Şimdi Ara

Motordaki kurum ve enjektör sorunu(ÇÖZÜLMEMİŞ)) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
87.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RexDynasty


    kurum temizlemeden sonra arabanin gidisinde rahatlama olup olmadigi hakkinda dusuncelerini de soyler misin..
  • Onceki aracimda titreme ve siyah duman vardi
    Bir usta vardi ona gittim enjektorden sokelim pompaciya gonderelim dedi
    Pompaci enjektorleri soktu temizledi teste bagladi. Birinde problem cikti icinde bir pim var onun yuzeyi biraz parlakligini yitirmis degistirdi hepsini kontrol etti taktilar
    Anilda fark cikti ortaya ne duman ne titreme saat gibi olmustu
    Yani yuzeysel temizlik yerine enj guzelce sokulup bakilsa iyi olur yada yenileriyle degistirin
    Yada bir tane alin sirayla degistirsinler hangisinde problem ooldugunu bulana kadar
    ( zahmetli is)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer
    kurum temizlemeden sonra arabanin gidisinde rahatlama olup olmadigi hakkinda dusuncelerini de soyler misin..
    Elbette. Zaten öyle yapmayı düşünüyordum, şimdi fırsatım oldu.

    Bugün TÜV'den çıktım. Kurum temizleme ve partekül yağından önceki ve sonraki sonuçlar:

    Azami ortalama 3.0 olması gerekiyor;

    Önceki: 3.92 (Pul alınamadı)

    Sonraki: 1.71 (Pul alındı)

    Aracım kalkışlarda şimdi daha hızlı. 2 günde yakıt tüketimi 0.2 Lt düştü. Hem ustanın hem "onurmaurer" arkadaşımın hem de TÜV'deki Egzoz Emisyon denetçinin bana söylediğini uyguluyorum; vitesi artık 2500 - 3000 devir arası atıyorum. 250TL masraf yaptım fakat çok memnunum.
  • Konu eski ama sorunlar hep aynı bende tüvden geçemedim kurum olayından dolayı

    siyah duman fazla yok gibi ama yere tabaka şeklinde siyahlık yapıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorunla karsi karsiyayim. Ford fiesta 2005 1.4 dizel. Serviste enjektor degiscek tamiri yok dediler 6000 tl. Bosch servise getrdm 2.900 arti 200 iscilik, degistiriyorum. Muayeneden dumandan gecmedi, umarim sorun cozulur degisimce enjektorler. Kac yere sordum tamiri ayari temizligi filan yapilmiyormus. Degismesi gerekiyomus komple. 2si fazla yakit puskurtuyor. Ocaama incir agaci diktiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RexDynasty kullanıcısına yanıt
    Merhaba üstad , bendede vgt motor var gaA yüklenince gece arkada duman görüyorum. Arka aracın farından bellioluyor. Sizdeki enjektör temizliği sonrası duman bityi mi ?

    Ayrıca getzde partikül filtresi yoktur dolayısıyla bunla ilgili ne sıvı nede yağ vardır. Usta yapmadığı iş için gereksiz yere fazla para almış.



    Pullardan kastınız enjektör oring yada bakır pullar mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her ne kadar konu cok eskiden acilmis olsada oncelikle forum olayi amacina ulasmis bariz sekilde, 5 yildir baslik altinda devam ediyor paylasim tesekkurler.

    Bende dizel kullanicisi olarak bir iki sey paylasayim istedim ;

    Son 10 yildir sadece dizel arac kullaniyorum ve an be an tum kisisel harcamalarim gibi araclariminda harcadiklarini kayit altina almaktayim. Yillardir bircok konuda oldugu gibi araclar, motorlari, yardimci makineleri, calisma prensipleri v.s. hakkinda da gerek bilimsel/teknik gerek ise paylasimlarda bulunan arkadaslarin yazilarini okurum ve bunlari yeri geldiginde tecrube ve takip ederim dogrulugunu kendimce teyid etmek icin. Bu baglamda degerli arkadaslarim ciktigim bazi sonuclar gunah ve sevaplarim ile ; )

    1- Dizel arac Turk kullanicilar icin ekonomik degil. Yayginlasmis olma sebebi ise pazarlama ve asimilasyon. Turkiye sartlarinda en ekonomik ve keyifli surus yaptiracak arac kuskusuz rakamlar ile benzinli aractir.
    2- Hergun tepesinde kilometrelerce yol yaptigimiz ve sorunlar yasadigimiz araclarimiz hakkinda istisnalar haric tutulmak kaydi ile malesef kimse bilgi sahibi degil ve olmak icinde iki satir okuyup kafa yormuyor.
    3- Dizel araclarda kritik 3 kisim var motor-enjektorler-turbo ve bu kisimlarin maliyetleri birbirine cok yakin. Ayrica omurleri hicte o kadar kisa degil.
    4- Bir dizel motor/makinenin normal performansini surdurmesi beklenen en az kullanim 500.000km dir. Ancak Turk kullanicilar bilincsizce hareket ettiginden komik rakamlar olan 80-90 bin km lerde motor bitik kelimeleri sarf etmekte veya bunu cagristirici seyler ile fikir beyan etmekte.
    5- Yukaridaki konu paralelinde, motor icinde veya disinda her nerede olursa olsun eger siyah duman atiyorsaniz bu genellikle egzoza kadar gelen butun yollarda kurum birikmis oldugunu gosterir ki bu kurum disari atilincaya kadar yagli yapisi gectigi her yere zarar verir. Orneklemek gerekir ise, birkac kez kullandiginiz kotu yakit veya iyi ancak "sulfur" orani yuksek yakit (ekstra yaglamayi saglar bazi motorlar icin faydalidir ancak her arac icin degil ! ) motor icerisinde kurum baglar ise (tabiri ile) zamanla yapacaginiz 2. bir hata ile motor veya bilinen adi ile enjektor temizleyici katkisi kullanir iseniz motor icerisinden kismen sokulur ancak disari atilirken yaglanmis olan bu kurum turbo icerisine girdiginde buralardaki devrelere,borulara ve daha onemlisi valfler ve sensorlere zarar verir ve motoru temizleyecegim derken hic olmayacak bir sekilde turbonuza gercekten zarar vermis olursunuz. Araclar icerisinde ki kapali hic bir yer acilip fiziksel olarak yada cok ozel kimyasal maddeler ile sadece temizleme amaci ile calistirilmadan temizlenemez ! Temizlenmeye calisilir ise mutlak surette diger bir baska kisima zarar verir. Dunya kirli oldugu icin dizel araclardan gecmeye calisiyor iken bu kirli yakitin aracin hic bir yerine heleki avrupa standartlarinda alamadigimiz degerleri ile dolasmasini bekleyemezsiniz.
    6- Turkiye 'de malesef iyi ustalarin sayisi parmakla gosterilecek kadar ancak neredeyse tamami ezbere ariza aramakta yani muhendis bakisi sunamadigi icin saglam parcalarda bol bol arada kaynamakta. Bununla beraber diger ustalarimiz ya bilincsizce alakasiz parcalari degisip sorunu cozememekte yada kotu niyetli sekilde arizayi yapmayip yapmis gibi gosterip yada bir tarafi yaparken baska yeri parmaklamak sureti ile doner sermaye olusturmaktalar. Bu konuda kacilabilecek pek bir yer yok acikcasi. Temiz kullanici olmak gerek.

    Bu sekilde maddeler halinde yazdigim icin kusura bakmayin ancak malesef 1. maddeyi yazarken 6. maddeye ne yazacagimi genellikle unutuyor olan ben bu sekilde bir sistem gelistirdim kendimce :) simdilik aklima geleni yaziya dokmek kendimi en iyi ifade etme yolum bulabildigim kadari ile. Maddelere gore dizel arac olayini toparlamak ve yukaridaki konuyada deginmek gerekirse, ikinci el yani sifir alindigindan bu yana kimin ve nasil kullanildiginin an be an bilinmedigi bir arac almak hic dogru degildir cunku gecmiste kotu kullanici elinde alinmis ve acilmis bir motor bundan sonrasi icin hep masraf cikaricaktir ancak Sifir km bir dizel arac aldiniz diyelim her ne kadar ortaya atilmis bir asparagas olarak "rodaj" kalmadi ki diyenler cikar isede mekanik olan herseyde rodaj olmak zorundadir diye bir durum var. Dolayisi ile sifir araciniza dogru rodaji yapip dogru yaglama urunleri ve yakiti kullanarak orjinal parcalar ile degisimlerini yaptiginiz surece en yuksek verimi en dusuk maliyet ile alabiliyorsunuz fakat bunun icin aracin calisma prensibini ogrenmek gerekiyor kabaca. Eger bu olayin disinda kaliyor iseniz genelde karsilasilan durum arkadasin ki gibi hicte duygusal olmayan sekilde karsimiza cikiyor. Genelde benzeri olaylarin gelisim suresi soyle oluyor gozlemledigim kadariyla, arac ilk sahibi rodaj asamasini hatali geciyor bunun kalici etkileri motor omru boyunca devam ediyor, sonrasinda 1-2 kez de olsa kotu yakit kullanilmis olunuyor ve kotu yakit once enjektorlere zarar veriyor (tam olarak bozmasada) sonrasinda zamanla motor icerisinde biriken (genelde yuksek devirle kullanima sicak bakmayan veya buna imkani olmayanlar elinde) kurum yaglanarak egzozdan atilirken turboyada kaciyor ve burayida bozuyor veya omrunu kisaltiyor (ki genelde 200.000km civarindadir yani toplamda hepi topu 1 kere degismesi gereken bir sey) sadece turboyla kalmayip kotu yakitin ve kotu yakit atigi gazin gectigi heryere uzun vadede zarar veriyor. Akabinde kullanici mekanik parcayi sokup fiziken temizlemek yerine bilimum sokuculer ile temizlik yoluna basvuruyor ekonomik olmasi acisindan ancak neredeyse oldurucu vurusu yapmis oluyor cunku bu defa hattin bas tarafindaki kurum cok fazla sokulerek hattin sonlarina dogru olan (katalitik konvertore kadar) heryere bulasiyor ve sonrasinda usta eline dusuldugunde kadinin guzeli arabanin dizeline para yetismez misali surekli bir harcam cikiyor ortaya. Once enjektorler degisiyor, sonrasinda turbo once bakima giriyor (cunku degisimi pahali : ) sonrasinda bir sure idare eden bu durum tamamen iskence haline dondugunden degisime gidiliyor ancak hat tamamen temizlenmediginden diger parcalarda ardi ardina zamanla koyveriyor ve tam temizlik yapildiginda ve degisimler tamamlandiginda bu surec icerisinde yakit deposu icerisinde birikmis pislik tekrar enjektorlere aks ediyor ve degisim zamani gelmis diger hic ellenmemis parcalarda sorun cikarmaya basladiginda kullanici artik masraflardan boguluyor ve araci ya zararina elden cikariyor yada bir baskasini feci sekilde kaziklamak durumunda kaliyor.

    Halbuki bu duruma gelmemek icin benzinli arac kullanip hep vergiden, hem bakim/onarim maliyetlerinden hemde performanstan kar edilebilir. Bizim gozumuz hep yukselen benzin fiyatina gittiginden uzun vadede hic hesap yapmaya yanasmiyoruz veya ulke ortaokul ortalamasi yerlerde oldugundan hesabin icinden cikamiyoruz.

    Hadi diyelimki dizelden vazgecmek istemiyorsunuz o zaman ya sifir arac alip kuralina gore kullanip bakimlarinizi kendiniz yapacak ve peryodik onarimlarinizda orjinal parca ve servis kullanacaksiniz yada ikinci el aliyor iseniz oncelikle iyi bir tamircide tum gecmisten gelen pisligi temizletip bundan sonrasinda en iyi yag/yakitlari kullanarak minimum masraf etmek sureti ile gereginde arizaniz varsa fakat buyuk problem teskil etmiyor ise bu sekilde kullanmaya devam edeceksiniz aksi taktirde yukarida anlatmaya calistigim donguye girmeniz kacinilmaz olmakta.

    Nacizane fikirlerimi/okuduklarimi paylasmak istedim. Umarim birilerine kucukte olsa yardimim dokunabilir. Esenlikler dilerim.




  • Arkadaşlar merhaba herkese. Benim aracım opel corsa. Aracimi Motor teklemesi ile ustalara götürdümm. 700 liralık masraf yapmam rağmen geçmedi. En son çare olarak opel yetkili Servis yerine götürdüm. Arızanın sebebinin enjektorlerin bozulduğu tamir yapılması gerektiği söylendi. 4 enjektorden 3 ü söküldü birinin kaynamış olduğu eğer zorlarsan kirilacagi söylendi. Kaynamiş Enjektorlerı açmanın farklı bir yolunu bilen var mı? Ya da başka bir önerisi olan varsa bana ulaşırsa çok iyi olur şimdiden teşekkür ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.