Şimdi Ara

Yeni Corolla Dizel Otomatik(Honda--yeni Focus??? [/b]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
7.641
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba

    Bundan bir ay önce kesin kararımı verip,Yeni corolla dizel otomatik alacaktım.Arabayla bir test sürüşüne çıkmak istedim.Yalnız vites geçişleri o kadar hissedilirdi ki; çok şaşırdım.Yokuşlarda araba geri de kaçıyordu.Özellikle birden ki ye vites geçişi seri hızlanmalarda acemi birinin manuel vitesi değiştirmesi gibiydi. Bundan dolayı ara adan vazgeçtim. Honda Civic otomatiğe baktım bu bakımlardan daha iyiydi.Fakat araba dizel olmayınca vazgeçtim.En son otomatikten vazgeçip dizel yeni focusa karar kıldım.Arabadan hala haber yok daha Türkiye'ye girmedi verdiğim sipariş.Şİmdi tekrar Corolla dizel otomatik mi diyorum?
    Kullandığım araçta mı bir gariplik vardı, yoksa ben de mi?
    Yoksa bu corolla dizel otomatiğin karakteristiği mi?
    Diğer bir konu bu üç tercih içinde en mantıklısın sizce hangisi?

    Honda civic otomatik elegance: 40.000
    Corolla dizel otomatik:43.000
    Yeni focus dizel Titanium X paket: 43.000

    Bu fiyatlar benim pazarlık sonucu (focusta koç indirimi) aldığım fiyatlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nighthawktr -- 27 Nisan 2008; 23:25:36 >







  • size test sürüşü yaptıran satış danışmanı mmt vitesin özelliklerini nasıl kullanılacağını anlatmadımı.eğer anlatmadıysa büyük yanlışlık.bende dizel mmt kullanıyorum cok memnunum.herseyiyle.yokuşlarda geri kaçması da aslında yanlış anlamayın sizi de kastederek söylemiyorum biraz acemi işi gibi geliyor bana.alt tarafı 2 pedal var.birinden çekip diğerine basıyorsun.arac kendini topluyor zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahsancak

    size test sürüşü yaptıran satış danışmanı mmt vitesin özelliklerini nasıl kullanılacağını anlatmadımı.eğer anlatmadıysa büyük yanlışlık.bende dizel mmt kullanıyorum cok memnunum.herseyiyle.yokuşlarda geri kaçması da aslında yanlış anlamayın sizi de kastederek söylemiyorum biraz acemi işi gibi geliyor bana.alt tarafı 2 pedal var.birinden çekip diğerine basıyorsun.arac kendini topluyor zaten.
    Donanım olarak Focus Titanium X paketi:
    Sunroof, sürüşe duyarlı farlar (halojen far), Elektrikli sürücü koltuğu, bütün camlarım tek dokunuş olması, Cruise Control, Soğutmalı torpido, Parçalı deri koltuklar, Arka kapıya entegre güneşlikler (çocuk varsa çok işe yarıyor)..
    109 BG motorude düşününce bence fiyatları aynı olduğu için Focus'u bekleyin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rertaret

    Donanım olarak Focus Titanium X paketi:
    Sunroof, sürüşe duyarlı farlar (halojen far), Elektrikli sürücü koltuğu, bütün camlarım tek dokunuş olması, Cruise Control, Soğutmalı torpido, Parçalı deri koltuklar, Arka kapıya entegre güneşlikler (çocuk varsa çok işe yarıyor)..
    109 BG motorude düşününce bence fiyatları aynı olduğu için Focus'u bekleyin derim.

    Alıntıları Göster
    Bu MMT yarı otomatik vites değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Bu MMT yarı otomatik vites değil mi?

    Alıntıları Göster
    MMT'lerde şanzuman manuel viteslerle aynı, bir tane robot kolu sizin yerinize vites atıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rertaret

    MMT'lerde şanzuman manuel viteslerle aynı, bir tane robot kolu sizin yerinize vites atıyor.

    Alıntıları Göster
    Yani Opel'deki easytronic, Ford'daki SMG (doğru hatırlıyorsam) gibi bişey bu da. O zaman sarsıntı olması normaldir vites değiştirirken. Çünkü kendi aracımızda easytronic vites. Vites değiştireceği aralığa geldiğinde ayağınızı hafifçe gazdan çektiğinizde sarsıntı hissetmiyorsunuz bile. Şahsen ben hissetmiyorum Astra'da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 28 Nisan 2008; 1:24:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahsancak

    size test sürüşü yaptıran satış danışmanı mmt vitesin özelliklerini nasıl kullanılacağını anlatmadımı.eğer anlatmadıysa büyük yanlışlık.bende dizel mmt kullanıyorum cok memnunum.herseyiyle.yokuşlarda geri kaçması da aslında yanlış anlamayın sizi de kastederek söylemiyorum biraz acemi işi gibi geliyor bana.alt tarafı 2 pedal var.birinden çekip diğerine basıyorsun.arac kendini topluyor zaten.
    quote:

    Orjinalden alıntı: bucegu60

    size test sürüşü yaptıran satış danışmanı mmt vitesin özelliklerini nasıl kullanılacağını anlatmadımı.eğer anlatmadıysa büyük yanlışlık.bende dizel mmt kullanıyorum cok memnunum.herseyiyle.yokuşlarda geri kaçması da aslında yanlış anlamayın sizi de kastederek söylemiyorum biraz acemi işi gibi geliyor bana.alt tarafı 2 pedal var.birinden çekip diğerine basıyorsun.arac kendini topluyor zaten.



    Açıkçası anlatmadı.Bu sarsıntı geçiş esansında normal dedi.Kaçışı ben bilerek yaptırdım.Tabi ki kaçmaz ama kendimi düşünerek o özelliğini değerlendirmedim.Benden hariç eşim de rahat kullansın diye düşündüm.Bayanların bu konuda yeteği bizim kadar iyi değil malum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Yani Opel'deki easytronic, Ford'daki SMG (doğru hatırlıyorsam) gibi bişey bu da. O zaman sarsıntı olması normaldir vites değiştirirken. Çünkü kendi aracımızda easytronic vites. Vites değiştireceği aralığa geldiğinde ayağınızı hafifçe gazdan çektiğinizde sarsıntı hissetmiyorsunuz bile. Şahsen ben hissetmiyorum Astra'da.

    Alıntıları Göster
    mmt ve benzeri yarı otomatik şanzumanlar için bir alışma devresi gerekiyor, bunlar tam otomatik gibi kullanıldıklarında vites geçişlerinde sarsıntı oluyor, ancak yakıt tüketimi otomatik kadar fazla olmuyor.
    ben sizin yerinizde olsam focusu seçerdim, donanımı çok iyi çünkü. madem koç indiriminiz var zamanınız varsa fordun yeni otomatik şanzumanı powershift i bekleyin derim illaki otomatik derseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rertaret

    Donanım olarak Focus Titanium X paketi:
    Sunroof, sürüşe duyarlı farlar (halojen far), Elektrikli sürücü koltuğu, bütün camlarım tek dokunuş olması, Cruise Control, Soğutmalı torpido, Parçalı deri koltuklar, Arka kapıya entegre güneşlikler (çocuk varsa çok işe yarıyor)..
    109 BG motorude düşününce bence fiyatları aynı olduğu için Focus'u bekleyin derim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rertaret

    Donanım olarak Focus Titanium X paketi:
    Sunroof, sürüşe duyarlı farlar (halojen far), Elektrikli sürücü koltuğu, bütün camlarım tek dokunuş olması, Cruise Control, Soğutmalı torpido, Parçalı deri koltuklar, Arka kapıya entegre güneşlikler (çocuk varsa çok işe yarıyor)..
    109 BG motorude düşününce bence fiyatları aynı olduğu için Focus'u bekleyin derim.



    Yazdıklarınızı düşününce biraz daha sabret diyor insan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighthawktr

    quote:

    Orjinalden alıntı: rertaret

    Donanım olarak Focus Titanium X paketi:
    Sunroof, sürüşe duyarlı farlar (halojen far), Elektrikli sürücü koltuğu, bütün camlarım tek dokunuş olması, Cruise Control, Soğutmalı torpido, Parçalı deri koltuklar, Arka kapıya entegre güneşlikler (çocuk varsa çok işe yarıyor)..
    109 BG motorude düşününce bence fiyatları aynı olduğu için Focus'u bekleyin derim.



    Yazdıklarınızı düşününce biraz daha sabret diyor insan...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım çok iyi edersin Corolladan uzak dur bari sen bu yanlışa düşme ben düştüm çünkü o yanlışa sana yardımcı olmak isterim arabaya verebileceğin para peşin 40.000 YTL'mi ayrıca bu para elindemi yoksa banka kredisimi kullanacaksın bilgi verirsen yardımcı olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profurio

    mmt ve benzeri yarı otomatik şanzumanlar için bir alışma devresi gerekiyor, bunlar tam otomatik gibi kullanıldıklarında vites geçişlerinde sarsıntı oluyor, ancak yakıt tüketimi otomatik kadar fazla olmuyor.
    ben sizin yerinizde olsam focusu seçerdim, donanımı çok iyi çünkü. madem koç indiriminiz var zamanınız varsa fordun yeni otomatik şanzumanı powershift i bekleyin derim illaki otomatik derseniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: profurio

    mmt ve benzeri yarı otomatik şanzumanlar için bir alışma devresi gerekiyor, bunlar tam otomatik gibi kullanıldıklarında vites geçişlerinde sarsıntı oluyor, ancak yakıt tüketimi otomatik kadar fazla olmuyor.
    ben sizin yerinizde olsam focusu seçerdim, donanımı çok iyi çünkü. madem koç indiriminiz var zamanınız varsa fordun yeni otomatik şanzumanı powershift i bekleyin derim illaki otomatik derseniz.



    powershift için minimum 6 ay beklemem gerekecek teşekkürler....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya027

    Arkadaşım çok iyi edersin Corolladan uzak dur bari sen bu yanlışa düşme ben düştüm çünkü o yanlışa sana yardımcı olmak isterim arabaya verebileceğin para peşin 40.000 YTL'mi ayrıca bu para elindemi yoksa banka kredisimi kullanacaksın bilgi verirsen yardımcı olurum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya027

    Arkadaşım çok iyi edersin Corolladan uzak dur bari sen bu yanlışa düşme ben düştüm çünkü o yanlışa sana yardımcı olmak isterim arabaya verebileceğin para peşin 40.000 YTL'mi ayrıca bu para elindemi yoksa banka kredisimi kullanacaksın bilgi verirsen yardımcı olurum.



    40.000 artı 2000 lira olur kredi şimdilik kullanmayacağım.Çok donanımlı bir Alfa 147 im vardı onu sattım.Dizel otomatik bir araç almayı düşündüğüm için.Fakat optimum çözümü bulamayınca arabamı sattığıma pişman oldum.Şİmdi en azında iki seçenekten biri başarılı olsun istiyorum.Ya iyi bir dizel ya da otomatik.Ya da gerçekten iyi bir çözüm ben hala bulamadım(bütçeme göre) dizel otomatik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighthawktr

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya027

    Arkadaşım çok iyi edersin Corolladan uzak dur bari sen bu yanlışa düşme ben düştüm çünkü o yanlışa sana yardımcı olmak isterim arabaya verebileceğin para peşin 40.000 YTL'mi ayrıca bu para elindemi yoksa banka kredisimi kullanacaksın bilgi verirsen yardımcı olurum.



    40.000 artı 2000 lira olur kredi şimdilik kullanmayacağım.Çok donanımlı bir Alfa 147 im vardı onu sattım.Dizel otomatik bir araç almayı düşündüğüm için.Fakat optimum çözümü bulamayınca arabamı sattığıma pişman oldum.Şİmdi en azında iki seçenekten biri başarılı olsun istiyorum.Ya iyi bir dizel ya da otomatik.Ya da gerçekten iyi bir çözüm ben hala bulamadım(bütçeme göre) dizel otomatik.

    Alıntıları Göster
    o fiyata focus tdci x paketli bulup aldıysan ne mutlu sana.... keyfini çıkar arabını bence...illede otomatik dizel dediysen keşke bekleseydin...

    ama olsun..aldğın araç da süper... .hayırlı olsun :)


    Keşke aytozu gri'si almasaydın ama....tek (-) si bu olacak bence.... krom kaplama ve ARAÇ Hb ise... stoplar belirgin değil.. açık renklerde...

    keyif senin gerçi.... tercih meselesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_Y_C_A -- 28 Nisan 2008; 22:02:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    o fiyata focus tdci x paketli bulup aldıysan ne mutlu sana.... keyfini çıkar arabını bence...illede otomatik dizel dediysen keşke bekleseydin...

    ama olsun..aldğın araç da süper... .hayırlı olsun :)


    Keşke aytozu gri'si almasaydın ama....tek (-) si bu olacak bence.... krom kaplama ve ARAÇ Hb ise... stoplar belirgin değil.. açık renklerde...

    keyif senin gerçi.... tercih meselesi

    Alıntıları Göster
    hocam bence sen bilirsin ama 40.000'i peşinat ver bmw veya audi al geç kafan rahat olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya027

    hocam bence sen bilirsin ama 40.000'i peşinat ver bmw veya audi al geç kafan rahat olsun.

    Alıntıları Göster
    Audi ve bmw çok pahalı araçlar.Özellikle audi ve volswagendeki doğuş oto kazığı varken iki kere düşünmek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighthawktr

    Audi ve bmw çok pahalı araçlar.Özellikle audi ve volswagendeki doğuş oto kazığı varken iki kere düşünmek lazım

    Alıntıları Göster
    hocam evet haklısın ama kafan rahat olacak illa o alman gerekmez 2 el çok rahat alırsın çalıştığım işyerinde arkadaş 2003 model 5.20i aldı 49.000 ytl'ye arabada yok yok full 2.500 de tüp taktırıyor arabaya bittim hayran kaldım km'side daha 89 binlerde 2005 yeni kasasını çok rahat 65-75 aralığında alırsın ve adam gibi bir arabaya binersin ben şahsen öyle yapacağım. Tabi sonuçta benimki bir öneri sadece. Kolay gelsin....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya027

    hocam evet haklısın ama kafan rahat olacak illa o alman gerekmez 2 el çok rahat alırsın çalıştığım işyerinde arkadaş 2003 model 5.20i aldı 49.000 ytl'ye arabada yok yok full 2.500 de tüp taktırıyor arabaya bittim hayran kaldım km'side daha 89 binlerde 2005 yeni kasasını çok rahat 65-75 aralığında alırsın ve adam gibi bir arabaya binersin ben şahsen öyle yapacağım. Tabi sonuçta benimki bir öneri sadece. Kolay gelsin....

    Alıntıları Göster
    hayırlısı olsun bakalım değerlendirmek lazım teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighthawktr

    hayırlısı olsun bakalım değerlendirmek lazım teşekkürler

    Alıntıları Göster
    MM/T şanzımanın kullanımı gayet kolay ve rahat, içiniz rahat olsun. Dik yokuşlarda aracınız tamamen durmadıktan sonra geriye kaydırma denen olay olmaz. Zaten bu tamamen eğim destek sisteminden kaynaklanmaktadır ki yarı otomatik şanzımanla hiç bir alakası yoktur.
    Örneğin tam otomatik vites honda civic'le geriye kaydığımda ben de şaşırmıştım, zira o ana kadar otomatik vitesler kaymaz diye biliyordum. Ama hiç alakası yokmuş. Bu sadece araca eklenen özellikle halledilen bir sorun. Ama abartılı bir kayma da değil yani.
    Eşim Ankara trafiğine hiç çıkmamışken artık en yoğun zamanda bile rahatlıkla kullanıyor. Kendisine sorduğumda "vitesle ilgilenmediği için güvende hissettiğini" söyledi. Tabi aracın farlarının ve sileceklerinin otomatik çalışmasının da bunda ayrıca etkisi var. Hem tam otomatiklerden çok ama çok daha ekonomik gidiyorsunuz. Benim için önemli o yüzden yazıyorum. (Ankara-İstanbul full yüklü gidiş geliş=130ytl) MM/T şanzımandan çok memnunum. Daha iyisi yok mu? elbette var ama o paraya yok.
    Focus'u beğenen biriyim ama çıkarttıkları cvt şanzımanla millet yollarda kaldı. Arabalar hep arıza verdiler. Sonuçta modeli geri çekmek zorunda kaldılar. Bu yüzden focus ve otomatik derseniz "sakın ha" derim.
    Yeni corolla sağlam, ekonomik bir araç. Ben dizelinden gayet memnunum. Eksik yanları da var ama ciddi bir sorunu yok. Sürüş rahat, tok ve güvenli.
    Eğer biraz daha para vermek isterseniz 2. el C serisi Mercedesi önerebilirim. Ama o da ancak 2002 model falan olur. Honda da güzel ama dizel değil.
    Yukarda bir arkadaş belirtmiş ben tekrarlayayım.
    MM/T de otomatik modda giderken aynen düz viteste olduğu gibi belli süratlerde ayağınızı gazdan çekerseniz o an değişen vitesi pek hissetmezsiniz. Ama ayağınız sürekli gaz pedalındaysa bu olay olur.
    Şehir içi ve her gün araç kullanıyorsanız düz vites almak artık akıl dışı hale geldi. Benim görüşüm budur.
    Hem devirli kullanmak istiyorsanız zaten "spor" sürüş modu veya diğerlerinde olmayan ve hiç kusura bakmasınlar gören herkesin kıskandığı "direksiyondan vites değiştirme olayı" var.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fafulis

    MM/T şanzımanın kullanımı gayet kolay ve rahat, içiniz rahat olsun. Dik yokuşlarda aracınız tamamen durmadıktan sonra geriye kaydırma denen olay olmaz. Zaten bu tamamen eğim destek sisteminden kaynaklanmaktadır ki yarı otomatik şanzımanla hiç bir alakası yoktur.
    Örneğin tam otomatik vites honda civic'le geriye kaydığımda ben de şaşırmıştım, zira o ana kadar otomatik vitesler kaymaz diye biliyordum. Ama hiç alakası yokmuş. Bu sadece araca eklenen özellikle halledilen bir sorun. Ama abartılı bir kayma da değil yani.
    Eşim Ankara trafiğine hiç çıkmamışken artık en yoğun zamanda bile rahatlıkla kullanıyor. Kendisine sorduğumda "vitesle ilgilenmediği için güvende hissettiğini" söyledi. Tabi aracın farlarının ve sileceklerinin otomatik çalışmasının da bunda ayrıca etkisi var. Hem tam otomatiklerden çok ama çok daha ekonomik gidiyorsunuz. Benim için önemli o yüzden yazıyorum. (Ankara-İstanbul full yüklü gidiş geliş=130ytl) MM/T şanzımandan çok memnunum. Daha iyisi yok mu? elbette var ama o paraya yok.
    Focus'u beğenen biriyim ama çıkarttıkları cvt şanzımanla millet yollarda kaldı. Arabalar hep arıza verdiler. Sonuçta modeli geri çekmek zorunda kaldılar. Bu yüzden focus ve otomatik derseniz "sakın ha" derim.
    Yeni corolla sağlam, ekonomik bir araç. Ben dizelinden gayet memnunum. Eksik yanları da var ama ciddi bir sorunu yok. Sürüş rahat, tok ve güvenli.
    Eğer biraz daha para vermek isterseniz 2. el C serisi Mercedesi önerebilirim. Ama o da ancak 2002 model falan olur. Honda da güzel ama dizel değil.
    Yukarda bir arkadaş belirtmiş ben tekrarlayayım.
    MM/T de otomatik modda giderken aynen düz viteste olduğu gibi belli süratlerde ayağınızı gazdan çekerseniz o an değişen vitesi pek hissetmezsiniz. Ama ayağınız sürekli gaz pedalındaysa bu olay olur.
    Şehir içi ve her gün araç kullanıyorsanız düz vites almak artık akıl dışı hale geldi. Benim görüşüm budur.
    Hem devirli kullanmak istiyorsanız zaten "spor" sürüş modu veya diğerlerinde olmayan ve hiç kusura bakmasınlar gören herkesin kıskandığı "direksiyondan vites değiştirme olayı" var.

    Saygılar

    Alıntıları Göster
    Selamlar,

    Her ne kadar fransız arabalarına güvenmesem de, Peugeot 308 1.6 HDI otomatik piyasaya çıktı. 39 bin YTL'den başlıyor. 41-42 civarına en donanımlısını alabiliyorsun. Toyotanınkine benzer yarı otomatik. Farklı olarak dizel focus gibi 110 beygir dizel motor var. tasarımı şık. Teknik verilerine bakınca 430 litre bagaj diyor. Ama bir HB arabada nasıl bu kadar bagaj oluyor anlamadım. sanırım bayiye gidip görmem lazım. Ama plaka çok aşağıda duruyor. İlk kaldırımda yolda bırakacakmışım hissi veriyor. Eee pardon burası toyota forumu idi.

    Herneyse herkese keyifli sürüşler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exgusa

    Selamlar,

    Her ne kadar fransız arabalarına güvenmesem de, Peugeot 308 1.6 HDI otomatik piyasaya çıktı. 39 bin YTL'den başlıyor. 41-42 civarına en donanımlısını alabiliyorsun. Toyotanınkine benzer yarı otomatik. Farklı olarak dizel focus gibi 110 beygir dizel motor var. tasarımı şık. Teknik verilerine bakınca 430 litre bagaj diyor. Ama bir HB arabada nasıl bu kadar bagaj oluyor anlamadım. sanırım bayiye gidip görmem lazım. Ama plaka çok aşağıda duruyor. İlk kaldırımda yolda bırakacakmışım hissi veriyor. Eee pardon burası toyota forumu idi.

    Herneyse herkese keyifli sürüşler :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: exgusa

    Selamlar,

    Her ne kadar fransız arabalarına güvenmesem de, Peugeot 308 1.6 HDI otomatik piyasaya çıktı. 39 bin YTL'den başlıyor. 41-42 civarına en donanımlısını alabiliyorsun. Toyotanınkine benzer yarı otomatik. Farklı olarak dizel focus gibi 110 beygir dizel motor var. tasarımı şık. Teknik verilerine bakınca 430 litre bagaj diyor. Ama bir HB arabada nasıl bu kadar bagaj oluyor anlamadım. sanırım bayiye gidip görmem lazım. Ama plaka çok aşağıda duruyor. İlk kaldırımda yolda bırakacakmışım hissi veriyor. Eee pardon burası toyota forumu idi.

    Herneyse herkese keyifli sürüşler :)


    selam;

    308e baktım bayide inceledim.Fakat arabanın bi albenisi yok gibi geldi bana.İşçilik kalitesi zayıf gibi geldi.Açıkçası içime sinmedi.Yoksa dediğiniz gibi biçilmiş kaftan




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.