Şimdi Ara

LASTIKLERIMDE BIR CENABETLIK VAR.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
3.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • en iyisi bi gusül aldırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    İbrenin (kırmızı çubuğun) yanlarındaki kucuk halkaların bir işlevi varmı

    bildigim kadariyla yok

    İbre konumuna göre üst alt, sağ sol kalibrasyon kontrolü yapar. Tak çıkarın dışında ibre sertliğini ayarlamaya yarar fazla sıkarsanız ibre kadrana değer.

    Sen halen öyle lastiklere normal şeyler mi basıyorsun yahu nitrojen basıjan, prof. tip silik lastikler ısındıklarında basınç kaybeder.
    Tüpler araca yerleştirilmeden önce 30 shot nos basacaksın en ideali budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    34-32 olmasi gereken 345(arka) 285(on) Lastiklerimde bir cenabetlik oldugunu dusunmeye basladim :)
    araci sikistirinca lastikler isininca birkac psi hava eksilir ama 34 ten 31 e 32 den 31 e geliyor..
    ne 30 olur ne 29... Dayanamadim fotografladim :)

     LASTIKLERIMDE BIR CENABETLIK VAR..
    Arkadaslar geyik yapacaksak eger abartmayalim topicte kim vurduya gitmesin :)
    Sonra zemzem suyuna batirsak kendimizi kurtaramayiz
    :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland
    İbre konumuna göre üst alt, sağ sol kalibrasyon kontrolü yapar. Tak çıkarın dışında ibre sertliğini ayarlamaya yarar fazla sıkarsanız ibre kadrana değer.

    Sen halen öyle lastiklere normal şeyler mi basıyorsun yahu nitrojen basıjan, prof. tip silik lastikler ısındıklarında basınç kaybeder.
    Tüpler araca yerleştirilmeden önce 30 shot nos basacaksın en ideali budur.


    Lastikler ısınınca basınç kaybetmezler, tam aksine lastiğin sıcaklığı ne kadar artarsa, lastik o kadar basınç kazanır. Lastiklerin basıncı soğukken ölçülür. Isınan lastiğin basıncı sıcakken ölçüldüğünde yüksek, soğukken düşük olur. Gece ve gündüz arasındaki sıcaklık farkının 20 derece civarında olan yerlerde lastiğin basıncı 4 psi kadar değişebilir. Bu yüzden lastiğe hava, ya sabah erken saatlerde ya da akşam geç saatlerde lastik soğukken basılması tavsiye edilir.



    Aşağıda Porsche C4 üzerinde yapılmış bir simülasyon teste ait grafikler yer almaktadır. Lastik 7 farklı başlangıç basıncına göre (1 tanesi orjinal hava basıncı, 3 tanesi daha az, 3 tanesi daha yüksek hava basıncı olmak üzere) lastiğin sıcaklığına bağlı olarak lastiğin hava basıncının değişimi görülmektedir.

    Not : Grafikte sıcaklık Fahrenheit olarak verilmiştir. Celsius'a buradan çevirebilirsiniz.

    Ön tekerlek (225/40/R18)

    />


    Arka tekerlek (265/35/R18)

    />


    İsteyenler makalenin tamamına buradan ulaşabilirler.




  • Lastiğin üreticisinden hava basanına kadar herkesi bulup ağızlarına burunlara suyu basmak lazım olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    İbrenin (kırmızı çubuğun) yanlarındaki kucuk halkaların bir işlevi varmı

    bildigim kadariyla yok

    İbre konumuna göre üst alt, sağ sol kalibrasyon kontrolü yapar. Tak çıkarın dışında ibre sertliğini ayarlamaya yarar fazla sıkarsanız ibre kadrana değer.

    Sen halen öyle lastiklere normal şeyler mi basıyorsun yahu nitrojen basıjan, prof. tip silik lastikler ısındıklarında basınç kaybeder.
    Tüpler araca yerleştirilmeden önce 30 shot nos basacaksın en ideali budur.

    Ben burada tamamen makara yapmıştım yahu, herkes yapıyor diye ben de yapayım bari demiştim genel halinden anlaşılıyor olmalıydı zaten kasti olarak da smiley felan koymadım. :)

    Sen halen öyle lastiklere normal şeyler mi basıyorsun yahu nitrojen basıjan, prof. tip silik lastikler ısındıklarında basınç kaybeder.

    O kadar uğraşıp yazmışsınız gerek yoktu yani sağ olun hadi doğru alsak benim kastettiğim anlaşılmamış. Evet arkasındayım basınç kaybeder.
    Şöyle ki bunun gazların prensibiyle ilgisi yok kastetmedim yani. Lastikler hava kaybeder ısındıklarında da burulmaya karşı dirençleri düşer, yüksek kuvvetlere karşı bütünlüğü koruyamayıp sızdırma gösterirler hava yani basınçları düşer tabi bunlar ısı dayanım limitlerinde veya uzun kullanımda. Yarış tipi lastiklerde bu konu daha önemlidir uzun performanslar çalışıldığından. Bunun da etkili olduğu diğer tüm sebeplerden yarış sanayisinde nitrojen kullanılır. Basınç kaybetmeyen lastik olmaz yani.:P Isı kontrolü ve dağılımında önemlidir silik lastiklerde nitrojen.
    Bir anektod ile; Ayrton Senna'nın ölümüne yol açan kaza öncesi malum viraj ve hemen öncesinde lastiklerde ani basınç kaybı sonucu tabanın ve doğal olarak arka difüzörün ciddi miktarda yere sürtmesi sonucu kontrolün kaybolmasına etkisi yıllarca konuşuldu. Bu ani basınç kaybının nedenini bir türlü çözemediler başladığı an ile ilgili hüküm de veremediklerinden kaza sonucu oluşabileceği de göz ardı hiç edilmedi. Ancak şu soru işareti olarak hep kaldı ne oldu da lastikler aşırı ısınmaya uğradı yada yapısal bütünlüğü kayboldu (ciddi bir performans seyri yoktu o ana kadar) da amiyane tabirle taşıma limiti düşerek taban yere sürttü. Tabi kazanın ciddi başka oluş nedenleri de söz konusu onları hariç tutuyoruz. Kastım ile ilintili olduğu için aklıma geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Ben burada tamamen makara yapmıştım yahu, herkes yapıyor diye ben de yapayım bari demiştim genel halinden anlaşılıyor olmalıydı zaten kasti olarak da smiley felan koymadım. :)

    Sen halen öyle lastiklere normal şeyler mi basıyorsun yahu nitrojen basıjan, prof. tip silik lastikler ısındıklarında basınç kaybeder.

    O kadar uğraşıp yazmışsınız gerek yoktu yani sağ olun hadi doğru alsak benim kastettiğim anlaşılmamış. Evet arkasındayım basınç kaybeder.
    Şöyle ki bunun gazların prensibiyle ilgisi yok kastetmedim yani. Lastikler hava kaybeder ısındıklarında da burulmaya karşı dirençleri düşer, yüksek kuvvetlere karşı bütünlüğü koruyamayıp sızdırma gösterirler hava yani basınçları düşer tabi bunlar ısı dayanım limitlerinde veya uzun kullanımda. Yarış tipi lastiklerde bu konu daha önemlidir uzun performanslar çalışıldığından. Bunun da etkili olduğu diğer tüm sebeplerden yarış sanayisinde nitrojen kullanılır. Basınç kaybetmeyen lastik olmaz yani.:P Isı kontrolü ve dağılımında önemlidir silik lastiklerde nitrojen.
    Bir anektod ile; Ayrton Senna'nın ölümüne yol açan kaza öncesi malum viraj ve hemen öncesinde lastiklerde ani basınç kaybı sonucu tabanın ve doğal olarak arka difüzörün ciddi miktarda yere sürtmesi sonucu kontrolün kaybolmasına etkisi yıllarca konuşuldu. Bu ani basınç kaybının nedenini bir türlü çözemediler başladığı an ile ilgili hüküm de veremediklerinden kaza sonucu oluşabileceği de göz ardı hiç edilmedi. Ancak şu soru işareti olarak hep kaldı ne oldu da lastikler aşırı ısınmaya uğradı yada yapısal bütünlüğü kayboldu (ciddi bir performans seyri yoktu o ana kadar) da amiyane tabirle taşıma limiti düşerek taban yere sürttü. Tabi kazanın ciddi başka oluş nedenleri de söz konusu onları hariç tutuyoruz. Kastım ile ilintili olduğu için aklıma geldi.

    Siz ''Lastik ısınınca hava kaybeder'' demek istiyorsunuz zannediyorum. Yani ısınan lastikte artan basınçla bir miktar hava kaybı olabilir diyorsunuz. Çünkü yukarıda yazdığım mesajda ısınan lastiğin basıncının arttığını belirttim. Lastiğin zamanla hava kaybettiği zaten bilinen bir gerçektir.




  • niyet ettim allah rızası için arabamı günahlardan arındırmaya dedikten sonra
    güzelce yıkayın 3 kere önce cama 3 kere ekzoza su verin sonra lastikleri güzelce yıkayın 3 sağ dikize 3 sol dikize su dökün sorun çözülmediyse o arabayı yakın .%100 saçmalık onaylı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer_Elite


    hiç nurnbring veya dragtimesa gitmeyi düşündünüz mü?


    şahsi fikrim dragtimesda bi türk görmek istiyorum artık.


    sizin z06 da şöyle yürüse bi hani baksak



    konu geyik dediniz diye burda söylüyorum

    Forumda spor araba konusunda söz söyleyecek en yetkili, en bilgili ve ve belki de en iyi pilot ama oralardaki pilotlarla kıyaslanınca seviyesi nedir acaba?Onlardan iyi midir kötü müdür?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.