Şimdi Ara

lCD-Plazma-Ayıplı-ürün,sahte telefon-kolonlanmış ürün-ihtarname örnekleri !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
2.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu açtığımdan beri özelden bir çok arkadaş soruyor,bu sebeble burdan birkaç örnek vermek istiyorum !

    Dilekçenin önemi neden aarkadaşlar,30 gün içinde firmaya ihtarname yollamazsanız,Tüketici mahkemeleri bu tür şikayetlere malesefki birşey yapamıyorlar,hatta işleme dahi koymayabilirler !

    Peki neden dilekçe,çunki bu dilekçe ile firmaya karşı dava açma yetkisi kazanıyorsunuz,burasıda çok önemli,yinede karar sizin elbetteki !

    Unutmayın,sorunlu ürünlerde 30 gün içinde yapmanız gerekir !


    Kaymakamlıklardan,Dilekçe alıp doldurabilirsiniz !

    İhtarname çekmek için 30 gün içinde firmaya,protanelerden ihtarname yollayabilirsiniz !

    İhtarnameyi belgeyen fişi yada dekontu sakın atmayın !

    Örnekler !

    1.Firmaya ayıplı mal hizmet,ihatnamesi !!!!!!
    Tarih :…../…../20…..
    İHTARNAME

    İHTAR GÖNDERİLEN
    MUHATAP : ………………………………………………………
    ADRESİ :………………………………………………………………………………………………………..



    İHTARI GÖNDERENİN
    ADI ve SOYADI :……………………………………………………
    ADRESİ :………………………………………………………………………………………………………..

    Firmanızdan ……/……/20…… tarihinde ……………………TL. bedelli …………………
    Marka …………………………………….ürününü satın aldım.Ancak aldığım ürünün ……………………………… hataları ve eksikleri nedeni ile ayıplı olmasından dolayı yararlanamadım. Bu nedenler ürünleriniz, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği ayıplı mal kabul edilmektedir.
    Yukarıda belirtmiş olduğum nedenlerden ötürü, 4077 sayılı Kanun’un 4.Maddesi gereğince ürünün fatura üzerindeki bedelinin tarafıma iade edilmesini/yeni ve ayıpsız olanı ile değiştirilmesini; aksi takdirde Yasal yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.
    Gereğini dilerim.
    İhtarı Gönderenin :
    Adı ve Soyadı :…………………………………….
    İmza :

    2.Kapıdan Satış Firmaya Cayma Bildirimi !!!Sözleşmeli mesafeler,kargo ile alınan ürünler !

    SÖZLEŞMEDEN CAYMA BİLDİRİMİ
    (İHTARNAME)
    1-(İhtar Muhatabı)
    İHTAR EDİLEN :
    ADRESİ :

    2-(Keşideci)
    İHTAR EDEN :
    ADRESİ :
    İHTAR TARİHİ :
    İHTAR KONUSU : Kapıdan Satış. (4077 TKHK 8.Md.)
    AÇIKLAMALAR :
    1-) …………….tarihinde kapıma gelen pazarlamacıdan ….adet ……………………………bedeli …. TL olan ………………………. Marka ve model ürünü satın almak için sözleşme imzaladım.

    2-) 4077 sayılı Tüketiciyi korumaya dair kanunun 8. maddesi gereğince yasal süresi içerisinde sözleşmeden “Cayma hakkımı” kullanmak istiyorum. Kanuni süre içinde (10 Gün) düzenlenen tüm evrakların iptal edilerek tarafıma iadesini ve bende bulunan ürünün de (20 Gün içinde) geri alınmasını talep ediyorum.
     
    3-) Yukarıdaki talebimin yasal süresi içinde yerine getirilmemesi halinde, Tüketici Hakem Heyetlerine ve Sanayi İl Müdürlüğü’ne müracaat ederek hakkınızda şikâyette bulunacağımı ve yasal yollara başvurmak zorunda kalacağımı “ihtar”en bildiririm.

    İhtar Edenin
    (Adı, soyadı ve imzası)
     
    3.Kapıdan Satış Tüketici Sorunları Hakem Heyeti dilekçesi

    T.C.
    ……………………………………. KAYMAKAMLIĞI’NA
    (Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na)
    T.C.Kimlik No :
    Şikayet Eden :
    Adresi :
    Tel/Faks/E-posta :
    Şikayet Edilen :
    Adresi :
    Şikayet Tarihi :
    Şikayetin Parasal Değeri :
    Şikayet Konusu :
    İzahat :



    Hukuki Sebepler : 4822 ile değişik, 4077 sayılı kanun, Borçlar kanunu ve sair mevzuat.
    Sübut Sebepleri : Fatura, irsaliye, servis fişi, garanti belgesi bilirkişi, tanık ve ispata
    yarar her türlü delil.
    Sonuç ve İstek : Yukarıda arz ve izah ettiğim sebeplerden ötürü ;
    Ürün bedelinin iadesine/ürünün yenisi ile değiştirilmesine/ayıp
    Oranında indirim yapılmasına/onarım bedelinin alınmamasına
    Karar verilmesine, saygıyla dilerim. ………/………/20…..

    Şikayet Eden (Ad, Soyad, İmza)


    Arkadaşlar,kaymakamlıklardan ihtarname dilekçelerinizi alabilirsiniz !

    En önemli husus,dilekçelerde sakın firmdan ne istediğinizi belirten açıklamayı yazmayı unutmayın,çok önemlidir !

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 27 Ağustos 2010; 23:53:54 >







  • Harika bir paylaşım teşekkürler...
  • Teşekkürler andy. Gerçekten çok faydalı bir iş çıkarmışsın. Forumun tüketici hakları sorumlusu gibisin maşallah...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Teşekkürler andy. Gerçekten çok faydalı bir iş çıkarmışsın. Forumun tüketici hakları sorumlusu gibisin maşallah...

    İnsanların,boş yere firmlarla ağız dalaşına girip,kavga,münakaşalara girmesine sebeb yok,zaten firmların açıklamalarında mevcut,ama biz vatandaşlar olarak pek okumayı sevmediğimizden,kendi kendimizi üzüyoruz,hiç gerek yok !
  • Çok faydalı bir paylaşım olmuş. Teşekkürler
  • Dostum çok teşekkürler bu bilgi için gerçekten mantıklı adamın işi sorununu bilerek çözmektir,sende bize biraz daha bilmeyi öğretmişsin.
  • Ben teşekkür ederim,genelde malesefki firmalara bağırıp çağırmanın netice vereceğini sanıyoruz bu çok yanlıştır,firmalar bu tür şikayetleri kaale dahi almazlar !

    Güzel olan sorunlu ürünlerde evden alınış tarihinden itibaren yasal sürece göre hareket etmek gereklidir,ihtarnameyi çektiğiniz anda firmayla zaten yasal bir hakkınızı istediğinizi beyan ediyorsunuz !

    Aslında Tüketici derneklerimiz çok yetersiz ve pasif kalıyorlar,ürünü alanlar malesefki sadece satıcıyı muhatp sandıklarından bu tür şeyleri dikkate almıyorlar !
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İhtarname dilekçesiniz yazdık doldurduk ama nasıl göndereceğiz postaneden iadeli tahhaütlü göndermek yeterli mi? Noter gerekiyor mu?
  • Eline sağlık hocam. birgün kullanmak zorunda kalmayız işallah
  • Wifisi olan bi cep telefonu aldım ama telefon bazı modemlerle uyumsuz bu sebepden ayıplı ürün işlemi yapılabilirmi.garantinin çözebilceği bi durum yok kronik bi sorun sizce ne yapmalıyım.
  • arkadaşlar Samsung Türkiye ye bir ihtarname çekeceğim lakin bunu Genel Müdürlüğemi yoksa Samsung Servis Merkezi (avcılarda bulunan) nemi çekmem gerekiyor bununla ilgili bilgisi olan yardımcı olabilecek varmı teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmustim

    arkadaşlar Samsung Türkiye ye bir ihtarname çekeceğim lakin bunu Genel Müdürlüğemi yoksa Samsung Servis Merkezi (avcılarda bulunan) nemi çekmem gerekiyor bununla ilgili bilgisi olan yardımcı olabilecek varmı teşekkürler.

    realmustim

    bu işlemi yaparken izlediğin yolu anlatırmısın rica etsem
  • İhtarneme ile alakalı internette firmaya ayıplı mal ile alakalı örnekler var o örneklerden birini bilgisayarımda düzenleyerek çıktısını alıp zarfa koyarak tahütlü olarak postahaneden hem Samsung Merkez Müdürlüğüne hemde Avcılar Servis Müdürlüğüne yolladım işim garanti olsun diye.
    Araştırmalarım neticesinde bu işi noter yolu ilede yapabiliyormuşuz lakin 50-100 TL gibi bir masrafı varmış postahaneden ise 3,5 tl alınıyor 1 gönderi için.
    Gelişmeler neticesinde de ilgili hukuksal haklarım ne ise takipçisi olacağım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.