Şimdi Ara

Kod/program yazmak istiyorum yardım eder misiniz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Su konuya mesaj atmiyacaktim ama, dayanamadim

    Bir kere Unity3D cidden cok kiytirik bir oyun motorudur. Devamli IDE'nin crash olmasi, fizik motorunun dandikligi, mobildeki catlamalar, mobildeki berbat performansi, yeni bir versiyona gecerkenki eski projelerin bir turlu %100 adapte olamamasi, burda 100 tane madde sayarim Unity nin kiytirikligi uzerine. (Not: Uzun suredir Unity3D kullandigim icin biliyorum kiytirikligini )

    @Golden Brain, sana burdan bir abi tavsiyesi. Devamli sordugun sorulardan, kendini gelistirmek isteyen ve cidden birsey yaratmak isteyen genc kardesimiz oldugun belli. Bunu takdir ediyorum. Ama sektorde cok yeni oldugunda belli. Kimse 4,5 oyunu yapani kapmaz. Oyun yapmak ayrica programciligin uc noktasida degildir. Oyunlarin yapildigi oyun motorlarini, kutuphanelerini yapmak, oyun yapmaktan cok daha uc bir noktadadir.

    Simdi sen, guzel bir oyun yapiyorsun, belki 1000lerce satir kod yazarak kendinle gurur duyuyorsun. Ama onemli olan 1000lerce satir kod yazmak degil, 1000 satirlik kodu, 100 satirda yazabilmek. Gunumuzun favorilerinden OOP yi cok iyi anlamak, design patternleri anlamak, SWAT analizleri yapabilmek, system engineering'den anlayabilmek. Unit testing, black/white box texting gibi testleri anlamak. Waterfall, agile, scrum vsvs bir suru proje gelistirme methodolojilerini bilmek, ayirt edebilmek, arasindan en uygununu secebilmek. Database kismina girmiyorum, tamamen ayri bir kategori.

    Kisaca software engineer/programmer kendi icinde bir suru dallara ayrilir. Bu yuzden gunumuzde takim calismasi var, yoksa tek bir insanin butun konularda ileri derecede hakimiyeti olmasi imkansiz.

    Sana demek istedigim su, kendini gelistirmeye devam et. Ama kendini asla cok iyi bir programci olarak gorme, kendini amator olarak gorki, devamli kendi ustune koyabilesin. "Bir insan kendini geliştirsin. Yazsın 4-5 tane oyun uygulama. Havada kaparlar adamı" gibi bos yorumlardan kacin. Seni kirmak icin soylemiyorum, sadece yol gostermeye calisiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moribito -- 1 Ocak 2014; 16:29:19 >




  • Zaten ogrenmenin onundeki en buyuk engel birseyi bildigini sanmaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durun bi kafam fena karisti biri cevap verirse sevinirim

    Simdi ben unity3d ile mobile oyunlar gelistirmek ostiyorum. Baska alternatif programlar varmi?

    Cryengine 3 ile harita tasarlayabiliyorum 3ds max den basit objeler cizebiliyorum ev baraka vs.

    Su anda yapmak istedigim oyun 3d platform oyunu herhangi bir animasyon yok, sadece donme var. kontrolleri programlamak cok zormu c# ile programlamak istiyorum bunun icinde kodlabin kitabini almayi planliyorum. unity3d kutuphanesindeki kodlarin ne ise yaradkilarini buldum sitesinden, onlar fonksiyon static fonksiyon, degisken diye ayrilmis durumda. simdi tam olarak bilmiyorum ama aldigim ktapta sanirim windows kuguphanesini kullanacak. Simdi ben oradan ogrensem unity3d kutuphanesini kullanabilirmiyim en azindan kontrolleri menuyu yapabilecek kadar. bu kitabi hem kendimi gelistirmek hem de unity3d icin istiyorum. elbdtteki unity icin arastirma yapacam. sorum su bu kitab az da olsa unity3d deki programlamaya yardimci olurmu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.