldu) ve hatta sınırın altında kalırsan evine kadar mallar gelir.

    belki kadro takılabilir gümrüğe, o da büyük bir parça olduğu için "bu neymiş" merak ederler ama onuda sorunsuz çıkarırsın.

    tabi böyle tüm parçaları toplamak uzun zaman alacaktır ve parçalar arasında uyumsuzluk ihtimalleride olacaktır. siparişi yaparken parçaların birbirleriyle tam uyumlu oldukları emin olman gerekiyor ve hepsinin toplanıp gelmesi içinde biraz sabretmek gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar yurt dışından bisiklet getirtmeyi düşünüyorum acaba gümrüğe takılırmı fiyat biraz yüksek sıkıntı olurmu acaba 3000$

    parça olarak değilde bisikletin tam olarak kendisini alırsan eğer; gümrükte o "Ticari Eşya" olarak işlem görecek maalesef.

    ve gümrüğe ticari eşya olarak giren bir malı çekmek için "beyanname, tareks, ....." bir sürü şey istiyorlar. bir sürü işlem yapılması gerekiyor.
    yani kendin dahi onu oradan çıkarmayı beceremessin veya yapabilsen dahi belkide aydan fazla (hafta demiyorum) uğraşırsın.

    yani gümrük müşaviri firmaların kucağına düşeceksin.

    onların eline düşüncede, ordino ücreti, ardiye, depolama, komisyon falan derken sana çıkaracakları masraf aldığın ürünün fatura bedelinden daha yüksek olacak.

    artık karar senin

    parça olarak paket halinde getirtirim hocam birde test ürünü diye yazdırsak faydası olurmki

    şunuda unutmamak gerek;

    gümrükde çalışanların çoğu üniversite mezunu insanlar ve işlerin nasıl döndüğünü biliyorlar.

    oraya gittiğinde "Aç şurdan EBAY hesabını bir bakalım" diyorlar. o yüzden test ürünü yazdırma gibi şeylerden pek fayda bekleme.

    ama mümkün olduğunca düşün fiyatlı parçalara ayırıp ayrı ayrı sipariş edersen (son düzenleme ile gümrük vergisi alınacak sınır 150€ oldu) ve hatta sınırın altında kalırsan evine kadar mallar gelir.

    belki kadro takılabilir gümrüğe, o da büyük bir parça olduğu için "bu neymiş" merak ederler ama onuda sorunsuz çıkarırsın.

    tabi böyle tüm parçaları toplamak uzun zaman alacaktır ve parçalar arasında uyumsuzluk ihtimalleride olacaktır. siparişi yaparken parçaların birbirleriyle tam uyumlu oldukları emin olman gerekiyor ve hepsinin toplanıp gelmesi içinde biraz sabretmek gerekiyor

    tek paket sıkıntı olurmuki ya fiyatıda düşük göstersek?




  • hacı yurt dışıyla uğraşma.ben satayım sana benim kron u
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emircanizmir

    hacı yurt dışıyla uğraşma.ben satayım sana benim kron u
    @tahirismaileren;

    ''Gümrük müşaviri firmaların kucağına düşmek'' tabirini hakaret olarak sayarım.

    Gümrük müşaviri olmak kolay mı sanıyorsunuz? Kaldı ki o yetkiyi aldıktan sonra devlet her daim ensende oluyor.
    Gümrük müşaviri firmaların gönderdiği evraklara istinaden işlem yapar. Yani eşyayı görmez.
    Evraklarda veya eşyada usülsüzlük varsa ve firma aradan çekilirse bütün ceza gümrük müşaviri firmasına kalır.

    Bisiklet gibi kişisel ve tek seferlik eşyalarla gümrük müşaviri firmalar ilgilenmez. (Yakın ahbabı olmadığı sürece)
    Müşavir firmaların gümrüklerdeki personelleri ilgilenir. Ki çoğu zaman patronlarının haberi de olmaz.

    Bisikletin tamamını getirtmek ''ticaret yapıldığı'' anlamına gelmez. Zira ticari bir eşyayı şahıs olarak gümrükten çekemezsin. Ya şirket sahibi olmalısın ya da bi şirkette tam yetki sahibi olmalısın. Ve bisikleti de o şirket adına getirmelisin ki ticari işlem yapabilesin.

    Bireysel olarak getirdiğin bisikleti gümrükten çıkarabilirsin. Başvurunuzu yapıp bireysel olarak beyannamenizi yazarsınız. Bir adet şahsi ürün olduğu için de tareks ile uğraşmadan vergi ve diğer masrafları ödedikten sonra eşyanızı alırsınız.

    Tareks denilen prosedürü de çıkaran gümrük ve ticaret bakanlığıdır. Önceden TSE müracati yapılırdı. Şimdi bazı eşyalarda TSE müracatına gerek kalmadı. Ama beraberinde birçok eşya Tareks kapsamına alındı.

    Şahıs olarak tareks evrağı alınamaz. Bunun için de firma olması gerekmektedir.

    Kişisel eşyalarda muafiyet hala 75 Euro'dur. 150 Euro'ya çıkmadı. Resmi gazetede yayınlanmadı...


    Eksik ve yanlış yorumlarda bulunmayın, hele de bilmediğiniz konularda kişileri, firmaları kötülemeyin...

    @tahirismaileren




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    @tahirismaileren;

    ''Gümrük müşaviri firmaların kucağına düşmek'' tabirini hakaret olarak sayarım.

    Gümrük müşaviri olmak kolay mı sanıyorsunuz? Kaldı ki o yetkiyi aldıktan sonra devlet her daim ensende oluyor.
    Gümrük müşaviri firmaların gönderdiği evraklara istinaden işlem yapar. Yani eşyayı görmez.
    Evraklarda veya eşyada usülsüzlük varsa ve firma aradan çekilirse bütün ceza gümrük müşaviri firmasına kalır.

    Bisiklet gibi kişisel ve tek seferlik eşyalarla gümrük müşaviri firmalar ilgilenmez. (Yakın ahbabı olmadığı sürece)
    Müşavir firmaların gümrüklerdeki personelleri ilgilenir. Ki çoğu zaman patronlarının haberi de olmaz.

    Bisikletin tamamını getirtmek ''ticaret yapıldığı'' anlamına gelmez. Zira ticari bir eşyayı şahıs olarak gümrükten çekemezsin. Ya şirket sahibi olmalısın ya da bi şirkette tam yetki sahibi olmalısın. Ve bisikleti de o şirket adına getirmelisin ki ticari işlem yapabilesin.

    Bireysel olarak getirdiğin bisikleti gümrükten çıkarabilirsin. Başvurunuzu yapıp bireysel olarak beyannamenizi yazarsınız. Bir adet şahsi ürün olduğu için de tareks ile uğraşmadan vergi ve diğer masrafları ödedikten sonra eşyanızı alırsınız.

    Tareks denilen prosedürü de çıkaran gümrük ve ticaret bakanlığıdır. Önceden TSE müracati yapılırdı. Şimdi bazı eşyalarda TSE müracatına gerek kalmadı. Ama beraberinde birçok eşya Tareks kapsamına alındı.

    Şahıs olarak tareks evrağı alınamaz. Bunun için de firma olması gerekmektedir.

    Kişisel eşyalarda muafiyet hala 75 Euro'dur. 150 Euro'ya çıkmadı. Resmi gazetede yayınlanmadı...


    Eksik ve yanlış yorumlarda bulunmayın, hele de bilmediğiniz konularda kişileri, firmaları kötülemeyin...

    @tahirismaileren

    yorumunuz için sağolun eğer gümrüğe tkaılırsa ne kadar vergi öderim 3000$ için?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN
    yorumunuz için sağolun eğer gümrüğe tkaılırsa ne kadar vergi öderim 3000$ için?

    Yasaklı ürünler harici 75 Euro'ya kadar vergiden muaftır.
    76-1500 Euro arasında olan malzemeler için Avrupa birliği ülkelerinden geliyorsa %18 KDV ödersiniz.
    Diğer ülkelerden geliyorsa %20 KDV ödenir.

    Almayı planladığınız bisiklet 3000 USD (yaklaşık 2225 Euro)

    1501 Euro ve üstü olduğunda beyanname düzenlemenizi isteyeceklerdir. Fakat ticari işlem yapmayacağınızdan dolayı muaf olduğunuz durumlar vardır.


    600 USD verginiz olur.
    10-20 USD arası depolama ücreti ödersiniz.

    Bu rakamlar paket posta (ptt) için geçerlidir ve yaklaşık rakamlardır.

    Dhl, Ups, Fedex ile gelirse yukarıdaki masraflara ek olarak 150 USD evrak bedeli istenebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    @tahirismaileren;

    ''Gümrük müşaviri firmaların kucağına düşmek'' tabirini hakaret olarak sayarım.

    Gümrük müşaviri olmak kolay mı sanıyorsunuz? Kaldı ki o yetkiyi aldıktan sonra devlet her daim ensende oluyor.
    Gümrük müşaviri firmaların gönderdiği evraklara istinaden işlem yapar. Yani eşyayı görmez.
    Evraklarda veya eşyada usülsüzlük varsa ve firma aradan çekilirse bütün ceza gümrük müşaviri firmasına kalır.

    Bisiklet gibi kişisel ve tek seferlik eşyalarla gümrük müşaviri firmalar ilgilenmez. (Yakın ahbabı olmadığı sürece)
    Müşavir firmaların gümrüklerdeki personelleri ilgilenir. Ki çoğu zaman patronlarının haberi de olmaz.

    Bisikletin tamamını getirtmek ''ticaret yapıldığı'' anlamına gelmez. Zira ticari bir eşyayı şahıs olarak gümrükten çekemezsin. Ya şirket sahibi olmalısın ya da bi şirkette tam yetki sahibi olmalısın. Ve bisikleti de o şirket adına getirmelisin ki ticari işlem yapabilesin.

    Bireysel olarak getirdiğin bisikleti gümrükten çıkarabilirsin. Başvurunuzu yapıp bireysel olarak beyannamenizi yazarsınız. Bir adet şahsi ürün olduğu için de tareks ile uğraşmadan vergi ve diğer masrafları ödedikten sonra eşyanızı alırsınız.

    Tareks denilen prosedürü de çıkaran gümrük ve ticaret bakanlığıdır. Önceden TSE müracati yapılırdı. Şimdi bazı eşyalarda TSE müracatına gerek kalmadı. Ama beraberinde birçok eşya Tareks kapsamına alındı.

    Şahıs olarak tareks evrağı alınamaz. Bunun için de firma olması gerekmektedir.

    Kişisel eşyalarda muafiyet hala 75 Euro'dur. 150 Euro'ya çıkmadı. Resmi gazetede yayınlanmadı...


    Eksik ve yanlış yorumlarda bulunmayın, hele de bilmediğiniz konularda kişileri, firmaları kötülemeyin...

    @tahirismaileren

    biraz ağır olunuz bakalım. ve ezbere konuşmayınız.

    ben bir tek otomobil amortisörü getirtmeye kalkdım. evet sadece ve sadece 1 çift ebay üzerinden alınmış amortisör. kendim için getirtiyorum dedim ama kimse dinlemedi.

    sadece 165€ fatura bedeli olan bir üründü. İtalya'dan yani AB üyesi ülkeden gelen bir maldı. yani yaklaşık 445TL gibi birşey oluyor

    bana Halkalı Gümrük Müdürlüğünde verilen cevap "bu ticari eşyadır, hem tareks olacak hemde TSE" denildi. sen uğraşamassın bu işlerle git bir müşavire denildi.

    ve bana gümrük müşaviri firmanın çıkardığı masraf "yaklaşık olarak 800 TL tutar" dediler.

    evet, 165€ yani 445TL mal için 800TL masraf diyerek ağız açtılar. ve işlemlere başlamak içinde; "noter tasdikli vekaletname, noter tasdikli kimlik fotokopisi, noter tasdikli taahhütname, vergi dairesi mükellefiyet yazısı asıl, imza beyannamesi asıl" istediler. Tareks yetkilendirme istediler. sırf bu belgeler için dahi ortalama en az 200TL masraf yapacağız desek.

    445 TL değerinde malı (sadece 1 çift amortisör) gümrükten çekmek için 1000 TL masraf. BU TAM MANASIYLA KUCAĞA OTURTMAKTIR. başka bir izahı yok bunun. neticede malı çekemedim.

    size sözüm; asıl siz bilmediğiniz konularda çıkış yapmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    biraz ağır olunuz bakalım. ve ezbere konuşmayınız.

    ben bir tek otomobil amortisörü getirtmeye kalkdım. evet sadece ve sadece 1 çift ebay üzerinden alınmış amortisör. kendim için getirtiyorum dedim ama kimse dinlemedi.

    sadece 165€ fatura bedeli olan bir üründü. İtalya'dan yani AB üyesi ülkeden gelen bir maldı. yani yaklaşık 445TL gibi birşey oluyor

    bana Halkalı Gümrük Müdürlüğünde verilen cevap "bu ticari eşyadır, hem tareks olacak hemde TSE" denildi. sen uğraşamassın bu işlerle git bir müşavire denildi.

    ve bana gümrük müşaviri firmanın çıkardığı masraf "yaklaşık olarak 800 TL tutar" dediler.

    evet, 165€ yani 445TL mal için 800TL masraf diyerek ağız açtılar. ve işlemlere başlamak içinde; "noter tasdikli vekaletname, noter tasdikli kimlik fotokopisi, noter tasdikli taahhütname, vergi dairesi mükellefiyet yazısı asıl, imza beyannamesi asıl" istediler. Tareks yetkilendirme istediler. sırf bu belgeler için dahi ortalama en az 200TL masraf yapacağız desek.

    445 TL değerinde malı (sadece 1 çift amortisör) gümrükten çekmek için 1000 TL masraf. BU TAM MANASIYLA KUCAĞA OTURTMAKTIR. başka bir izahı yok bunun. neticede malı çekemedim.

    size sözüm; asıl siz bilmediğiniz konularda çıkış yapmayın

    Gümrük müşavir firmasında çalışıyorum. Yani ezbere konuşmuyorum. Her gün beyanname yazıyorum.
    Sizin bahsettiğiniz hadiseyle ben onlarca kez karşılaştım.
    Otomobil parçası getirmek apayrı bir mevzuattır. Gümrük yine iyi davranmış. Zira otomobil parçalarında distribütör firmalar haricinde bireysel veya ticari olarak parça getirtmek özel izne tabidir.

    O bahsettiğiniz vekaletname, kimlik fotokopisi, taahhütname vsvs evraklarını müşavir firma değil Gümrük ve Ticaret Bakanlığı istiyor. Yine aynı şekilde tareks evrakları da bakanlık tarafından isteniyor. Müşavir firma sizin adınıza bunları gümrük sistemine tanıtıyor ve bu işlem bir sefere mahsustur.

    Elbet ki müşavir firma bütün bu işleri babasının hayrına yapmayacaktır. Sonuçta ticari bir işletmedir ve kâr elde edecektir. Ve bu 800 TL içinde müşavir firmanın kendi masrafı ve kârı haricinde devlete, Halkalı gümrüğünde eşyanızın bulunduğu depoya, eşyanızı getiren nakliyeciye (birçok nakliyeci evrak bedeli parası ister ve en az 150 TL'dir) ve diğer oluşabilecek masraflar mevcuttur.

    Eşyanızı çekememeniz de sizin bilgisizliğinizden kaynaklıdır. En basitinden alışveriş yapmadan önce birine danışsaydınız nelerle karşılaşacağınızı görürdünüz.

    Ek bilgi: Motorlu taşıtların amortisörleri gümrük tarife cetvelinde 8708.80 G.T.İ.P (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) numarasıyla yer almaktadır ve TSE yoktur.

    Müşavir firma bilgisizlerin gözünde her önüne geleni kucağa oturtan bir işletmeymiş gibi görünür. Bir araştırın bakalım A Karneli müşavir olmak için neler istendiğini...

    Bilmediğim konuymuş. peehhh...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    biraz ağır olunuz bakalım. ve ezbere konuşmayınız.

    ben bir tek otomobil amortisörü getirtmeye kalkdım. evet sadece ve sadece 1 çift ebay üzerinden alınmış amortisör. kendim için getirtiyorum dedim ama kimse dinlemedi.

    sadece 165€ fatura bedeli olan bir üründü. İtalya'dan yani AB üyesi ülkeden gelen bir maldı. yani yaklaşık 445TL gibi birşey oluyor

    bana Halkalı Gümrük Müdürlüğünde verilen cevap "bu ticari eşyadır, hem tareks olacak hemde TSE" denildi. sen uğraşamassın bu işlerle git bir müşavire denildi.

    ve bana gümrük müşaviri firmanın çıkardığı masraf "yaklaşık olarak 800 TL tutar" dediler.

    evet, 165€ yani 445TL mal için 800TL masraf diyerek ağız açtılar. ve işlemlere başlamak içinde; "noter tasdikli vekaletname, noter tasdikli kimlik fotokopisi, noter tasdikli taahhütname, vergi dairesi mükellefiyet yazısı asıl, imza beyannamesi asıl" istediler. Tareks yetkilendirme istediler. sırf bu belgeler için dahi ortalama en az 200TL masraf yapacağız desek.

    445 TL değerinde malı (sadece 1 çift amortisör) gümrükten çekmek için 1000 TL masraf. BU TAM MANASIYLA KUCAĞA OTURTMAKTIR. başka bir izahı yok bunun. neticede malı çekemedim.

    size sözüm; asıl siz bilmediğiniz konularda çıkış yapmayın

    Gümrük müşavir firmasında çalışıyorum. Yani ezbere konuşmuyorum. Her gün beyanname yazıyorum.
    Sizin bahsettiğiniz hadiseyle ben onlarca kez karşılaştım.
    Otomobil parçası getirmek apayrı bir mevzuattır. Gümrük yine iyi davranmış. Zira otomobil parçalarında distribütör firmalar haricinde bireysel veya ticari olarak parça getirtmek özel izne tabidir.

    O bahsettiğiniz vekaletname, kimlik fotokopisi, taahhütname vsvs evraklarını müşavir firma değil Gümrük ve Ticaret Bakanlığı istiyor. Yine aynı şekilde tareks evrakları da bakanlık tarafından isteniyor. Müşavir firma sizin adınıza bunları gümrük sistemine tanıtıyor ve bu işlem bir sefere mahsustur.

    Elbet ki müşavir firma bütün bu işleri babasının hayrına yapmayacaktır. Sonuçta ticari bir işletmedir ve kâr elde edecektir. Ve bu 800 TL içinde müşavir firmanın kendi masrafı ve kârı haricinde devlete, Halkalı gümrüğünde eşyanızın bulunduğu depoya, eşyanızı getiren nakliyeciye (birçok nakliyeci evrak bedeli parası ister ve en az 150 TL'dir) ve diğer oluşabilecek masraflar mevcuttur.

    Eşyanızı çekememeniz de sizin bilgisizliğinizden kaynaklıdır. En basitinden alışveriş yapmadan önce birine danışsaydınız nelerle karşılaşacağınızı görürdünüz.

    Ek bilgi: Motorlu taşıtların amortisörleri gümrük tarife cetvelinde 8708.80 G.T.İ.P (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) numarasıyla yer almaktadır ve TSE yoktur.

    Müşavir firma bilgisizlerin gözünde her önüne geleni kucağa oturtan bir işletmeymiş gibi görünür. Bir araştırın bakalım A Karneli müşavir olmak için neler istendiğini...

    Bilmediğim konuymuş. peehhh...

    Alıntıları Göster
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak... İşte bir Türkiye klasiği...




  • Up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    biraz ağır olunuz bakalım. ve ezbere konuşmayınız.

    ben bir tek otomobil amortisörü getirtmeye kalkdım. evet sadece ve sadece 1 çift ebay üzerinden alınmış amortisör. kendim için getirtiyorum dedim ama kimse dinlemedi.

    sadece 165€ fatura bedeli olan bir üründü. İtalya'dan yani AB üyesi ülkeden gelen bir maldı. yani yaklaşık 445TL gibi birşey oluyor

    bana Halkalı Gümrük Müdürlüğünde verilen cevap "bu ticari eşyadır, hem tareks olacak hemde TSE" denildi. sen uğraşamassın bu işlerle git bir müşavire denildi.

    ve bana gümrük müşaviri firmanın çıkardığı masraf "yaklaşık olarak 800 TL tutar" dediler.

    evet, 165€ yani 445TL mal için 800TL masraf diyerek ağız açtılar. ve işlemlere başlamak içinde; "noter tasdikli vekaletname, noter tasdikli kimlik fotokopisi, noter tasdikli taahhütname, vergi dairesi mükellefiyet yazısı asıl, imza beyannamesi asıl" istediler. Tareks yetkilendirme istediler. sırf bu belgeler için dahi ortalama en az 200TL masraf yapacağız desek.

    445 TL değerinde malı (sadece 1 çift amortisör) gümrükten çekmek için 1000 TL masraf. BU TAM MANASIYLA KUCAĞA OTURTMAKTIR. başka bir izahı yok bunun. neticede malı çekemedim.

    size sözüm; asıl siz bilmediğiniz konularda çıkış yapmayın

    Gümrük müşavir firmasında çalışıyorum. Yani ezbere konuşmuyorum. Her gün beyanname yazıyorum.
    Sizin bahsettiğiniz hadiseyle ben onlarca kez karşılaştım.
    Otomobil parçası getirmek apayrı bir mevzuattır. Gümrük yine iyi davranmış. Zira otomobil parçalarında distribütör firmalar haricinde bireysel veya ticari olarak parça getirtmek özel izne tabidir.

    O bahsettiğiniz vekaletname, kimlik fotokopisi, taahhütname vsvs evraklarını müşavir firma değil Gümrük ve Ticaret Bakanlığı istiyor. Yine aynı şekilde tareks evrakları da bakanlık tarafından isteniyor. Müşavir firma sizin adınıza bunları gümrük sistemine tanıtıyor ve bu işlem bir sefere mahsustur.

    Elbet ki müşavir firma bütün bu işleri babasının hayrına yapmayacaktır. Sonuçta ticari bir işletmedir ve kâr elde edecektir. Ve bu 800 TL içinde müşavir firmanın kendi masrafı ve kârı haricinde devlete, Halkalı gümrüğünde eşyanızın bulunduğu depoya, eşyanızı getiren nakliyeciye (birçok nakliyeci evrak bedeli parası ister ve en az 150 TL'dir) ve diğer oluşabilecek masraflar mevcuttur.

    Eşyanızı çekememeniz de sizin bilgisizliğinizden kaynaklıdır. En basitinden alışveriş yapmadan önce birine danışsaydınız nelerle karşılaşacağınızı görürdünüz.

    Ek bilgi: Motorlu taşıtların amortisörleri gümrük tarife cetvelinde 8708.80 G.T.İ.P (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) numarasıyla yer almaktadır ve TSE yoktur.

    Müşavir firma bilgisizlerin gözünde her önüne geleni kucağa oturtan bir işletmeymiş gibi görünür. Bir araştırın bakalım A Karneli müşavir olmak için neler istendiğini...

    Bilmediğim konuymuş. peehhh...



    GTIP 8708.80.30.00.00 numarası olan malın karşılığında AB ülkeleri %0 gümrük yazıyor. bunu biliyordum ama sadece bir vatandaş olarak daha ne öğrenmek gerekiyor?

    tüm vatandaşların tüm gümrük mevzuatını öğrenmesi mi gerekiyor? her yurtdışından mal getirdiğimde tüm gümrük mevzuatını gözden mi geçirmem gerekiyor?
    sadece bu doğrultuda işi düşen insanların bilebileceği bir detay için beni cahillikle suçladığınızın farkındamısınız?

    TSE olacak diyen Halkalı Gümrük Müdürlüğü (müşavir firma değil).

    Karneli müşavir olmak için ne gerektiği umurumda değil. 445TL lik bir ürüne gümrük birliğimiz var denilen bir ülkeden getirmek için 1 ay uğraşacaksın ve 1000 TL masraf yapacaksın demek AYIPTIR ve GÜNAHTIR. bu ayıp hem bakanlığa, hemde sistemin diğer parçalarına aittir.

    1kg mal için 270TL ardiye masrafı çıkarmak soygundur.
    100 TL tareks masrafı demek bakanlığın resmen haraç kesmesidir.
    1 kg mal için 240TL Hizmet bedeli çıkarmak Müşavirin ayıbıdır.

    benzer bir orantı yapalım bakalım mesela; 445 milyon TL lik ithalat yapan bir işadamına veya firmaya müşavirlik yapan firmanız benzer oranda 240 milyon TL masraf çıkarsın bakalım neler oluyor ???
    hiç sanmıyorum böyle birşey yapabileceklerini. anca normal vatandaşlara yüklensinler.

    herne ad altında olursa olsun, 1kg lık, 445 tl bedelli bir ürüne 1000TL masraf çıkarmak bir soygundur. bu konuda benim bilgili olup olmamam ne değiştiriyor? masrafı çıkarırken benim bilgi seviyemi mi ölçüyorlar? aynı ürünü kim getirirse getirsin aynı masrafı onada yazacaklar. o zaman daha ne?

    sırf müşavir firmada çalışıyorsunuz diye bu çarpık sistemi kendinizce savunmaya çalışıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yuyushi

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak... İşte bir Türkiye klasiği...

    kimin ne kadar bildiğini veya bilmediğini siz bilemessiniz !! 2 kişinin muhabbetine 3üncü olarak karışanlara ne denildiğini biliyorsunuzdur umarım !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    biraz ağır olunuz bakalım. ve ezbere konuşmayınız.

    ben bir tek otomobil amortisörü getirtmeye kalkdım. evet sadece ve sadece 1 çift ebay üzerinden alınmış amortisör. kendim için getirtiyorum dedim ama kimse dinlemedi.

    sadece 165€ fatura bedeli olan bir üründü. İtalya'dan yani AB üyesi ülkeden gelen bir maldı. yani yaklaşık 445TL gibi birşey oluyor

    bana Halkalı Gümrük Müdürlüğünde verilen cevap "bu ticari eşyadır, hem tareks olacak hemde TSE" denildi. sen uğraşamassın bu işlerle git bir müşavire denildi.

    ve bana gümrük müşaviri firmanın çıkardığı masraf "yaklaşık olarak 800 TL tutar" dediler.

    evet, 165€ yani 445TL mal için 800TL masraf diyerek ağız açtılar. ve işlemlere başlamak içinde; "noter tasdikli vekaletname, noter tasdikli kimlik fotokopisi, noter tasdikli taahhütname, vergi dairesi mükellefiyet yazısı asıl, imza beyannamesi asıl" istediler. Tareks yetkilendirme istediler. sırf bu belgeler için dahi ortalama en az 200TL masraf yapacağız desek.

    445 TL değerinde malı (sadece 1 çift amortisör) gümrükten çekmek için 1000 TL masraf. BU TAM MANASIYLA KUCAĞA OTURTMAKTIR. başka bir izahı yok bunun. neticede malı çekemedim.

    size sözüm; asıl siz bilmediğiniz konularda çıkış yapmayın

    Gümrük müşavir firmasında çalışıyorum. Yani ezbere konuşmuyorum. Her gün beyanname yazıyorum.
    Sizin bahsettiğiniz hadiseyle ben onlarca kez karşılaştım.
    Otomobil parçası getirmek apayrı bir mevzuattır. Gümrük yine iyi davranmış. Zira otomobil parçalarında distribütör firmalar haricinde bireysel veya ticari olarak parça getirtmek özel izne tabidir.

    O bahsettiğiniz vekaletname, kimlik fotokopisi, taahhütname vsvs evraklarını müşavir firma değil Gümrük ve Ticaret Bakanlığı istiyor. Yine aynı şekilde tareks evrakları da bakanlık tarafından isteniyor. Müşavir firma sizin adınıza bunları gümrük sistemine tanıtıyor ve bu işlem bir sefere mahsustur.

    Elbet ki müşavir firma bütün bu işleri babasının hayrına yapmayacaktır. Sonuçta ticari bir işletmedir ve kâr elde edecektir. Ve bu 800 TL içinde müşavir firmanın kendi masrafı ve kârı haricinde devlete, Halkalı gümrüğünde eşyanızın bulunduğu depoya, eşyanızı getiren nakliyeciye (birçok nakliyeci evrak bedeli parası ister ve en az 150 TL'dir) ve diğer oluşabilecek masraflar mevcuttur.

    Eşyanızı çekememeniz de sizin bilgisizliğinizden kaynaklıdır. En basitinden alışveriş yapmadan önce birine danışsaydınız nelerle karşılaşacağınızı görürdünüz.

    Ek bilgi: Motorlu taşıtların amortisörleri gümrük tarife cetvelinde 8708.80 G.T.İ.P (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) numarasıyla yer almaktadır ve TSE yoktur.

    Müşavir firma bilgisizlerin gözünde her önüne geleni kucağa oturtan bir işletmeymiş gibi görünür. Bir araştırın bakalım A Karneli müşavir olmak için neler istendiğini...

    Bilmediğim konuymuş. peehhh...



    GTIP 8708.80.30.00.00 numarası olan malın karşılığında AB ülkeleri %0 gümrük yazıyor. bunu biliyordum ama sadece bir vatandaş olarak daha ne öğrenmek gerekiyor?

    tüm vatandaşların tüm gümrük mevzuatını öğrenmesi mi gerekiyor? her yurtdışından mal getirdiğimde tüm gümrük mevzuatını gözden mi geçirmem gerekiyor?
    sadece bu doğrultuda işi düşen insanların bilebileceği bir detay için beni cahillikle suçladığınızın farkındamısınız?

    TSE olacak diyen Halkalı Gümrük Müdürlüğü (müşavir firma değil).

    Karneli müşavir olmak için ne gerektiği umurumda değil. 445TL lik bir ürüne gümrük birliğimiz var denilen bir ülkeden getirmek için 1 ay uğraşacaksın ve 1000 TL masraf yapacaksın demek AYIPTIR ve GÜNAHTIR. bu ayıp hem bakanlığa, hemde sistemin diğer parçalarına aittir.

    1kg mal için 270TL ardiye masrafı çıkarmak soygundur.
    100 TL tareks masrafı demek bakanlığın resmen haraç kesmesidir.
    1 kg mal için 240TL Hizmet bedeli çıkarmak Müşavirin ayıbıdır.

    benzer bir orantı yapalım bakalım mesela; 445 milyon TL lik ithalat yapan bir işadamına veya firmaya müşavirlik yapan firmanız benzer oranda 240 milyon TL masraf çıkarsın bakalım neler oluyor ???
    hiç sanmıyorum böyle birşey yapabileceklerini. anca normal vatandaşlara yüklensinler.

    herne ad altında olursa olsun, 1kg lık, 445 tl bedelli bir ürüne 1000TL masraf çıkarmak bir soygundur. bu konuda benim bilgili olup olmamam ne değiştiriyor? masrafı çıkarırken benim bilgi seviyemi mi ölçüyorlar? aynı ürünü kim getirirse getirsin aynı masrafı onada yazacaklar. o zaman daha ne?

    sırf müşavir firmada çalışıyorsunuz diye bu çarpık sistemi kendinizce savunmaya çalışıyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Hacı senin olayın şu;
    - Bireysel olarak ülkeye sokamayacağın bir ürün sipariş ediyorsun ve bu gümrüğe geliyor.
    - Gümrük memuru, senin bu konudaki bilgisizliği fark edip bundan yararlanarak avanta kopartmak için -kısacası rüşvet için- sana olmayacak işlemlerden bahsedip kafanı karıştırıyor. Bekliyor ki senden "yok mu bunun bi oluru birader?" şeklinde bir yanıt alsın ki, cebi dolsun.
    - Bu yönlendirmedeki gizli mesajı anlamadığın (belki de anladığın fakat anlamamazlıktan geldiğin) için, gümrük memurunun söylediklerini harfiyen yapıyorsun ve olay sana ederinin 2 katına patlıyor.

    Yapmış olduğun "tüm gümrük mevzuatını gözden mi geçirmem gerekiyor?" savunması ise başlı başına bir hata. Bu tutum aynen "adam öldürmenin suç olduğunu biliyordum ama bıçakla öldürmenin suç teşkil ettiğinden haberim yoktu" demek gibi bir şey. Elbette noktası virgülüne kadar mevzuatı bilmenin imkanı yok ama sizin örneğinizde olduğu gibi bir otomobil parçası getirtilecekse, bu parça ile ilgili tüm bilgileri edinmek lazım. Aksi halde başınıza gelenlerle karşılaşmaya devam edersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yuyushi

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak... İşte bir Türkiye klasiği...

    kimin ne kadar bildiğini veya bilmediğini siz bilemessiniz !! 2 kişinin muhabbetine 3üncü olarak karışanlara ne denildiğini biliyorsunuzdur umarım !!!

    Bir forum ortamında 2 kişinin muhabbeti yalnızca özel mesaj aracılığı ile gerçekleşir. Genel alanda yazılan her içeriğe üçüncü kişi ve kişilerin müdahil olması durumu vardır. Forum denen oluşumun dayanağı, temel noktası budur. Bana neyin ne olduğunu öğretmeye kalkacağına önce biraz edeb nedir, nerede nasıl davranılır sen onu öğren.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yuyushi

    Hacı senin olayın şu;
    - Bireysel olarak ülkeye sokamayacağın bir ürün sipariş ediyorsun ve bu gümrüğe geliyor.
    - Gümrük memuru, senin bu konudaki bilgisizliği fark edip bundan yararlanarak avanta kopartmak için -kısacası rüşvet için- sana olmayacak işlemlerden bahsedip kafanı karıştırıyor. Bekliyor ki senden "yok mu bunun bi oluru birader?" şeklinde bir yanıt alsın ki, cebi dolsun.
    - Bu yönlendirmedeki gizli mesajı anlamadığın (belki de anladığın fakat anlamamazlıktan geldiğin) için, gümrük memurunun söylediklerini harfiyen yapıyorsun ve olay sana ederinin 2 katına patlıyor.

    Yapmış olduğun "tüm gümrük mevzuatını gözden mi geçirmem gerekiyor?" savunması ise başlı başına bir hata. Bu tutum aynen "adam öldürmenin suç olduğunu biliyordum ama bıçakla öldürmenin suç teşkil ettiğinden haberim yoktu" demek gibi bir şey. Elbette noktası virgülüne kadar mevzuatı bilmenin imkanı yok ama sizin örneğinizde olduğu gibi bir otomobil parçası getirtilecekse, bu parça ile ilgili tüm bilgileri edinmek lazım. Aksi halde başınıza gelenlerle karşılaşmaya devam edersiniz.

    şimdi bu sözlerinde sende haklısın

    ama elini vicdanına koy.

    1kg ağırlığı olan 445 TL bedelli bir ürün için 1000 TL masraf çıkması ne kadar hakkaniyetli?
    depo ne masrafı yapıyorki ürün bedelinin %61 i kadar masraf çıkarıyor?
    müşavirin ürün bedelinin %54 ü kadar hizmet bedeli çıkarması ne demek?

    bunlardan benim bilgi seviyemden bağımsız olan şeyler ve bence hakkaniyetli olmayan şeyler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yuyushi

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yuyushi

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak... İşte bir Türkiye klasiği...

    kimin ne kadar bildiğini veya bilmediğini siz bilemessiniz !! 2 kişinin muhabbetine 3üncü olarak karışanlara ne denildiğini biliyorsunuzdur umarım !!!

    Bir forum ortamında 2 kişinin muhabbeti yalnızca özel mesaj aracılığı ile gerçekleşir. Genel alanda yazılan her içeriğe üçüncü kişi ve kişilerin müdahil olması durumu vardır. Forum denen oluşumun dayanağı, temel noktası budur. Bana neyin ne olduğunu öğretmeye kalkacağına önce biraz edeb nedir, nerede nasıl davranılır sen onu öğren.

    kusura bakma, tartışma ortamlarında bu tip çıkışlar olabiliyor insan hararetli tartışırken. yoksa yok bir kasıtım




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.