Şimdi Ara

REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
105.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar rektifiye denilen işlem kısaca silindir içinin çapının az miktarda büyütülmesidir.Tabii motor açmadan ne kadar bir işlem yapılacağı belli olmadığı için bütün bu operasyona rektifiye denilmesi bir adet olmuştur.İlla ki fiyatı yükseltebilmek için bu tabiri kullansalarda çoğunlukla segman değiştirilerek bu işlem kurtarılabilmektedir.yani silindir için kaba temizlik ile kurtarılabilmektedir.İşte bu takdirde 500-1000 ytl bant aralığında olması normaldir.Ancak komple silindir veya gömlek honlama tabir edilen işlem ile büyütülürse artık 20 mikron büyümüş gömleğe uygun silindir başı ve takımı gerektiği için bu bir revizyon işlemidir ve kısaca rektifiye denilmektedir.Araç motoru sıfır oldu diye tabir edilen bu işlem sonrasında gerçekten işlem hatasız yapılmışsa kompresyon artar ve ciddi beygir gücü artışı olur.Aslında güç kaybetmiş motor eski fabrika şartlarına döner.Ancak unutulmaması gerekn şey bu işlem yapılmış motor artık ameliyat görmüş hastaya benzer ,dikkali olunması lazımdır ve araç fiyatınında buna göre değerlendirilmesi gereklidir.kişisel olarak klasik bir araç değilse rektifiye görmüş motor satın almam.Ama öyle ustalar vardır ki sanat eseri gibi fabrikasyondan da daha iyi bu işlemi yapabilmektedirler.Bunları arayıp bulmak şarttır.Bu iş aslında bir sanattır ve fabrikasyon olmadığı için ustalık ve tecrübe ister.
    Neden sanattır diye düşünenler olursa ,atılması gerekn bir şeyi aslına uygun diriltenler belki de bilmeden bir sanat icra ederler.Bu eski bir antika eserin yeniden diriltilmesinde de aynıdır , ağır hasar görmüş bir motorun tekrardan aslına uygun hale getirilmesinde de aynıdır.Aynı usta aynı motoru 5-10 sene arayla yaptığında fark olacaktır.Ustalık zaten buradadır.Aynı işi yapa yapa bu kişiler de zamanla işin adı konulmayan prof. olurlar .Ama günümüz türkiyesinde artık para kazanma devri olduğu için yapılacak işler sadece işin parasına bakılarak karar verilmektedir.Araç sıfır silindiri de , segmanı da oldukça ucuzdur .Ama burada fark yaratan işçilik kalitesi ve alınan paradır.kimi 300 lirya yapar , kimi 3000 liraya .Çok para alan iyi demek değildir.İş sonunda az paraya mükemmel işçilik çıkaran değerlidir.İşte bu kısım işin sanatıdır ve motor üstünde farkedilen imzası olmaktadır.Sen ben anlayamayız ama her gerçek usta kenmdi yaptığı motoru açınca işçilik farkından tanır.Tanıyamayan zaten benim gözümde usta değildir.




  • peki, aracın rektifiye ye ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız?
  • bu kelime hakkında birkaç şey dışında pek bilgim yok . tam olarak nedir ne için yaptırılır vs gibi sorularla cevap verirseniz bana ve benim gibi bu konuda bilgisi olmayan arkadaşlara yardımcı olursunuz



  • bu soruyu bende bu gün sormuştum...ama fiyatını...

    araba belirli bir kilometre sinirina ulastigi zaman motorlarina yapilan yenileme - sifirlama islemi. oto sanayi sitelerinde bu isi yapan pek cok dukkan oldugu gibi yetkili servis ya da ozel servislerde de yapilabilir. cok pahaliya cikar o da ayri.
    (bkz: teknik oto sanayi sitesi) (bkz: ataturk sanayi sitesi) (bkz: seyrantepe sanayi sitesi) (bkz: evren oto sanayi sitesi)

    silindirlerin iç yüzeyinden küçük bir torna tezgahı yardımıyla çok ince talaş kaldırma işlemi. böylece yıllarca silindirin yüzeyine yapışan yanma artıkları temizlenmiş olur ve motor yeni gibi çalışır. veya da silindirin içine gömlek tabir edilen ince cidarlı bi silindir çakılır ve bi süre sonra bu değiştirilir...

    Ekşi sözlükten alınmıştır...http://sozluk.sourtimes.org

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=rektifiye




  • ortalama km nedir peki 200.000ler falan mı
  • valla her aracın farklıdır.kimi araç 1.000.000km bile götürüyormuş...Mercedes Bmw gibi...En mantıklısı sorun çıkarmaya başladığı zaman rektifiye etmek.

    Zaten pahalı bişiy de değil.Ucuz bir yerde yaptırdıktan sonra 500ytl yaparlar.Yapılacak sadece silindir kapaklarının taşlanması ve bi kaç ek işlem...Tam bilmiyorum ama duyduğum kadarıyla işte...
  • diğer konuda çok yüksek fiyatlardan bahsetmişler . insan yeni motor alır takar yaw çıkma falan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lobyem

    valla her aracın farklıdır.kimi araç 1.000.000km bile götürüyormuş...Mercedes Bmw gibi...En mantıklısı sorun çıkarmaya başladığı zaman rektifiye etmek.

    Zaten pahalı bişiy de değil.Ucuz bir yerde yaptırdıktan sonra 500ytl yaparlar.Yapılacak sadece silindir kapaklarının taşlanması ve bi kaç ek işlem...Tam bilmiyorum ama duyduğum kadarıyla işte...

    500 ytl olduğunu sanmıyorum öyle olsa hergün millet motor yeniler

    burda 3-4 bin ytl lerden bahsediyoruz.
  • şuan ithalatçıdan sıfır motor alabiliyorum.Renault peugeot grubu...
    Megane 1.6 ların sıfır motorları 3000ytl kdvsiyle.yetkili serviste 7500ytl...Yada peugeot 406 nın motorunu 4100 e sıfırını ithalatçıdan buldum yetkili serviste 10.000ytl...Eğer istersen telefonda verebilirim.
    3-4milyar olsa gider herkes sıfırını alır.Mantıksız mantıksız konuşmayalım lütfen...
  • lobyemin aktemur olduğunu varsayarsak verdiği rakamlara inanmasak daha doğru gibi
  • mantık dışı nasıl oluyor onu anlamış değilim gayet mantıklı konuşuyorum

    konuşmamda yanlış bilgi yada hata olabilir ama mantık dışı bir şey söylediğimi düşünmüyorum.

    ben fikrimi söyledim sadece 500 ytl motor yapımı yaşadığım ülkede bana komik geliyor inanamıyorum.

    Burada hatayı bende değil yıllarda araç sahiplerini sömürülecek insan gözüyle bakan kişilerde arayın
  • sende haklısın özür dilerim...2000-3000ytl isteyen yerler var ama onlara yaptırmamak lazım demek istiyorum...
  • bu gömlek değiştirme renaultlarda var bir onu biliyorum

    ayrıca en çok yağ yakan araçlar kartalla bir de bu var aklımda
  • 500 veya 800 lira gibi rakamlara markaya göre değişmekle beraber segman atılmaktadır oda rektifiyenin bir önceki aşamasıdır. Yok segmanla kurtulmuyorsa ozaman rektifiye yada revizyon denilen işlem yapılıyor arkadaşımızda gayet güzel anlatmış:bir 4000 liraya sıfır motor pek ucuz geldi arabaların kısımları ayrı ayrı mı ithal ediliyor bu konuyu açarsanız bilgimiz olur
  • rektifiye fiyatları aracın markasına ve yapılacak işlemlere göre değişiyor aynı model aynı marka bir araç 100000 de rektifiye isterken yine aynı araç başka bir kullanıcıda rahatlıkla 500000 km yi görebilir aracın bakımına ve kullanımına bağlı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    peki, aracın rektifiye ye ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız?

    Özellekle yokuşlarda egzozdan aşırı duman atar,
    sürekli yağı eksilir,
    yakıt tüketimi biraz artar,

    durum çok vahimse aracın gücü bayağı düşer,
    bujiler bazen yağlanır ve motor olur olmaz yerde stop eder... (gerçi bu son yazdıklarım gerçekleşmeden çok önce en acemi insan bile motorun elden geçmesi gerektiğini farkeder)
  • arkadasimda 97 318i var motor rektefiyesini 4000 ytl yaptırmıslardi ama sen genede bi arastır
  • 2001 model 2000 model opel vectra cdx marka aracımızın


    motorunu 5500 ytl ye revizyon yaptırmıştık yani rektifiye motor


    yeileme işlemi hemde özel servis te yapıldı


    arkadaşlar bu işlem sanıldığı gibi hiçte ucuz değil. Saygılar
  • 500 YTL ye değil yeni arabaların rekteviyesi hacı muratların rekteviyesini bile yapmazlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egzantirikadanalı

    2001 model 2000 model opel vectra cdx marka aracımızın


    motorunu 5500 ytl ye revizyon yaptırmıştık yani rektifiye motor


    yeileme işlemi hemde özel servis te yapıldı


    arkadaşlar bu işlem sanıldığı gibi hiçte ucuz değil. Saygılar


    bizim patronda 98 model vectra cd 2.0'ni 5000 ytl ye yaptırmış rektefiyesini
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.