Şimdi Ara

Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (1689. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
18 Misafir (1 Mobil) - 17 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57.239
Cevap
703
Favori
4.431.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
82 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
21. Sırada  bugün en iyi #5
Sayfa: önceki 16871688168916901691
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternetten samsung klima ar7500 12000 btu aldım. 31 agustosa kadar kurulumlarda 5 sene garantısı var dıye. Montaj için samsung müşteri hizmetlerinden randevu aldım. Elektrik tesisatı çekildi mi? diye soruyorlar. Tesisat çekilmedi diyorum o zaman sadece montaj yapılır klima testi yapılamaz diyorlar. O zamanda servis dışı kalıcağı söyleniyor. Tamam diyorum kaclık kablo cekicem hem dış üniteye hemde iç üniteye mi elektirk tesisatı çekilcek diyorum. Bilgimiz yok elektrikcinize danısın dıyorlar.

    Arkadaşlar ne yapmam gerekiyor. Hem iç ünite hemde dış ünite için ayrı ayrı hat çekip her hat icin sigorta taktırmalı mıyım? kaclık sigorta lazım.?

    Elektrik hizmetinin verilmemesi ne kadar saçma salak bir hizmettir. Elektrikcinize danısın diyorlar sanki aile doktoru gibi elektrıkcı tutuyoruz.
  • @ batuchan elektrik hazirligini bizmi yapmaliyiz yoksa klima servislerinin sorumlulugunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batuchan kullanıcısına yanıt
    Bende gelip klimayı taktılar, buattan geçici bağlantıyla çalıştığını test ettiler, gittiler. Ertesi gün elektrikçi bağlantılarını yaptı. Cihaz 1 yıl sonra arızalanınca da gelip ücretsiz onarım yapıp gittiler. Zor geldiler o ayrı konu. Arızaya gelen servis montaj kağıtlarına baktı, montajı yapan elemanı tespit etti, telefonla arayıp senin takacağın klimanın.... diye başlayan uzun bir konuşma yaptı. Fazla torklamış, bağlantılar hep çatlak dedi. Sorun olmayan diğer klimayı da elden geçirdi bağlantıyı yeniledi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klima servisi elektrik isine karısmıyormus. hazır tesısat olursa baglıyorlarmıs
  • batuchan kullanıcısına yanıt
    İç Ünitede ve dış ünitede 5 metreye kadar kurumların (marka uygulamalarına göre mesafe değişir) sorumluluğundadır.
    5 metreden uzun mesafeler ise, klimanın takılacağı noktaya elektrik tesisatı çektirme yükümlülüğü tüketiciye aittir. Sigorta klima ürün guruplarında yetkili servis tarafından bağlanır ancak yine markalara göre değişen uygulamalar ile sigortayı vermeyenler de oluyor elbette.

    Kalıcı bağlantı konusunda şunu belirteyim ki yükümlülük tamamen servise aittir. iş güvenliği mevzuatı gereği elektrik bağlantısı yama yetkisi EHLİYETLİ elektrikçilere aittir, anacak bu demek değildir ki bu yükümlülüğü tüketici üstlenmek zorunda kalacak. YOK öyle bir şey. Eğer yetkili servis kendi bünyesinde elektrik bağlama ehliyetine sahip bir personel bulundurmuyorsa, cebinden paşa paşa parasını verecek ve elektrikçiyi tületicinin evine getirecek. Hiç kimse servis personel bulundurmasın diye cebinden para ödemek zorunda değil.

    Bu konuyu açıklayıcı bir çalışma yapıyoruz bir kaç gün içerisinde klima bölümümüzde yayınlamış oluruz. Bir klima montajında tüketici nelere dikkat etmelidir, hangi yükümlülükler kimdedir tek tek madde madde ele almaya çalışıyoruz. orada bu açıklamalarımın hepsi mevcut zaten.


    Bahsi geçen klimanız için eğer mesafe koşulları gereği ihale sizde kalıyorsa, 16 amper sigorta ve 3x1.5 kesit kablo yeterlidir hocam. eğer çok maddi, fark oluşmayacaksa lütfen elektrikçiye danışın fark çok değilse 3x2.5 çektirin daha sağlıklı olur. (12 lik klima için 3x2.5 zaruri değildir)




  • Hocam klimayı takalı 2 sene oldu gayet memnunum, 8000 btu'luk soğutma için kullanıyorum. Montaj yapılırken tesisatçı arkadaş elektrikçi çağırmamı ve sigorta taktırmamı söyledi. Babamla konuştum zaten her oda için ayrı sigortamız var, sorun olmaz dedi. Kabloyu ise uzatma kablosundan aldık herhangi bir ısınma vb. sorun yok. Sizce bir sıkıntı çıkar mı?








  • There goes your life kullanıcısına yanıt
    Değerli Kardeşim; Ürün küçük kompresör olduğundan çok yüksek akım unsuru söz konusu değil ancak uzatma kablosu dediğin şeyin Nev-i nedir bilemiyorum. ne kadar küçük kompresör de olsa yine de en azından 3x1.5 kesit bir enerji aktarım hattına ihtiyacı var, eğer bu kesitteyse ve sağlıklı bir bağlantı yapılmışsa sorun yok.
    Sigorta konusundaki handikap aslında şu, malum yurdum binalarının hepsi yeni değil, çok eski yapılar ve toplasan 4 sigortayla bütün evi dolaşan linye sistemlerimiz olan evlerimiz var, durum böyle olunca güvenlik şartları gereği klimanın kendisine ait bir sigorta zaruridir. Ancak kendiniz de yazmışsınız zaten, sigorta sayınızın yüksek olması ve klimaya giden hattın ayrı sigortası olması sizdeki risk unsurunu ortadan kaldırmış oluyor.
    Güvenlik ve elektrik demişken aklıma geldi, klima konusu ile ilgili değil ancak çok sigorta demek yüksek güvenlik anlamına gelmez, sigorta kısadevre ve ampere duyarlı çalışan bir sistemdir bu nedenle insan can güvenliğini çok ayırt edici kabiliyeti yoktur, bu durumlarda devreye, kaçak akım rölesi dediğimiz tipte sigortalar girer. evinizi kontrol ettiriniz yok ise mutlaka bir kaçak akım rölesi taktırınız.



    Düzeltme yapayım; Mesajı ilk açtığımda resimler çıkmadığından varsayma dayalı yazdığım yerler vardı kablo kesiti gibi. az önce yine baktım resimleri gördüm, ara kablodan kastını anladım sorun yok hocam.
    Yalnız su tahliye borusu çok estetik olmamış zaten farkındasınızdır
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Değerli Kardeşim; Ürün küçük kompresör olduğundan çok yüksek akım unsuru söz konusu değil ancak uzatma kablosu dediğin şeyin Nev-i nedir bilemiyorum. ne kadar küçük kompresör de olsa yine de en azından 3x1.5 kesit bir enerji aktarım hattına ihtiyacı var, eğer bu kesitteyse ve sağlıklı bir bağlantı yapılmışsa sorun yok.
    Sigorta konusundaki handikap aslında şu, malum yurdum binalarının hepsi yeni değil, çok eski yapılar ve toplasan 4 sigortayla bütün evi dolaşan linye sistemlerimiz olan evlerimiz var, durum böyle olunca güvenlik şartları gereği klimanın kendisine ait bir sigorta zaruridir. Ancak kendiniz de yazmışsınız zaten, sigorta sayınızın yüksek olması ve klimaya giden hattın ayrı sigortası olması sizdeki risk unsurunu ortadan kaldırmış oluyor.
    Güvenlik ve elektrik demişken aklıma geldi, klima konusu ile ilgili değil ancak çok sigorta demek yüksek güvenlik anlamına gelmez, sigorta kısadevre ve ampere duyarlı çalışan bir sistemdir bu nedenle insan can güvenliğini çok ayırt edici kabiliyeti yoktur, bu durumlarda devreye, kaçak akım rölesi dediğimiz tipte sigortalar girer. evinizi kontrol ettiriniz yok ise mutlaka bir kaçak akım rölesi taktırınız.



    Düzeltme yapayım; Mesajı ilk açtığımda resimler çıkmadığından varsayma dayalı yazdığım yerler vardı kablo kesiti gibi. az önce yine baktım resimleri gördüm, ara kablodan kastını anladım sorun yok hocam.
    Yalnız su tahliye borusu çok estetik olmamış zaten farkındasınızdır

    Su borusuna başka türlü çözüm bulamadık Bir ara 19 litrelik damacana kullanıyordum 1.5 günde doluyordu epeyde ağır mübarek en azından her gün su boşaltmak zorunda kalmıyorum




  • There goes your life kullanıcısına yanıt
    Çözüm üretmek istiyorsan sen damacanayı yine koy, altından del bir delik, bağla bir akvaryum motoru, damacana yukarıdan dolarken aşağıdanda boşaltsın işte.
    Ama zaten uğraşmaya gerek olmayan elektrik harcamayacak bir yöntem bulunmuşken gerek yok tabi ki
  • Yaz geldi,geçiyor
    Alın rahatınıza bakın, kaldı bir ay ;)
    Bu mesaja eklenen görseller:


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar istanbulda çatı altı devamlı güneş gören iç-dış yalıtımı sıfır 25-26 metre karelik salona baymak elegant plus 12000 lük klima almayı düşünüyorum. Marka model olarak nasıl iyimi. Ihtiyaçlarımı karşılar mı. Markayı ve bu modeli baya araştırdım olumsuz yorum göremedim. Fiyatı 1700 tl civarı bu parayı hak eder mi.

    Sizler ne dersiniz. Bunu mu alayım yada sizin önereceğiniz başka klima varmı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pottteee -- 7 Ağustos 2016; 21:42:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metrekare olarak uygun ancak yalıtım zafiyeti ve direkt güneş konusu tasarruf konusuna negatif etken olur. Yine de ürün sizin taleplerinizi karşılayacaktır. Servis şikayetleri haricinde ben de kayda değer pek negatif yoruma rastlamadım
    O rakama işinizi görecek uzun garantili güzel referans ürün. SERVİS SERVİS SERVİS - VAKUM VAKUM VAKUM
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Vakum mevzusu aklımda. Servisin başka nelerine dikkat etmek lazım. Birde bu klima saatte ortalama kaç kuruş yakar 50 kuruş yakar mı acaba.

    EDIT: Nelere dikkat etmem gerektiğini başka konuda buldum. Kaç krş yakar ona cevap verirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pottteee -- 7 Ağustos 2016; 21:57:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarfiyatı sizin alışkanlıklarınıza göre değişir, 20 kuruş da yakar 100 kuruş da yakar :D

    Aşağıya taslak halinde olan çalışmamdan notları aktarıyorum bakarsınız. bitince zaten konu olarak paylaşacağız bölümde.


    Klima Montajında Dikkat Edilmesi gereken Hususlar
    1- Montaj öncesi ilgili markanın teknik ekibi tarafından keşif hizmeti verilmiş olmalı ve bu hizmet mutlaka belgelendirilmelidir.
    2- Montaj noktası tüketicinin istediği değil, Servisin istediği değil, Teknik olarak en uygun ve ortak kararlaştırılmış yere yapılmalıdır. Servisin dediği yer olmak zorunda değildir. Ancak unutmayınız ki Tüketicinin dediği yer olmak zorunda da değildir. Sizin satıştan vazgeçme hakkınız olduğu gibi, Servisin montaj reddetme hakkı olduğunu unutmamalısınız
    3- Montaj yapılacak alanın elektrik tesisatının kontrolü ve topraklama hattının var olmasından ziyade kapasitesi tespit edilmelidir. Toprak hattı zayıf olan veya hiç olmayan mekânlarda yapılacak olan klima montajlarının, Yeni nesil klimaların yüksek elektronik donanım ve yazılımsal işlevlere sahip olması nedeniyle büyük risk içerdiği, aynı zamanda toprak hatsız mekânların can güvenliği açısından tehlike arz ettiği unutulmamalıdır.
    4- Klima için enerji kaynağı olarak prizler kullanılmamalı, en yakın buat veya mümkün ise sigorta panosundan klimaya özel 3 x 2.5 kesitte (Mümkünse TTR) özel hat çekilmeli, İç ünite yanına Sigorta mutlaka taktırılmalıdır. Dışarıya sigorta takılması ve Elektrik kablosuna ek yapılması gibi durumlar asla kabul görmeyen uygulamalardır.
    5- Elektrik tesisatlarında iç ünite 5 metre, Dış ünite 5 metre olacak şekilde sorumluluk Yetkili Servise aittir. Elbette yine kurumsal uygulamalara göre değişiklik göstermekle birlikte bu mesafelerin dışındaki tesisatlar, panodan klimanın takılacağı noktaya hat çekilmesi vs tüketici sorumluluğundadır.
    6- Montaj için duvara açılacak olan delik, mümkünse PUNCH kullanılmalıdır.
    7- İç ünite drenaj borusu çekildiği gibi mutlaka Dış ünite için de Drenaj Borusu çekilmelidir. Bu hizmet için servis tarafından ek ücret talep edilemez zira firmalar bu hizmetin karşılığında Yetkili servislere bedel ödemekte ve bu bedel içerisinde sizin 5 metreye kadar dış ünite tahliye borunuzun parası da bulunmaktadır.
    8- Bilmelisiniz ki BÜTÜN Markalar ve üretici firmalar VAKUM konusunu ZORUNLU kılmış ve bu doğrultuda tüm ekiplerini defalarca bilgilendirmiş, kurum içi bültenler yayınlamıştır ancak Montaj ekipleri zamansızlık bahanesi arkasına sığınarak veya bilinçsizlikten dolayı VAKUM konusunu pas geçmektedir. VAKUMSUZ MONTAJ KLİMAYA İHANETTİR cümlesini forumumuza gelen her üyemize mutlaka ezberleteceğiz. İster sıfır montaj ister ikinci, ister 5 inci montaj olsun her söküm sonrası yeniden monte edilen klimaya MUTLAKA yeniden VAKUM yapılmalıdır
    9- VAKUM unsurunda süre OLMAZ. Vakumun bittiğine süre değil ibre karar verir. Bu doğrultuda 5 dakika 15 dakika 3 saat gibi söylemlerin forumumuzda ve GERÇEK klima dünyasında anlamı ve geçerliliği yoktur. Manometre bağlanarak ibrenin sıfırın altına düşmesi beklenir, eğer manometrede HASSAS SAAT var ise 10 dakika beklenir, ibrenin yerinden oynamadığı görülürse o zaman Vakum bitmiş demektir. İbre yerinden oynadıysa sistemde kaçak vardır, klima gazı salınmadan önce kaçak bulunmalı, yeniden vakum yapılmalı, yeniden 10 dakika beklenmeli, sorun giderildiyse o zaman sisteme gaz verilmelidir.
    10- ‘’Vakum yerine süpürme yapıyoruz’’ diyen teknik ekibi evden kovabilirsiniz en doğal ve yasal hakkınızdır zira sizden ÇALIYORDUR. Süpürme diye bir yöntem yoktur, süpürme kavramının hangi anlamda kullanıldığı Vakum konusunda yanlış bilinenler yazımızda işlenmiştir okuyabilirsiniz.
    11- Yetkili servisler KOLON ve KİRİŞ kesmeyi/delmeyi reddedebilirler. Bu, Deprem yönetmeliği ve bina güvenliği gerekliliğidir.
    12- Kesilen, delinen, kırılan tüm noktalar alçı ile kapatılmak zorundadır ancak Yetkili Servislerin Boyama zorunlulukları yoktur. Kurum içi eğitimlerde teknik ekiplere verilen bilgi ‘’Müşteri evine nasıl temiz girdiyseniz, aynı şekilde temiz çıkmak zorundasınız’’ şeklindedir.
    13- Uygulamalar markadan markaya değişmekle birlikte, en az 4 metre boru ücretsiz olarak sunulmakta (bazı markalarda 5-15n arası ALM. 5m Bakırdır) birlikte, bu metrajın üzerindeki her 1 metre için ek bedel ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmayınız.
    14- Ürün içinden 5 metre boru çıktı, size 7 metre lazım, 2 metre ek yaptılar. YOK ÖYLE BİR ŞEY. Siz ekli boru kullanmak zorunda değilsiniz. Mademki 2 metre için sizden fark isteniyor, o halde ürün içerisinden çıkan 5 metreyi servise teslim edip, servisten 7 metrelik yekpare boru talep ediniz.
    15- 5 metre üzeri tesisata sahip klimalarınız için ilave gaz şarjını mutlaka yaptırınız. Boru çapı ve marka uygulamalarına göre değişmekle birlikte, 5 metreden sonraki her 1 metre için (Fabrika ortamında sistem içerisine 5 metre tesisat baz alınarak gaz şarjı yapılır) 20-30 gram ilave gaz sisteme likit olarak girilmelidir. ‘’R410A gazına ilave olmaz’’ diyen klimacı olmayanların lafına bakmayınız. Gerçek klimacılar sisteme gazı vermeden önce ne yapılması gerektiğini iyi bilir. Fazladan 5 metre demek 100 gram gaz demektir, sistemde toplasanız 600-800 gram gaz olduğunu düşünürseniz 100 gramın önemi daha iyi anlaşılmış olur. İlave gaz şarjınız yapılmazsa Sistem performansınız düşer unutmayınız.
    16- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Eğer Klima ekibinde ehliyetli elektrikçi yok ise ve ‘’Biz bağlayamayız’’ derlerse sakın ola ki ekibi evden gönderip elektrikçiye ekstra para ödemeyiniz. Yeni alınan karar gereği elektrik Ehliyetli bir personel tarafından bağlanmak zorunda olsa da, bu yükümlülük ASLA tüketiciye ait değildir. Bünyesinde ehliyetli elektrikçi olmayan Yetkili Servis, Ehliyetli bir elektrikçiye PARASINI KENDİSİ ÖDEYEREK sizin kalıcı bağlantınızı yapmakla yükümlüdür.
    17- Montaja dair teknik tüm bağlantılar-vakum-gaz verilmesi-alçı yapılması-temizlik vb gibi tüm unsurlar bittikten sonra test aşamasında ortam ısısı ve Montajı yapılan klimanın üfleme derecesi dijital termometre ile ölçülüp tüketiciye gösterilmek zorundadır. Tüm bu unsurlar, size verilen hizmetin resmi belgesinde yazılı olmak zorundadır.
    18- Tüm Hizmetler bittikten sonra tüketici tarafından görsel ve işitsel tüm kontroller yapılır ve Yetkili Servisin düzenlemiş olduğu formun TEKNİK EKİP AÇIKLAMASI yazan bölüm mutlaka OKUNARAK karşılıklı imza altına alınmalıdır.




  • barsoy kullanıcısına yanıt
    Hocam Ne Diyorsun?

  • Ado kullanıcısına yanıt
    Hocam cevaplarınız iin teşekkür ederim. Çalışmanız daki 1. maddeyi anlayamadım. Servisten randevu aldıktan sonra önce keşif yapıp daha sonra ürünü takmaya mı gelmeleri gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Hocam Ne Diyorsun?




    Dün tesisatçı çağırdım, hem sigortayı içeri aldı, iki kabloyu sigortada birleştirdiğim için bantla ekleme ortadan kalktı, bir de delikler alçılandı. Güzel oldu..

    Valla ben aslında gelen servise de hak veriyorum ya. Denetim olmayınca işi nasıl yaparsa yapsın parasını alacak. İnsan tabiatı, niye uğraşsın ki. Mesela aracınızı servise götürdüğünüzde MH sizi arayıp nasıl memnun kaldınız mı, gerekli özen gösterildi mi, sorun varsa çözüldü mü diye sorar. 10 üzerinden kaç verirsiniz, kendimizi nasıl geliştirebiliriz gibi sorular sorup nerdeyse sizi mahcup eder. Beyaz eşya-klima servislerinde bu olmayınca istediği kadar eğitim verilsin, denetim olmayınca hepsi boş. Ben sağlık sektöründe çalışıyorum , devlet hastanelerinde bile taburcu olan hastayı halkla ilişkiler arayıp böyle şeyler soruyor.

    O yüzden (sizin) azami ilginize ve gayretinize teşekkür ediyorum. Sorunu kendim halletmeyip tekrar servisle şansımı deneseydim, muhtemelen o günkü başka bir MH çalışanı beni tekrar servise yönlendirecekti o yüzden gerek görmedim Tekrar sağolun.




  • Ado kullanıcısına yanıt
    sıgortayı ıc ve dıs unıte olmak uzere 2 tane taktırıcam.?
  • Beyler biz evimize klima almayı düşünüyoruz tam olarak nereye taktıracağız belli değil daha çok girişe düşünüyoruz koridora ordan oturma odasına bakan duvara düşünüyoruz ama oturma odasınada olabilir tam karar vermedik m2 lerinide tam bilmiyorum gerekirse babamdan öğrenip yazabilirim babam benden araştırmamı istedi daha çok mitsubishi markasını duydum iyi olduğuna dair benimde hiçbir fikrim yok yeni yeni öğreniyorum..Bütçemiz 3 bin tl civarı tabi ne kadar uyguna alabilirsek o kadar iyi :) Ne önerebilirsiniz hangi markalara yoğunlaşayım yardımcı olursanız sevinirim.Herhangi bir bilgi amaçlı m2 vs sorunuz varsa yazarım hemen.

    @Ado
  • Hocam bizmet verecek olan servisin montaj oncesi resmi kesif yapip size rapor vermesi, ileride olusabilecek performans sorunlarinda sizin elinizi guclu kilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 16871688168916901691
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.