Şimdi Ara

--> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <-- (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.529
Cevap
7
Favori
424.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @alp er tunga
    Nissan s14, s14a ve s15 ile ilgili olarak motor, donanım ve model yıllarıyla ilgili kaynak bilgilerinize:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Silvia#S14

    **Sorunuz üzerine: Temel fark turbocharger güncellemesi ve 6 ileri manuel vites kutusu eklentisinde.
    Asıl konunun üstadı yosunkaya :)

    @forumalp
    Görkem Plaza’da tek tük FX görüyorum. Ama genelde kaporta bölümünde. Nasıl bir servis hizmeti verdikleri hakkında malesef bilgim yok :(

    @TonKano
    Aracınızla ilgili bir gelişme oldu mu? Ses sistemiyle ilgili internet sitelerininde gezen, JVC’nin meşhur ‘showcar’ aracı Nissan Pick-up’tan haberdarsınız herhalde. Navara ile ilgili benzer çalışmalara henüz rastlamadım. Arka zemin neredeyse düz ve üçlü koltukların altı boş. Uygunluğu konusunda işin uzmanı olmadığım için yanlış yönlendirmek istemem. Sadece amatör olarak akıl yürütüyorum

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


    İyi forumlar,




  • @cell-im kardeş arabayı tatil boyunca sürekli yıkattın mı ne yaptın? maaşallah her resimde gıcır gıcır tekrardan Allah kaza bela vermesin. şu aralar benimkinin yanına pislikten yaklaşılmıyor.
  • Herkese selam,

    Bu aralar çok yoğun çalıştığım için foruma giremedim. Çok güzel paylaşımlar olmuş. Ayrıca benimde güzel bir haberim var. Artık 2007 Model Gümüş Almera Tekna HB. sahibiyim. Aracı pazartesi günü teslim aldım.
    120 km yol yaptım daha ilk günden. Çok güzel ve rahat bir otomobil. Bir de araç çok donanımlı. Herşey mevcut. Kullanması çok kolay ve keyifli bir araç ve eski arabama göre çok daha az benzin yakıyor. Almera'nın bu kadar keyifli bir araç olduğunu bilmiyordum. Çok iyi bir tercih yapmışım Almera Tekna alarak. Nissan gerçekten güzel araçlar yapıyormuş. aracın en çok müzik sistemini ve klimasını beğendim. 1,5 litre motor olmasına rağmen gidişi hiçte fena değil. Gerçi daha çok çok sakin kullanıyorum çünkü kmsi çok az. Şimdilik gereğinden fazla nazik kullanıyorum. Ayrıca fren sisteminide çok beğendim. İnanılmaz güzel tutuyor. İlk izlenimlerim şimdilik bu kadar. Hafta sonu hava güzel olursa kullanım fikirlerimi sizinle paylaşacağım. Bana bu forumda fikirleri ile yardımcı olan herkese çok teşekkürler. HERKES NİSSAN ARACINI KAZASIZ BELASIZ EN GÜZEL GÜNLERDE KULLANSINLAR VE HEP ARAÇLARIYLA MUTLU OLSUNLAR.




  • @desevigne
    aslında araba çok kirliydi çünkü özellikle gidişte afyon civarında kar vardı hep çamur ve tuz oldu. fakat durduğum heryerde arabayı yıkadılar sağ olsunlar kemerde yağmur yoktu şansıma araba pek batmadı çok dikkatimi çeken başka bir nokta ise kemer civarındaki bütün arabalar gıcır gıcır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cell-im -- 2 Şubat 2007; 19:17:30 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Conqurer

    Herkese selam,

    Bu aralar çok yoğun çalıştığım için foruma giremedim. Çok güzel paylaşımlar olmuş. Ayrıca benimde güzel bir haberim var. Artık 2007 Model Gümüş Almera Tekna HB. sahibiyim. Aracı pazartesi günü teslim aldım.
    120 km yol yaptım daha ilk günden. Çok güzel ve rahat bir otomobil. Bir de araç çok donanımlı. Herşey mevcut. Kullanması çok kolay ve keyifli bir araç ve eski arabama göre çok daha az benzin yakıyor. Almera'nın bu kadar keyifli bir araç olduğunu bilmiyordum. Çok iyi bir tercih yapmışım Almera Tekna alarak. Nissan gerçekten güzel araçlar yapıyormuş. aracın en çok müzik sistemini ve klimasını beğendim. 1,5 litre motor olmasına rağmen gidişi hiçte fena değil. Gerçi daha çok çok sakin kullanıyorum çünkü kmsi çok az. Şimdilik gereğinden fazla nazik kullanıyorum. Ayrıca fren sisteminide çok beğendim. İnanılmaz güzel tutuyor. İlk izlenimlerim şimdilik bu kadar. Hafta sonu hava güzel olursa kullanım fikirlerimi sizinle paylaşacağım. Bana bu forumda fikirleri ile yardımcı olan herkese çok teşekkürler. HERKES NİSSAN ARACINI KAZASIZ BELASIZ EN GÜZEL GÜNLERDE KULLANSINLAR VE HEP ARAÇLARIYLA MUTLU OLSUNLAR.


    memnun olmanıza çok sevindim. aracın güzel olduğuna şüphe yok çünkü o herşeyden önce bir nissan umarım her zaman sağlıklı,mutlu,keyifli ve ilk günkü heyecanınız ile severek kullanırsınız
    uygun bir zamanda resimlerini de paylaşırsanız çok seviniriz




  • Cell-im
    araban hayırlı olsun, güle güle kullan. Allah kaza vermesin.
    Önce kendine sonra Allah'a emanet ol. Her zaman dikkatli sür. Bir anlık dalgınlık yıllarına mal olur.
    Ben yıllarca İstanbulda taxi kullandım, Rize İstanbul arası çokkereler yanlızca gidip geldim ama en sonun da Navara ile küçük de olsa bir kaza atlattım.
    Hayatımın en büyük kazası idi. Nasıl olduğunu anlayamadım bile. Adını koymakta zorlanıyorum, yaptığım hatanın. Şimdi Rizede yaşamaya devam ediyorum. Gezdiğin yerlerin çok daha görsel açıdan daha güzelleri burdada var inan. Sizleri Rize ve cıvarına davet ediyorum.
    Tekrar hayırlı olsun. Ha ufak uyarı her durudğun yerde arabanı yıkatma, sonra üzülürsün. Yolda sadece ön camını ve far ve sinyallerini yıka. Gerisi gereksiz. Yolculuk sonun da yıkat ama fırçasız.

    Sandiego,
    az da olsa bildiğin kadar, verdiğin bilgiler teşekkür. Gönderdiğin resimler bana göre çok abartılı.
    Onları takdırırsam beni Rizeden atarlar.
    Trabzon servis aracımı mukkemmel yaptı hemde çok kısa sürede. Kazadan sonra inan araç kullanmaktan soğudum.
    Zevkte vermıyor. İnsanlar adamı nazar ediyor be. Hele bizim Rizede daha fazla bı iş.
    Neyse yaz geldimi bayağı atarım üzerimden bunları. Bayağıda kar var benim yazlık evin cıvarında. Yürüyerek ancak gidebiliyorum.
    Karda bir başka oluyor köyüm. Hafta sonu çıkmayı düşünüyorum. Aslında fazla uzak değil köy dediğim yer. 5 km.
    Ama fazla yüksek olduğundan şehir merkezine göre bayağı fazla kar düşer oraya.
    4*4 alamadık vergiden dolayı ama şimdi pışmanım. Ama hiç de 4*4 kullanmadım. Ne kadar farklı olacağı konusunda hiç bilgim yok.
    Bir arkadaşda var (pıck up) ama herhangı bir yorum yapamıyor. Farkı anlatamıyor kısaca. Sadece geçen yağan karda işyerine giden araç olduğunu
    söyleyıp acayıp bir havası olduğunu söyledi. Verdiği onca yüksek verginin bir gün işine yaradığını söyledi.
    Senin de yorumlarını bekelrim. Ama yanılmıyorsam sizde 4*2 kullanmadığınız için pek bılmezsınız ama sizin aracınız da 4*2 durumda kullandığınız göre
    bigi sahıbısınız mutlaka. Allah' emanet




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TonKano

    Cell-im
    araban hayırlı olsun, güle güle kullan. Allah kaza vermesin.
    Önce kendine sonra Allah'a emanet ol. Her zaman dikkatli sür. Bir anlık dalgınlık yıllarına mal olur.
    Ben yıllarca İstanbulda taxi kullandım, Rize İstanbul arası çokkereler yanlızca gidip geldim ama en sonun da Navara ile küçük de olsa bir kaza atlattım.
    Hayatımın en büyük kazası idi. Nasıl olduğunu anlayamadım bile. Adını koymakta zorlanıyorum, yaptığım hatanın. Şimdi Rizede yaşamaya devam ediyorum. Gezdiğin yerlerin çok daha görsel açıdan daha güzelleri burdada var inan. Sizleri Rize ve cıvarına davet ediyorum.
    Tekrar hayırlı olsun. Ha ufak uyarı her durudğun yerde arabanı yıkatma, sonra üzülürsün. Yolda sadece ön camını ve far ve sinyallerini yıka. Gerisi gereksiz. Yolculuk sonun da yıkat ama fırçasız.

    Sandiego,
    az da olsa bildiğin kadar, verdiğin bilgiler teşekkür. Gönderdiğin resimler bana göre çok abartılı.
    Onları takdırırsam beni Rizeden atarlar.
    Trabzon servis aracımı mukkemmel yaptı hemde çok kısa sürede. Kazadan sonra inan araç kullanmaktan soğudum.
    Zevkte vermıyor. İnsanlar adamı nazar ediyor be. Hele bizim Rizede daha fazla bı iş.
    Neyse yaz geldimi bayağı atarım üzerimden bunları. Bayağıda kar var benim yazlık evin cıvarında. Yürüyerek ancak gidebiliyorum.
    Karda bir başka oluyor köyüm. Hafta sonu çıkmayı düşünüyorum. Aslında fazla uzak değil köy dediğim yer. 5 km.
    Ama fazla yüksek olduğundan şehir merkezine göre bayağı fazla kar düşer oraya.
    4*4 alamadık vergiden dolayı ama şimdi pışmanım. Ama hiç de 4*4 kullanmadım. Ne kadar farklı olacağı konusunda hiç bilgim yok.
    Bir arkadaşda var (pıck up) ama herhangı bir yorum yapamıyor. Farkı anlatamıyor kısaca. Sadece geçen yağan karda işyerine giden araç olduğunu
    söyleyıp acayıp bir havası olduğunu söyledi. Verdiği onca yüksek verginin bir gün işine yaradığını söyledi.
    Senin de yorumlarını bekelrim. Ama yanılmıyorsam sizde 4*2 kullanmadığınız için pek bılmezsınız ama sizin aracınız da 4*2 durumda kullandığınız göre
    bigi sahıbısınız mutlaka. Allah' emanet



    İYİ DİLEKLERİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. 5 SENE ÖNCE BİR TURİZİM FİRMASI İLE 2 HAFTALIK BİR KARADENİZ TURU YAPMIŞTIK. BAŞTAN SONA RİZE DAHİL BÜTÜN KARADENİZİ GEZDİK SAYILIR. ÇOK GÜZEL YERLER. BENCE HERKES KARADENİZİ GİDİP GÖRMELİ
    ARACINIZIN YAPILMASINA ÇOK SEVİNDİM. UMARIM BİR DAHA BÖYLE TALİHSİZ BİR OLAY YAŞAMAZSINIZ; ARACINIZI SAĞLIKLI VE KEYİFLİ KULLANIRSINIZ




  • Cel-im
    karadenizi gezmene sevindim.
    Gerçekten herkesin görmesi lazım.
    Gelecek arkadaşları bende bir gün ağırlarım. Daha özel bir gün olur
    Navarayı aldığım dan artık dağına kadar gezeceğim.,
    Gezdiğim yerleri sizlerle paylaşırım....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TonKano

    Cel-im
    karadenizi gezmene sevindim.
    Gerçekten herkesin görmesi lazım.
    Gelecek arkadaşları bende bir gün ağırlarım. Daha özel bir gün olur
    Navarayı aldığım dan artık dağına kadar gezeceğim.,
    Gezdiğim yerleri sizlerle paylaşırım....


  • Devo8 tekrar merhaba,

    aslinda ben de senin Navara'ni satmani bekliyordum. Birinci elden cok temiz hemen alacaktim

    seninle konustuktan sonra babam e madem araba alacagiz o zaman ben kendime alayim dedi. A6 ve C-Klass la tes sürüslerine ciktik. A6 yi pahali buldu (ki bana 58000 e falan full un bir alt donanimlisini 2.0 T Multitronic birakacaklardi), C-Klassta ise biliyorsun kasa degisiyor, elde kalan C-Klass larin hepsi Sport donanimli yani arac Avangarde donanimli ama spor ekzos ve yürüyen aksama sahip. Yani Mercedes konforundan uzak, ha bu arada düsünülen model C180 Kompressor du.

    Bize tavsiye edilen yeni kasanin beklenmesi oldu ancak yeni kasa da Avangarde 55000€ dan asagi olmayacak halbuki elde kalanlari 45000€ ya kadar veriyorlar. Yani bu araclarda cok pahali geldi (yani kardesim bir arabaya da 120000 YTL verilmez ki di mi ama hele 70000 YTL ye Navara varsa )

    En sonunda yine basa döndük ve Navara'ya karar verildi. Bugün Adapazari Nissan bayi ile konustum. Oradaki arkadas mevzu ile oldukca ilgili cikti ve bana özellikle aksesuar konusnda yardimci oldu. Kendisi yarin (4.02.2007 Pazar) full donanimli ve aksesuarli bir Navara ile Eskisehir'e gelecek benim de araci tekrar test etme sansim olacak.

    Sevgili SanDiego,

    Avcilar bayi ile de telefonlastim, dikdörtgen prizma seklindeki kasa kapagi Eskisehir'den gelmiyormu. Eskisehir'de egik kapaklari üreten bir firma varmis ama benim esas arzum araca PAthfinder görüntüsü kazandirmak oldugu icin hangi firma oldugunu sormadim.

    Adapazari bayinin bana gönderdigi Navara ya DVD uygulamasinin bir resmini gönderiyorum,

    Bence DDV güzel olmus. Standart donanim olmadigi icin 8km/s ten sonra DVD nin oynatilmasinin kesilmesi gibi bir sorun yok, yani modern tugla (cruise control) yi koyun gaz pedalinin üstüne seyredin filminizi. Isin sakasi bir yana geri sürüs kamerasi bu ekrana baglaniyormus o acidan iyi bir cözüm olmus.

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evrenay -- 4 Şubat 2007; 0:03:50 >




  • Cell-im dileklerin için teşekkür ederim. İşlerim yoğunluğu azalsın en kısa zamanda resimlerini de foruma eklerim. Herkese iyi pazarlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Conqurer

    Cell-im dileklerin için teşekkür ederim. İşlerim yoğunluğu azalsın en kısa zamanda resimlerini de foruma eklerim. Herkese iyi pazarlar.


    acelesi yok sizede iyi pazarlar tekrardan hayırlı olsun
  • Arkadaslar bugün Adapazari bayiden bir arkadas buraya bir Navara getirdi. Bindik falan güzeldi.

    Beni alacagim aracsa NAVARA LE 4x4 FULL

    Benim kendisine NAVARA LE icin önerdigim fiyat 72000 YTL Havuz ve orjinal Nissan dikdörtgen prizma seklindeki yandan acilir kabin dahil . Siz ne diyorsunuz fiyat cok mu yüksek yoksa benim teklifim cok mu acimasiz (ki ona da oldukca iyi bir kar payi biraktigimi düsünüyorum).

    Bir kacta ufak tefek hediyesi olacak sanirim ama bu konuyu ben ayrica görüsecegim kendisiyle.

    Ne dersiniz evet derse alayaim mi?
  • Merhabalar resimlerde görünen navara çok hoşuma gitti. Acaba dvd uygulamasının fiyatı nedir bi bilginiz varmı?? Birde arka tarafı bölmelerinden hangisi nissanın orjinal aksesuarıdır? üçgen şekilli olan mı yoksa jip gibi görünen mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: evrenay

    Devo8 tekrar merhaba,

    aslinda ben de senin Navara'ni satmani bekliyordum. Birinci elden cok temiz hemen alacaktim

    seninle konustuktan sonra babam e madem araba alacagiz o zaman ben kendime alayim dedi. A6 ve C-Klass la tes sürüslerine ciktik. A6 yi pahali buldu (ki bana 58000 e falan full un bir alt donanimlisini 2.0 T Multitronic birakacaklardi), C-Klassta ise biliyorsun kasa degisiyor, elde kalan C-Klass larin hepsi Sport donanimli yani arac Avangarde donanimli ama spor ekzos ve yürüyen aksama sahip. Yani Mercedes konforundan uzak, ha bu arada düsünülen model C180 Kompressor du.

    Bize tavsiye edilen yeni kasanin beklenmesi oldu ancak yeni kasa da Avangarde 55000€ dan asagi olmayacak halbuki elde kalanlari 45000€ ya kadar veriyorlar. Yani bu araclarda cok pahali geldi (yani kardesim bir arabaya da 120000 YTL verilmez ki di mi ama hele 70000 YTL ye Navara varsa )

    En sonunda yine basa döndük ve Navara'ya karar verildi. Bugün Adapazari Nissan bayi ile konustum. Oradaki arkadas mevzu ile oldukca ilgili cikti ve bana özellikle aksesuar konusnda yardimci oldu. Kendisi yarin (4.02.2007 Pazar) full donanimli ve aksesuarli bir Navara ile Eskisehir'e gelecek benim de araci tekrar test etme sansim olacak.

    Sevgili SanDiego,

    Avcilar bayi ile de telefonlastim, dikdörtgen prizma seklindeki kasa kapagi Eskisehir'den gelmiyormu. Eskisehir'de egik kapaklari üreten bir firma varmis ama benim esas arzum araca PAthfinder görüntüsü kazandirmak oldugu icin hangi firma oldugunu sormadim.

    Adapazari bayinin bana gönderdigi Navara ya DVD uygulamasinin bir resmini gönderiyorum,

    Bence DDV güzel olmus. Standart donanim olmadigi icin 8km/s ten sonra DVD nin oynatilmasinin kesilmesi gibi bir sorun yok, yani modern tugla (cruise control) yi koyun gaz pedalinin üstüne seyredin filminizi. Isin sakasi bir yana geri sürüs kamerasi bu ekrana baglaniyormus o acidan iyi bir cözüm olmus.

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi windsurfer -- 4 Şubat 2007; 23:26:21 >




  • DVD orjinal Nissan degil 3500 YTL gibi bir fiyat cekiyorlar.
  • selam herkese....

    bir buçuk ay önce aldığım micranın arkasından kasislerde çok takırtı geliyor.. servisi aradım micralarda ses var izolasyon yapıyoruz falan dediler.
    götürücem bu konuda bilgisi olan varmı?
  • Beyler bu 4*4 navara ile 4*2 arasında nasıl farklar vardır veya 4*2 ile normal araçlar arasında ne fark vardır daha doğrusu 4*4 ile 4*2 navara olması şart değil arasında ne fark vardır normal düz yolda giderken 4*4 modunda gitmenin bir anlamı var mıdır cahilliğimi bağışlayıp cevap yazarsanız sevinirim birde 4*4 te kullanılan 255 65 17 lastikleri ben 4*2 modelinde kullanmak istiyorum 4*2 nin ki normalde 255 70 16 bu olay araç ile ilgili uzun zaman zarfında problem çıkartır mı yakıtını sürüşünü vs. etkiler mi ben daha önce yine dh içerisinde verilen bir yazıda bu konu ile ilgili hesaplama vardı ohesaba göre herhangi bir zarar ziyan olmuyordu fakat sizlerin görüşünü merak ediyorum ve cevaplarınızı bekliyorum
  • Merhaba Evrenay

    Ben sanırım bir müddet daha Navara'ya bineceğin en azından bir kış sezonu daha geçirmem gerek diye düşünüyorum.
    Bu kıştan birşey anlamadım çünkü ,yoksa hem hevesimi alamayacağım hemde boşuna zarar edeceğim.
    Bence Navara'nın asıl zevki karda , çamurda kısaca arazide çıkıyor. İnsan hiç gitmeyeceği yerlere gidiyor çıkamayacağı yerlere çıkıyor.
    Bir keresinde yarım metreden fazla kar birikmiş bir yere park etmek zorunda kaldım. İttire ittire zıplaya hoplaya girdim oraya .
    Kendim bile şaşırdım o arabanın oraya nasıl girdiğine arabadan zor indim...:)))

    4*4 ile 4*2 arasındaki en önemli fark güç dört tekerleğe birden artarıldığı için kaygan zeminlerde daha güvenli kalkış yapılabilmesi ve
    virajlarda aracın daha geç savrulması olarak sıralanabilir.

    Mesela sadece önden çekişli araçlarda özellikle araç güçlü ise aşırı gaz vermelerde araç önden kopacaktır veya hızlı girilen veya kaygan virajlarda arka tekerleklerde
    çekiş olmadığı için araç arkasını daha çabuk bırakacaktır.

    Arkadan çekiş durumunda ise aşırı gaz vermede araç arkasını bırakacaktır. Bu durumda ise bence önden çekişe göre daha tehlikeli bir durum oluşuyor.

    Fakat yol koşullarına uygun şekilde ve aracın çekiş özelliklerine göre bilinçli kullanımlarda bu tip sorunların üstesinden rahatlıkla gelinebilir.
    Zaten trafikteki araçların belkide 95% 2 çekişli...
    4 tekerleğin esas avntajları arazi koşullarında veya kaygan zeminlerde ortaya çıkıyor . Mesela ben Navarayı şehirde ve otobanda sürekli olarak 2 çeker kullanıyorum.
    Fakat kaygan bir zeminde ekstra güvenlik için hemen dört çekere alıyorum.

    2 çeker Navaranın benim için en büyük dezavantajı geri geri yokuş çıkarken sürekli patinaj çekmesi ve olduğu yerde kalması. Benim evin önüne park ederken böyle
    bir yerde manevra yapmam gerekiyor . Yokuş yukarı geri geri çıkmam gereken dik bir yer var. Orayı araç bir türlü 2 çeker ile çıkamıyor.

    255/65/17 'ler ile 255/70/16 ölçülerinin dış çapları birbirinin neredeyse aynı bu yüzden uzun zamanda hiçbir problem olacağını sanmıyorum.
    Normalde jant çapı büyüdüğü için yakıt tüketiminde bir artış beklenebilir ama aracın yüksek torkundan dolayı Navarada bu tip bir problem olacağını sanmıyorum.
    Gene daralan yanakdan dolayı aracın konforunun bir miktar azalacağı fakat daha iyi yol tutacağı düşünülebilir ama gene bence bu ölçülerdeki bir lastik için bunlarda çok farkedilir olmaz.
    Zaten 255/65/17 'nin yanakları bile yeterince kalın.

    Bence bu tip bir değişikliğin en büyük getirisi 17'lerin daha şık durması olabilir.




  • teşekkürler arkadaşım bu kadarı benim için yeterliydi
  • @Conqurer
    Almera’nız hayırlı olsun. Keyifle aracınıza binmeniz temennisiyle, iyi günlerde kullanın. Listemizdeki güncelleme de yapılmıştır

    @TonKano
    Karadeniz turu yapmayı inanın çok isterim. Sizin diyarlara gelincede yüz yüze sohbet etmekmen mutluluk duyarım. Nazik teklifiniz için sağolun. Bir organizasyon olursa cell-im ve ben herhalde ilk sırada atlarız.

    Hırsızlık sonrası bir süre ben de aracımdan soğumuştum. Nasıl bir his olduğunu anlayabiliyorum. Ama kısa sürdü. Tekrar aynı tutkuyla binmeye devam ediyorum. Sizin de bu burukluğunuzun kısa sürmesi arzusuyla; Allah hepimizi daha büyük kazlardan-belalardan korusun.


    @evrenay
    6.5 Inch`lik modüller Navara nın orta konsolunda hoş duruyor. Görselini paylaştığınız araçta Necvox mu uygulanmış? Benim incelediğim modelse JVC KW-AVX706:

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


    Navigasyon sistemleri biraz yaygınlaşsın ve model eklentileri artsın benzer bir uygulamaya gitmek isterim. Ancak şimdilik ortam karışık. Konsol monitörünü sadece medya merkezi olarak kullanmak istemem açıkçası.

    Kabin konusunda da haklısınız. Eskişehir merkezli firmanın üçgen kabinini incelemiştim. Diğer modelleri hakkında bilgi sahibi değilim. Sizin pazarlık ne durumda? Kabinin marka ve modelini lütfen özellikle sorun . Ben de aynı şekilde full-box’lı aracı teslim almıştım ama çok kalitesiz olduğu için sonraları parça resmen dağıldı. İlk parçayı delerek montajlamışlardı ve montaj parçaları pas içindeydi. Şimdi matkapsız kendi kalın fitilleriyle takılan sistemden çok memnunum (ilk hatam bana açıkçası pahalıya patladı). Ayrıca, hani ufak ikram demişken fiyata arka görüş kamerası ve orjinal paspasları da dahil edebilirseniz fena olmaz... Hayırlısı



    Kış koşullarında önden çekiş, arkadan itiş ve 4x4’ler ile ilgili dikkatimi çeken metin:

    juniorx’nin otomobil genel bölümündeki yazısından alıntıdır:

    “4 çekerle kurtaramazsın. ayrıca buz üstünde zincir çok işe yarar hatta zincir en iyi buz üstünde işe yarar, hele de kalınca bir buz tabakası varsa. ayrıca sanıldığının aksine 4 çeker sistemler kış şartlarında en sağır-kararsız sistemlerdir. en kararlı sistem önden çekiştir, en verimli sistem arkadan çekiştir. örneklemeyi şöyle yapalım. buz tutmuş bir rampayı arkadan çekişli sistem ile çıkarsak rampayı daha az patinaj çekerek, tekerlerin boşta dönmesini daha düşük tutarak rampayı çıkarız, ama bu esnada arkadan kayma fazladır. rampayı önden çekişli sistem ile çıkarsak ise tekerler daha fazla patinaj çekecek ama araç daha düz bir çizgi üzerinde, daha da önemlisi tuttuğu çizgiyi kolayca kontrol edebildiğimiz şekilde çıkar. ama şunu da belirtmek lazım eğer araçlar limitte kalırsa yani rampanın tepesine çıkmaya ramak kala artık iyice gitmemeye, tamamen patinajda kalmaya başlıyorsa burada arkadan çekişli sistem daha avantajlıdır. yani arkadan çekişli sistemler kuvveti yola aktarma şekillerinden dolayı çok az farkla biraz daha dik rampaları çıkabilme yeteneğine sahiptir, yani az önceki örnek için konuşursak şöyle bir ihtimal söz konusudur; eğer araçları yan yana düşünürsek önden çekişli otomobil rampayı çıkmaya 5 metre kala artık tamamen tıkanıp asla gidemeyecek durumda iken arkadan çekişli sistem kaplumbağa hızıyla da olsa, arkayı bir sağa bir sola atarak da olsa o beş metreyi aşıp kurtarabilir. 4 çeker-AWD sistemlere gelirsek, onlar 25 metre aşağıda topaç gibi dönmeye başlar zaten bu kadar yukarı çıkma potansiyelleri hiçbir zaman yoktur. buraya kadar saydıklarım zincirsiz şartlarda gerçekleşen mukayese. eğer zincirli olarak mukayese edersek burada da önden çekişin arkadan çekişe göre pek çok yönden üstün olduğunu görürüz(savrulma kontrolü ve toparlama yeteneği gibi). burada da 4 çeker sistem en dezavantajlı sistemdir. bu yazdığım mukayese de sadece BİR ÇİFT ZİNCİR için geçerli idi. eğer İKİ ÇİFT ZİNCİR için yani bütün tekerleklere zincir takarak mukayese yapılırsa bu takdirde 4 çeker-AWD sistemler bariz olarak önden ve arkadan çekişe göre üstünlüğünü ortaya koyar. yine iki çift zincir ile önden ve arkadan çekiş arasında tercih yapmak kullanım alışkanlıklarına bağlı olup bundan dolayı birbirine karşı üstünlüğünden bahsetmek doğru olmaz.
    burada dikkat etmemiz gereken önemli bir nokta 4 çeker sistemlerin halk arasında güvenli sanılmasının aksine kış şartlarında en tehlikeli ve sürüşünün en zor sistemler olmasıdır ve bir çift zincirle emniyetli olarak zincirlenmesi mümkün değildir. bu tipte bir aracımız varsa daima 4 tane zincir bulundurup 4 tekeri de zincire almalıyız.
    özet olarak şunu söyleyebiliriz; eğer oldukça zorlu kış şartları mevcut ise 4 çeker sistem ile beraber 4 tekere de zincir tercih edilebilir ama bu sistem pek de pratik değildir onun için zorlu kış şartları diyorum zira bu şartlarda bir kere zincirlenen tekerlek haftalarca asfalt yüzü görmeden yol alır, sök tak yaptırmaz. daha hafif sartlarda ise önden çekişli bir sistemin ön çift tekerine takılacak iki zincir, hele de takmatik değil de E tipi ağır hizmet zinciri ise(greyderler bunu kullanır , ama takmatik 5 dakikada takılır bu zincir 45 dakikada, ayrıca kaliteli takmatik 50 lira bu zincir 160-200 liradır) her şartla hatta zorlu şartlarla bile 4 çekere yakın oranda başa çıkabilir( Hiç unutmam bir kış Düzce-Akçakoca yolunda adam boyu kar varken yok kenarında aracı zincirliyordum, yolda kalan araçları kurtaran traktör yanımda durdu, geldi baktı, ooooo abi biz yoldan çeviriyoruz herkesi ama sendeki zincir benim traktörde bile yok sen geç git, çıkarsın dağı bu zincirle demişti parmak kalınlığında greyder tipi zinciri görünce. bu arada şunu da belirteyim ben bu kış şartlarında araç kullanımı ve zincirler üzerine oldukça ciddi kafa yorduğum için bu bahsettiğim ağır hizmet zinciri üzerinde performansa yönelik birtakım modifikasyonlar yaptım, ilk olarak zinciri satın alırken iki boy büyük aldım lastiğe göre. eğer tam ölçüsünde alırsanız yarım sıra fazlasıyla gelir ki bu gerdirme payıdır, atamazsınız. oysa iki boy büyük alırsanız 2 sıra fazlasıyla gelir ve tabanda bir sıra fazla tırnaklı zinciri olur yani normalde lastiğin tabanına denk gelen yatay zincirlerden bir sıra fazlası vardır, lastik çapı büyüdüğü için ve zincir aralıkları da eşit olduğu için uzun zincirin bir sıra fazla taban zinciri vardır yani. eğer bu söylediğim 2 yan sırayı ve bir taban zincirini keserseniz elde edilen zincir tam anlamıyla bir süper performans zinciri olur. sadece bu değil, fazlalığını kestikten sonra bu zincire bir boy küçük germe lastiği alınır ve zincir gerilir. bu zincirle tam karda araç kullanmak iskandinavya'da donmuş gölde deli gibi kar motosikleti kullanmaya benzer. tam ölçüsünde olan zincirin(en kaliteli takmatikler ve çok sessiz oldukları iddia edilen zincirler dahil) yarım boy fazlalığı rakrakrakrak diye ses yapar, içeriye titreşim verir, hızlandıkça balans sorunu inanılmaz oranlara varır dolayısıyla arabayı gondol gibi sallar, oysa benim anlattığım bu zincirin inanılmaz balansı vardır, lastiğe tamamen-boşluksuz oturur, ses yapmaz-sessizdir, hızlandıkça daha da sessizleşir. 100km'ye yakın hızda başarıyla denemiştim, daha da giderdi, ama denemedim.”


    *Konuyu hiç bu açıdan düşünmemiştim. Kendisine teşekkür ederim,

    **Alıntı yapılan başlığın tamamı için:
    http://forum.donanimhaber.com/m_12007166/mpage_1/key_arkadan//tm.htm#12024610


    Saygılar,




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.