Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (873. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
248
Favori
1.644.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 871872873874875
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar direksiyonumda hidrolik olmayan bir direksiyon gibi sertlik var, seyir halinde kendi kendine düzelip gine sertleşiyor, buna ne sebep olmuş olabilir? Bu arada sol rotilde yada rot başında sorun var ve sanki direksiyon hafif sola çekiyor bunuda belirteyim. Demin az biraz anlayan arkadaşla baktık, direksiyon ponpasından ses gelmiyor, hidrolik yağı var ama biraz fazla, v kayışide sıkı. Olduğu yerde direksiyonu çevirdik rahat çalıştı manevra yapıp caddaye girelim dedik sağa manevra yapıp araba yürüdü direksiyon taş kesti,bir süre sonra biraz açıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mave-rick -- 27 Kasım 2014; 18:18:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mave-rick

    Arkadaşlar direksiyonumda hidrolik olmayan bir direksiyon gibi sertlik var, seyir halinde kendi kendine düzelip gine sertleşiyor, buna ne sebep olmuş olabilir? Bu arada sol rotilde yada rot başında sorun var ve sanki direksiyon hafif sola çekiyor bunuda belirteyim. Demin az biraz anlayan arkadaşla baktık, direksiyon ponpasından ses gelmiyor, hidrolik yağı var ama biraz fazla, v kayışide sıkı. Olduğu yerde direksiyonu çevirdik rahat çalıştı manevra yapıp caddaye girelim dedik sağa manevra yapıp araba yürüdü direksiyon taş kesti,bir süre sonra biraz açıldı.

    Direksiyon hidroliği eksik değilse hıza duyarlı şekilde sorunsuz çalışıyorsa arada bir sertleşmesi direksiyon dişli kutusunda bir sıkıntı olduğuna işarettir. Bahsettiğiniz gibi direksiyon pompasının sorunsuz çalıştığını varsayarsak tabi ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2006-model-temiz-bakimli-laguna-full-paket-145592003/detay/

    arkadaşlar bunu pazartesi almayı düşünüyorum nedir fikirleriniz ? bildiğiniz bir araç mı
  • TOGAH kullanıcısına yanıt
    ben inanmiyorum ful arti ful olduguna aracin ama gidip gormende fayda var hafizali koltuk demis onun memo tusunu koltugun ayar dugmesinin orda gormededim xenon varmi oda bilmiyorum far yikama faz 2 de tampondan cikmiyor ise bundada oda yok eger full takintin yok ise alinabilir
  • TOGAH kullanıcısına yanıt
    eveliyatında önemli bir sıkıntısı yoksa fiyat makul,alınabilir.km ve geçmişi önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuk_18

    ben inanmiyorum ful arti ful olduguna aracin ama gidip gormende fayda var hafizali koltuk demis onun memo tusunu koltugun ayar dugmesinin orda gormededim xenon varmi oda bilmiyorum far yikama faz 2 de tampondan cikmiyor ise bundada oda yok eger full takintin yok ise alinabilir

    Dostum o arac faz II priviliege nın full versiyonu. Hafızalı koltuk sadece initiale versiyonda var ve faz ıı de turkıyeye hıc ıthal edilmedi o yuzden hafızalı koltuk zaten yok. Farlar Xenon ve far yıkama tampondan cıkıyor. Araç çok fena gorunmuyor ama tabıkı kontrol edilmesinde elektronık aksam duzgun calısıyor mu ya da motorda bır sıkıntı mevcut mu ıyıce ıncelenmesınde fayda olduğu muhakkak.
  • sahibi ile görüştüm fakat ön kaput değişmiş oda kazadan değil dedi, 5664 km kayıtları orjinal geliyor. servis bakımlı diyor, çorludan gidicem 8 saat bana balıkesir..

    1-benim takıntım, ne arıza çıkabilirde başıma dert alabilirim?
    2-yaza kadar kullanmayı düşünüyorum 2. elde satarken problem yaşarmıyım?

    3-yetkili servis bakımlı diyor baktırırken nelere dikkat etmem lazım?

    4-lpg taktırsam en uygun bana neye mal olur?
  • arkadaşlar aracı motor terstine soktum. 116 hp çıktı ve motorda üfleme var dediler. adam yağ seviye çubuğunu çekti, motor rolantide iken ince yağ damlacıklarını dışarı atıyordu. sizlerde de böyle bir yağ atma durumu var mı? araç 140000'de. bu yaş kilometrede durum normal midir? yoksa motoru açtırmak mı gerekir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BURALDİNYO

    arkadaşlar aracı motor terstine soktum. 116 hp çıktı ve motorda üfleme var dediler. adam yağ seviye çubuğunu çekti, motor rolantide iken ince yağ damlacıklarını dışarı atıyordu. sizlerde de böyle bir yağ atma durumu var mı? araç 140000'de. bu yaş kilometrede durum normal midir? yoksa motoru açtırmak mı gerekir?

    aynı motora ve aynı km. değerlerine sahibiz. Ben daha farklı bir yöntem olan kompresyon testi yaptırmıştım, sonuç fotosunu ekledim. İki farklı sonuç var birisi bakımda boşaltılacak olan atık yağın içine katkı konularak farklı devirlerde yapılan motor temizliği öncesi diğeri de sonrası. ideali 12-12-12-12 imiş benim ilk değerim 9-9-9-9 gibi işlem sonrası ise 10-10.5-10.5-10.5. Yani ideal değerlere göre yaklaşık %15 eksiğim var sizin hesaba bakarsak 116 hp, orijinal değere göre % 15 ile yine aynı kayıp söz konusu. Bende bahsettiğiniz yağın atma durumu yok ama anlaşılan segmanlarımızla ilgili sıkıntı var. Kompresyon testini sizde yapın eğer değerler basınç kaybı ile benimki gibi rakamları doğruluyorsa sıkıntı belli. Sizin bir şansınız daha var sertleşmiş tortu&kurumlar sebebiyle kompresyon fazlası da yapabilir carbon clean gibi bir işlemle hp değerlerinizi yukarı çekebilirsiniz. Uzun süredir düşündüğüm bor power kullanma konusunu da herkese danışmış olalım bu şartlarda kullanmak mantıklı mı? 10.000 kmde 1 litre yağ eksiliyor benim aracımda.




  • en iyisi olan motor silk kullanmış birisi olarak önermiyorum(bizim ki gibi üstten değişken eksantrilkli araçlarda).eski tip standart motorlarda da tam tersi tavsiye ederim.yararı var ama farklı sıkıntılara davetiye çıkarabiliyor(elektrovana arızası gibi).en iyisi kaliteli yağ kullanmak,mobil 5w40 gibi.eğer 10w 40 kullanıyorsanız 5w 40 kullandığınızda eksilen 1 lt yağ da yerinde kalacaktır.
  • Arkadaşlar geçen gün direksiyon sertliğinden bahsetmişdim, iki farklı ustaya gösterdim direksiyon müşüründendir büyük ihtimal gidip 50 liraya aldım taktım,tam v kayışinin az sağında altta, gine aynı şekilde devam ediyor, ama ustanın biri birkaç gün kullan bakalım fark olucakmı dedi beklicem. Sorunumu tekrar söylüyorum, araba boşta rolantide iken sorun yok gaza basınca sertlik oluyor ve buda sürekli değil.
    Bu arada bizim araçda iki tane müşür var galiba,biri benim o taktığım yerde diğeride direksiyon kutusu üzerinde doğrumudur? Yoksa ben yanlış yeremi taktım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mave-rick -- 29 Kasım 2014; 14:14:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    en iyisi olan motor silk kullanmış birisi olarak önermiyorum(bizim ki gibi üstten değişken eksantrilkli araçlarda).eski tip standart motorlarda da tam tersi tavsiye ederim.yararı var ama farklı sıkıntılara davetiye çıkarabiliyor(elektrovana arızası gibi).en iyisi kaliteli yağ kullanmak,mobil 5w40 gibi.eğer 10w 40 kullanıyorsanız 5w 40 kullandığınızda eksilen 1 lt yağ da yerinde kalacaktır.

    5w40 yetkili serviste değiştiriyorum. Elf marka galiba oradaki yağ. 1 kasımda max. seviyesine getirdiğim yağ bugün baktığımda min seviyesine inmek üzereydi. 400 ml yağ ekleyince %50 seviyesine ulaştı. Birazdan bmw servisindeki arkadaşıma uğrayıp fikir alacağım. Sanırım durum pek iyi değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    en iyisi olan motor silk kullanmış birisi olarak önermiyorum(bizim ki gibi üstten değişken eksantrilkli araçlarda).eski tip standart motorlarda da tam tersi tavsiye ederim.yararı var ama farklı sıkıntılara davetiye çıkarabiliyor(elektrovana arızası gibi).en iyisi kaliteli yağ kullanmak,mobil 5w40 gibi.eğer 10w 40 kullanıyorsanız 5w 40 kullandığınızda eksilen 1 lt yağ da yerinde kalacaktır.

    5w40 yetkili serviste değiştiriyorum. Elf marka galiba oradaki yağ. 1 kasımda max. seviyesine getirdiğim yağ bugün baktığımda min seviyesine inmek üzereydi. 400 ml yağ ekleyince %50 seviyesine ulaştı. Birazdan bmw servisindeki arkadaşıma uğrayıp fikir alacağım. Sanırım durum pek iyi değil.

    kısaca bir şey danışıyım konu yağdan açılmışken yol bilgisayarında ki çubuklar doğru gösteriyormu peki her zamn yoksa düz bir zeminde yağ çubuğu ile bakmakmı gerekir yağ kontrolu için




  • cashuva C kullanıcısına yanıt
    bende yanlış göstermedi hiç.doğruluk payı %100.ama ben yinede ayda bir çubuktan konrtol ederim,genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    bende yanlış göstermedi hiç.doğruluk payı %100.ama ben yinede ayda bir çubuktan konrtol ederim,genelde.

    arabayı aldığımda değiştirmiştim 4 ay önce yaklaşık 3500km yol yaptım 6 çizgi hala duruyor ama yağ 10w 40 ilk bakımda 5w 40 yapıcam bu arada yakıtı hep bpden alırdım shellden alıyorum araba daha sessiz çalışıyo bariz şekilde
  • Arkadaşlar kullandığınız LpG markaları hakkında bir iki satır tecrübelerinizi öğrenmek istiyorum. Ben milangaz ve shell kullanıyorum. Gideceğim yöne hangisi yakınsa ondan alıyorum bu 2 istasyondan başka yere de pek gitmem.


    a)Milangaz ucuz&tanıdığım taksiciler kullanıyor ayrıca tavsiye ediyorlar. Bakım yaptırdığım servis pek önermese de fayda/maliyet oranı gayet iyi.
    b)Shell milangaz'a oranla daha pahalı ama aynı oranda performans ve ekonomiyi yakalıyor. Sunumundaki taahhüdü karşılıyor. Sitesindeki tanıtımı gayet basit. STANDART ve TEMİZ.

    Sizden öğrenmek istediğim aygaz'ın meşhur otogaz+'ı. Sunumu ilginç. Yüksek performansla beraber aşınmaları azaltıyor ama temizlik yapıyor aynı anda düşük emisyon sunuyor. Olacak iş değil bence. Ayrıca bu katkı maddesi neymiş onu da yazmamışlar

    LpG'nin, bütan propan karışımının %30-70 ya da %50-50 karışımı olarak satıldığı, yaz-kış aynı karışımın ciddi farklar doğuracağı yani kışın buharlaşmanın hızı açısından %70-70 oranın yazın ise ekonomi&performans alabilmek için %50-50 oranlı LpG kullanmanın işin doğrusu olduğu bulabildiğim veriler.

    Edit:Düzeltmeler yapıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lagun@ -- 30 Kasım 2014; 11:54:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BURALDİNYO

    arkadaşlar aracı motor terstine soktum. 116 hp çıktı ve motorda üfleme var dediler. adam yağ seviye çubuğunu çekti, motor rolantide iken ince yağ damlacıklarını dışarı atıyordu. sizlerde de böyle bir yağ atma durumu var mı? araç 140000'de. bu yaş kilometrede durum normal midir? yoksa motoru açtırmak mı gerekir?

    buraldinyo bugun sabah bende araba çalışırken yağ çubuğunu çektim benim arabada da aynı durum oldu. çok hafif şekilde yağ damlacıkları dışarı attı.
    diğer arkadaşlar da acaba dener mi? acaba herkeste aynı durum mu var?
  • Hepinize selamlar. Bır kac yazıda motor yağından bahsedilmiş bu hususta bende kısaca düşüncelerimi söylemek istiyorum. Aracımı 102.000 km de iken satın almıştım şu an 180.000 km ye geldi sayılır ilk aldığımda 5-30 mobil 1 kullanmıştım sonrasında ise yine mobil in 0-40 new life isimli yağını kullanmaya başladım ve bu zaman dek ne tek bir gram yağ eksilmesi yaşadım ne de herhangi bir sıkıntı yaşadım evet biraz pahalı bir yağ belki ama gerçekten iyi olduğu aşikar. Aracın rahat çalışması sesszliği ve sürtünmeyi azaltması bakımından yakıt tasarrufu da işin ekstrası. Bu bakımdan tavsiye edebileceğim bir yağdır. Tabiki unutmamak gerekir ki yağ markası değişimlerinde araçta ilk bir iki yağ değişiminde biraz yağ eksilmesi normaldir eski yağdan kalan tortu ve bırıkımlerin temizlenmesi sebebiyle bu olmaktadır. Ayrıca bana göre motorda oluşan aşınmaların yağ ya da herhangi bir katkı ile düzeltilmesi bana göre imkansıza yakın bir durum. Bu yapılabilse bile çözüm yalnızca geçici olacaktır o yüzden en sağlıklı çözüm segman atılması kurtarmıyorsa motorun rektefıye edilmesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Arkadaşlar kullandığınız LpG markaları hakkında bir iki satır tecrübelerinizi öğrenmek istiyorum. Ben milangaz ve shell kullanıyorum. Gideceğim yöne hangisi yakınsa ondan alıyorum bu 2 istasyondan başka yere de pek gitmem.


    a)Milangaz ucuz&tanıdığım taksiciler kullanıyor ayrıca tavsiye ediyorlar. Bakım yaptırdığım servis pek önermese de fayda/maliyet oranı gayet iyi.
    b)Shell milangaz'a oranla daha pahalı ama aynı oranda performans ve ekonomiyi yakalıyor. Sunumundaki taahhüdü karşılıyor. Sitesindeki tanıtımı gayet basit. STANDART ve TEMİZ.

    Sizden öğrenmek istediğim aygaz'ın meşhur otogaz+'ı. Sunumu ilginç. Yüksek performansla beraber aşınmaları azaltıyor ama temizlik yapıyor aynı anda düşük emisyon sunuyor. Olacak iş değil bence. Ayrıca bu katkı maddesi neymiş onu da yazmamışlar

    LpG'nin, bütan propan karışımının %30-70 ya da %50-50 karışımı olarak satıldığı, yaz-kış aynı karışımın ciddi farklar doğuracağı yani kışın buharlaşmanın hızı açısından %70-70 oranın yazın ise ekonomi&performans alabilmek için %50-50 oranlı LpG kullanmanın işin doğrusu olduğu bulabildiğim veriler.

    Edit:Düzeltmeler yapıldı.



    13 yıldır benzini hep bpden hatta aynı pompadan aldım laguna tüplü olunca ilk bp gaz ile başladım menzil shelle göre kısa ve motor daha gürültülü çalışıyordu tamamen lpg bittikten sonra aygaz aldım bir depo, menzi shell ile aynı idi fakat motor biraz daha sesli geldi bana performans olarak her zaman çıktığım dik yokuşu 2.viteste çıkardım aygaz ile 2.viteste çekmedi sonraki denemelerde düzeldi gerçi ama katkı maddeli oluşu herkesin enjektörleri tıkar lpg filtresinin ömrünü kısaltır demesinden dolayı depo biter bitmez shellden aldım bariz sessiz shell hepsinden ve en azından içim rahat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: say156

    quote:

    Orijinalden alıntı: BURALDİNYO

    arkadaşlar aracı motor terstine soktum. 116 hp çıktı ve motorda üfleme var dediler. adam yağ seviye çubuğunu çekti, motor rolantide iken ince yağ damlacıklarını dışarı atıyordu. sizlerde de böyle bir yağ atma durumu var mı? araç 140000'de. bu yaş kilometrede durum normal midir? yoksa motoru açtırmak mı gerekir?

    buraldinyo bugun sabah bende araba çalışırken yağ çubuğunu çektim benim arabada da aynı durum oldu. çok hafif şekilde yağ damlacıkları dışarı attı.
    diğer arkadaşlar da acaba dener mi? acaba herkeste aynı durum mu var?

    arkadaşım seninle beraber 3 ettik. yağ çubuğundan yağ atma olayı, dolayısıyla üfleme olayı bizim motorlar için normal bir durum veya olağan bir sorun gibi gözükmeye başlıyor. tabi daha çok veriye ihtiyaç var. araç rolantideyken yağ çubuğu çekildiğinde, yağ çubuğu yuvasından ince yağ damlacıklarının çıkma olayını diğer kullanıcılar da deneyip burdan durumu bildirirlerse çok makbule geçer. ayrıca araç kilometresi belirtmekte de fayda var




  • 
Sayfa: önceki 871872873874875
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.