Şimdi Ara

M.I.T ye nasıl gireriz ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
5
Favori
70.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gecen senemi ne sat sınavını 9000 kısımı ne fullemis birinden duymuştum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

    Gecen senemi ne sat sınavını 9000 kısımı ne fullemis birinden duymuştum



    Her 3 kısmı fulliyen yoktur o kadar


    Sayısalı fullersinde, critical reading i fullemek imkansıza yakın.

    Tekrar girecem bu sene bakalım, bu sefer olcak gibi columbia yada harvard
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSH

    Türkiye'den undergrad olarak gideceksen iyi bir özel liseden iyi bir ortalama. Güzel tavsiye mektupları. Proje yarışmalarında başarılar. SAT'den yüksek bir skor. TOEFL'den 100 üzeri bir skor. IB, A-level veya AP dersleri. Güzel bir personal statement.

    Bunlarla iyi okullara girebilirsin.

    Bu sene Amerikan üniversitelerine başvurdum ve 6 okuldan kabulüm geldi. Hala cevap beklediğim 5 okul var bunlardan birisi Harvard. Kabul gelenlerden en iyisi ise University of Illinois--Urbana-Champaign. Stanford ile aynı sıralamaya sahip başvurduğum alanda (computer science).

    Worcester Polytechnic Institute'dan 15000$ burs aldım yıllık. University of Massachusetts--Amherst'den ise 6000$.
    Harvard'dan red alacağıma eminim ve benim durumum şu:

    Her yıl mezunlarının yarısını Amerika'ya gönderen bir lise
    70 ortalama. Çift diploma programı (IB ve MEB -FM-)
    1970/2400 SAT (1390/1600 yapıyor) Matematik bölümü 750/800
    TOEFL 108/120
    İyi olduğunu düşündüğüm recommendation'lar ve personal statement'ım
    Bir patent ve onlarca ulusal ve uluslararası proje yarışmalarında birincilik veya derece

    Arkadaşlarımdan sadece birisi MIT'ye başvuruyor ve onun da red alacağından eminim.

    -----

    Not ortalaması son derece önemlidir ve ön planda tutulur. Kısacası sadece bir ön koşul değil.


    Yazdıklarını neredeyse tamamı master/Ph.D. için başvuracaklar için de geçerli. +Örnek yazı olmuş, güzel yazmışsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evil Dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSH

    Türkiye'den undergrad olarak gideceksen iyi bir özel liseden iyi bir ortalama. Güzel tavsiye mektupları. Proje yarışmalarında başarılar. SAT'den yüksek bir skor. TOEFL'den 100 üzeri bir skor. IB, A-level veya AP dersleri. Güzel bir personal statement.

    Bunlarla iyi okullara girebilirsin.

    Bu sene Amerikan üniversitelerine başvurdum ve 6 okuldan kabulüm geldi. Hala cevap beklediğim 5 okul var bunlardan birisi Harvard. Kabul gelenlerden en iyisi ise University of Illinois--Urbana-Champaign. Stanford ile aynı sıralamaya sahip başvurduğum alanda (computer science).

    Worcester Polytechnic Institute'dan 15000$ burs aldım yıllık. University of Massachusetts--Amherst'den ise 6000$.
    Harvard'dan red alacağıma eminim ve benim durumum şu:

    Her yıl mezunlarının yarısını Amerika'ya gönderen bir lise
    70 ortalama. Çift diploma programı (IB ve MEB -FM-)
    1970/2400 SAT (1390/1600 yapıyor) Matematik bölümü 750/800
    TOEFL 108/120
    İyi olduğunu düşündüğüm recommendation'lar ve personal statement'ım
    Bir patent ve onlarca ulusal ve uluslararası proje yarışmalarında birincilik veya derece

    Arkadaşlarımdan sadece birisi MIT'ye başvuruyor ve onun da red alacağından eminim.

    -----

    Not ortalaması son derece önemlidir ve ön planda tutulur. Kısacası sadece bir ön koşul değil.


    Yazdıklarını neredeyse tamamı master/Ph.D. için başvuracaklar için de geçerli. +Örnek yazı olmuş, güzel yazmışsın.

    Üst taraf lisans alt taraf yüksekler :) o yonde bende bı an şaşırdım :)

    acaba hangi okulda okumuş bu arkadas?
    benim etrafım yurt dısına bağlı ailevi. egitim alan iyi yerlerde kisilerde var ama bu arkadas patentim var dereceler vs vs diyor fakat red alacağını söylüyor

    eğer gerçekse özgüvenini iyi tut bu halinle Amerika'da istediğin yere girersin

    Harvard cs iliskisini kuramadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thereisno_spoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: J@xx

    quote:

    Orijinalden alıntı: J@xx


    Benim gözlemlediğim, MIT derslerinde başarılı(ortalaması güzel) olanların başvurularını değerlendiriyor kişinin zekası göze çarpıyorsa durum ortalama gözetmeksizinde olabiliyor. Fakat anlamadığım husus, insanlar ortalama kasıyor neden? MITye girmek için fakat diyelim MITye girdik MITye neden giriyoruz? Dünyanın en iyi teknik üniversitesi diyorlar ama bu bizim ne işimize yarar önemli olan nokta burası MITye gidiliyorsa bir amaç edinilmeli imkanları yüksek bir okul bildiğim kadarıyla reklamıda iyi yapılıyor ama hava atmak ya da CV yazmak için MITye gidiliyorsa yapılan göbeğe yazık derim. Gerçekten, ancak MITde gerçekleştirilebilecek ideallere sahip insanlar gitmeli. Benim düşünceme göre, (biraz olaya milliyetçide yaklaşıyor olabilirim.) MIT dünyanın dört bir yanından öğrenci alıyor bu öğrenciler olmasa MITde olmaz yani birşey yapılacaksa illaki MITye gitmeye lüzum görmüyorum.
    (Bu arada, dediklerimden iyi ortalamaya lüzum yok gibi birşey anlaşılmasın ortalama bir bakımdan bilgi seviyesini belirtir ve belli ölçülerde gereklidir. MIT bir okuldur. Ben, diğer okullarla birlikte bir okul gibi değerlendirilmesi taraftarıym.)

    Not: MIT hakkında, bilmediğim avantajlı fonksiyonlar olabilir aydınlatırsanız ayrıca sevinirim.

    Okunmamış özet geçeyim.
    Demek istediğim bir insanın hedefi MIT'ye gitmek mi olmalıdır yoksa ben şu işi yapıcam bunu ispatlayacağım böyle bir proje yapsam hoş olur gibi şeyler mi olmalıdır? Birde MIT, MIT'ye dışarıdan kabul görecek seviyeye gelmiş insana mezun olduğunda iş hayatında saygıdan başka ne katar? Ben inanmıyorum MIT'nin nobel kazandırdığına falan ordaki bilim adamı nobeli her yerde kazanabilir. MIT amaç olmamalı... Yanlış yapıyorsunuz.

    Mesajından beni aydınlatın demişsin fakat son noktayı yine sen koymuşsun: "Yanlış yapıyorsunuz."
    Neyse fazla uzun yazmayacağım, imkanı olup da MIT'ye gitmeyenin aklından şüphe ederim. Oraya giderken bir amacın yoksa bile çıkarken mutlaka olur zaten. Üniversitenin bir amacı da vizyon kazandırmak. Ayrıca oradan mezun birisi Türkiye'den mezun birisi gibi dandik işlerde çalışıp az para almak yerine çok büyük ar-ge projelerinde çalışıp (nasada vs.) çok yüksek maaşlar alabilir. Şimdi sen söyle, buraya gidenler yanlış mı yapıyorlar?

    "Yanlış yapıyorsunuz." Cümlesi "MIT amaç olmamalı..." cümlesinin devamı niteliğindeydi. Konumuz bu değil. Cevapladığın için teşekkürler. Bu söylediklerini MIT'ye gitmemiş bir insanda pekala gerçekleştirebilir. MIT sanki birazda bu işin kestirme yolu gibi geldi... Sorunu cevaplayayım evet, oraya çok para kazanmak için gidenler yanlış yapıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi J@xx -- 14 Ocak 2011; 2:27:52 >




  • Ilhan Arsel Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden yıllar önce isitifa ederken bunları yazmış üniversitelerin 5 para etmezliğini belirtmiş,

    ""Biz Profesörler, tipki bizden öncekiler gibi, bilgisiz, bilinçsiz ve yetersiz yönlerimizle her kötü gidise daima seyirci, her haksizliga daima omuz silkici, her haysiyetsizlige daima boyun egici bir zihniyetin temsilcileriyizdir. Gerçek aydin yetistirmek söyle dursun fakat toplumumuzun yazgisina egemen siniflarla birlikte sömürü düzenini sürdürmeyi daima dogal bilmisizdir. Gün görmüslügümüze, genellikle yabanci diyarlardan diploma edinmisligimize ragmen çogunlugumuz itibariyle orta çag kafasini terkedememis, ulusal benlik nedir ögrenememisizdir. Ülkemizin yüzyillar boyu hiç bitmeyen, giderek büyüyen geriliklerine, çilelerine akilci bir çare bulmayi becerememis, sürüklendigimiz felâketi görememisizdir. Oysa ki bizlere bunu artik ögretecek ve gösterecek bir ders gerek; suçlulugumuzu belirtecek bir kötek gerek, kisacasi tam bir sok tedavisi gerek. Bundan dolayidir ki ben, kendimi de sorumlulari arasinda buldugum, Üniversite'den ayrilirken bu gerege deginmis ve istifa mektubumda sunu karalamistim: -'Bizi yola getirecek yöntemlere ve yermelere muhtaciz. Bana öyle geliyor ki Biz Profesörler, içimizde hiç kuskusuz pek iyilerimiz olmakla beraber, çogumuz yetersiz... dahasi Orta Çag Üniversitelerinde hademelik yapamayacak kertede kimseleriz-'...".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aborjin44 -- 14 Ocak 2011; 10:33:12 >




  • quote:


    "Yanlış yapıyorsunuz." Cümlesi "MIT amaç olmamalı..." cümlesinin devamı niteliğindeydi. Konumuz bu değil. Cevapladığın için teşekkürler. Bu söylediklerini MIT'ye gitmemiş bir insanda pekala gerçekleştirebilir. MIT sanki birazda bu işin kestirme yolu gibi geldi... Sorunu cevaplayayım evet, oraya çok para kazanmak için gidenler yanlış yapıyorlar.

    Oraya para için gitmiş olup da şimdi çok para kazananar senle aynı fikirde değillerdir emin ol Oraya gidebilmek zaten başlı başına büyük bir başarı, neden kestirme yol gibi geliyor anlamadım. Yani imkanınız olsa, "hayır, ben bu işi dolanbaçlı yoldan yapacağım, MIT'ye asla gitmem" mi dersiniz? Buradaki amaç ne peki? Sonuç olarak oraya giden biri çok zorlu bir eğitimden geçer ve Türkiye'de eğitim görmüş birinin hayal edemeyeceği yerlerde çalışır (En azından Türkiye'de eğitim görmüş olanların %99'undan diyelim).




  • bişi merk edıorum.bilkentte lisans okuyup yurt dısındakı kalıtelı ünvstlere yaty geçiş gibi bişi mümkün mü :) bide bilknetlı arkdaşa bişi daha somrk ıstıyıorum .bilkentın dıploması yurt dısında kabul göruyomuyo?yanı bilkentten mezun olup yurt dısında faln çalsıma ımkanına sahıpmıyız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buz05
    bişi merk edıorum.bilkentte lisans okuyup yurt dısındakı kalıtelı ünvstlere yaty geçiş gibi bişi mümkün mü :) bide bilknetlı arkdaşa bişi daha somrk ıstıyıorum .bilkentın dıploması yurt dısında kabul göruyomuyo?yanı bilkentten mezun olup yurt dısında faln çalsıma ımkanına sahıpmıyız?

    Mühendislik için konuşuyorum yurtdışı geçerliliği en fazla olan unv bilkenttir.
  • En kolay yoluhttp://ocw.mit.edu/courses/ dersleri süper, calculus dinledim buradan, gayet güzel.
  • Her ne kadar patent benim için büyük bir artı olsa da üniversiteler başvuran kişinin akademik yanına da çok önem veriyor. Hatta fazla bile önem veriyor diyebilirim. Not ortalamam çok yüksek sayılmaz ancak ağır bir müfredat görüyorum.

    Harvard CS departmanıyla bilinen bir okul olmasa da son derece başarılı bir CS departmanı var. Ne olursa olsun Harvard. Mezun olunca bağlantılar son derece önemli ve Harvard bu bağlantıları fazlasıyla sağlayacaktır. Harvard'a başvurma sebebim buydu. MIT çok ek essay istediği için interview yapmış olmama rağmen başvurumu tamamlamadım. Belki yüksek lisans için başvururum üniversiteden sonra.

    Umarım dediğiniz gibi iyi yerlere girebilirim. Şu anda girdiğim en iyi yer, dediğim gibi, University of Illinois--Urbana-Champaign. USNews'a göre Amerika'nın en iyi 3. computer science programına sahip. Yani Stanford ile aynı sırayı paylaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicknessss

    En kolay yoluhttp://ocw.mit.edu/courses/ dersleri süper, calculus dinledim buradan, gayet güzel.


    "Calculus revisited", izlemenizi tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Havenless -- 14 Ocak 2011; 16:21:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: static.ip
    M.I.T. amaç olmamalı diye bir cümle geçiyor. Bu bana açıkçası çok mantıklı gelmedi. Bir okula girme sebebi (Türkiye'dekilerden bahsetmiyorum) zaten oradaki eğitim ve araştırma olanakları için değil mi? Eğer istek okula girmek ise tam da amaç M.I.T.'ye girmek olmalı.

    Tersini söylemek için eğitim standartlarımızın en az o noktada olması gerekir ki, gidişat yakın gelecekte böyle bir düzeyde olabileceğimizi göstermiyor (eğitim yatırımlarının geri dönüşünü almayı en az 20 yıl olarak belirlersek). Bunu kanıtlamak için en basit örneğim bizim insanlarımızın okula bakışı. Bizim lugatımız da "üniversiteye kapak atmak" diye bir tabir var. Eğitime azami bakışı göstermeye yetiyor bence.

    Konu ile ilgili olarak bir görüşümü de bildirmek istiyorum. Burada hiç kimse size kabul alabilmeniz için yapmanız gereken incelikleri yazmaz. Mantıken de yazmaması gerekir. Bunun için buradan ciddi bir bilgi de aramak gerçekçi olmaz. Ne yapılabilir derseniz, aslında basit. Google'dan bu okullara giren kişilerin yaptıklarını biraz araştırmanız yeterli.

    Bir de bu işin en temelinde şu var. "Ben seni neden alayım?" Yani bu adamlar seni neden alsınlar, sen onlara ne vaad ediyorsun? Bunu çözerseniz notların bir önemi olmadan istediğiniz her okula girersiniz.

    mit gibi okullara girerken amacın hayatını isine adamak olur. zaten çok ciddi bı konu kavrayamayan giremez zaten 5dk lik görüşmede anlarlar ne olduğunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topuklu ayakkabı

    quote:

    Orijinalden alıntı: buz05
    bişi merk edıorum.bilkentte lisans okuyup yurt dısındakı kalıtelı ünvstlere yaty geçiş gibi bişi mümkün mü :) bide bilknetlı arkdaşa bişi daha somrk ıstıyıorum .bilkentın dıploması yurt dısında kabul göruyomuyo?yanı bilkentten mezun olup yurt dısında faln çalsıma ımkanına sahıpmıyız?

    Mühendislik için konuşuyorum yurtdışı geçerliliği en fazla olan unv bilkenttir.

    üniversite değil ogrenciye bakarlar
    tr den çıkan bı ogrenci tr dısında esemez.
  • Araştırmanı çok güzel yapmışsın harvard yale buralara genelde dünyanın en kaymak tabaka çocukları da gider başkan bush da sanırım yale dendi cumhur reisimizin oğlu harvard da gibi buralarda kuracağın iyi bağlantılar çok işine yarayacaktır zira dünyanın kaymak tabakasıyla beraber okuyacaksın. Ortadoğulu bir sınıf arkadaşın yarın ülkesinin kralı afrikalı olan diktatoru falan olabilir sende bu ilişkileri kullanıp çook mesut olabilirsin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSH

    Her ne kadar patent benim için büyük bir artı olsa da üniversiteler başvuran kişinin akademik yanına da çok önem veriyor. Hatta fazla bile önem veriyor diyebilirim. Not ortalamam çok yüksek sayılmaz ancak ağır bir müfredat görüyorum.

    Harvard CS departmanıyla bilinen bir okul olmasa da son derece başarılı bir CS departmanı var. Ne olursa olsun Harvard. Mezun olunca bağlantılar son derece önemli ve Harvard bu bağlantıları fazlasıyla sağlayacaktır. Harvard'a başvurma sebebim buydu. MIT çok ek essay istediği için interview yapmış olmama rağmen başvurumu tamamlamadım. Belki yüksek lisans için başvururum üniversiteden sonra.

    Umarım dediğiniz gibi iyi yerlere girebilirim. Şu anda girdiğim en iyi yer, dediğim gibi, University of Illinois--Urbana-Champaign. USNews'a göre Amerika'nın en iyi 3. computer science programına sahip. Yani Stanford ile aynı sırayı paylaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aborjin44 -- 14 Ocak 2011; 23:13:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thereisno_spoon

    quote:


    "Yanlış yapıyorsunuz." Cümlesi "MIT amaç olmamalı..." cümlesinin devamı niteliğindeydi. Konumuz bu değil. Cevapladığın için teşekkürler. Bu söylediklerini MIT'ye gitmemiş bir insanda pekala gerçekleştirebilir. MIT sanki birazda bu işin kestirme yolu gibi geldi... Sorunu cevaplayayım evet, oraya çok para kazanmak için gidenler yanlış yapıyorlar.

    Oraya para için gitmiş olup da şimdi çok para kazananar senle aynı fikirde değillerdir emin ol Oraya gidebilmek zaten başlı başına büyük bir başarı, neden kestirme yol gibi geliyor anlamadım. Yani imkanınız olsa, "hayır, ben bu işi dolanbaçlı yoldan yapacağım, MIT'ye asla gitmem" mi dersiniz? Buradaki amaç ne peki? Sonuç olarak oraya giden biri çok zorlu bir eğitimden geçer ve Türkiye'de eğitim görmüş birinin hayal edemeyeceği yerlerde çalışır (En azından Türkiye'de eğitim görmüş olanların %99'undan diyelim).


    :) Kısa yol dedim, şöyle kısayol yaratıcılığınızı kullanarak çarpıcı bir proje sayesinde MIT'nin size çalışma teklif etmesi var bir yandanda adamlar sınav koymuş oturur sorularına çalışır geçerim demek var. 1.si zordur değil mi? ama 1.si 2.sinden daha doğrudur bunu açıklamak istedim. Neyse sizin yolunuz açık olsun sat sınavında başarılar :). İlk maaşınızda bu sözlerimi hatırlayıp tekrar düşünmeniz dileğiyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey

    al sana zamanında mit'e gitmiş bir türk şu anda sabancı'nın rektörü başardığı şeylere bak,feyz alırsın belki

     M.I.T ye nasıl gireriz ?

    Nihat Berker

    1967 Robert Kolej Lisesi, Đstanbul’dan birincilikle mezuniyet
    1967-71 M.I.T.’de lisans öğrencisi, her yıl M.I.T.’den bursla
    Kimya ve Fizik’ten çift lisans 5 yıllık programı 4 yılda tamamlanmıstır.

    1968 M.I.T. Birinci Sınıf Kimya Ödülü
    1970-71 Kuantum Mekanik ders koordinatörü ve öğretim üyesi, M.I.T. Eğitim Arastırma Merkezi
    1971 Amerikan Kimya Enstitüsü Öğrenci Ödülü
    1971 Phi Beta Kappa Honorary Scholarship Society’e seçilmistir.
    1971-76 Illinois Üniversitesi Fizik Bölümünde Prof.Dr. M. Wortis’le lisansüstü öğrencisi
    University Fellowship, Arastırma ve Öğretim Asistanlıklarıyla tam destekli
    1975 yazı Guest Junior Research Associate, Fizik Bölümü, Brookhaven National Laboratory
    1979 yazı USA Ulusal Bilim Akademisinin SSCB Bilim Akademisine delegasyonu üyesi
    1977-79 Postdoctoral Research Fellow, Fizik Bölümü, Harvard Üniversitesi
    1979-04 Assistant Professor (1979-82), Associate Professor (1982-88), Professor of Physics (1988-04)
    Massachusetts Institute of Technology
    1981-82 Danısman, IBM Zürich Laboratuarı
    1981-85 Alfred P. Sloan Fellow
    1982 M.I.T. Kuramsal Yoğun Madde Fiziği Merkezinin iki kurucu öğretim üyesinden biri
    1/1983 Visiting Associate Professor of Physics, Catholic University of Rio de Janeiro, Brezilya
    6/1984 M.I.T.’de tenure kazanılması, normal süreden bir yıl erken olarak
    1987 M.I.T. Fizik Bölümü Buechner Eğitim Ödülü
    4/1987 Visiting Associate Professor of Physics, Oxford Üniversitesi, Đngiltere
    1988 TÜBĐTAK Bilim Ödülü
    4/1988 Visiting Associate Professor of Physics, Katholieke Universiteit, Leuven, Belçika;
    Solvay Lecturer, Brüksel, Belçika; Ehrenfest Lecturer, Leiden, Hollanda
    1988- Fellow of the American Physical Society (APS üyelerinin yılda binde besi seçilir)
    1989- Consulting Professor, Bilkent Üniversitesi
    1993-94 Disiplinlerarası Arastırma Grubu lideri, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Merkezi, M.I.T.
    1994,97-99 Kurucu ve Ortak Baskan, Đstanbul Teknik Üniversitesi Đstatistik Fizik Günleri. Proceedings Editörü.
    1995 M.I.T. Fen Fakültesi Lisansüstü Eğitimde Mükemmellik Ödülü
    1996 Seçkin Türk Bilimcisi Ünvanı, Türkiye Bilimler Akademisi
    1996- Adjunct Professor, Boğaziçi Üniversitesi
    1997-05 Misafir Profesör (1997-99), Fizik Profesörü (1999-05), Đstanbul Teknik Üniversitesi
    1999-04 M.I.T.’den izinli
    1999- Asli Üye, Türkiye Bilimler Akademisi (2008- Akademi Konseyi Üyesi)
    2000- Yönetim Kurulu Üyesi (2007- Baskanı), TÜBĐTAK Feza Gürsey Temel Bilimler Arastırma Enstitüsü
    2000-03 Fizik Bölüm Baskanı, Đstanbul Teknik Üniversitesi
    2000-04 Academic Officer, Project Interphase, M.I.T.
    2003-04 Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı, Đstanbul Teknik Üniversitesi
    2003- Kurucu ve Yönetici, M.I.T.-Turkey Freshman Scholars Program
    2004- Emeritus Professor of Physics, Massachusetts Institute of Technology
    2005-08 Fizik Profesörü, Koç Üniversitesi
    2007 Humboldt Research Award
    2008 Yılın En Đyi Hocası, KoçPost Öğrenci Gazetesi
    1-7/2009 Rektör Yardımcısı, Sabancı Üniversitesi
    8/2009- Rektör, Sabancı Üniversitesi




    Engin Berker ile bir akrabalığı var mı acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

    quote:

    Orijinalden alıntı: topuklu ayakkabı

    quote:

    Orijinalden alıntı: buz05
    bişi merk edıorum.bilkentte lisans okuyup yurt dısındakı kalıtelı ünvstlere yaty geçiş gibi bişi mümkün mü :) bide bilknetlı arkdaşa bişi daha somrk ıstıyıorum .bilkentın dıploması yurt dısında kabul göruyomuyo?yanı bilkentten mezun olup yurt dısında faln çalsıma ımkanına sahıpmıyız?

    Mühendislik için konuşuyorum yurtdışı geçerliliği en fazla olan unv bilkenttir.

    üniversite değil ogrenciye bakarlar
    tr den çıkan bı ogrenci tr dısında esemez.

    Düzeltiyorum yurtdışında en fazla taninirligi olan üniversite bilkenttir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: static.ip

    M.I.T. amaç olmamalı diye bir cümle geçiyor. Bu bana açıkçası çok mantıklı gelmedi. Bir okula girme sebebi (Türkiye'dekilerden bahsetmiyorum) zaten oradaki eğitim ve araştırma olanakları için değil mi? Eğer istek okula girmek ise tam da amaç M.I.T.'ye girmek olmalı.

    Tersini söylemek için eğitim standartlarımızın en az o noktada olması gerekir ki, gidişat yakın gelecekte böyle bir düzeyde olabileceğimizi göstermiyor (eğitim yatırımlarının geri dönüşünü almayı en az 20 yıl olarak belirlersek). Bunu kanıtlamak için en basit örneğim bizim insanlarımızın okula bakışı. Bizim lugatımız da "üniversiteye kapak atmak" diye bir tabir var. Eğitime azami bakışı göstermeye yetiyor bence.

    Konu ile ilgili olarak bir görüşümü de bildirmek istiyorum. Burada hiç kimse size kabul alabilmeniz için yapmanız gereken incelikleri yazmaz. Mantıken de yazmaması gerekir. Bunun için buradan ciddi bir bilgi de aramak gerçekçi olmaz. Ne yapılabilir derseniz, aslında basit. Google'dan bu okullara giren kişilerin yaptıklarını biraz araştırmanız yeterli.

    Bir de bu işin en temelinde şu var. "Ben seni neden alayım?" Yani bu adamlar seni neden alsınlar, sen onlara ne vaad ediyorsun? Bunu çözerseniz notların bir önemi olmadan istediğiniz her okula girersiniz.

    Aslında sizin belirttiğiniz gibi olması gerektiğini söyledim yani "eğitim ve araştırma olanakları" amacımız MIT'ye girmek değil, MIT'ye girip araştırmalarımızı yapabilmek oluyor bu durumda bu da planlarımız ideallerimiz olduğunu gösterir ki en önemliside budur bir insan için ben, akademik yönde ilerleme kaydetmek isteyenlere kesinlikle karşı değilim... Bir de parayı ön plana koyup bilimi ve insanlığı değil kendi çıkarlarını düşünenler var, işte ben bu anlayışa karşıyım... Çünkü, bu anlayışın hiçbir akademik etik kuralında yeri yoktur yine bu anlayışın acısını senelerce çekmiş ve hala çekmekte olan bir ülkeyiz... Ayrıca belirtmeliyim ki evrensel ahlak kurallarında bilgi ve becerilerimizi daima insanlığın refah seviyesini arttırma yolunda kullanmamız gerektiği yazılıdır... Bu kurallar çiğnenecek olursa yani, bilim insanları kendi çıkarlarını ön planda tutarsa neler olabileceğini çok basit bir akıl yürütmeyle tahmin edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: static.ip


    quote:

    Orijinalden alıntı: J@xx


    quote:

    Orijinalden alıntı: static.ip

    M.I.T. amaç olmamalı diye bir cümle geçiyor. Bu bana açıkçası çok mantıklı gelmedi. Bir okula girme sebebi (Türkiye'dekilerden bahsetmiyorum) zaten oradaki eğitim ve araştırma olanakları için değil mi? Eğer istek okula girmek ise tam da amaç M.I.T.'ye girmek olmalı.

    Tersini söylemek için eğitim standartlarımızın en az o noktada olması gerekir ki, gidişat yakın gelecekte böyle bir düzeyde olabileceğimizi göstermiyor (eğitim yatırımlarının geri dönüşünü almayı en az 20 yıl olarak belirlersek). Bunu kanıtlamak için en basit örneğim bizim insanlarımızın okula bakışı. Bizim lugatımız da "üniversiteye kapak atmak" diye bir tabir var. Eğitime azami bakışı göstermeye yetiyor bence.

    Konu ile ilgili olarak bir görüşümü de bildirmek istiyorum. Burada hiç kimse size kabul alabilmeniz için yapmanız gereken incelikleri yazmaz. Mantıken de yazmaması gerekir. Bunun için buradan ciddi bir bilgi de aramak gerçekçi olmaz. Ne yapılabilir derseniz, aslında basit. Google'dan bu okullara giren kişilerin yaptıklarını biraz araştırmanız yeterli.

    Bir de bu işin en temelinde şu var. "Ben seni neden alayım?" Yani bu adamlar seni neden alsınlar, sen onlara ne vaad ediyorsun? Bunu çözerseniz notların bir önemi olmadan istediğiniz her okula girersiniz.

    Aslında sizin belirttiğiniz gibi olması gerektiğini söyledim yani "eğitim ve araştırma olanakları" amacımız MIT'ye girmek değil, MIT'ye girip araştırmalarımızı yapabilmek oluyor bu durumda bu da planlarımız ideallerimiz olduğunu gösterir ki en önemliside budur bir insan için ben, akademik yönde ilerleme kaydetmek isteyenlere kesinlikle karşı değilim... Bir de parayı ön plana koyup bilimi ve insanlığı değil kendi çıkarlarını düşünenler var, işte ben bu anlayışa karşıyım... Çünkü, bu anlayışın hiçbir akademik etik kuralında yeri yoktur yine bu anlayışın acısını senelerce çekmiş ve hala çekmekte olan bir ülkeyiz... Ayrıca belirtmeliyim ki evrensel ahlak kurallarında bilgi ve becerilerimizi daima insanlığın refah seviyesini arttırma yolunda kullanmamız gerektiği yazılıdır... Bu kurallar çiğnenecek olursa yani, bilim insanları kendi çıkarlarını ön planda tutarsa neler olabileceğini çok basit bir akıl yürütmeyle tahmin edebilirsiniz.


    Eğitim ve araştırma olanakları baz alarak hedefin M.I.T.'ye girmek olması bence sorun değil. Bu değerleri hedef almayarak M.I.T.'ye girmenin de pek bir sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum.

    Bizim eğitim, insani ve mantık sistemimiz "düşün"den çok "yap" üzerine. Yani çocuk sadece verilen ödevi yapmak zorunda. Ötesi yok. E şimdi böyle yetişen nesilin çocuklarıda aynı şekilde yetişiyor. Biz böyle kalıplar ile dolu insanlar ile nasıl düşünmesini, araştırma yapmasını, kendi kararlarını kendi vermesini bekleriz ki? 16 yaşında bir çocuk A.B.D.'de ehliyet alırken bizde o yaşta çocuğu sen sadece "derslerini ve ödevlerini düşün" diyoruz. Kişinin kendisine dönmesi, zihninin tanıması en en en önemlisi araştırma yapması yok. Kaç kişi araştırma yapmak için kütüphaneye gidiyor ki? (gerçi gidecek doğru düzgün kütüphane de yok) Şimdi bunları yapmayan ve kalıplı bir insanın, M.I.T. ve Harvard gibi okullara, araştırma ve akademik kariyer için gitmek istemesi de o düzeyde beklenemez.

    Para girdiği zaman ne akademik değerler kalıyor ne de insani. Kendimi düşündüm. Eğer bir hoca olsaydım yaptığım işten alabildiğim en fazla mali kaynağı edinirdim. Bunun sebebi aslında basit. Emeğin karşılığını almak.

    Mesela bulduğunuz bir buluşun savunma sanayii de kullanılmasını bahsediyorsanız, siz yapmasanız başkası yapacak. Dünya'nın düzeni budur maalesef..

    O yüzden ben sizin gibi bakamıyorum. (aslında çok eskiden bakıyordum da, gördükçe, okudukça bu sözlerin sadece sözde kaldığını anladım ve saçma gelmeye başladı)

    Var olan bir dehayı içinde bulunduğu koşullar etkilemez.
    "Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."
    M. Kemal ATATÜRK.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.