Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (346. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27.034
Cevap
140
Favori
3.083.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 344345346347348
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 42has42

    Beyler Dün İtibari İle aranızaz KAtıldım ...

    1.5 dci 80 hp sedan exp .. aracımızı aldık ...

    Arac 39.600 Tl mal oldu yorumları bekliyorum ....


    hayirlisi olsun, gule gule kullan. fiyat konusunda ne yazikki yorum yapamiyorum ama kullananlar 1.5 dci'den genel olarak memnunlarç
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 42has42

    Beyler Dün İtibari İle aranızaz KAtıldım ...

    1.5 dci 80 hp sedan exp .. aracımızı aldık ...

    Arac 39.600 Tl mal oldu yorumları bekliyorum ....

    1.5dci 80 bg hb extrem için bisüre önce 31000 tl fiyat almıştı arkadaşım şuan 33000tl olur demişler biraz zamlandırmışlar.bu fiyatı duyunca benimde canım çekmişti
  • bir oto dergisinin megane testinde direksiyonu sağa sola çevirince tıkırtı sesi gelmeye baişladı.servise soktuk direksiyon somunu kırıldığı anlaşıldı ve değiştirildi yazıyor.nedir bu somun nerede bulunur maliyeti nedir bilen varmı
  • ARACINIZDA 95 Mİ 97 OKTAN MI TERCİH EDİYORSUNUZ HANGİSİ İDEALDİR MEGANE 1.6 V BENZİNLİLER İÇİN ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EXPOXL

    bir oto dergisinin megane testinde direksiyonu sağa sola çevirince tıkırtı sesi gelmeye baişladı.servise soktuk direksiyon somunu kırıldığı anlaşıldı ve değiştirildi yazıyor.nedir bu somun nerede bulunur maliyeti nedir bilen varmı


    Yanılmıyorsam direksiyon simidinden kutuya giden milde pedalların arka tarafına denk gelen bir yerde bir somon var. Bu somun arada bir geşiyor ve tam tur çevirildiğinde çıt diye ses geliyor. 12-13 anahtarla bu sıkılabiliyor. Ben birkaç kere bir ustaya sıktırmıştır. Kırılınca ne kadara değişir bilmiyorum ama çok tutmasa gerek...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metyu77

    ARACINIZDA 95 Mİ 97 OKTAN MI TERCİH EDİYORSUNUZ HANGİSİ İDEALDİR MEGANE 1.6 V BENZİNLİLER İÇİN ?



    ben 97 kullaniyordum, ancak cok bir farki yok geldi bana. 97 oktan, 95 oktanin katki konulmus hali. eskiden 98 oktan vardi, o katkisizdi. benzinini iyi bildigim yerden 95 oktan aliyorum. cok da memnunum. ancak benzinciden benzinciye fark ediyor 95 oktanlar arasinda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: proteach_drc


    quote:

    Orjinalden alıntı: pho


    quote:

    Orjinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orjinalden alıntı: proteach_drc



    GÖĞÜSTEN GELEN SESLERİ AZALTMAK İÇİN BİRKAÇ ÖNERİ:

    Megane II'lerin göğüs yani ön konsoldan gelen ve bitmek bilmeyen rahatsız edici sesler hepimizin ortak şikayetleri arasında. sesin kaynağı kullanılan plastik malzemenin yapısı yani sert oluşu, göğsün çok parçalı yapısından dolayı parçaların birbirine sürtünerek ses çıkarması v.s.
    özellikle soğuk havalarda bu sesler bariz oranda artıyor. ben birkaç işlemle bu sesleri %90 oranında azaltmayı başardım. forumda bu konuda bazı öneriler de var. hem onları toparlamak adına, hem de sesten rahatsız olup hiçbir önlem almamış olan arkadaşlara bilgi olması açısından sıralıyorum:

    1) ilk yapılacak işlem resimde kırmızı ile gösterilen yer yani göğsün ön camla birleşme noktasında bulunan süngeri tamamen sökmek. orijinalde bulunan sünger çok ensiz olduğu için zamanla yapışkanları özelliğini kaybederek sünger içeri doğru düşüyor.buraya daha kalın ve mümkünse çift tarafı yapışkan bir fitil veya süngeri dikkatlice ve estetiğe dikkat ederek yerleştirmek gerekiyor.benim kullandığım fitil biraz kalındı ama yerleştirince mükemmel oldu.

    2) şimdi asıl sesin kaynağı olan yere gelelim. resimde yeşil noktalarla işaretlenmiş olan bölüm yani göğsün tam ortasında yer alan üzerinde saat ve radyo ekranının yer aldığı plastik parçayı tamamen çıkardım.tırnaklı olduğu için kolayca çıkıyor.ama dikkatli olun ve çıkarırken çok fazla yukarı doğru kaldırmayın. çünkü ön tarafında yani cama yakın olan bölümde güneş ışığı sensörü var. onun kablolarını çekerek koparmayın. bu sensörün soketini çıkardıktan sonra bu plastiğin alta basma noktalarına (tırnaklar değil) çift taraflı sünger yapıştırdım. plastiğin oturduğu yerin de birkaç noktasına yine çift taraflı uyguladım. sonra dikkatlice geri taktım.

    3) Özellikle ön camım değiştikten sonra çok ince bazı sesler daha belirgin olmaya başlamıştı. resimde sarı ile gösterilen göğsün camın sağında ve solunda yer alan ön kirişlerle birleşme noktasına (biri göğsün sağında, diğeri solunda) 2-3 mm kalınlığında plastik bir fitili kenarlardan dışarı taşmayacak şekilde yerleştirdim. bu bölümün altı kapalı olduğu için yerleştirilen fitil aşağı kaymıyor.

    4) Son olarak da özellikle çok soğuk havalarda ekstradan ortaya çıkan ince seslerin kayağı olan yere gelelim.resimde pembe noktalarla gösterilen kapak ve onun sağında bulunan sabit parçanın altına yapışkan sünger (pencere bandı) yapıştırdım.

    dediğim gibi, bu işlemlerle ses %90 oranında azaldı. çok soğuk havalarda az da olsa artıyor tabi ki. onun için de camın önündeki fitile yumuşaklık kazandırması açısından boydan boya silikonlu sprey sıkıyorum.

    ekstra bir önerim daha var. resimde mavi ile gösterilen kapı eşiklerindeki plastik ayak sürtmesi sebebiyle çizilmeye başlamıştı. ben de ön-arka tüm eşiklerdeki plastikleri söktüm. ama bu işlem biraz meşakatli.çünkü iki kapı arasında yer alan yani emniyet kemerinin makarasının üstündeki plastiği sökmeyince çıkmıyor. ayrıca arka eşikleri sökmek için koltuğun altında bulunan plastik vidayı da sökmek gerekiyor. daha sonra bu plastikleri reklamcılarda satılan siyah plastik kağıtla kapladım. bu işlemde mutlaka saç kurutma makinesi kullanmak gerekiyor.çünkü plastik kağıt biraz sert ve kıvrımlara tam oturmuyor. ama ısıtınca istediğiniz gibi şekilleniyor. ayrıca sökünce altında iz de bırakmıyor. aynı kaplama işlemini ön kolçağın arka koltukların ortasında yer alan kısmına da yaptım. uğraşmak isteyenlere kolay gelsin.. ;)


    Arkadaşlar detaylı fotolar vardı bu anlatımda ,kaydeden varmı varsa tekrar buraya ekleyebilirmi.


    aynen arkadaslar bende ayni sikayetlerden muzdaribim, eger varsa resimler, benim icinde cok faydali olacaktir.

    Tesekkurler.


    fotoğraf nedense silinmiş. ilgilenen arkadaşlar için tekrar ekliyorum.




    Teşekkürler paylaşım için.




  • hepinize hayırlı akşamlar...

    konsoldan gelen ses hepimizin başını ağrıtıyor. en ideal çözüm tabiki müzik dinlemek ama biz alternatif çözümler peşindeyiz.

    -öncelikle bu iş için ince uçlu düz tornavida ve tam adını bilemdiğim ucu yıldızdan farklı altı köşeli bir tornavidaya ihtiyacımız var. araçtaki birçok vida ile uyumlu...

    öncelikle konsol üzeindeasıl ses çıkartan nokta saat kısmının olduğu yer saatin önüne veya üstüne elinizle bastırırsanın bu sesi çok rahat duyarsınız.

    üst parçayı çıkartmak için hemen havalandırma üstünden düz tornavidayı sokup dişleri çıkartıyoruz.
    önde ikitane var



    ikinci diş orta ayrımın olduğu yerde. iki taraftan açınca kendinize doğru çekerseniz arkadaki 3 dişte geçmeli hemen çıkıyor.



    çekerken dikkat edin arkada ince bir kablo ve üstteki göstergenin kabloları kopmasın onlarda rahatça yerlerinden çıkıyor.





    ve parçayı çıkardıktan sonra bir tarafı yapışkanlı (lastik,kauçuk) bantları parça parça yerleştirdim, birleşme noktalarına dikkat ettim yerleştirirken. ve ses

    ciddi oranda azaldı. diye düşünürken çıkarttığım üst plastik parçadan baya bi ğıcırtı geldi takma esnasında.



    üst parçada ikiye bölünüyor. ikitane vida(yuvarlak içinde) var. vidaları söktüksen sona arkadaki klipsleri (kare içinde) açınca iki parça birbirinden

    ayrılıyor. ve tam birleşme yerlerinde dişler var o kısımada uygulama yapmanızı öneriyorum. resimde görünen beyaz kısım gösterge saati. onuda dişlerini

    açarak çıkartabiliyoruz. çıkartmanızı tavsiye ediyorum çünki oda tam oturmadığı için sallanmada ses yapıyor. o bölümede müdahale etmemiz gerekiyor.



    ve tekrar geri topluyoruz. hepsi bukadar.

    ama ben bununla yetinmeyip orta kısmı komple söktüm...

    mp3 çaları taktığımda arkada fazladan bir aparak var o olmadan zaten bağlantı yapılamıyor. ve arkada duran kablolar tamamen boşta oldkları için sallanmada sağa sola vurup ses çıkartabiliyorlar.
    ön tarafı sökmek için öncelikle teyibi ve teyip altındaki gözü yerinden çıkartıyoruz. sonrasında en alttaki (bilgisayar bağlantı bölümünün lduğu yer) kapağı aşıp oradaki iki vidayı teybin içerisinde gizli iki vidayı söküyoruz. klima saati altındaki bölüm dişli. orayıra bir ince uçlu tornavida ile açıyoruz. orta kısımdaki vidanın hemen altında da sağlı sollu iki klips var onlarıda yerinden çekip çıkartınca zaten ön taraf elimizde kalıyor.ben arkadaki bağlantı kablolarını sökmedim. gerek yotu.



    üstteki havalandırma kanallarını veklima saati aynı birbirine monteli alttaki ve üstteki vidaları sökünce oda elinizde kalıyor. o iki parçayıda birbirinden ayırabiliyorsunuz. benim havalandırma kanalı üzerindeki kapaklardan biri kırıktı. o parçayıda tamamen parçalayıp içten kırık olan parçayı japonla yapıştırdım. şimdi hiç belli olmuyor.





    tamamen sökülmüş hali




    geç oldu uykum geldi resimler herşeyi anlatıyor daha fazla yazamıyacam



    itiraf ediyorum biraz abarttım








    bu radyo anteni orjinal ucu kısa cd çalara bağlanmıyordu yanındaki aparatı tesisatçı taktı onunla birlikte anten girişine monte ediyorum...

    herşese hayırlı geçeler...

    Rizeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rizeli -- 10 Şubat 2009; 0:17:39 >




  • arabayı komple sokmussun rizeli güzel çalışma olmus teşekkürler resimler için
  • Kullanım kitabında yazıyor. 1500 km ye kadar sakin kullanman ve 2500 d/dk yı geçmnemen gerekiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: modifiyemre

    arkadaşlar selam.. acil yardımınıza ihtiyacım var. babam ilaç şirketinde ve haftaya arabaları değişecek. sfır megan 2 gelecek. dış tasarımda tamponlarına bayılıyorum zaten. ama
    1- baz modeli ilkel dediler, authantic ten daha ilkeli varmı?
    2- bazı yerlerde dci 85 hp yazıyor 80 mi 85 mi
    3- ilk aldığında basmalımıyız basmamalımıyız? şu ilk 5000 e kadar basmayın vs.
    3. soru değil de ilk 2 si çok önemli benm için cevap bekliyorum arkadaşlar
  • rizeli wow neyapmışın öyle o araba birleştimi tekrar.sen iyi alıştın bu olaya.o 6 köşeli tornavida reno tornavidası diyebiliriz brodwayde bile bütün vidalar onunla sökülüyordu.ben brodwayi baya kurcalardım ama daha megane cesaret edemedim.yakında reno servisi açarsın artık rizeli
  • EXPOXL, 6 koseli tornavida BMW motosiklette bile is goruyor, gercekten de cok amacli

    Rizeli, eline saglik, guzel anlatmissin
  • Rizeli çok güzel bir çalışma olmuş, eline sağlık. Ayrıca cesaretinden dolayı kutluyorum.
    Resimlerin 2 tanesinde tenis topu vardı, sanırım onun tamirle hiçbir alakası yok değilmi.
  • Rizeli paylaşım için sağol bayağı bi dağıtmışın senin teyp orjinal değil galiba parazit bobini falan var
  • teniz topları trafikte canımı sıkanlar için atıp kaçıyorum

    mp3 çalar kullanıyorum. tabiki orjinal değil. parazit bobin den kastın hangisi bilmiyorum ama orjinal cd çaların arka bağlantıları farklı arada bir aparat kullanılıyor. bu cd çalar kutusundan çıkmıştı.
    radyo antenide cd çalara uymuyor. orası içinde o aparatı kullandık. hiç unutmam 5 tl verdim o parçaya :)

    yanlız benim sağ kapı tarafından tak tak sesler geliyor ama sağ koltukta biri oturunca bu ses kesiliyor. koltuğun altına üstüne her yerine baktım bişey görünmüyor. dıştan kapı açma mandalı altındaki siyah parçayıda yapıştırdım ama ses hala var.
  • 2006 Renault Megane Sedan 1.4 16v
    22.000 km'de.

    Evim şehrin dışında. Debriyajda kavramada hiç sıkıntı olmuyor.

    Ayda 1-2 kere şehre iniyorum. Dur kalk trafikte biraz gidince, kavrama noktasında silkeleme oluyor. Debriyaj baskı balata sanırım ısınıyor.
    O gün sıcakken problem devam ediyor. Ertesi gün hiçbir sorun olmuyor soğuyunca.

    Bu kadar az km'de debriyaj baskı balatanın biteceğini sanmıyorum. Ayrısa bitse dahi, normaldede yapması lazım.

    Bunun için ustaya götürsem mi acaba?
    Sonuçta şanzıman inecek sanırın. Volan, baskı balataya vs bakmaları gerekiyor sanırım.

    Auto Show testinde ve birçok arkadaşta bu km'lerde aynı problemi okudum. Şanzımanı indirttip baktırsam mı acaba?
  • 5 nci vites 115 bg lik motorda 3000 devirde süratiniz nedir? benim araç 115-120 arası bir sürati gösteriyor normalmi?
  • arkadaşlar foruma yeni üye oldum.benim megan 2 hacbek bir aracım var. aracım yagmur sonrası içeriye su almış.sag ön koltuk ve arka koltuk altı su içerisinde.reneolt mayısa götürdüm.onlarda ön taraftaki gidegenlerin tıkanması sonucu bu olayın olabilecegini söylediler.ve aracın bazı parçalarının kurutulması gerektigini bunun içinde aracın 4gün kendilerinde kalmasını istediler ve benden 166ytl aldılar.merak ettigim sizce iyimi ettim renolt servisine bırakmaya yoksa adamlara haybedenmi para ödiyecegiz.
  • yaw nasıl olur böyle bir şey? bu arabalar hiç mi sızdırmazlık testinden geçmez. yazık be. ama doğrudur biladerim yağmur suyu girmiş olabilir. Peki nerelerdeymiş bu arabanın yağmur suyu giderleri söyledilermi?
  • ön camın hemen altında silecek altındaki plastiği kaldırırsanız görürsünüz.

    kontrol etmek için de sileceklerisökmek gerekiyor. döşemelerin ıslanması çok kötü bir olay sonuçta nekadar kurutulursa kurutulsun içeride fazlaca bir nem kokusu olacaktır. buda araçtan soğumaya yeter.
    butür olaylarinsanın canını çok sıkıyor. allah başa vermesin.
  • 
Sayfa: önceki 344345346347348
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.