Şimdi Ara

LPG Kitinde OBD Özelliği (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
5
Favori
29.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2019 model Megane 4 sedan 1.6 atmosferik aracıma LPG montajı yaptırmak istiyorum
    Candan mühendislik 3 kit önerdi

    MARKA. MODEL. ENJEKTÖR HIZI. OBD2
    ATİKER. GRAND. 2.0 VAR
    LOVATO. Obd2 bilmiyorum VAR
    BRC. COMFORT. 1.8 YOK

    Birde bizim şehirde 2 tane bilindik LPG ci var onlarda birertane kit önerdi
    Teknik LPG landirenzo Evo enjektör hızını ve OBD2 limi bilmiyorum
    Ceylan LPG Lovato ego enjektör hızı 2.0 ve obd2 li değil

    Sizce benim aracıma hangisi daha uygun

    Önceki 2006 model Chevrolet Aveo aracıma Atiker atikfest montajı yaptırdım ve hiç memnun kalmadım

    Bu yüzden Atiker grand dan biraz çekiniyorum ama obd2 li diğer kitlere göre hemen hemen 2 kat ucuz ve bazı yerlerde Atiker grand için alttaki şeyleri yazmışlar
    *eğer aracınızı uzun süre kullanacaksanız Atiker taktırmayın
    *Atiker kısa ömürlü baş edemeyince söktürüp başka kit taktırdım
    *Parçaları çok çabuk bozuluyor.
    *Yüksek devirlerde LPG de iken benzin emme sorunu
    *Yüksek devirlerde egzoz ve yakıtla ilgili bir sorun aklıma gelmiyor

    Candan mühendislik BRC comfort un enjektör hızının 1.8 ohm olmasına rağmen öneriyor daha hızlı olan Lovato ego yu yani enjektörü 2.0 ohm olanı önermiyor

    Aracıma en uygun kit sizce hangisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sahanne21 -- 24 Ağustos 2020; 1:18:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sahanne21 S kullanıcısına yanıt
    Araciniza en uygun kit iyi bir montaj bayiinde araciniz icin en uygun hangisi oneriliyorsa o dur.

    Not:Aracım 2019 astra j 1.4t otomatik.lpg kitim atiker grand henuz 3000km oldu taktirali.Lpg ayarimi kendim yapiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,


    Daha önce başka bir konuya yazdığım yazıyı, konuyla alakalı olduğu için buraya da yapıştıracağım:





    Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.


    Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)


    Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :

    motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj

    karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı

    servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi

    motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi


    Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.


    LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.


    İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.


    Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


     LPG Kitinde OBD Özelliği




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.