Şimdi Ara

*** MOTOR MODİFİYE *** (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
274
Cevap
1
Favori
147.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07

    başlarım karbondogana.ondan bahsetmiyorum mahmut hocamın dediği videodan bahsediyorum

    Sana demedim erdi abiye dedim

    kusura bakma hacı o zaman. bekleme yapma devam et ticari :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

     *** MOTOR MODİFİYE ***

    Bu headers dedigimiz 4' lü el yapımı manifold.

     *** MOTOR MODİFİYE ***

    Buda normal orjinal manifold kardeş.


    Usta ne yapmak lazım? ilandakini 65 e mi almalı yoksa orjinal mi almalı?
    Eksozu ayağımla kapıyorum motor çalışıyor buda malum kaçak demek, borudaki ve manifolddaki pasa bakılırsa değiştirmek şart bir durumdayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

     *** MOTOR MODİFİYE ***

    Bu headers dedigimiz 4' lü el yapımı manifold.

     *** MOTOR MODİFİYE ***

    Buda normal orjinal manifold kardeş.


    Usta ne yapmak lazım? ilandakini 65 e mi almalı yoksa orjinal mi almalı?
    Eksozu ayağımla kapıyorum motor çalışıyor buda malum kaçak demek, borudaki ve manifolddaki pasa bakılırsa değiştirmek şart bir durumdayım.


    Hocam; eger motor modifiyesi yok ise headers a gerek yok zaten. Orjinal eksozu daha iyi olur derim ben.




  • bir dakka bu eksozu kapayınca motor bendede çalışıyor bende daha önceden çalışmaz diye biliyordum yani kaçakmı var bndede zaten son günlerde çok ses geliyormuş gibi geliyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _tolqa_

    bir dakka bu eksozu kapayınca motor bendede çalışıyor bende daha önceden çalışmaz diye biliyordum yani kaçakmı var bndede zaten son günlerde çok ses geliyormuş gibi geliyordu

    Tolga servise götür değiştirirler sanayide bazı ustalar ezber iş yapıyor.
  • Merhabalar Arkadaslar Bugun 94 Model Doğan Slx Aldım, 83 Bin Km De Bordu Renkli Bir Araç. P.tesi Satısı Alınmak Üzere Kaporasını Verdim Malum Hafta Sonuna Geldik 6.600 Gibi Bir Rakama Aldım.Gösterdim Kazası Oynaması YOk Orjinal Araba Motoruna Lpg Taktırılmamıs , Orjinal Kmsi.

    Forumda Bir Çok Arkadası Okudum Çok Hoş Bilgilendirmeler Emeğinize Sağlık.

    Şimdi Bir Kaç Sorum Olacak ,

    Çok Fazla Yükleme Yapmadan Kendimi Tatmın Etmek Adına Yapabileceğim İşlemler Nelerdir.

    Hız'ı Çok Sevmem Ama Gerekli Durumlarda Show'u Çok Severim Bu Nednele Nasıl Bir YOl İzleye Bilirinm ?

    Headers Olayı Nedir ?
    Su Sanayide 150 - 200 TL ye yaptırılan Vanalılardna Ne Farkı Vardır ?

    Tüpsüz Doğanıma Bir Vanalı Headers Ve Ufak Bir Kaç İşlem Yaptırsam Yakıtım Ne Olur ?

    Bu Konularda Geniş Ve Detaylı Bir Bilgi Verecek Arkadasım Olursa Sevinirim Saygılar.

    Kendimi Tanıtayım Adım Umut Yaş 23 İstanbulda İkamet Edıyorum.

    Şimdiden Memnun Oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ

    Merhabalar Arkadaslar Bugun 94 Model Doğan Slx Aldım, 83 Bin Km De Bordu Renkli Bir Araç. P.tesi Satısı Alınmak Üzere Kaporasını Verdim Malum Hafta Sonuna Geldik 6.600 Gibi Bir Rakama Aldım.Gösterdim Kazası Oynaması YOk Orjinal Araba Motoruna Lpg Taktırılmamıs , Orjinal Kmsi.

    Forumda Bir Çok Arkadası Okudum Çok Hoş Bilgilendirmeler Emeğinize Sağlık.

    Şimdi Bir Kaç Sorum Olacak ,

    Çok Fazla Yükleme Yapmadan Kendimi Tatmın Etmek Adına Yapabileceğim İşlemler Nelerdir.

    Hız'ı Çok Sevmem Ama Gerekli Durumlarda Show'u Çok Severim Bu Nednele Nasıl Bir YOl İzleye Bilirinm ?

    Headers Olayı Nedir ?
    Su Sanayide 150 - 200 TL ye yaptırılan Vanalılardna Ne Farkı Vardır ?

    Tüpsüz Doğanıma Bir Vanalı Headers Ve Ufak Bir Kaç İşlem Yaptırsam Yakıtım Ne Olur ?

    Bu Konularda Geniş Ve Detaylı Bir Bilgi Verecek Arkadasım Olursa Sevinirim Saygılar.

    Kendimi Tanıtayım Adım Umut Yaş 23 İstanbulda İkamet Edıyorum.

    Şimdiden Memnun Oldum

    Arkadaşım aracınız hayırlı olsun kazasız belasız İNŞALLAH.Vanalı egzos denilen şey istediğin zaman egzosun sesini açıp istediğin zaman kapatabilmeni sağlayan düzenek.Sadece egzos değişerek çok performans artışı olmaz.Ama basit olarak yapabileceklerini söyleyeyim.Eğer LPG takmayacaksan açık hava filtresi ve orta susturucu iptali ile güzel bi son susrucu koyabilirsin.En ucuz yollu modifiye budur kardeşim ve 3-5 beygirlik artış sağlayabilir.Aslında bunlardan sonra yakıtın artma sebebi egzostan çıkan o sesi dinlemek için arabayı devamlı yüksek devirde kullanmamızdan ileri gelir yoksa normal kullanımda çok fazla yakıt artışı olmaz.Yapabileceklerin tamamen senin bütçenle sınırlı kardeşim.Bu saydıklarım toplam150-200 TL arası tutar.Ama bunları yaptıktan sonra arabanın alt devirleri biraz cansız olur,yüksek devirlerde performans artışı olur.Basit olarak sayabileceklerim bunlar kardeş.




  • quote:

    Performans Hava Filtreleri


    Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

    Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
    Teori

    Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


    Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

    Kutu İçi Uygulamalar

    İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

    (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

    orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
    açık hava filtreleri 44 %
    sadece manifold 37.5 %

    Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
    olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

    Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

    Açık Filtre Uygulamaları

    Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

    Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

    Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
    uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

    Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

    Filtre Bakımı

    Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
    .. Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

    Sonuç

    Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

    Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

    Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...

    Alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    İşte almayı düşündüğüm weber atak perforMance
     *** MOTOR MODİFİYE ***


    T.ederim Bilgileriniz İçin.

    Bir Doğanda Gördüm bu karbratör kafalıgını çıkarmıs yuvarlark bişey takmıs birde nikelaj bi boruyla hava çıkısısna bağlamıs bunun adımıdır Waber ?

    Ucuz yollusus Değilde Çok YÜklemek hane satarken zorluk deerecede oynamak hosuma gitmıyor ama performansı tabiki isterim.

    bir reismdeki waberden alsam
    birde elektrikli headers taksam acaba ne olur diye düşünüyorum birde açık hava filtresi ( nası takılıyor bu araçlara hiç görmedim )

    birde arkadaslar bazı doğanlarda bir tatlı ve tok egzos sesi duyuyorum bumudur headers yoksa nedir merak edıyorum açıkçası sankı arabanın altında v6 motor var gibi güçlü bir ses ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck

    quote:

    Performans Hava Filtreleri


    Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

    Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
    Teori

    Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


    Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

    Kutu İçi Uygulamalar

    İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

    (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

    orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
    açık hava filtreleri 44 %
    sadece manifold 37.5 %

    Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
    olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

    Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

    Açık Filtre Uygulamaları

    Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

    Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

    Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
    uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

    Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

    Filtre Bakımı

    Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
    .. Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

    Sonuç

    Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

    Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

    Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...

    Alıntıdır.



    Manifolttan nasıl alıyormus havayı anlamadım bu çok uzuzn ve detaylı okudum ama anlamadım özetleyecek arkadasım varmı daha doğrusu doğan motorlarında yapılan modifiyeyi isismleriyle değilde görüntüleriyle bilmekteyim bu nednele uygulamaları resimlerle size anlatmaya calısıcam sizlerde tanıcı olarak yardımcı olursanız sevinirim arkadaslar




  • ZROQ

    http://forum.donanimhaber.com/m_38902519/mpage_1/key_/tm.htm

    1. sayfayı okursan Enes abi (Yerle_1) bu konuda detaylı açıklma yapmıştı fiyatıda yazıyor.

    Headers ile ilgili bilgide var

    Edit: Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadireren01 -- 30 Mayıs 2010; 10:39:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b£y@z-ku$

    ZROQ

    http://forum.donanimhaber.com/m_38902519/mpage_1/key_/tm.htm

    1. sayfayı okursan Enes abi (Yerle_1) bu konuda detaylı açıklma yapmıştı fiyatıda yazıyor.

    Headers ile ilgili bilgide var

    Edit: Ekleme

    Enes abi bayadır giremiyor bir kulağını çınlatayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    İşte almayı düşündüğüm weber atak perforMance
     *** MOTOR MODİFİYE ***


    T.ederim Bilgileriniz İçin.

    Bir Doğanda Gördüm bu karbratör kafalıgını çıkarmıs yuvarlark bişey takmıs birde nikelaj bi boruyla hava çıkısısna bağlamıs bunun adımıdır Waber ?

    Ucuz yollusus Değilde Çok YÜklemek hane satarken zorluk deerecede oynamak hosuma gitmıyor ama performansı tabiki isterim.

    bir reismdeki waberden alsam
    birde elektrikli headers taksam acaba ne olur diye düşünüyorum birde açık hava filtresi ( nası takılıyor bu araçlara hiç görmedim )

    birde arkadaslar bazı doğanlarda bir tatlı ve tok egzos sesi duyuyorum bumudur headers yoksa nedir merak edıyorum açıkçası sankı arabanın altında v6 motor var gibi güçlü bir ses ..



    Weber, spor otomobilleri çin çift boğaz karbüratör üreten bir firmadır. Çeşitli karbüratörleri vardır. Fotoğraftaki karbüratör Şahin S, Tempra gibi araçlarda kullanılan modeli. Sanırım bunlarda cut-off sistemi de bulunuyor. 93 ve daha öncesi üretilen 1600cc motorlarda farklı bir Weber kullanılmıuştır. İlk sayfada onun da fotoğrafı mevcut.

    Konuyu başından itibaren inceledim. İşlenen uygulamaların çoğu üst devirlerde performans veren uygulamalar. Alt devirlerin de canlı olmasını sağlamak için neler yapılabilir? Ford Sierra gibi arçaların alt devirleri de çok canlı. Mesela kapak taşlama yerine daha büyük çaplı bir krank kullanılarak hem sıkıştırma oranı hem de tork artırılırsa ihtiyacımızı karşılar mı?




  • T.ederim Arkalaslar
    @ b£y@z-ku$
    Konuyu İnceledim İncelemden Yapmam bu yorumları fakat çok fazla bilgi sahibi olmadıgımdan gene anlamadım bu nednele ufak detaylı açıklamaları beklıyorum.

    @DH Konsey

    T.ederim. Bu Tür Uygulamaya gitsem Ne kazancım Olur Dediğiniz Gibi Düşük Devirlerde Performans Nası Olur Bende Merak Ettim.
    Doganı Alırken Şöförlüğümü Arttırmak Adına Aldım Ama Bu Tür Uygulamalar Hoşuma Gitmıyor Değil Hane Modlu Bir Doğan 2004-2005 Golf'ün Sade halındne Bana Daha Çekıcı Gelebilirim Durumumda Var Yparsam Yaparım Fakat Su Piçm Motor Denılen Olay Nedir Satarken Zorlukmu Yapar Motor Uygulamaları ? Şayet Satarsam 1 YIl Sonra Beni Bu Uygulamalar Boşa Zarar Gibi Kelimelerle Baş Başa Bırakırmı Suanda Makul Görmuyorum 5 Bin Tl Harcamayı Ama Dediğim Gibi Başlanırsa Durağı Olmayan Bir Yolculuk Gibi =)

    Kafama Suanlık Yatan Temiz Bir Jant Lastik Cms 40 , İç Döşemelerin Temizliği Yada Deri Kaplama .
    Motor Konususnda Anlamadım Pek Bana Öneride Bulunanlara T.ederim Ama Galiba Bir kaç resimle size bişeyler soracağım.


     *** MOTOR MODİFİYE ***

     *** MOTOR MODİFİYE ***

     *** MOTOR MODİFİYE ***

     *** MOTOR MODİFİYE ***

     *** MOTOR MODİFİYE ***


    Nedir Bunlar Su Karbratörün Orda Durna Şeymıdır Waber =)) Hadi O Waber O Boru Nereye Gidiyor Hadı Hava Filtresine Diyelim Bazısında Yanda Oda Manifolttan Alsın Diyelim Diğer Borular ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ
    @DH Konsey

    T.ederim. Bu Tür Uygulamaya gitsem Ne kazancım Olur Dediğiniz Gibi Düşük Devirlerde Performans Nası Olur Bende Merak Ettim.
    Doganı Alırken Şöförlüğümü Arttırmak Adına Aldım Ama Bu Tür Uygulamalar Hoşuma Gitmıyor Değil Hane Modlu Bir Doğan 2004-2005 Golf'ün Sade halındne Bana Daha Çekıcı Gelebilirim Durumumda Var Yparsam Yaparım Fakat Su Piçm Motor Denılen Olay Nedir Satarken Zorlukmu Yapar Motor Uygulamaları ? Şayet Satarsam 1 YIl Sonra Beni Bu Uygulamalar Boşa Zarar Gibi Kelimelerle Baş Başa Bırakırmı Suanda Makul Görmuyorum 5 Bin Tl Harcamayı Ama Dediğim Gibi Başlanırsa Durağı Olmayan Bir Yolculuk Gibi =)

    Nedir Bunlar Su Karbratörün Orda Durna Şeymıdır Waber =)) Hadi O Waber O Boru Nereye Gidiyor Hadı Hava Filtresine Diyelim Bazısında Yanda Oda Manifolttan Alsın Diyelim Diğer Borular ?

    Kazanç konusunda fikrim yok. Orayı geçersek aşağıdaki bağlantıda piç motor fotoğrafı var. Araştırdığım bir kaynakta piç motorum Tempra karbüratörü ve Tempra ateşleme sistemi kullandığı yazıyor. Doğruysa bu karbüratörde cut-off var yani gazda ayağınızı çektiğinizde devir saati 1700-1800 civarına düşmedikçe benzin vermeyerek yakıt ekonomisi sağlıyor. Bu sistem uymazsa Lada Samara sistemini araştırıyorum ama kaynak sıkıntısı yaşıyorum. Aracımdaki karbüratör tamamen bitince piç motor seçeneğini düşünüyorum.

    Weber, Karbüratörün markasıdır. Çeşitli boyutları(32, 40, vs.) ve çeşitleri(dikay akışlı, yatay akışlı, otomatik jikleli, vs.) vardır.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=39828468

    Bu arada yanlış yönlendirme yaptıysam düzeltmenizi rica ederim.




  • Piç Motor Karbüratörsüzmü neden böle bişey düşünüyorsun ?

    Lda Samarada Ne var ?

    Cat-off Waperlerde Var Demek Çift Boğazlarda Nedir Fiyatları Bilginiz Varmı ?
    94 Doğana waper çift boğaz koyabilirmıyız ? sadece onu ve headers koysam bana nasıl bi artıs sağlar ?
    - leri ne olur + ları ne olur ?

    Bu İşlemler beraberizde bişeyleri yapma zorunlulugu getirirmi mesela waper varsa işte kapak taşlama vsvs gerek mi ?

    birde arkadastan elektronik headers buldum çıkma

    manifoltu , headers , son susturucu , elektronık devresi , kabloları , tuşu
    fiyatı 230 tl dıyor nasıdır ?

    çıkma bulabilirmıyım dikkat etmem gereken bişey varmı alırken ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ

    Piç Motor Karbüratörsüzmü neden böle bişey düşünüyorsun ?

    Lda Samarada Ne var ?

    Cat-off Waperlerde Var Demek Çift Boğazlarda Nedir Fiyatları Bilginiz Varmı ?
    94 Doğana waper çift boğaz koyabilirmıyız ? sadece onu ve headers koysam bana nasıl bi artıs sağlar ?
    - leri ne olur + ları ne olur ?

    Bu İşlemler beraberizde bişeyleri yapma zorunlulugu getirirmi mesela waper varsa işte kapak taşlama vsvs gerek mi ?

    birde arkadastan elektronik headers buldum çıkma

    manifoltu , headers , son susturucu , elektronık devresi , kabloları , tuşu
    fiyatı 230 tl dıyor nasıdır ?

    çıkma bulabilirmıyım dikkat etmem gereken bişey varmı alırken ?

    Epey aklını karıştırmışım. Lada Samara, Tempra gibi araçların karbüratörlü motorları aynı sisteme sahiptir. Cut-off denilen sistem de kısaca yakıt ekonomisi sağlıyor diyeyim. Yani enjeksiyonlu araçların az yakması için vitesi boşa atmıyoruz, işte aynı mantık.

    Şimdi de piç motora açıklık getireyim. Piç motorda karbüratör vardır ancak Tempra karbüratörü. Tempra karbüratörünün boğaz ölçüleri farklı olduğu için daha performanslıdır. Ekonomi için de cut-off devresi var. Olay bundan ibaret.

    Egzoz konusunu da bilen arkadaşlar cevaplar.




  • ZROQ hosgeldin kardesim aramiza. Erhanın da dedigi gibi istanbula yeni sube actigimiz icin 1,5 hafta kadar daha aranizda olamayabilirim. Sonra zaten buralrdayım. Firsat buldukca da bakiyorum.

    Kardesim; 230 lira ise elektronik headers durma taktir. Eger ustaysa takacak arkadas 10 hp kafadan elde demektir. Üst kapagi taslattir, Karburatorun memelerini ayarlattir yaklasik 10 12 hp de boyle elde edersin bununda seni tatmin edeceqine inaniyorum. Ben bu işin icinde oldugum icin arkadaslar da onermis saqolsun varolsunlar. Kazasiz cezasiz surusler dilerim hayirli olsun aracin. Haa bu arada benım aracim da 89 yeni kasa 1.6 Sahin. Ben burada 106 Saxo falan tokatliyorum gof falan hava civa kalir
    SayqilaR..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

    ZROQ hosgeldin kardesim aramiza. Erhanın da dedigi gibi istanbula yeni sube actigimiz icin 1,5 hafta kadar daha aranizda olamayabilirim. Sonra zaten buralrdayım. Firsat buldukca da bakiyorum.

    Kardesim; 230 lira ise elektronik headers durma taktir. Eger ustaysa takacak arkadas 10 hp kafadan elde demektir. Üst kapagi taslattir, Karburatorun memelerini ayarlattir yaklasik 10 12 hp de boyle elde edersin bununda seni tatmin edeceqine inaniyorum. Ben bu işin icinde oldugum icin arkadaslar da onermis saqolsun varolsunlar. Kazasiz cezasiz surusler dilerim hayirli olsun aracin. Haa bu arada benım aracim da 89 yeni kasa 1.6 Sahin. Ben burada 106 Saxo falan tokatliyorum gof falan hava civa kalir
    SayqilaR..

    Abi senin alet kaç beygirdi ya 100 geçiktir belki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

    ZROQ hosgeldin kardesim aramiza. Erhanın da dedigi gibi istanbula yeni sube actigimiz icin 1,5 hafta kadar daha aranizda olamayabilirim. Sonra zaten buralrdayım. Firsat buldukca da bakiyorum.

    Kardesim; 230 lira ise elektronik headers durma taktir. Eger ustaysa takacak arkadas 10 hp kafadan elde demektir. Üst kapagi taslattir, Karburatorun memelerini ayarlattir yaklasik 10 12 hp de boyle elde edersin bununda seni tatmin edeceqine inaniyorum. Ben bu işin icinde oldugum icin arkadaslar da onermis saqolsun varolsunlar. Kazasiz cezasiz surusler dilerim hayirli olsun aracin. Haa bu arada benım aracim da 89 yeni kasa 1.6 Sahin. Ben burada 106 Saxo falan tokatliyorum gof falan hava civa kalir
    SayqilaR..


    Menun oldum aslında senle uzuzn uzun sohbet etmek isterim .

    antalyada biri satıyor headers'ı burda herhangi bir ustaya taktırıcam ne olur bilemıyorum dikkat etmem gerken bir durumu varmı bu boruların 51 lik vs vs gibi bişileri varmıs


    birde kapak taşlatma nasıl oluyor içeriği nedir yane anlamadım ve kımler yapar bunu ? maliyeti ?

    bu gök gürültüsü gibi böğüren bir arac bastımıda seri giden bir arac olmasına yeterlimi tüm bunlar ?

    ben hızı sevmemde gösterişe bayılırım dış kısmıyla ilgilenıcem fakat motor suan öncelık cunkı farkı yaratan senın yaptıgındır gerektiğinde tokatı basmaktır bu nednele ufaktan devam edeyim dıuyorum biraz bana açarmısısn bu açık hava filtresi olayını mesela yukarda resimler koydum omotorlarda borular var karman çorman neyin nesi nası oluyor bu olay ?




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.