Şimdi Ara

Kütle çekim'de anlayamadığım kısım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
7.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın merkezinden r/2 kadat uzakta olunca olunca yerçekimi ivmesi neden g/2 oluyor?
    g=G.M/rkare'den dolayı g/4 olması gerekmez mi?
    Dünyanın içinde geçerli değil galiba bu formül yüzeyinde veya dışarıda mı olması lazım

    Kütle çekim'de anlayamadığım kısım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kütle Çekim İvmesi (KDR) Formülü

    Fizikte, kütle çekim ivmesi, Dünya'nın merkezine doğru düşen cisimler üzerindeki yer çekimi kuvvetinin yarattığı ivmedir. Bu ivme, genellikle "g" harfi ile gösterilir ve aşağıdaki formülle hesaplanır:

    g = kdr

    Burada:

    • g: Kütle çekim ivmesidir (m/s²)
    • k: Kütle çekim sabitidir (6,674 × 10^-11 m³/(kg s²))
    • d: Cismin merkeze olan mesafesidir (m)
    • r: Dünya'nın yarıçapıdır (6,371 × 10^6 m)

    Dünya üzerindeki kütle çekim ivmesi genellikle yaklaşık olarak 9,81 m/s² olarak alınır. Ancak bu değer, konuma ve deniz seviyesinden yüksekliğe göre hafifçe değişebilir.

    Kütle çekim ivmesi formülü, günlük yaşamda çeşitli uygulamalarda kullanılır. Örneğin, cisimlerin düşme süresini hesaplamak, roketlerin fırlatma hızını belirlemek ve uyduların yörüngelerini hesaplamak için kullanılır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • dünyanın içinde g=k.d.r dışında g=m.M1/r^2 dir. Dünyanın yüzeyinde ise iki formül geçerlidir kdr=m.M1/r^2 eşitliğinden içiyle dışını da karşılaştırabilirsin.
  • içinde 1/xkare hibi dişnda dogrusal davrnıyor.Ordan hepsi gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki mesela ekvatordan kutuplara doğru gidildikçe yer çekimi ivmesi artıyor. r azalıyor. Bunu g=kdr formülünden düşününce durumum ters olması gerekiyor bunu açıklayabilecek var mı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ekvatordan kutuplara giderken yüzeyden gitmeyi kast ediyorlar. Bu yüzden diğer formül esas alınıyor. Gezegenin içine girince kdr formülü geçerli olur.
  • muhammed2000 kullanıcısına yanıt
    kdr yüzeyde de geçerli deniliyor ama

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nerede deniliyor hocam? ben hiç karşılaşmadım okuduğum yerlerde yüzeyde ve uzaklaştıkça /r2 li olan içine girersen kdr olan diye geçiyordu. Tam doğru bilgim olmayabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim duyduğum gördüğüm yerlerde hep böyle geçiyordu,

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yüzeyde iki formül geçerlidir dünyanın içinde g=kdr yüzeyde ise hem kdr hem de m.M1/r^2 geçerlidir. Dünyanın dışında ise kdr geçerli değildir. Sorduğun ekvator sorusunun cevabını tam bilmiyorum belki yanlıştır ama ben kutuplara gittikçe yarıçap artar o yüzden çekim ivmesi artar diye tahmin ediyorum ama baya basit bi düşünce bu belki yanlışımdır bilmiyorum. Bu konularda çok detay var eğer araştırırsak içinde kayboluruz biz müfredat gereği sadece içerde kdr dışarda m.M1/r^2 yüzeyde de ikisi geçerli formülünü bilsek yeter. Yüzeyde ikisi geçerli değil demiş bi arkadaş eğer öyle olsaydı iki formül arasında bir kıyas kuramazdık.
  • hocam bu soruyu yaptım ama tam olarak bende anlayamadım UP ^
  • Bu dediğiniz dünyanın geoit şeklinden kaynaklı her gezegen geoit şeklinde değil .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://i.hizliresim.com/pb3mQ0.jpg
    kutup-ekvator durumunu açıklamaya çalıştım yazım berbat ama umarım anlaşılıyordur

    NOT: bu durum herhangi bir küresel şekil için geçerlidir eğer çekim ivmesine bakacak olursanız, dünyanın geoit şekli dolayısıyla:
    mg=Sabit.mM/R^2
    g=Sabit.M/R^2 olur ekvatorda yarıçap daha uzun olduğundan kutupta çekim ivmesi daha büyük olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crysis123 -- 17 Mart 2019; 22:22:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.