Şimdi Ara

kutup başlarında oksitlenme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar.
    aracımın aküsünün kutp başları oksitlenmiş.
    sebebi ne olaki ?



  • aslında birçok nedeni vardır.Yani normal bir durum sayılır.Bunu temizleyici spreyler ile temizlik yapabilirsiniz.

    nedenleri,
    1-hava iyi bir yalıtkan olsa da havadaki nem oranı artınca dolu akünün artı kutbu zayıf akım ile dışarı elektron kaybeder.
    2- aracınızı kullanmasınız bile iç direnç dolayısı ile zaten bir harcanma söz konusudur bu nedenle de oluşur
    3-araçtaki kablolama da bir nevi elektrik harcayıcısıdır , topraklama nedeniyle akım geçer pasif akım yüzünden oluşabilir,
    4-en büyük nedenlerinden biri asidin kutup başlarından sızmasıdır.Genelde sulu akülerde zamanla sarsıntı sonucunda sızıntı olur.
    başka nedenleri de vardır ancak aklıma ilk gelenleri yazdım.
  • bir sorun yok normal bir durum söküp gres yağ sürün kutup başlarına birdaha oksitlenmez
  • Eğer bunlarla yetinmem diyorsan, Kipa'da 2-3 ytl ye kutup başları görmüştüm. Kendin değiştirebilirsin. Ben geçenlerde 40-WD ile temizledim. Pas gitti. Buda olur. Karar senin.
  • ben kutup başlarına gres yağı sürdürtüyorum ve en azından 1 yıldan fazla oksit veya paslanma yapmıyor bunuda bir oto elektirikçisi söylemişti yıllar önce faydalı bir yöntem
  • arkadaşlar gres yağı uygulaması akü için uygun değildir.


    Nedeni ise bilindiği gibi gres bir petrol ürünüdür yani yağdır , kıvılcım anında yanıcı bir maddedir aslında .Olasılık olarak düşük ama allah korusun ama bir kıvılcım olayında gresin tutuşma sıcaklığına kadar ısınmasıyla alev alma riskini artıracaktır(aküde kolaylıkla kıvılcım çıkarabilecek güçtü fazlasıyla akım mevcuttur.)

    ayrıca korozyon önlediği doğrudur çünkü çok iyi bir izolasyon oluşturan bir malzemedir.Ancak nemi ve suyu kutup başından izole ederken elektrik geçirgenliği için de izolasyon vazifesi görmektedir.Kutup başının yanal temas yüzeyi toplam alanı bu madde araya girdiğinde azalmakta ve meşhur V=IxR formülündeki akım (I) için eksiklik veya problem olma olasılığı artmaktadır.

    ayrıca yüzey temas alanı azaltılmış bağlantıda iletilen şarj veya kullanılan akım (en fazla kontağı ilk çevirdiğimizde fazla akım çekeriz) kısıtlı bir yüzeyden aküye gideceği veya çekileceği için ısınma meydana gelecektir.Bu ısınmış olan akü başındaki gres de yakıt görevi görerek ummadığımız alev alma olayına nede olabilecektir.Bunuda yüksek akımın geçirildiği incecik kablo gibi düşünebilirsiniz.kablonuz yeterince kalındır ama kontak yüzeyi de sıkıca geçmiş ve yüzey altı temiz olmalıdır.

    Bazen eski araçlarda çok rastlanır abi ya durup dururken alev aldı , hikayesinin detayında bu gibi küçük hataların etkisi vardır.enelde elektrik kontagından alev almaların temelinde ya ince kablo kullanılması veya akü şasesinin uygun yapılmaması sonucunda yanıcı madde ile kıvılcımın buluşmasından olmaktadır.

    Peki ne kullanacağız diyenler bu iş için özel imal edilmiş temizleyicileri kullanmalılar.yukarıdas bir arkadaş yazmış wd-40 diye bu da olabilir ancak buda bir yağlayıcıdır .size lazım olan solvent içerikli olan kimyasaldır.Ortamdan kullandıktan sonra uçmalı ve artığı kalmamalıdır.

    bu konuya dikkat çekmek istedim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    bir sorun yok normal bir durum söküp gres yağ sürün kutup başlarına birdaha oksitlenmez




    ayrıca bildiğim ve gördüğüm kadarıyla sadece + kutup başı oksitleniyor. - olan oksitlenmiyor. en azından bende öle oluyordu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist

    selam arkadaşlar.
    aracımın aküsünün kutp başları oksitlenmiş.
    sebebi ne olaki ?


    Hava daki nem, araç sarsıntısı nedeni ile akünün basınç tahliye memesinden buhar yada sıvı olarak dışarı çıkan akünün içindeki asitli su gibi birçok neden var.

    Sorun teşkil edermi, çok fazlalaşırsa iletkenlik açısından sorun olabilir.

    en güzel temizlik yöntemi; çaydanlıktaki kaynar suyu kutup başlarınızın üzerine dökün tertemiz olur.

    Kesinlikle gres ve benzeri maddeler sürmeyin, gres iletkenliği yarı yarıya düşürür, akü aracın çalışması, farların çektiği akımlar gibi akım kayıplarını aracınızın şarj dinamosu sayesinde yerine koyduğundan gres yağının iletkenliği önlemesi nedeni ile ihtiyacı olan şarjı ihtiyacı oldu şekil ve miktarda dinamodan temin edemez, akünün ömrüde böylece kısalmış olur.

    Uyanık OTO ELEKTRİK çileride bunu çok iyi bildiklerinden GRES i bolcana sürerler borcum ne diye soruncada ne borcu abi derler.

    Nasıl mı temiz tutacaksınız? Arada bi kaynar su dökün başka birşeye gerek yok.




  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist

    selam arkadaşlar.
    aracımın aküsünün kutp başları oksitlenmiş.
    sebebi ne olaki ?


    Hava daki nem, araç sarsıntısı nedeni ile akünün basınç tahliye memesinden buhar yada sıvı olarak dışarı çıkan akünün içindeki asitli su gibi birçok neden var.

    Sorun teşkil edermi, çok fazlalaşırsa iletkenlik açısından sorun olabilir.

    en güzel temizlik yöntemi; çaydanlıktaki kaynar suyu kutup başlarınızın üzerine dökün tertemiz olur.

    Kesinlikle gres ve benzeri maddeler sürmeyin, gres iletkenliği yarı yarıya düşürür, akü aracın çalışması, farların çektiği akımlar gibi akım kayıplarını aracınızın şarj dinamosu sayesinde yerine koyduğundan gres yağının iletkenliği önlemesi nedeni ile ihtiyacı olan şarjı ihtiyacı oldu şekil ve miktarda dinamodan temin edemez, akünün ömrüde böylece kısalmış olur.

    Uyanık OTO ELEKTRİK çileride bunu çok iyi bildiklerinden GRES i bolcana sürerler borcum ne diye soruncada ne borcu abi derler.

    Nasıl mı temiz tutacaksınız? Arada bi kaynar su dökün başka birşeye gerek yok.




  • evet artı kutup oksitlenmesi daha fazla görülür çünkü artı kutuptan elektronlar çıkış yapar .Çıkışın yapıldığı nokta olduğu ve hava koşullarının bile özellikle nem (su çok iyi bir iletkendir) sayesinde pasif akım olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bestwill


    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    bir sorun yok normal bir durum söküp gres yağ sürün kutup başlarına birdaha oksitlenmez




    ayrıca bildiğim ve gördüğüm kadarıyla sadece + kutup başı oksitleniyor. - olan oksitlenmiyor. en azından bende öle oluyordu




  • vazelin[/b]
  • böhehee. koparttın beni.. adamlar saatlerce yazmış bilimsel ilkelerle açıklamış, sen tek kelime ile vazelin demişsin. bu arada vazelinide ilk defa duydum. nasıl işe gerçekten yarıyormu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    vazelin[/b]
  • işe yarıdığını düşünenler çoğunlukda ki hala aynı şeyi tavsiye ediyorlar.1970 lerden kalma bir methoddur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    böhehee. koparttın beni.. adamlar saatlerce yazmış bilimsel ilkelerle açıklamış, sen tek kelime ile vazelin demişsin. bu arada vazelinide ilk defa duydum. nasıl işe gerçekten yarıyormu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    vazelin[/b]






  • peki hoca ? arabanın cam açma kumandalarının içini açtığımda hep hareketli elektrik kontakları gresli olur buna ne diyeceksiniz ? fabrika neden kullanıyor
  • kaynar su döktünmü gidiyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    peki hoca ? arabanın cam açma kumandalarının içini açtığımda hep hareketli elektrik kontakları gresli olur buna ne diyeceksiniz ? fabrika neden kullanıyor



    aslında cevabınızı kendiniz vermişsiniz.Akım düşük ise problem olmaz ama yüksek akım varsa gres yanabilir .Arabaların cm kumanda butonlarında akü başlarıyla kıyaslandığında çok düşük seviyede akım vardır.Aracın en yüksek akım değerinin bulunduğu nokta Akü başlarıdır.Akç amper çekerseniz aynen o noktadan çıkmaktadır.10,20, 30Amper gibi değerlerin çekildiği nokta temiz ve yanıcı maddelerden uzak olmalıdır.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: stifflers

    kaynar su döktünmü gidiyo


    +1 doğru yöntem,

    ancak suyun elektriği iletmede çok iyi bir iletken olduğunu unutmayınız , akü başlarını temiz kuru bez ile temizlemeyi ihmal etmeyiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    işe yarıdığını düşünenler çoğunlukda ki hala aynı şeyi tavsiye ediyorlar.1970 lerden kalma bir methoddur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    böhehee. koparttın beni.. adamlar saatlerce yazmış bilimsel ilkelerle açıklamış, sen tek kelime ile vazelin demişsin. bu arada vazelinide ilk defa duydum. nasıl işe gerçekten yarıyormu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    vazelin[/b]





    vazelinninde binbir cesidi var eskiden kalma pembe renkli vazelin de derdinize derman olur 70 lerden kalsada
    veya ozel vazelinler var onlardan alirsin bir tup



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi polotje -- 15 Eylül 2007; 3:23:03 >




  • ben vernik sürüyorum, deniz üzerinde kullandığım motorlarda bile işe yarıyor. ama vazelin kullanırsanız Johnson & Johnson markasını tercih edin.
  • deniz üstünde belki problem olmaz (nede olsa su bol çevrede) ama vernik de yanıcı bir kimyasaldır.Yüksek amper çekilince yanma oluşabilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: tarkanbatuk

    ben vernik sürüyorum, deniz üzerinde kullandığım motorlarda bile işe yarıyor. ama vazelin kullanırsanız Johnson & Johnson markasını tercih edin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.