Şimdi Ara

LG -Teknosa değişim raporu - TV tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
3.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Teknosadan yaklaşık 2 yıl önce LG 47LW570S almıştm, son dönemde 2 dikey çizgi belirdiği için servise gönderdim, servisten değişim raporu düzenlendiği ve LG 47LM671S vereceklerini söylediler. Ben ise para iadesi talep ettim, LG'ye bildirip döneceklerini söylediler.

    Servisten değişim raporunu alıp, garanti belgesiyle birlikte Teknosaya gitsem para iadesi alabilirmiyim? alırsam bir kesinti yaparlarmı (epey süredir kullandığım için) bilginiz varmı acaba?

    Birde, para iadesi alırsam kesinlikle LG almamayı düşünüyorum Aklımda panasonic 55ET5E veya philips 55 inch 6 serisi bir TV var... birde 55pfl4508 modeli var... hangisini önerirsiniz veya başka TV önerebilirmisiniz... şimdiden çok teşekkürler.



  • LG , 2 yıl sonra meydana gelen arıza sonucu ,TV nizi yeni model ile değiştiriyor ve siz LG almamayı düşünüyorsunuz ?


    diğer markalarda bu olay başınıza gelse, aynısını yaparlarmı iyi düşünmek lazım
  • Maalesef LG den soğudum... özellikle sesi ve görüntüsü (maçlarda çok hafif bulutumsu siyahlıklar görünüyordu) beni pek tatmin etmedi... Evet, bu kadar süre sonra değişim yapıyor ama bu zaten yasal zorunluluk... fiyatını belirlerken bunu da dikkata alıyorlar zaten.
  • cce kullanıcısına yanıt
    Mecbur yapacaklar, garantinin son gunu bile olsa yapmak zorundalar.

    Kalitesiz Lg servisi supermis gibi diger markalari kucumsemissiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alierr

    Mecbur yapacaklar, garantinin son gunu bile olsa yapmak zorundalar.

    Kalitesiz Lg servisi supermis gibi diger markalari kucumsemissiniz.


    Şu mecburriyet konusunda aşağıdaki linkteki konuyada bir el atsanız, firmayla bir konuşsanız, ağırlığınızı bir koysanız belki sizden çekinirler , korkarlar hemen yaparlar.üstelik tv öyle 2 yıllık değil , 1-2 günlük.

    http://forum.donanimhaber.com/m_76195474/f_//tm.htm#76294663

    LG nin yaptığı kücümsenecek bir durum değildir, taktir edilecek durumdur.Bu olayda, yasalar karşısında sorumluluğunu yerine getirmiştir.bu da alkışı ve saygı duymayı gerektirir.

    TV yi değiştirmek zorunda değildir,Onarım yolunada gidebilir.onarım yoluna gitse , tv sahibi 2 yıllık tv sini kullanmak durumundadır.Yeni bir üst model tv kendisi için bir jesttir.LG yi beğenir beğenmez , memnundur değildir ayrı konudur.

    onarım şu an serviste mümkün olmasa dahi , aynı model tv verilebilir , yoksa yurt dışından parçası yada bütünü getirtilebilir.her türlü imkan mümkündür.

    kullanıcının kendisine yapılan jestin farkında olması lazım.para iadesi de bir seçenektir.umarım sonuç kullanıcı lehine olur.

    Bu ülkede yaşıyorsanız, "mecbur yapacaklar sözünüzü" firmaların çoğunun uygulamadığını , uygulamamak için çeşitli bahaneler uydurduğunu , garanti içi cihazları garanti dışı bıraktıklarını , değiştirmemek için bin takla attıklarını çok iyi biliyorsunuzdur.bilmiyorsanızda ,ya burada yaşamıyorsunuzdur , yada uyuyorsunuzdur.


    size binlerce değil sadece bir örnek vereyim : HP laptopum cihaz değişimi konusunda %100 haklı olduğum bir durumda , defalarca servise gitti ve cihaz ne onarıldı ne değiştirildi ne para iadesi yapıldı.bu süreç 8 ay sürdü.8 ayın üzerine bir 10 ayda tüketici mahkemesi sürdü.18 ay sonra cihazın para iadesini alabildim.o mahkemedeki rezil tutumlarına , kendilerini haklı çıkartmak için cihazı değiştirmemek için yaptıkları çocukça şeylere hiç girmeyeceğim.keşke sizin yorumunuzla zorunda olsalardı da ben o kadar yorulmasaydım, sinirlerim gerilmeseydi.


    o nedenle siz laf sokmayı bırakın , ikileyin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cce -- 3 Ağustos 2013; 20:06:05 >




  • ayrıca bu yaptığınızda ne oluyor:

    http://forum.donanimhaber.com/m_77333517/f_//tm.htm#77447716


    quote:

    Orijinalden alıntı: alierr

    samsung tercih edebilirsiniz lg yerine.

    bence diger markalara bakin.



    quote:

    Orijinalden alıntı: alierr

    Tam tersi, en cok sorun lg ve samsung da var.





    Siz Türkiye Yetkili Servis uzmanı mısınız, cihazları sizmi onarıyorsunuz , inceliyorsunuz, testlerini yapıyorsunuz, hangi markalardan cihazlardan yıllık ne kadar satıldığını kaçının arıza yaptığını , sorunlu olduğunu biliyorsunuz ? Hangi verilere rakamlara göre konuşuyorsunuz insanları yönlendiriyorsunuz, dayanağınız ne ? Yarın karşınıza samsung veya lg dikilirse , benim ürünleri kötülüyor satışını engelliyor derse, ne diyeceksiniz ?

    Ve dahada önemlisi , en çok sorunlu tv olan samsungu başkasına neden öneriyorsunuz ?




  • Olmasi gereken tamir yada degisimdir - siz turkiye'de durumun kotu oldugunu soylemissiniz, evet dogru. ama adamlarin isi bu; tamir edecek yada yeni parca-tv getirecek.

    bahane olarak tv icine su kacirmissiniz diyen servisler var.

    siz keyfinizden mahkemeye gitmediniz, o markanin yapmasi gerekeni yapmadigi icin gittiniz ve hakli oldugunuz icin kazandiniz.

    asil mesele budur: yapilmasi gereken isi yapmak zorundalar, eger yapmiyorlarsa mahkemeye gideceksiniz ve yaptiginiz gibi hakkinizi alacaksiniz. Mahkemenin 1-2 yil surmesi ayri bir konu.

    laptopunuzu ornek vermissiniz; sorunu cozmemisler, sizi mahkemeyle ugrastirmislar ama yapmalari gereken seyler olagandir; size yeni urun yada tamir, yeni bir urun jest degildir hicbir zaman olamaz.

    ayrica tamir ederlerse ederler yada yeni urun verirler, bu ayri bir konudur, son kullaniciyi ilgilendirmez. 1 sene once cikan bir tv artik uretilmedigi icin dogal olarak mevcut modellerden bir tanesini verecekler.

    LG'nin yaptigina jest demissiniz ama jest degildir. jest su durumlarda olur: eger kullanici hatasi varsa bunu belirtip tamir/yeni urun verirlerse jest olur.


    ilk mesajim icin:

    kisi lg ve samsung arasinda kalmis yani bu iki markadan birini alacak. ikisi arasinda secim yapmak icin oneri ve bilgi istemis. Bende samsung dedim, gayet normal bir durum.


    ikinci mesajim icin:

    quote:

    Ne gibi sıkıntı ilk defa sizden duydum bu arada samsung veya lg seçmemin sebebi burda bi elektronik satışı yapan abinin en az sorun çıkaran lg ve samsung alırsan ondan al demesi hemde bir çok yerde en iyileri bunlar olarak geçiyor.


    Tam tersi en cok sorunun bu iki markada oldugu soyledim. Saticilar bunu soylerken, benim tam tersini soylemem yanlis degildir diye dusunuyorum. birazcik tespit yapabilmek icin uzman olmaya gerek yok, arastirin bakin en cok hangi markalarda sorun cikiyor...


    Olayi tatliya baglayim su belgeseli hediye edeyim size: The Light Bulb Conspiracy / Planlı Eskitme

    Özet: Hepimiz Kandırılıyoruz... Hiç yazıcınız bozuldu mu? Ya da çorabınız kaçtı mı? Peki cep telefonunuzun pili kullanılmaz hale geldi mi? Lambanız patladı mı? Dedelerimizin ninelerimizin evladiyelik ürünleri hala çalışırken neden bizimkiler bozuluyor?

    Planned obsolescence olarak yabancı literatüre girmiş, bizde ise Planlı Eskitme olarak bilinen bir kavramdır. Endüstriyel tasarımda kullanılan bir strateji ve yöntem olup ürünün daha uzun süre kullanılabilecekken belirli ve ayarlanmış bir kullanım ömrünün ardından işlevini yitirmesi olarak tanımlanabilir.

    Diğer taraftan teknoloji firmalarınca uygulanan daha farklı bir boyutu ise ürünün periyodik olarak biraz daha geliştirilmiş versiyonunun piyasaya sürülerek önceki sürümlerin niteliksizleştirilmesidir. Yanılgıya düşülmemesi gereken nokta, teknoloji şirketlerinin önceki sürümleri satmaya başladıkları anda dahi ellerinde sonraki sürümlerin mevcut olmasıdır. Tasarım yoluyla uygulananı ise tekstil ve otomotiv sektöründe sık sık karşımıza çıkmaktadır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • belgesel için teşekkür ederim, uygun bir zamanda izlerim


    firmaların planlı eskisme stratejileri ile cihaz üretip ,belirli bir süre sonra cihazların arızalanmasına ve bu medotla yeni cihaz satmalarına hiç gerek yok.Dünyanın tamamına yakını artık tüketim toplumu olduğu için ne üretseler satılacaktır.yeterki yeni model olsun


    bakın çevremize

    asgari ücret maaş alanların ve 14-15 yaştan başlayan öğrencilerin ceplerinde son model cep telefonları dolu.diğer yetişkinlere hiç girmiyorum bile

    bu kadar insan eski telefonunu , planlı eskitme sonucu mu kaybetti sizce , pillerimi bozuldu, ekranlarımı yandı , yanıt ne ?

    ürünü makyajlarsın , dış görünümünü , kapağını ,tuşunu ,saçını, değiştirirsin , parayla satılan opsiyonel özellikleri ücrete dahil edersin ve ürünün yaşam eğrisini uzatırsın.yeni diye herkes koşar alır.o bitince yeni modeli daha üstün teknolojiye sahip olanı piyasaya sürersin , yine alırlar.bunu böyle yapmazsan zaten firma olarak yaşayamazsın, rekabete dayanamazsın, yok olur gidersin.o nedenle her firma şu an önümüzdeki 2-10 yıl içinde piyasaya süreceği ürünleri şimdiden belirleme ,hazır etme yarışı içindedir ve o teknolojiye sahiptir.

    örnek:

    lg nin 2012 ve 2013 model tv leri arasında ne fark var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cce

    belgesel için teşekkür ederim, uygun bir zamanda izlerim


    firmaların planlı eskisme stratejileri ile cihaz üretip ,belirli bir süre sonra cihazların arızalanmasına ve bu medotla yeni cihaz satmalarına hiç gerek yok.Dünyanın tamamına yakını artık tüketim toplumu olduğu için ne üretseler satılacaktır.yeterki yeni model olsun


    bakın çevremize

    asgari ücret maaş alanların ve 14-15 yaştan başlayan öğrencilerin ceplerinde son model cep telefonları dolu.diğer yetişkinlere hiç girmiyorum bile

    bu kadar insan eski telefonunu , planlı eskitme sonucu mu kaybetti sizce , pillerimi bozuldu, ekranlarımı yandı , yanıt ne ?

    ürünü makyajlarsın , dış görünümünü , kapağını ,tuşunu ,saçını, değiştirirsin , parayla satılan opsiyonel özellikleri ücrete dahil edersin ve ürünün yaşam eğrisini uzatırsın.yeni diye herkes koşar alır.o bitince yeni modeli daha üstün teknolojiye sahip olanı piyasaya sürersin , yine alırlar.bunu böyle yapmazsan zaten firma olarak yaşayamazsın, rekabete dayanamazsın, yok olur gidersin.o nedenle her firma şu an önümüzdeki 2-10 yıl içinde piyasaya süreceği ürünleri şimdiden belirleme ,hazır etme yarışı içindedir ve o teknolojiye sahiptir.

    örnek:

    lg nin 2012 ve 2013 model tv leri arasında ne fark var







    Açtığım konu bazı polemiklere neden olmuş ama nihayetinde tatlıya bağlanmasına sevindim.

    Esasen para iadesini düşünüyordum ama, sırf kafamı meşgul etmesin ve zaten yoğun iş tempomda benim vaktimi almasın diye tekliflerini kabul ettim...

    Aslında, ülkemide firmaların tüketici haklarının kullanılması konusunda bu kadar olumsuz davranışlarından şikayet ediyorsak, bu birazda bizlerden kaynaklanıyor; aynen benim olayımda olduğu gibi... Adamların kanuna ve diğer düzenlemelere göre yapmak zorunda oldukları şeyleri, yani zaten hakkımız olan şeyleri yaptıklarında (yeni ürün verilmesi gibi...) bunu bir "lütuf" veya "jest" olarak algılıyoruz ve hakkımızı aramaktan vazgeçiyoruz. Ben hem ilgili Kanunu, hem yönetmeliği çok iyi bildiğim halde çağrı merkezindeki MT'ler ile görüştüğümde "saf" yerine koymaları, para iadesinin mümkün olmadığını söylemeleri ve sanki yasal yollara başvursam bile para iadesini alamayacağımı iaddia etmeleri çok enteresandır.

    Kısacası, bizler hakkımız aramadıkça ve hakkımız vermelerini lütuf olarak algıladıkça bu işlerin düzelmesi çok zor... bu konuda alierr arkadaşımın yazdıklarına da aynen katılıyorum...

    Ayrıca verdiğiniz cevaplar için size de teşekkür ederim... şimdiden hepinize hayırlı bayramlar.




  • Ben olsam artık LG ürünü almazdim bende aynı sorunum benzerini yaşadım. Servis yansanayi malzeme ile değişim yaptı ve 4 5 aydır urun serviste. Orijinal raporu veremiyor birden orijinal olduğunu iddaa ediyor. Böylesine rezil bir servis için degmez bu benim yasal hakkım.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • lg paneliniz kırılsında o zaman görürüm ben sizi:)

    yeni aldığım sıfır kapalı kutu ürünü servis açtı ekran çatlak çıktı. servis değişim yapmadı bayiye yönlendirdi. bayide değişim yapmayınca iade için tüketici mahkemesine başvurmak zorunda bırakıldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zamoldar -- 16 Aralık 2015; 10:57:07 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.