Şimdi Ara

Logitech garanti klasigi //

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://forum.donanimhaber.com/m_64362609/tm.htm

    Ben-5-6ay önce vatandan aldıgım kablosuz m185 alt tarafı 30tl civari olan mouse bozuldu calısmıyor. baktım Faturasını bulamadım yazının en basındaki konu aklıma geldi daha önceden okumus ve ilginç bulmustum. Hemen logitec mesaj attım.

    "4-5ay önce aldıgım m185 model kablosuz farem calısmıyor. Birden calısması durdu altındaki optik ışık yanmıyor degişik piller denedim farklı pclerde denedim calıstıramadım.Yardımcı olurmusunuz servise göndermek istiyorum"

    Logitech"Mert Bey, Urunun tamamini gerekli belgelerle beraber, urunu satin aldiginiz yere veya garanti belgesinde adi gecen yetkili Logitech Distributorune iade etmeniz gerekecek. Garanti sartlarindan yararlana bilmeniz icin iadesi gerekenler ;

    -urunun tamamini
    -garanti belgesi ( Mersa, Logosoft veya Penta imzali ),
    -faturasi

    Gerekli belge eksikligi durumunda, malesef urun garanti sartlarina girmez ve ancak asagidaki Distributorlerden ucret karsiligi bakim talep edilebilir :"

    Ben: (Faturamı bulamıyorum bu yuzden iletişime gectim logi ile.)Bu arkadas linki ile aynı durumu yasamıs degişim almıs olan birinin linkini attım 2side donanımhaber bu forumdan link.Bunlarınki nasıl ürün istemeden degişim yapiliyorda bizim 30tl lik mouse ben göndermek istedigim halde bakılmıyor diye sordum.

    Logitech"Merhaba Mert Bey,

    Linkini verdiginiz forumlarla uzaktan veya yakindan ilgimiz yoktur. Bu tarz 3. sinif forumda yazilanlarlada kesinlikle ilgilenmiyoruz. Urun garanti servisi icin urunlerde fiyatina gore siniflandirma kesinlikle yoktur. Yapmaniz gereken urunu yetkili Logitech Distirbutorune iade etmek olacaktir."


    30tl lik mouse önemsiz benim için sadece gerçekten logitech garanti hizmeti yazılanlar gibimi diye merak etmiştim.Öyle bir dünya yokmus demek ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert1905x -- 27 Kasım 2013; 10:37:40 >







  • mert1905x kullanıcısına yanıt
    Elinizde belgeler olmadan garanti hizmetinden yararlanamazsınız. 3 sene garantisi olan farelerin ilk 2 senesine Türkiye'deki distribütör bakar, sonraki 1 senede de Logitech ilgilenir. Yurtdışında oldukları için de sizden çoğunlukla fareyi imha ettiğinizi kanıtlayan seri numarası görünür şekilde bir görsel isterler ve yenisini gönderirler ya da direk yenisini gönderirler. Türkiye'de teknik servis konusunda da garanti belgenizin elinizde olması gerek ürünün hangi servise ait olduğunun anlaşılabilmesi için. İstisna durumlar illa ki yaşanıyor fakat adı üstünde istisna. Ayrıca size gönderdiğiniz e-posta ile verilen bilgi yanlış çünkü ürünün faturasına ihtiyacınız yok garanti belgesine gerekli işlemleri yaptırdığınız sürece. Elinizde doldurulmuş ve kaşelenmiş bir garanti belgesi ve ürünün kendisi olduğu sürece garanti hizmetinden yararlanabilirsiniz. Garanti belgeniz yoksa izleyeceğiniz yol sınırlı biraz firmanın insafına kalmış malesef. Elmasepeti ve Metan gibi birbirinin ürünlerine de bakan firmalar var ama dediğim gibi firmanın insafına kalmış. Forumda açılan başlıklara da bizimle alakamız yok demeleri doğal çünkü Logitech'in kendi forumu mevcut, buraya yazılanlar da DH kullanıcılarının başından geçen bireysel, firmayı bağlamayan olaylar. Üçüncü sınıf derken e-postanın içeriğini düşünürsek büyük ihtimalle 3.parti demek istemişler. İmla hatalarına ve özel karakter kullanılmamasına da bakarsak muhtemelen dil bilgisi zayıf, yurtdışında yaşayan Türk bir çalışan vermiş cevabı :)
    Fatura konunuza gelince aldığınız ürünün tarihini hatırlıyorsanız Vatan Bilgisayar ile görüşüp faturanızı tekrar çıkarttırabilirsiniz. Eğer ürün kredi kartıyla alındıysa ekstrenizden tarihini bulup çok daha kısa sürede faturayı yeniden edinebilirsiniz veya internet üzerinden sipariş verdiyseniz sipariş detaylarından yine tarihini bulabilirsiniz fakat hem e-postayı gönderen arkadaşın dediği hem de kanunda yazdığı şekliyle elinizde garanti belgesi olmadan garanti hizmeti almanız zor çünkü faturalar garanti belgesi yerine geçmiyor. Satıcı size böyle söylese bile kanunen garanti belgeniz olmadan faturanız ile garanti hizmeti alabileceğiniz yönünde kanunda bir madde yok. Teknolojik bir ürün satın aldığınızda mutlaka garanti belgesini doldurup kaşeletin ki ileride bir sorun yaşamayın. Garanti belgesinin üzerinde zaten hangi servise gideceği yazar o servisin belgesidir, üzerindeki boşlukları doldurttuğunuz taktirde garantinin ne kadar süre geçerli olacağı ortaya çıkar, kaşelettiğinizde de misal Vatan Bilgisayar'a ürünü götürüp bıraktığınızda nereden bileyim bu ürünü bizden aldığınızı gibi soruların önünü kesmiş olursunuz ve saklamanız gereken tek bir belge olur. Garanti belgeniz elinizdeyse mutlaka faturayı tekrar edinip servise gönderin. Yardımcı olabileceğim bir şey olursa seve seve yardım ederim garanti konusunda biraz tecrübeliyim.




  • Silence34 S kullanıcısına yanıt
    Valla arkadasın yazdıgı bütün yazılar imla noktalarına kadar düzgün 3.sınıf ile 3.parti demek istemedigi ortada bukadar korumaya gerek yok :)

    Ben zaten futara garanti belgesi vs o prosedüre hakimim. sadece birçok yazı okudum garanti süresi içinde logitech tr iletişime gecip sadece resmini yollayip ürün alanlar mı hiç kendi aracı kurulusa gitmeden direk ürün tamiri yaptıranlarmı bunu kendm denemek istedim olayın öyle olmadıgın anladım.Bu farenin 3yil uluslararası garantisi varsa 2yıl daha bekleyip direk degişmi alayım ozaman böyle sacma mantık varmı Neyse olay öyle yazılanlar gibi degil kısaca. Vatandan aldıgım için sadece fatura yeterli gidip oraya biraktıgımızda bakalım bulursam hallederiz yoksa çöpe.


    Not yaklasık 13-14 yıldır elektorik ürün alıyorum 100lerce kez her tarz ürünü garantiye yolladım bu zaman zarfında 1kere bile garanti belgesi istenmedi.Fatura iş görüyor.Faturalı garantisiz ürün olmayacagı için bir problem yok garanti belgesi kaybolduysa garanti yanıyormu yani yeni yasa ile ?. Garanti belgesi sadece kime göndereceginizi yazan bir belge bizim ülkede.zaten teknoloji marketlerinden aldıgınız ürünü fatura ile verdiginizde onlar gönderdigi için garanti belgesi sorulmuyor. cep telefonunda bile sadece fatura ile gidip veriyorsunuz.Garanti belgesi 1kere bile ihtiyac duymadım bugune kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert1905x -- 27 Kasım 2013; 11:41:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert1905x

    Valla arkadasın yazdıgı bütün yazılar imla noktalarına kadar düzgün 3.sınıf ile 3.parti demek istemedigi ortada bukadar korumaya gerek yok :)

    Ben zaten futara garanti belgesi vs o prosedüre hakimim. sadece birçok yazı okudum garanti süresi içinde logitech tr iletişime gecip sadece resmini yollayip ürün alanlar mı hiç kendi aracı kurulusa gitmeden direk ürün tamiri yaptıranlarmı bunu kendm denemek istedim olayın öyle olmadıgın anladım.Bu farenin 3yil uluslararası garantisi varsa 2yıl daha bekleyip direk degişmi alayım ozaman böyle sacma mantık varmı Neyse olay öyle yazılanlar gibi degil kısaca. Vatandan aldıgım için sadece fatura yeterli gidip oraya biraktıgımızda bakalım bulursam hallederiz yoksa çöpe.


    Not yaklasık 13-14 yıldır elektorik ürün alıyorum 100lerce kez her tarz ürünü garantiye yolladım bu zaman zarfında 1kere bile garanti belgesi istenmedi.Fatura iş görüyor.Faturalı garantisiz ürün olmayacagı için bir problem yok garanti belgesi kaybolduysa garanti yanıyormu yani yeni yasa ile ?. Garanti belgesi sadece kime göndereceginizi yazan bir belge bizim ülkede.zaten teknoloji marketlerinden aldıgınız ürünü fatura ile verdiginizde onlar gönderdigi için garanti belgesi sorulmuyor. cep telefonunda bile sadece fatura ile gidip veriyorsunuz.Garanti belgesi 1kere bile ihtiyac duymadım bugune kadar

    3.sınıf forum kelimesi bile başlı başına anlamsız bir hatadır bu yüzden 3.parti demek istediklerini çıkardım ben e-postadan. Hiçbir firmanın çalışanı DH forumuna 2.sınıf demez durduk yerde. İlla diyecek olsa da 3.sınıf demez :D Yararlana bilmeniz şeklinde ayırması da bir imla hatasıdır.
    Fatura ve Garanti Belgesi konusuna da hakim olup olmadığınızı bilemem fakat yeni yasayı takip ettiğinizi sanmıyorum ve neden sizden önceki gönderilerinizde garanti belgesi istenmediğinin mantığını bilmiyorsunuz anladığım kadarıyla. İzah etmeye çalışayım elimden geldiğince. 2 yıl daha bekleyip direk değişim almanız mümkün değil yine sizden gerekli evraklar istenecek zaten fakat muhtemelen teknik servise gitmeyeceği için bir ihtimalle garanti belgesi istenmeyebilir hatta seri numarasından ürünün satıldığı tarih Logitech tarafından takip ediliyorsa faturaya bile ihtiyaç duymayabilirsiniz. Türkiye içerisindeki teknik servislerden yararlanma hakkınız kanunen doldurulmuş, onaylı bir garanti belgesine bağlıdır. Gerekli evraklarla 2 kere Logitech servisine ürün göndermiş biri olarak bir kere kulaklığımda birebir değişim, bir kere de klavyemde tamir işlemini ücretsiz olarak yaptırdım. Yani olay aslında yazılanlar gibiydi benim tecrübelerimde de. Zaten kanunen garanti kapsamındaki bir ürünün tamirini yetkili servis yapmazsa Hakem Heyetine gitme hakkınız var. Yeni kanunla kısmının altını çizmek istiyorum artık faturalar garanti belgesi yerine geçemiyor. Bunun yapılmasındaki sebep garanti belgesi vermeyen veya verdiği belgeyi doldurmayan satıcıların önüne geçmekti fakat ne yazık ki vatandaşın kafasında fatura garanti belgesi yerine geçiyor anlayışı halen mevcut olduğu için bizzat geçmediğine dair acı bir tecrübe edinene kadar kimse bunu bilmiyor. Cep telefonunuzu servise verdiğinizde garanti belgesi istememelerinin sebebi ürünün zaten seri numarasıyla takip ediliyor oluşu. Yine bazı ürünlerde de bu şekilde olduğu için garanti belgesine ihtiyaç duymuyorsunuz. Aldığınız firmaya gittiğinizde sizden fatura istemesinin sebebi de o ürünü kendilerinin sattığını anlamaları için. Eğer elinizde satın aldığınız firmanın kaşesi bulunan bir garanti belgesi varsa sizden fatura da istemeyeceklerdir fakat fare, klavye gibi ufak ürünlerin çoğunda seri numarasından takip yapılmıyor Türkiye'de. Yani ürünü hangi distribütör getirmiş bilemiyorsunuz. Benim de yaşadığım Sennheiser CX-200 II ile ilgili bir tecrübem var mesela. Servise gönderdiğimde Metan garanti belgesi ile gönderdim fakat yanlışlık sonucu Vatan Bilgisayar kulaklığı elmasepeti servisine gönderdi. Aynı firmanın farklı teknik servisleri olmalarına rağmen birbirlerinin ürünlerine baktıkları ve zaten o ürünün garantili olduğuna dair elimde bir belge olduğu için değişim elmasepeti tarafından yapılıp bana geri gönderildi. Garanti belgesini kaybettiğiniz taktirde tekrar çıkarttırma şansınız var fakat yine bildiğim kadarıyla bu seri numarasıyla takip edilen ürünlerde olabiliyor sanırım araştırmak gerek. Yeni yasa tüketiciyi koruduğu kadar satıcıyı da korumak zorunda tüketicinin eline tüm imkanları verip satıcıyı mağdur etmiyor. Aldığınız ürünün teknik servis hizmetinden yararlanabilmek için satıcı garanti belgesini doldurup kaşelemekle, siz de o belgeyi ileride olabilecek arızalar yüzünden teknik servisten yararlanacaksanız saklamakla görevlisiniz. Aynen sizin de dediğiniz gibi garanti belgesi kime göndereceğini yazan bir belge şu anda yasa da zaten bunun önüne geçmek istiyor faturanın garanti belgesi yerine geçmemesi maddesiyle. Fakat her ne kadar nereye gideceğini gösteren bir belge olsa da ürünün nereye gideceği belli olmadan servis hizmeti alması da imkansız. Tek distribütör olsa sorun yaşamayacaktınız fakat Logitech'in Türkiye'de 3 farklı distribütörü olduğu için sizden bu belgeyi Vatan Bilgisayar isteyecektir.
    Benim şahsi önerimi sorarsanız Vatan ile görüşüp faturanızı bir şekilde edinin. Faturanın fotokopisiyle müşteri hizmetlerinden ürünü teknik servise gönderin. Penta'ya göndermenizi tavsiye ederim. Belki bir şekilde garanti belgesiz de onarım veya değişim yapabilirler ancak çok umutlanmayın derim dediğim gibi elinizde garanti belgesi yoksa tamamen firmanın insafına kalıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silence34 -- 27 Kasım 2013; 13:02:30 >




  • 3. sınıf derken emin ol küçümsemek için demiyor. Hatta ben de benzer bir mail atmıştım, gelen cevap google translate gibiydi. Muhtemelen İngilizce yazılıyor. Belki işine yarar bana fabrika ayarlarına döndürmeyi tarif etti, benim işime yaradı. Aynı mouse bende de var hatta.

    Logitech M185 usb alicisini bilgisayarinizdan cikariniz ve farenizi kapali duruma getirip pillini cikariniz sonra sol tusu basili tutup 30 saneye bekleyiniz sol tus halen basili tutun ve pili takiniz usb alicisini takiniz.Sonra ac konuma getiriniz 5 saniye bekliyip sol tusu serbes birakip once bes defa sag tusa sonra sol tusa bir defa tiklayiniz. Bu sekilde farenizdeki elektirk akimi alinmis olacak ve fareniz fabrika ayarlarina donecektir.Eger bu islem sonuc vermez ise baska bir bilgisayarda deneyiniz.
  • Silence34 S kullanıcısına yanıt
    yeni yasayi bilmiyorum da 20gun once telefonu garantiye verdim sadece fatura ile. kablosuz klavye verdim fatura ile sanmiyorumki garanti belgesi yok diye iptal olsun. ben hic duymadim faturasi olup garanti belgesi yok diye garantiye alınmayacak urun siz gorduyseniz is başka degsmis olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert1905x -- 27 Kasım 2013; 13:47:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mert1905x kullanıcısına yanıt
    Bizzat gönderdim ve geri döndü garanti belgesinin aslı istendiği gerekçesiyle. Cep telefonunda dediğim gibi IMEI'den takip ediliyor zaten ihtiyaç duyulmuyor siz teknik servise kendiniz verirseniz faturaya bile gerek yok fatura sadece satın aldığınız firmaya oradan aldığınızı kanıtlamaya yarıyor artık. Klavyede de seri numarasından takip ediliyorsa veya tek bir distribütör tüm Türkiye geneline bakıyorsa sorun yaşamazsınız ancak birden fazla distribütör varsa ya da seri numarasından takip edilmiyorsa teknik servisin kararına kalmış eğer isterlerse sizden garanti belgesini talep edebilirler. Şimdiden bol şans :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.