Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (671. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.196
Cevap
252
Favori
1.677.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 669670671672673
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: gevezze

    quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: gevezze

    Merhaba arkadaşlar,

    Geçmiş bayramınız mübarek olsun.

    Uzun yol keyfi Laguna ile bir başka gerçekten. Bu bayram çok keyifli oldu yolculuk bakımından.

    114 lira LPG ile 460 km yol gittim.


    100 km / 9,5 Litre ortalama LPG

    Klima açıktı sürekli...

    Sorum şu;

    Yüksek süratle giderken (125-140 arası) klima çok verimli çalışmıyor gibime geldi... Yeterince soğuk üflemiyor o hızlarda.
    Ama 110-115 km hıza kadar gayet verimli klima.

    Böyle bir durum olabilir mi? Yorumlarınız nedir?

    LPG işinden anlamam ama klima olayına kısaca açıklık getireyim. En azından çalışma mantığı açısından;

    Dediğiniz yani iyi soğutmadığını söylediğiniz hızlarda sanırım 1.6 larda motor devriniz yaklasık 4.000 d/dk civarında olmalı. Laguna klimalarında otomatik güç kontrolu bulunmakta yani aracınızın güce ihtiyacı varsa kompresörün gücünü azaltabiliyor veya tamamen devre dışı bırakabiliyor. Bu durum gaz pedalı açınız, araç iç ısısı, klima evapartör sıcaklığı, klima kompresör basıncı gibi etkenleri de paramatre olarak kullanıyor. 110 km gibi hızlarda devriniz 3.000 d/dk seviyelerinde olduğundan kompresör tam güç çalışarak en verimli noktasında olduğu için soğutmada gayet iyi oluyor. Bir diğer durum ise arıza noktası onuda kısaca açıklayalım ancak bu açıklama sizin aracınızda bu arıza var demek anlamına gelmiyor yınede sıcaklık çıkış kontrolu yapılması gerek derece ile. Sorun şu olabilir. Araç her ne kadar çift bölge klima sıstemi dıye adlandırılsada aslında iki farklı bölge arac içi sıcaklığını ölçmüyor tek ısı ve nem kaptörü mevcut oda iç dıkız aynası altında. Klima kazanı ile sıcak kazanı bırbırıne yapısık sekılde yekpare uretilmiş ve ıkısını birbirinden iki ayrı klape ayırıyor. Klapeleri miksaj motorları beyınden gelen komuta gore sureklı oynatıyor. Miksaj motorları doğru akımla çalısan sonsuz motorlar iki yönede sonsuz donuyor. Akım ters verildiğinde ters donen ve sıkısma onleyıcı motorlar. Araç kliması ilk açıldığında klape konumları ıkı tarafta klima paneli tarafından %0 açısına dek kapatılır ve dayandığı anda konum bilgisi beyne ulasır. Klima paneli daha sonrasında konum bilgisini motordan almaz taki siz dereceyi 16 ya da 26 yapana dek dek. Bu durumda arıza için iki olaslık doğuyor ya iç isi kaptorunuz dogru olçmuyor klima klape konumlarını ayarlayamıyor bu sebepten ya da tıpkı bir kaç sayfa geride benim başıma gelen şekilde klima paneli soketlerinde gevşeme gerçekleştiği için beyin tarafından miksaj motorlarına iletilen aç kapa pulsları doğru şekilde iletilemiyor. Bir diğer olaslık ise evaparatör sondanız kirlenmiş olup gereğinden sıcak veya soğuk görip sıcaklığı kompresörün gucunu düşürüyor olabilir. Ancak tekrar ediyorum ki arıza hususunda anlattıklarım yalnzca varsayımlar sizin aracınızda vardır demek değil. Bahsettiğiniz hızlara çıkarak derece ile çıkış sıcaklığı ölçülmeli. ızgaralardan çıkan sıcaklık 2-6 derece arasında ise sıstem normal çalısıyordur.

    Bilgiler için çok teşekkürler.

    Dediğiniz gibi 4000 devirler civarında sıkıntı yaşadım.

    Ayrıca geçen ay klima gaz dolumu yaptırırken dijital termometre ile klapelerin içine sensör koyarak soğukluğu ölçtük.

    Klima üzerinde her iki tarafıda 16 dereceye ayarladım. Izgaralardan gelen soğukluğu minimum 13 derece olarak ölçtük.

    Sizin bahsettiğiniz 2-6 derece olayı kafamı kurcaladı şimdi :)

    Güzel bir klimacı bulmam lazım. Klima çalışırken gaza yüklendiğimde uğultu geliyor birde.

    16 dereceye ayarlanmıs ıse bu derece mınımum seviyesidir ve kalapeler daıma kapalı konumdadır. Yanı dısarısı 10 derece bıle olsa soguk ufler. Ancak 13 derece ızgaralardan gelen sıcaklık oldukca yüksek bu şekilde araç içerisini sogutmanız neredeyse mumkun değildir. Clip cihazına bağlayıp evaparatör sıcaklığını, kompresör gücünü ve derece ilede ızgara sıcaklığını sağlıklı şekilde ölçünüz. Şu şekilde ifade edeyim size 16 dereceye aldıgımda ben aracın ıcerısınde donuyorum resmen. Ha zaman zaman 22 derece yeterli olmuyor evet o durumda ufleme yönünü yüze alarak sorunu çözüyorum veya derece dusuruyorum. Tm parametrelerin doğru çalısıp çalısmadıgının kontrolu yapılırsa sonuc elbettekı daha ıyı olacaktır. Ayrıca o uğultu çinde bir an evvel sorunu tespit edip çözüm aramınızda fayda var.

    Clip cihazı sadece yetkili servislerde mi var acaba?

    Klima da bir terslik olduğunu başından beri seziyorum. Dediğiniz gibi 16 dereceye aldığımda muhakkak üşütmeli klima.

    Başka araçlarda bile elimi tuttuğumda 1-20 saniye sonra elim ciddi derecede uyuşmaya başlıyor. Ama benim kocaman'da böyle değil :)

    Bilgiler için çok teşekkürler hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Merhaba arkadaşlar,
    İlk defa uzun yol yapmış olduktan sonra aracı her anlamda daha iyi tanımaya başladım. Feribot kuyruğunda hararet sıkıntımız oldu, motoru durdurup kapağı açtıktan sonra su seviyesi max seviyesinde olduğu halde suya 0,5litre ekleme yaptım tekrar sorun çıkarmadı, bunun lpg sistemi ile ilgili olduğunu düşünüyorum, o hortumların kesilip biçilip kelepçelerle filan uyduruk şekilde bağlanması bana hiç mantıklı gelmiyor bunun tek parça lpg için üretilmiş bağlantı elemanları ile destekli bir düzeneği olmalı mutlaka. Biz kaputu açıp bunlarla uğraşırken motor ustası biri yanımızdaymış şans işte. "Bu kadar trafikte normal kafana takma sorun görünmüyor ama bir bilya sesi var bana şarj dinamosu gibi geldi buna baktır mutlaka yolda bırakır" dedi. Gerçekten de yola çıkarken bu denli bir ses yoktu araçta bir gıcırtı başladı bunun tamiri filan mümkün mü? ya da nereye soralım ilk olarak servis mi görmeli ya da bu işi yapan tamiri vs. bu konuda uzman birileri oluyor mu?


    tecrübeli tanıdık bir ustaniz yoksa yetkili servise gostermenizi öneririm....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyanus gezgini


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Merhaba arkadaşlar,
    İlk defa uzun yol yapmış olduktan sonra aracı her anlamda daha iyi tanımaya başladım. Feribot kuyruğunda hararet sıkıntımız oldu, motoru durdurup kapağı açtıktan sonra su seviyesi max seviyesinde olduğu halde suya 0,5litre ekleme yaptım tekrar sorun çıkarmadı, bunun lpg sistemi ile ilgili olduğunu düşünüyorum, o hortumların kesilip biçilip kelepçelerle filan uyduruk şekilde bağlanması bana hiç mantıklı gelmiyor bunun tek parça lpg için üretilmiş bağlantı elemanları ile destekli bir düzeneği olmalı mutlaka. Biz kaputu açıp bunlarla uğraşırken motor ustası biri yanımızdaymış şans işte. "Bu kadar trafikte normal kafana takma sorun görünmüyor ama bir bilya sesi var bana şarj dinamosu gibi geldi buna baktır mutlaka yolda bırakır" dedi. Gerçekten de yola çıkarken bu denli bir ses yoktu araçta bir gıcırtı başladı bunun tamiri filan mümkün mü? ya da nereye soralım ilk olarak servis mi görmeli ya da bu işi yapan tamiri vs. bu konuda uzman birileri oluyor mu?


    tecrübeli tanıdık bir ustaniz yoksa yetkili servise gostermenizi öneririm....

    servisin kömür değiştirme, rulman değiştirme gibi bir hizmeti var mı acaba ? Biraz fazla iyimserlik olur bunu beklemek bence. Elektrikçi ise eğer bu işi yapacak usta gerçekten çok iyi bir usta var tanıdığım.




  • Servis kömür degisimiyle uğraşmaz, aksine problemli parçayla bağlantılı ne varsa hepsi paket halinde değişir :)...
    Fakat problemin ne olduğu konusunda tecrübeli bir el yoksa çevrenizde en güvenilir liman servistir...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her problemde servisin yolu da tutulmaz tabii :)
    Sağ on kapı cam krikosunda problem vardı ...
    Bugün onu yaptırdım...
    Dışarda çok cüzi bir paraya yaptırdığım işlem için servis komple kriko sisteminin değişimini isterdi heralde...
    Yapılan işlem makara değişimi sadece....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • gevezze kullanıcısına yanıt
    Parça adını bilmiyorum am servise gitmiştim. Bir ustaya gösterdim önemli değil dedi. Sonra şasi numarasını verip sipariş geçtik 2 hafta sonra geldi o zamanın fiyatıyla 2012 şubat 25- 35 tl gibi birşeydi.
  • benimde krikom bozulmuştu servis 950 tl dedi 150 tlye yaptırdım
  • birde bu başlıkta hiç 1.9 dci kullanana rastlamadım herkez benzin lpg kullanıcısı sanırım.benim aracımda belli bir hızdan sonra arkadan uğultu geliyor sebebi ne olabilir acaba bilyelerden şüpheleniyorum egzoz uğultusu gibi fakat egzoz dan olmadığını biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lehfi

    birde bu başlıkta hiç 1.9 dci kullanana rastlamadım herkez benzin lpg kullanıcısı sanırım.benim aracımda belli bir hızdan sonra arkadan uğultu geliyor sebebi ne olabilir acaba bilyelerden şüpheleniyorum egzoz uğultusu gibi fakat egzoz dan olmadığını biliyorum

    Benim eski aracimda olmustu bende egsoz sanmistim. Durdugun yerde gazi koklediginde ayni ses gelmiyorsa ve hizlandikca ses artiyorsa porya rulmanindan geliyordur. Coltta sadece rulman degismiyordu yatak presli oldugundan yatak rulman seti degisiyordu ve colt icin serviste epey pahaliydi (750tl) disarida 250tl ye hallolmustu. Lagunada kac tl oldugunu bilen varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyanus gezgini

    Her problemde servisin yolu da tutulmaz tabii :)
    Sağ on kapı cam krikosunda problem vardı ...
    Bugün onu yaptırdım...
    Dışarda çok cüzi bir paraya yaptırdığım işlem için servis komple kriko sisteminin değişimini isterdi heralde...
    Yapılan işlem makara değişimi sadece....


    Servis dışı parca 25 tl 10 tl işcilik servis parça kapı motoru tüm değişiyğr 450+ işçilik 150

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çağrı66


    quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    quote:

    Orijinalden alıntı: çağrı66

    Arkadaşlar ben tamirci olmama ragmen bi sorunun altından kalkamadım.bilğisayara arabayı baglayacam ama size bi sorum olacak
    Şimdi arabaçalışınca bir sorunyok 5 dk sonra hareket etsemde etmesemde esp sorunu ve motor çekişden düşüyor motor sarsıntısı çok,motor sesi çok...
    Egimli bir yokuşu çıkamadım. Yarın kendi servisime gidip bakacam lagunama
    Böyle şey başına gelen varmıdır
    Sorunlar sizce nedir?
    Bana göre
    1 bobinler
    2 bujiler
    3 esp baglantı kabloları
    4 motor içi inşallah yokturr
    5 elektirik bağlantılar
    6 ekzoz
    7 motor kulakları(takozlar)

    1.evet
    2.olabilir.
    3.olabilir.
    4.hayır.
    5.olabilir
    6.hayır.
    7.hayır.
    8.akünün durumu
    9.şarj dinamosu sağlıklı voltaj üretiyormu.

    Aku yeni aku işigı yeşil
    Sarj dinamosu 1 yıl kadar önce değişti

    Benim tanıdık abiye gitti yozgat sorguna şimdi gelelim ne yaptığıma
    Bobın(4 tane) 60x4 240
    Buji (4tane)4x10 40
    Hava filitresi 20
    Polen filitresi 15
    Yag filitresi 15
    Gaz fitresi 20
    Termostat ve termostat borusu 50
    5 litre castrol antifiriz 8x5 40
    5 litre castrol yag 15x5 75
    Gaz ayarı 20
    4 tane fren balatası
    600 tl malzeme hepsi renault mais malıdır. Şimdi sorunu anlatayım
    Babamın arabasını termostatı su kaçarıyordu.termosta ve hortumun arasından. Sıcak suda termostatın altındaki bobine giden kaploları eritmiş ve kaplolar sase yapmış.oda bobinleri bozmuş.bilğisayarda 1 2 3 no lu bobinler arızalı 2 ve 4 nolu buji arızalı bağlantı kaplolarında sorun vardı.ben risk almamak için hepsini takım takım değiştirtm. 1.6 16 v motor kapagını açtınız zaman motor hariç ne kadar malzeme var ise imdirdim. Silindir biloğuna kadar geldim.
    klima üflemiyordu polenden
    Gaz az geliyordu ayardan ve flitreden
    Yag 2 yıldır değiştirmemiş babam (28567) km ondan fazla yag alıp motorutemizledim içi heppas olmuş. Yag bekmeze dönmüş
    Diğer ayarlarıda ben yaptım ayarlarda bozulmuşş
    Bunjilerde değiştirdim çekiş düzeldi
    Araba ile 30 lt gaz ile önceden 300 km giyordu babam şimdi aynı yol aynı sürücü 415 km gitti ama 5. Vts 30.000 devir 115 km hız
    Ben 30 lt gaz çnceden 225km şimdi 260km uaptım 5. Vts allah ne verdi ise
    Gazda 5. Vts 62.000 dvr 205km
    Benzinde 5. Vts 61.000 220 km yaptım allahıma şükürler olsunbabamın arabası çok süper oldu allah kaza bela vermesin bana ve cümlemize
    Ben çokfazla masraf olur diyodum çok şükür olmadı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çağrı66 -- 14 Ağustos 2013; 0:20:29 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vollverine


    quote:

    Orijinalden alıntı: lehfi

    birde bu başlıkta hiç 1.9 dci kullanana rastlamadım herkez benzin lpg kullanıcısı sanırım.benim aracımda belli bir hızdan sonra arkadan uğultu geliyor sebebi ne olabilir acaba bilyelerden şüpheleniyorum egzoz uğultusu gibi fakat egzoz dan olmadığını biliyorum

    Benim eski aracimda olmustu bende egsoz sanmistim. Durdugun yerde gazi koklediginde ayni ses gelmiyorsa ve hizlandikca ses artiyorsa porya rulmanindan geliyordur. Coltta sadece rulman degismiyordu yatak presli oldugundan yatak rulman seti degisiyordu ve colt icin serviste epey pahaliydi (750tl) disarida 250tl ye hallolmustu. Lagunada kac tl oldugunu bilen varmi?


    yağsızlıktan olabilirmi acaba çünkü düşük hızlarda arabadan gacır gucur sesler geliyor.




  • merhaba arkadaşım bendede 2004 la@guna II 1,6 var aynı durum benim başımda enhjeksiyon ve eps hatası veriyor. Ben kenara çekip istop ettikten yaklaşık yarım dakika sonra çalıştırıp yola devam ediyorum. arabamdan çok memnunum fakat bu sıkıntı yapıyor. açıkcası ben de arayış içerisindeyim. Kelebek boğazının çıktı bulabilirsem değiştirmeyi düşünüyorum . orjinalleri 700 TL işçiliği ile 800 ü buluyor. Bu konuda bize yardımcı olacak arkadaş varmı ????? @YeniLagunacı
  • Merhaba çağrı 66...
    Parçaların orjinal mais mi....
    Bujiler lpg bujisi mi......

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar

    şuanki aracım otomatik 2003 Clio II HB 1.4 privilege lpg li
    iki kere memlekete gittm geldim ve aracı degiştirmeye karar verdim eskiden ufak araçlar hoşuma giderdi ama yol tutuşu virajlar motor gücü çekişi performansı vs.. bir sürü şeyden dolayı satıcam

    ve en önemliside güvenlik..

    araştırmalarıma göre cliomu satıp üzerine biraz ekleyip alabilecegim en dolu araç laguna 2.0 privelege 2003-2004
    laguna bana çok güvenli geldi ilanlarda aracın içini dışını iyice inceledim ve beni en fazla cezbeden tarafı ESP-VSA oluşu ve tabiki diger özellikleri kartlı calışmaşı 6-8 airbag Türkçe konuşan yol bilgisayarı servtronik direksiyon vs.. bir ton özelliği var saymaya gerek yok zaten biliyorsunuz

    şimdi sizler laguna cı olarak bu aracı tavsiye edermisiniz özellikle almak istedigim ve karar verdiğim 2003-2004 mutlaka otomatik privilege en dolu olanı

    kronik sorunu varmıdır otomatik şanzıman sorlumudur bakımları agırmıdır mesela şu hesaba göre (benim clio 120,000 triger değişimi buji değişimi , polen hariç tüm filtreler değişimi, motor yağı değişimi, antfrizli su 750TL tutmuştu tüm parçalar orjinaldi)

    yakıtı nasıldır alacagım araç mutlaka lpg li olacak benim clio uzun yolda otomatik olmasına ragmen 18,8 krş ile- 19,5 krş yakıyor şehir içinde 21-23krş arası yakıyor gaza basmayı hızı sevmem ama yokuşta rampadada bayılmasın

    güvenliği nasıldır kasası sağlammıdır bugüne kadar hiç binmedim laguna ya ama özelliklene bakınca beni acayip cezbetti
    2003-2004 otomatik full olanına kaç para vermeliyim malum sitede fiyatlar 19,500-24,000 arası km en fazla 130,000e kadar bakıyorum daha üstünü istemiyorum

    bu aracı alırken nelerine dikkat etmeliyim elektroniği biraz fazla bir araç tavsiyelerinizi bekliyorum
    kurban bayramına kadar bu işi halletmek istiyorum acelem yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_MuKa -- 14 Ağustos 2013; 13:08:50 >




  • lehfi L kullanıcısına yanıt
    gacur gucur sesler genelde alt takım ve arka fişeklerden gelir(yağsız veya eskidiği için).sonuçta baktırıp parça yeniletmek lazım.
  • HSİVLİM69 H kullanıcısına yanıt
    kelebek boğazı kolay bozulan parça değil.sözde ustaların ilk suçladığı ve değiştirelim dediği bir parça.iyice emin olun arızalı olduğundan.basit bir yöntem deneyin.kelebek boğazına giren soketi çıkarın.10dk sonra kontağı açın, 5 sn sonra kontağı kapatın.soketi yerine takarak tekrar çalıştırın.sonuç alınmazsa bobinleri kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_MuKa

    Merhaba arkadaşlar

    şuanki aracım otomatik 2003 Clio II HB 1.4 privilege lpg li
    iki kere memlekete gittm geldim ve aracı degiştirmeye karar verdim eskiden ufak araçlar hoşuma giderdi ama yol tutuşu virajlar motor gücü çekişi performansı vs.. bir sürü şeyden dolayı satıcam

    ve en önemliside güvenlik..

    araştırmalarıma göre cliomu satıp üzerine biraz ekleyip alabilecegim en dolu araç laguna 2.0 privelege 2003-2004
    laguna bana çok güvenli geldi ilanlarda aracın içini dışını iyice inceledim ve beni en fazla cezbeden tarafı ESP-VSA oluşu ve tabiki diger özellikleri kartlı calışmaşı 6-8 airbag Türkçe konuşan yol bilgisayarı servtronik direksiyon vs.. bir ton özelliği var saymaya gerek yok zaten biliyorsunuz

    şimdi sizler laguna cı olarak bu aracı tavsiye edermisiniz özellikle almak istedigim ve karar verdiğim 2003-2004 mutlaka otomatik privilege en dolu olanı

    kronik sorunu varmıdır otomatik şanzıman sorlumudur bakımları agırmıdır mesela şu hesaba göre (benim clio 120,000 triger değişimi buji değişimi , polen hariç tüm filtreler değişimi, motor yağı değişimi, antfrizli su 750TL tutmuştu tüm parçalar orjinaldi)

    yakıtı nasıldır alacagım araç mutlaka lpg li olacak benim clio uzun yolda otomatik olmasına ragmen 18,8 krş ile- 19,5 krş yakıyor şehir içinde 21-23krş arası yakıyor gaza basmayı hızı sevmem ama yokuşta rampadada bayılmasın

    güvenliği nasıldır kasası sağlammıdır bugüne kadar hiç binmedim laguna ya ama özelliklene bakınca beni acayip cezbetti
    2003-2004 otomatik full olanına kaç para vermeliyim malum sitede fiyatlar 19,500-24,000 arası km en fazla 130,000e kadar bakıyorum daha üstünü istemiyorum

    bu aracı alırken nelerine dikkat etmeliyim elektroniği biraz fazla bir araç tavsiyelerinizi bekliyorum
    kurban bayramına kadar bu işi halletmek istiyorum acelem yok.


    Temiz bir 2.0 Otomatik Laguna sahibini üzmez.Motor üzerinde periyodik olarak değişmesi gereken parçalar çok pahalı değil.Clio'ya göre tabiki fark vardır.Kaportayı vurursan sıfır fiyatları üzebilir, ancak çıkma olarak temin edilebilir.

    Fiyat olarak LPG'li ve full olanına (sunroof,yıkamalı zenon far vs) 21 bin civarı normaldir.Yakıtı şehir dışı 8-9 litre şehiriçi 10-12 litre arası değişir.

    Daha önce araç alırken dikkat edilmesi gereken noktaları yazmıştım, faydalı olur umarım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yns 

    Arkadaşlar genel olarak 2. el araç alırken dikkat edilmesi gereken bir kaç şeyi yazmak istiyorum.Yeri gelir herkese lazım olur.Ekspertizlerin bakmadığı noktalar...

    Geçen hafta yaşadığım olaydan bahsedeyim, çok yakın bir arkadaşım Clio 2 alma niyetindeydi beraber araba baktık.Bir tane bulduk piyasa fiyatında, boya cihazıyla boyaya baktırdık araçta 1 damla boya yok, hasar kaydı da yok pazarlık yapıldı el sıkışıldı, ancak yolda giderken aracın sağa çekmesi aklıma takıldı şunun şase numarasını servise sordurayım dedim, araç önden kaldırıma vurmuş tampon radyatörler, akslar, karter, motor takozları, amortisörler değişmiş.Biz vazgeçtik ama araç 1 gün sonra satıldı..

    O yüzden 2. el araç bakarken önce plaka 5664'e mesaj atılmalı.Hasar varsa araç sahibiyle konuşurken sebebi sorulmalı.

    -Aracı mutlaka test edin.Ekspertize götürürken siz kullanın.Yola çıkmadan önce, otomatik camları, elektrikli aynaları, sunroofu, farları, sinyalleri, teybi vs. kontrol edin.Bu arada kaput açık olsun, klimayı çalıştırıp kontrol edin.En pahalı donanımlardan biridir.Devreye girdiğinde tık diye bir ses gelir devirde çok az dalgalanma olur ve radyatörünün önündeki fan dönmeye başlar.

    -Aracın hararet göstergesi ilk çalıştırmada kontrol edilmeli.Gösterge yavaş yavaş ortalara (80-90C) gelmeli ve orada sabitlenmeli.Eğer ki birkaç dakika içinde yerinden hiç oynamıyorsa, çok hızlı oynuyorsa, 90'ın üzerinde çıkıyor yada 50'nin altına iniyorsa termostatta sorun vardır.Bu da hararete işaret eder.

    -Motor kısmındaki yağ kaçakları kontrol edilmeli.Yağ kaçağı varsa neden yaptırmadığını sorun.

    -Su radyatöründeki kaçak kontrol edilmeli.Antrifrizli olduğundan kolay belli olur.

    -Su dinlendirme kabının kapağını açın ve bir peçete yardımıyla 2 parmağınızla suyu kontrol edin.Eğer ki yağlıysa silindir kapak contasında kaçak vardır.

    -Rölantide çalışırken direksiyonu tam sağ ve tam sol yapın.Aks körüklerinin durumunu kontrol edin.Direksiyonu döndürürken merkezden tıkırtı gelmemeli.

    -Kontağı açtığınızda ABS ışığı bir kaç saniye yanmalı ve sönmelidir.Hiç yanmıyorsa sorun vardır fenni muayenede problem çıkartır ve pahalı bir parçadır.

    -Fren disklerinin ve balataları durumu elle ve gözle tespit edilebilir.Diskin yüzeyini ellediğinizde pürüz olmaması gerekir.

    -Aracı kullanırken debriyajın durumu hem pedaldan hem kilometreden kontrol edilmeli.Yukarıda kavraması bitmesine yakın demektir.Ortalama olarak 90-100 bin km civarında zayıflar.

    -Aracı kullanırken otoyolda olabildiğince yüksek hızlara çıkmaya çalışın.Örnek olarak 1.6 Laguna 160-180'e çok zorlanmadan çıkar.120 km civarında düz giderken direksiyonda titremeyi, boşluğu ve sağa-sola çekmeyi kontrol edin.Eğer ki varsa araç sahibine neden tamir ettirmediğini sorun.

    -Sokak aralarında küçük çukurlara girin, ön takımdaki lakırtıyı kontrol edin.Çok fazla lakırtı gelmesi ön takımdaki bozuk parçaların değiştirilmesi demek.

    -Frene biraz sert basıp ABS'yi patinaja düşerek ASR ve ESP'yi test edin.

    -Vites geçişleri kontrol edilmeli.Renault'ların vitesleri yumuşak ve kemiksizdir.Vitese geçersen ses yada sürtme hissi varsa şanzımanda problem olabilir.

    -Otomatik vites araçlarda, vites geçişleri hissedilmemelidir, vuruntu varsa sorun vardır.

    -Lastiklerin üretim tarihi, diş derinliği ve çatlaklarını kontrol edilmeli.Yanak kısmında 4 haneli rakam yazar.Örnek: 2310 Bu rakam lastiğin 2010 yılının 23. hafta üretimi olduğunu söyler.Yani lastik 3 yıllıktır, son 1 yılı kalmıştır.

    -Trigerin ne zaman değiştirildiğini sorun ve belgesini isteyin.Trigerle beraber devirdaim değişmiş mi, değişmemişse neden değişmemiş bu da önemli.Yarın öbür gün bilya dağıtırsa sağlam masraf açar.Orijinal parça kullanılması da önemli.

    -Boya kontrolü yaptırdıktan sonra, aracı mutlaka özel yada yetkili serviste Clip cihazına bağlatın, herhangi bir arızası olmadığını bilgisayardaki şemadan görün.

    -Ruhsattaki motor ve şase numarasını araç üzerinden kontrol edin.Motor numarası farklı araç baş ağrıtır.

    -Motor ve şase numarasının fotoğrafını çekin yada telefona kaydedin.Yetkili Renault servisine şase numarasından sordurun.Aracın bakım onarım durumu serviste yapıldıysa orada çıkar.

    -Bir sigortacıya giderek motor ve şase numarasından ayrı ayrı hasar durumunu kontrol ettirin.


    Ve artık notere gidebilirsiniz :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yns 

    Teşekkür ederim
    vergiler biraz yüksek geldi yıllık 1040 tl
    peki bunların zorunlu trafik sigortası nekadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_MuKa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yns 

    Teşekkür ederim
    vergiler biraz yüksek geldi yıllık 1040 tl
    peki bunların zorunlu trafik sigortası nekadar

    Vergiler 1 alt dilime çekiliyor kasko değerinin %5'ini aştığı için.Yani 600 küsür lira.1.6 motorlar 380 lira.

    Zorunlu trafik sigortası karşı tarafın güvencesi olduğu için araca göre fiyat değişmez.Yaşadığın ile, yaşa, daha önce yaptırdığın sigortalara ve kaza durumuna göre belirlenir.Yani Clio'ya ne ödediysen buna da aynısını ödersin...




  • 
Sayfa: önceki 669670671672673
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.