Şimdi Ara

Kombi Tasarrufunda Büyük Bir Projem Var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Öncelikle bu proje daha önce yapıldımı veya bu konu hakkında daha önce başka bir yerde makale yayınlandımı hiçbir bilgim yok.
    Kombinin içinde yanan gaz ısı açığa çıkartıyor ve genleşmeyle birlikte bacadan çıkıp gidiyor.

    Kombinin içine 2 veya 4 zamanlı bir motor konsa ve bu motorun ucuna bir jenerator bağlasak,

    Sıcaklığı motorun radyatör suyundan ve egzozstun çıkışına yine buna uygun ısı eşanjörü koysak,
    Ayrıca jeneratörden çıkan enerjiyi evde başka amaçlı kullansak veya en kötü ihtimal jeneratörden çıkan enerjiyi motordan çıkan sıcak su çıkışına rezistans bağlayarak ekstra sıcak su temin etsek

    Nasıl olur .umarım fazla uçmamışımdır

    Şimdi diyeceksiniz ki maliyet artacak arızalanacak paarça miktarı artacak
    Haklısınız ama bana sorarsanız çok büyük tasarruf sağlanacak

    Ses olayı olacak;
    Ses olayı mininumuma çok rahat indirilebilir.

    .
    Motorun çalışması için herkesin bildiği gibi soğuk havanın genleşmesi ile pistonların hareketi ile oluyor.
    Kombide ise gaz yanıp gitmekte.aynı miktardaki gaz motorun çalışması için kullanılsa yine aynı miktardaki gaz ile hem hemen hemen aynı miktarda ısı kazanımı alınır ekstra olarak mekanik bir güç elde edilmiş olur.

    Fikir ve görüşlerinizi alayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Gaz motorlari yanilmiyorsam uygun gaz basinci oldugunda calisirlar..dogalgazi likit hale getirmek icin yuksek sikistiricili kompresore gerek var..ayrica sikistirilan naturel gaz atmosferle isi alisverisi saglarmis, bunun icin ozel yalitimli tanklar gerekirmis,



    Yani sebekeden gelen gaz ile 2 zamanli veya 4 zamanli bir motoru calistiramazsiniz.

    Proje basarisizliga uyrar.. isil enerjiyi tamamen egsozdan emebilmek icin proje gelistirmek gerekir, var olan premix yogusmali kombiler gizli isiyi baya emebiliyorlar..ama hala yetersiz,.bacadan atilan egzos gazinda hala isil guc var..bunu yok etmenin en onemli yolu uzun petek metraji veya uzun yerden isinma tesisatidir..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnuerog

    Gaz motorlari yanilmiyorsam uygun gaz basinci oldugunda calisirlar..dogalgazi likit hale getirmek icin yuksek sikistiricili kompresore gerek var..ayrica sikistirilan naturel gaz atmosferle isi alisverisi saglarmis, bunun icin ozel yalitimli tanklar gerekirmis,



    Yani sebekeden gelen gaz ile 2 zamanli veya 4 zamanli bir motoru calistiramazsiniz.

    Proje basarisizliga uyrar.. isil enerjiyi tamamen egsozdan emebilmek icin proje gelistirmek gerekir, var olan premix yogusmali kombiler gizli isiyi baya emebiliyorlar..ama hala yetersiz,.bacadan atilan egzos gazinda hala isil guc var..bunu yok etmenin en onemli yolu uzun petek metraji veya uzun yerden isinma tesisatidir..



    Depolama için yüksek basınç ile likide edilerek depolama gerekiyor.
    Çalışması için yüksek basınç gerekmiyor.

    Araç için düşünürsek;

    Lpg gazında çalışırkn emme manifoldundan gaz verilerek çalışma sağlanıyor.

    Kendi motosikletim için konuşayım.

    Çok eski motosikletleri bilirsiniz.benzin vanası vardı.

    Şimdiki motorlarda otomatik vana var.otomatik vana emme olunca açık konumuna geliyor.emme işlemi içinde emme vanifolduna hortum bağlayarak yapılıyor.
    Yani ortamda basınçsız duran gaz bile olsa motor bu gazı emerek çalışabilir






    Lpg gazı ile doğalgaz aynı şey değil diyen arkadaşlar olabilir.

    Ucuza satılan lpg gazının aslında doğalgaz olduğunu duydum.

    Hadi bu bilgi gerçek değil diyelim.

    Hidrojen gazıyla çalışan araba yapıyorlar.CNG gazıyla çalışan otobüsler var.

    Büyük ihtimal çok basit bir yöntemle doğalgaz ile çalışan motor yapılabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2ekmek1sut -- 29 Mart 2017; 8:34:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnuerog

    Gaz motorlari yanilmiyorsam uygun gaz basinci oldugunda calisirlar..dogalgazi likit hale getirmek icin yuksek sikistiricili kompresore gerek var..ayrica sikistirilan naturel gaz atmosferle isi alisverisi saglarmis, bunun icin ozel yalitimli tanklar gerekirmis,



    Yani sebekeden gelen gaz ile 2 zamanli veya 4 zamanli bir motoru calistiramazsiniz.

    Proje basarisizliga uyrar.. isil enerjiyi tamamen egsozdan emebilmek icin proje gelistirmek gerekir, var olan premix yogusmali kombiler gizli isiyi baya emebiliyorlar..ama hala yetersiz,.bacadan atilan egzos gazinda hala isil guc var..bunu yok etmenin en onemli yolu uzun petek metraji veya uzun yerden isinma tesisatidir..



    Bacadan atılan atık ısıl enerji içinde şöyle bir fikrim var.(çok basit şekilde anlatıyorum geliştirilebilir)

    Baca çıkışına radyatör bağlanır.radyatörde devamlı kullanılacak odaya bağlanır.kombi çalışırken radyatörün fanı döner odayı ekstra olarak ısıtır.radyatör çıkışındaki baca gazı sıcaklığıda oda sıcaklığına yakın bir sıcaklık olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2ekmek1sut


    quote:

    Orijinalden alıntı: isnuerog

    Gaz motorlari yanilmiyorsam uygun gaz basinci oldugunda calisirlar..dogalgazi likit hale getirmek icin yuksek sikistiricili kompresore gerek var..ayrica sikistirilan naturel gaz atmosferle isi alisverisi saglarmis, bunun icin ozel yalitimli tanklar gerekirmis,



    Yani sebekeden gelen gaz ile 2 zamanli veya 4 zamanli bir motoru calistiramazsiniz.

    Proje basarisizliga uyrar.. isil enerjiyi tamamen egsozdan emebilmek icin proje gelistirmek gerekir, var olan premix yogusmali kombiler gizli isiyi baya emebiliyorlar..ama hala yetersiz,.bacadan atilan egzos gazinda hala isil guc var..bunu yok etmenin en onemli yolu uzun petek metraji veya uzun yerden isinma tesisatidir..



    Bacadan atılan atık ısıl enerji içinde şöyle bir fikrim var.(çok basit şekilde anlatıyorum geliştirilebilir)

    Baca çıkışına radyatör bağlanır.radyatörde devamlı kullanılacak odaya bağlanır.kombi çalışırken radyatörün fanı döner odayı ekstra olarak ısıtır.radyatör çıkışındaki baca gazı sıcaklığıda oda sıcaklığına yakın bir sıcaklık olur.

    Yoğuşmalı kombiler bu dediğinin gelişmişini yapıyor zaten. Dönüş suyunu egsoz gazında ön ısıtma yapıyor.
    Projenin tamamı için de şunu söyleyeyim. Enerjiyi bir halden başka hale çevirirken kayıp oluşturursun. Yani % 100 verimle çalışan hiçbir çevrim işlemi yoktur. Normal kombide gazda bulunan kimyasal enerjiyi yakarak ısıl enerjiye çeviriyorsun. Mutlaka kayıp olacak. Senin dediğinde ise önce gazı en verimsiz ve kayıpların en çok olduğu mekanik enerjiye çeviriyorsun, sonrasında elektrik enerjisine çeviriyorsun. En son ısıya çeviriyorsun.buda Kayıp oranını fazlalaştırır.

    not: tekrar okudum yazdıklarını ve bazı yanlış anladıklarım olmuş ondan dolayı ekleme yapayım. Motor soğutma suyundan evi ısıtmak istiyorsan sana öyle 3-5 beygirlik bir motor yetmez. Baya güçlü bir motor olmalı o seviyede sıcak su üretmesi için. Bu durumda doğalgazdaki enerjinin çoğunu hareket enerjisine ve dolayısıyla elektrik enerjisine çevirmiş olursun.
    Eğer böyle bir proje yapıp denemek istiyorsan, denemelerini bir kombi üzerinde değil benzinli bir jeneratör üzerinde yapmanı tavsiye ederim çünkü senin tarif ettiğin sistem doğalgazla çalışan jeneratördür. Isı da üretir ama kaynağın çoğunu elektrik enerjisine çevirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi l.a.c.i.w.e.r.t -- 29 Mart 2017; 12:17:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2ekmek1sut kullanıcısına yanıt
    Yani denenebilir..

    Simdi net soylemekte mumkin degil..dediginiz gibi sivilastirmaya gerek yok dogal gazi..sadece yogusturup yaktirilabilir..tipki araclardaki gibi.



    Denemk lazim test etmek lazim.

    Arkadasin dedigi gibi bir enerji kaynagini baska bir enerjiye cevirmek kayiplara neden olur..iyi hesap kitapla motordan cikan isil enerjiyi kalorifer tesisatina katacan duzenekler uretmek lazim..kapali devre yalitimli dolap icinde calisan motor yapilabilir maksat isil gucu korumak veya tesisata kazandirmak..bu sefer hararet sorunu ortaya cikabilir..denemek lazim.



    Gurultu vs cabasi..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

    quote:

    Orijinalden alıntı: 2ekmek1sut


    quote:

    Orijinalden alıntı: isnuerog

    Gaz motorlari yanilmiyorsam uygun gaz basinci oldugunda calisirlar..dogalgazi likit hale getirmek icin yuksek sikistiricili kompresore gerek var..ayrica sikistirilan naturel gaz atmosferle isi alisverisi saglarmis, bunun icin ozel yalitimli tanklar gerekirmis,



    Yani sebekeden gelen gaz ile 2 zamanli veya 4 zamanli bir motoru calistiramazsiniz.

    Proje basarisizliga uyrar.. isil enerjiyi tamamen egsozdan emebilmek icin proje gelistirmek gerekir, var olan premix yogusmali kombiler gizli isiyi baya emebiliyorlar..ama hala yetersiz,.bacadan atilan egzos gazinda hala isil guc var..bunu yok etmenin en onemli yolu uzun petek metraji veya uzun yerden isinma tesisatidir..



    Bacadan atılan atık ısıl enerji içinde şöyle bir fikrim var.(çok basit şekilde anlatıyorum geliştirilebilir)

    Baca çıkışına radyatör bağlanır.radyatörde devamlı kullanılacak odaya bağlanır.kombi çalışırken radyatörün fanı döner odayı ekstra olarak ısıtır.radyatör çıkışındaki baca gazı sıcaklığıda oda sıcaklığına yakın bir sıcaklık olur.

    Yoğuşmalı kombiler bu dediğinin gelişmişini yapıyor zaten. Dönüş suyunu egsoz gazında ön ısıtma yapıyor.
    Projenin tamamı için de şunu söyleyeyim. Enerjiyi bir halden başka hale çevirirken kayıp oluşturursun. Yani % 100 verimle çalışan hiçbir çevrim işlemi yoktur. Normal kombide gazda bulunan kimyasal enerjiyi yakarak ısıl enerjiye çeviriyorsun. Mutlaka kayıp olacak. Senin dediğinde ise önce gazı en verimsiz ve kayıpların en çok olduğu mekanik enerjiye çeviriyorsun, sonrasında elektrik enerjisine çeviriyorsun. En son ısıya çeviriyorsun.buda Kayıp oranını fazlalaştırır.

    not: tekrar okudum yazdıklarını ve bazı yanlış anladıklarım olmuş ondan dolayı ekleme yapayım. Motor soğutma suyundan evi ısıtmak istiyorsan sana öyle 3-5 beygirlik bir motor yetmez. Baya güçlü bir motor olmalı o seviyede sıcak su üretmesi için. Bu durumda doğalgazdaki enerjinin çoğunu hareket enerjisine ve dolayısıyla elektrik enerjisine çevirmiş olursun.
    Eğer böyle bir proje yapıp denemek istiyorsan, denemelerini bir kombi üzerinde değil benzinli bir jeneratör üzerinde yapmanı tavsiye ederim çünkü senin tarif ettiğin sistem doğalgazla çalışan jeneratördür. Isı da üretir ama kaynağın çoğunu elektrik enerjisine çevirir.

    Şimdi diyelim 1 m3 gazla sallıyorum 1000kcal ısı alınırken

    Yine 1m3 gazı motor u çalıştrsak mekanik bir güç elde etsek motordaki toplam ısı en azından 900kcal olamazmı.



    Sanki bana motor olsa 1000kcal değil daha fazla ısı açığa çıkar gibi geliyor.

    Motorda çok sürtünme ,yakma öncesi sıkıştırma vs olacağı yüzden daha fazla ısı kazanımı olur gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2ekmek1sut kullanıcısına yanıt
    Bence isinma aletleri uzerinden gidilebilir, kombideki yogusturulma teknolojisi gelistirilebilir, ...ben kendi aklimdan soyle bir dusunce gecmekte, yani beyin firtinasi yaparsak diye dusundum,



    Mesela yogusmali kombi bacalari genelde 1 mt olur, kombinin konumu evin daha ic kisimlarina yapilip baca uzunlugu 3 mt ye cikartilarak, bacanin ucuda balkondan degilde mesela mutfak duvarindan 5, 10 cm cikacak sekilde projelendirilecek, bu 3 mt lik kombi bacasindan sonucta dis hava emiliyor,, icteki 2. Borudanda egzost gazi atiliyor, .uzayan bacada diyelimki bacanin en ucundan hava -15 le giriyor diyelim 1. Metrede 0 derece 2. Metrede 15 derece 3. Metrede ise kombi baca atik gazi kadar olursa kombiye emilen hava isinmis ve yanma odasina sicak olarak girmis olur..boylelikle isil kazanim saglanir..bacanin ucundan cikan egzost gazida baya baya sogutulmus olur,

    Yalniz burada yapilmasi gereken ic egzost borusunun cok farkli dizayn edilmesi lazim..yani disardan girecek cok soguk olan hava aninda 30 40 derceleri bulacak sekilde bir yuzey alani bulmasi lazim..o yuzden yuzey alani genis bir baca olmasi lazim..klasik bacalarda hava isiniyor ama cok degil..mesela komur kazanlarinda isinma esanjoru cok deliklidir, veya ne bileyim bakir ince borulardan sogutma kanallari yapilarak havayla temas saglatilabilir, boylelikle bacadada yogusma saglanmis olur.



    Isin ozu bacadan isiyi kacirmamaya calismak..buna gore frekansli fan yapmak, kombiyi uygun mesafere monte etmek, yeni bir baca tasarlamak vs ..ugrasmak lazim.



    Sizin motor isindede mekanik enerjiyi tamam elektirige cevirelimde motordan cikan egzost isisini nasil yapalim..veya motorun kendi sicakligini bir sekilde tesisata katabilmemiz lazim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2ekmek1sut kullanıcısına yanıt
    Doğalgazdan elektrik üreten santraller var. Milyonlarca liraya yapılıyor. Sence senin dediğin sistem daha verimli olsa bu santrallerde motor çalıştırıp jeneratörün şaftını o motora bağlamazlarmıydı. Motorun ısısından da suyu ısıtıp yine elektrik üretiminde kullanılırdı.
    Senin dediğinde kayıp çok olur. O nedenle elektrik santralinde bile doğalğaz yakılarak oluşan ısıdan ve egsoz ısısından buhar oluşturup jenaratör dönderilerek elektrik üretiliyor yada direk ısınmış hava jenaratör pervanesine yönlendirilerek jeneratör dönderiliyor.
    Ayrıca ses olayı zaten çok büyük bir sorun olur. Çalışan bir jeneratörü evin içine yada balkona koysan 20 daireli bir apartmanda herkez rahatsız olur. Kaldıki her evde olacak. Toplam 20 tane motor demek ses demek hadi izole ettim titreşim demek. Arabalarda bile yeni arabaların sesi az çıkıyor az titreşim oluşturuyor ama yıllar geçtikçe sesi artıyor. Titreşimleri çoğalıyor. Hele birde havalar çok soğursa tüm kombi motorları son gaz çalışmaya başlarsa :)

    Sonra gazetelerde şöyle haberler görürüz.
    "Kombilerin titreşimine dayanamayan bina çöktü 20 kişi göçük altında kaldı"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

    Doğalgazdan elektrik üreten santraller var. Milyonlarca liraya yapılıyor. Sence senin dediğin sistem daha verimli olsa bu santrallerde motor çalıştırıp jeneratörün şaftını o motora bağlamazlarmıydı. Motorun ısısından da suyu ısıtıp yine elektrik üretiminde kullanılırdı.
    Senin dediğinde kayıp çok olur. O nedenle elektrik santralinde bile doğalğaz yakılarak oluşan ısıdan ve egsoz ısısından buhar oluşturup jenaratör dönderilerek elektrik üretiliyor yada direk ısınmış hava jenaratör pervanesine yönlendirilerek jeneratör dönderiliyor.
    Ayrıca ses olayı zaten çok büyük bir sorun olur. Çalışan bir jeneratörü evin içine yada balkona koysan 20 daireli bir apartmanda herkez rahatsız olur. Kaldıki her evde olacak. Toplam 20 tane motor demek ses demek hadi izole ettim titreşim demek. Arabalarda bile yeni arabaların sesi az çıkıyor az titreşim oluşturuyor ama yıllar geçtikçe sesi artıyor. Titreşimleri çoğalıyor. Hele birde havalar çok soğursa tüm kombi motorları son gaz çalışmaya başlarsa :)

    Sonra gazetelerde şöyle haberler görürüz.
    "Kombilerin titreşimine dayanamayan bina çöktü 20 kişi göçük altında kaldı"

    Doğalgaz la eletrik üreten santrallerde BUHAR gerekiyor.buhar içinde suyun kaynatılması gerekiyor.



    Tabiki bu sistem doğalgaz santrallerinde kullanılmaz.

    Motorun hararet derecesinde çalıştırmak lazım buhar elde etmek için.ama kombide öyle değil.motordan 60derece sıcak su alınsa yeter.

    Titreşim ve ses dediğiniz gibi büyük sorun.

    Ama mesela küçük 4zamanlı markalı jeneratörler gördüm .oldukça sessizler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Unutmadan doğalgaz santralleri ısı istemiyor.

    Isıyı buhara dönüştürmek ordan elektrik enerjisine çevirmek istiyor.

    Benim projede hem ısı hem enerji isteniyor.



    Ayrıca doğazgazlı elktrk santrallerinde jeneratör gibi sistem olmamasının birçok nedeni var.

    Hem dev gibi jeneratör yapılamaz.

    Hemde küçük küçük binlerce jeneratör yapsalar bile mekanik bakım ömür vs oldukça uçuk olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2ekmek1sut kullanıcısına yanıt
    Daha öncede söyledim tekrar hatırlatayım küçük güçte bir motor tesisatta dolaşacak kadar litrelerce suyu istenilen ısıya getiremez. Arabada 100 küsur beygir güçte motor var 1 büyük kalorifer peteğini dolduramayacak kadar suyla soğutma yapıyor. arabanın motorunun soğutma suyunu arabanın radyatöründen söküp evin kalorifer tesisatına bağlasan 50-60 dereceyi göremezsin. Anlatmak istediğim dediğin sistem enerjinin çoğunu hareket enerjisine çevirir. Evi ısıtmak için bu sistemi kullanırsan 5 eve yetecek kadar da elektrik üretirsin.

    Doğalgazlı elektrik santrallerinde buhar elde etmek asıl amaç değildir. doğalgaz yüksek basınçlı hava ile yakılarak jeneratörün kanatlarının dönmesi sağlanır. Buhar sadece Ortaya çıkan atık ısıdan yararlanmak içindir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.