Şimdi Ara

Lenovo G510 amd r5 m230 driver sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 sene önce teknosadan aldığım g510 amd r5 m230 lu modelde ekran kartı sıkıntısı yaşadım. Diğer gün gidip geri iade ettim ve aynı modelin yenisini verdiler. Fakat sıkıntı geçmedi. Format atıp w7 yaptırdım pc tamircisine bi şekilde halletmişti. Bir başka başlıkta aynı sıkıntıdan bahsetmiştim aldığım sıralar.http://forum.donanimhaber.com/m_97340229/tm.htm
    Format için tekrar götürdüm bu yaz fakat bu sefer sıkıntıyı çözemedik. Google a r5 m230 sorunu yazınca şikayetvar.com da bile sürüsüne bereket şikayet var. Model kökten sıkıntılı anlayacağınız. Her yerde tek çözüm verilmiş. Güncel sürümleri indirin, mevcut driverları kaldırın önce inteli sonra amd yi yükleyin. Fakat hiç bir değişiklik yok. Yurtdışında olduğum için garantiye yollayamadım. Gerçi yollasam da bi çözüm bulabileceklerini sanmıyorum. 4 gb ram i 8 gb a çıkarıp amd driver ı kaldırdım. intel hd 4600 le takılıyorum. Fakat 2 gb ekran kartın olup da kullanamayınca insanın zoruna gidiyor. Daha önceleri aldığım hata 'Görüntü sürücüsü yanıt vermeyi kesti ve bu durumdan kurtuldu' şeklindeydi. Dün driver ları indirip yükledim. Oyuna girdiğimde amd ye geçiş yapınca mavi ekran verdi. Sildim bi önceki sürümü yükledim yine mavi ekran. Ürün piyasaya çıkalı uzun zaman oldu belki birileri çözüm bulmuştur diye tekrar açıyorum konu. İnş bu ürünü alıp mağdur olanlar da çözüm bulunursa faydalanır. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.







  • Evet arkadaşlar kendi derdimize uzun ve sıkıntılı bi uğraş sonunda çözüm bulabildik. Umarım aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirim ve sorunları çözülür. Sorunumuz benim anladığım kadarıyla bios'tan kaynaklı. Bende 3.05 sürümü yüklüydü. Bugüne kadar kaç kere ekran kartlarının farklı sürümlerini denediysemde işe yaramamıştı.

    1. Aşama
    http://support.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/lenovo-g-series-laptops/lenovo-g510-notebook?beta=false
    3.09 Bios sürümünü indiriyoruz ve şarj kablosu takılı bir şekilde bios güncellememizi yapıyoruz. Ben w7 kullandığım için pc açılmadı boot hatası verdi. Bios ayarlarını (F2) veya (fn + f2) açıyoruz. Security boot seçeneğini bulup disabled yapıyoruz. Ardından OS ayarlarını bulup Windows 8 olan ayarı Other OS yapıyoruz ve son olarak UEFI ayarını da değiştiriyoruz ve pc miz açılıyor.

    2. Aşama
    1. Ekran kartımız Intel Graphics HD 4600 ün son sürüm olan driverını linkten bulup indiriyoruz.
    https://downloadcenter.intel.com/product/81496/Intel-HD-Graphics-4600-for-4th-Generation-Intel-Core-Processors
    2. ve ana ekran kartımız olan Amd r5 m230 ün son sürüm olan driverını indiriyoruz. (Ben 315 mb lık 2/4/2016 tarihli olanı indirdim. Diğerini denemedim. Denemek isteyenler 299 mb lık 12/17/2015 olanı indirebilir.)
    http://support.amd.com/en-us/download/mobile?os=Windows+7+-+64

    3. Aşama
    Önce program ekle kaldırdan intel hd 4600 ve amd nin driverını kaldırıyoruz. Buna rağmen intel driverı silinmiyor o yüzden aygıt yöneticisine gidip orda hala görünüyorsa driver lar kaldırıyoruz.
    Amd bazen tam kaldırılmıyor o yüzden linkteki temizleme aracını indirip kalan artık dosyaları temizliyoruz.
    http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Uninstall-Utility.aspx
    ve son olarak yerel disc c de kalan amd ve intel ekran kartı dosyalarını da siliyoruz. Dikkat edin işlemci dosyalarını veya lntel usb dosyalarını silmeyin. Bu işlemi de uyguladıktan sonra bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz.

    4. Aşama
    Ccleaner veya başka bir kayıt defteri düzenleyicisi ile kayıt defteri hatalarını taratıp düzeltiyoruz.
    ÖNEMLİ!! : Antivirüsümüzü devre dışı bırakıp bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz
    Ardından İLK OLARAK Intel HD Graphics 4600 driverımızı kuruyoruz ve pc yi yeniden başlatıyoruz. İkinci olarak Amd ekran kartı driverımızı kuruyoruz. Game evolved i kurarken %83 te takılabiliyor dondu sanıp kapatmayın sakın işlemin tamamlanmasını bekleyin. Kurulum bittiğinde bilgisayarınızı yeniden başlatın. Yeniden başlattıktan sonra antivirüsünüzü aktif etmeyi unutmayın.
    Umarım sorununuz çözülür ve ekran kartınızı rahatça kullanabilirsiniz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.