Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

Klima Tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı
39.159
Cevap
328
Favori
3.171.664
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 00:29:37

      Ah benim değerli hocam. Ben boşuna avazım çıktığı kadar forumda UZUN GARANTİ UZUN GARANTİ UZUN GARANTİ diye bağırıp durmuyorum. şimdi neden 5 yıl veya 7 yıl garantili ürün almanın önemli olduğunu anlayabiliyor musunuz?
      Eski sistem klimaların çalışma mantıkları gereği kompresör arıza oranları çok çok yüksekti hocam, halen de yüksek, bu nedenle teknolojisi gereği ben o klimayı yaptırtmanı istemem. Bu arada bana seri numarasını yollarsan, arçelikçi arkadaşlardan kompresörün GERÇEK fiyatını öğreneyim size.
      |
      |
      un momento kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yarbay
      2049 Mesaj
      04 Ağustos 2016 00:39:37

      Ben en iyisi foroğraf ekleyeyim haftasonu. Pano dediğiniz kapı girişindeki sigorta kutusu ise klimaya mesafe10-15 mt vardır.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Ado kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 00:41:17

      hımmm o mesafeye servis karışmaz hocam, işin o kısmı ''Tüketici yükümlülükleri'' bölümüne giriyor maalesef.
      |
      |
      barsoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yarbay
      3057 Mesaj
      04 Ağustos 2016 01:41:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: Ado

      Ah benim değerli hocam. Ben boşuna avazım çıktığı kadar forumda UZUN GARANTİ UZUN GARANTİ UZUN GARANTİ diye bağırıp durmuyorum. şimdi neden 5 yıl veya 7 yıl garantili ürün almanın önemli olduğunu anlayabiliyor musunuz?
      Eski sistem klimaların çalışma mantıkları gereği kompresör arıza oranları çok çok yüksekti hocam, halen de yüksek, bu nedenle teknolojisi gereği ben o klimayı yaptırtmanı istemem. Bu arada bana seri numarasını yollarsan, arçelikçi arkadaşlardan kompresörün GERÇEK fiyatını öğreneyim size.

      Ah be hocam. vallahi billahi simdi ki aklim olsa urunu almadan once kac yil garanti uzatabilirim neleri kapsiyor onu sorarim sonra btu vs..




      bu link yeterli mi yoksa dis unite de ki etiketi de cekeyim mi hocam?
      _____________________________




    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 01:44:43

      Asil onemli olan dis unitedeki barkot ama zor olacaksa buradan ulasmaya calisiriz.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      un momento kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yarbay
      3057 Mesaj
      04 Ağustos 2016 01:52:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: Ado

      Asil onemli olan dis unitedeki barkot ama zor olacaksa buradan ulasmaya calisiriz.

      yok hocam ulasilmasi kolay :)

      _____________________________
    • Teğmen
      136 Mesaj
      04 Ağustos 2016 09:10:26
      s.a dostlar ;

      geri sayfaları okuyarak geliyorum 3 yıl önce araştırdığım ve alamadığım klima için gine gıpraştım :)

      22m2 salon + antre 8m2 olmak üzere L tipi salon güneye bakıyor ve hemen hemen cephe cam ist/fatih bilen vardır camlar büyük oluyor bizim buralarda malum eski evler kat yükseklikleri fazla

      Alarko Carrier 53 UQV 035H X POWER GOLD KLİMA(13300 btu) düşünüyorum ama bu para çokmudur bu ürüne yada bu ürün o parayı hakediyormu bilemiyorum

      Baymak Elegant Plus 12 A++ 12000 Btu/h Yeni Nesil Inverter Klima da işini görür diyenler var burada tavsiyelerinizi bekliyorum yardım ve cevaplarınız için teşekkürler

      bu arada @Ado hocam sizinde fikrinizi alıyım
      _____________________________
    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 09:39:47

      Günaydın Hocam;
      Carrıer ismini tabi dünya bilse de, ürün anlamında benim çok bilgim olan bir marka değil maalesef. O nedenle sırf yorum yapmış olmak için bol keseden sallamayayım şimdi.
      Baymak'ın forumdaki geri dönüşleri bizim için iyi referans oldu, aynı zamanda ürünü inceleme imkanım da oldu o nedenle özellikle 5 yıl garantisini ve daha ekonomik olmasını da düşünürsek sanki baymak daha ağır basar gibi.
      Camların büyüklüğü anlattığınız koşullarda negatif bir etken olarak durmuyor.
      |
      |
      afe000 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Teğmen
      136 Mesaj
      04 Ağustos 2016 09:52:05
      Günaydın ve teşekkürler hocam; sayfaları okudukça zaten bende baymak yeterli kanısına vardım, ancak 12000 btu yetrli olurmu bilemiyorum birde carrier de ses olayı süperdi baymak ta iç ünite 53/60 tek kafama takılan bu oldu.
      Servis ve bayiye sormam gereken bir şey varmı bakır boru vakum gibi vs
      _____________________________
    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 10:53:22

      Hocam bu konu ile ilgili bir çalışma yapıyoruz şu aralar. Forumdaki arkadaşlarımız klima montajında ve sonrasında arıza için eve servis geldiğinde nelere dikkat etmeliler bunları madde madde yazıyorum. @janjarre arkadaşımızla birlikte de görseller ile destekleyip konu olarak foruma paylaşacağız ancak size bilgi olsun diye sadece yazı kısmını kopyala yapıştır yapayım bir göz atarsınız mutlaka size fikir verecek bir şeyler vardır.


      Klima Montajında Dikkat Edilmesi gereken Hususlar
      1- Montaj öncesi ilgili markanın teknik ekibi tarafından keşif hizmeti verilmiş olmalı ve bu hizmet mutlaka belgelendirilmelidir.
      2- Montaj noktası tüketicinin istediği değil, Servisin istediği değil, Teknik olarak en uygun ve ortak kararlaştırılmış yere yapılmalıdır. Servisin dediği yer olmak zorunda değildir. Ancak unutmayınız ki Tüketicinin dediği yer olmak zorunda da değildir. Sizin satıştan vazgeçme hakkınız olduğu gibi, Servisin montaj reddetme hakkı olduğunu unutmamalısınız
      3- Montaj yapılacak alanın elektrik tesisatının kontrolü ve topraklama hattının var olmasından ziyade kapasitesi tespit edilmelidir. Toprak hattı zayıf olan veya hiç olmayan mekânlarda yapılacak olan klima montajlarının, Yeni nesil klimaların yüksek elektronik donanım ve yazılımsal işlevlere sahip olması nedeniyle büyük risk içerdiği, aynı zamanda toprak hatsız mekânların can güvenliği açısından tehlike arz ettiği unutulmamalıdır.
      4- Klima için enerji kaynağı olarak prizler kullanılmamalı, en yakın buat veya mümkün ise sigorta panosundan klimaya özel 3 x 2.5 kesitte (Mümkünse TTR) özel hat çekilmeli, İç ünite yanına Sigorta mutlaka taktırılmalıdır. Dışarıya sigorta takılması ve Elektrik kablosuna ek yapılması gibi durumlar asla kabul görmeyen uygulamalardır.
      5- Montaj için duvara açılacak olan delik, mümkünse PUNCH kullanılmalıdır.
      6- İç ünite drenaj borusu çekildiği gibi mutlaka Dış ünite için de Drenaj Borusu çekilmelidir. Bu hizmet için servis tarafından ek ücret talep edilemez zira firmalar bu hizmetin karşılığında Yetkili servislere bedel ödemekte ve bu bedel içerisinde sizin 5 metreye kadar dış ünite tahliye borunuzun parası da bulunmaktadır.
      7- Bilmelisiniz ki BÜTÜN Markalar ve üretici firmalar VAKUM konusunu ZORUNLU kılmış ve bu doğrultuda tüm ekiplerini defalarca bilgilendirmiş, kurum içi bültenler yayınlamıştır ancak Montaj ekipleri zamansızlık bahanesi arkasına sığınarak veya bilinçsizlikten dolayı VAKUM konusunu pas geçmektedir. VAKUMSUZ MONTAJ KLİMAYA İHANETTİR cümlesini forumumuza gelen her üyemize mutlaka ezberleteceğiz. İster sıfır montaj ister ikinci, ister 5 inci montaj olsun her söküm sonrası yeniden monte edilen klimaya MUTLAKA yeniden VAKUM yapılmalıdır
      8- VAKUM unsurunda süre OLMAZ. Vakumun bittiğine süre değil ibre karar verir. Bu doğrultuda 5 dakika 15 dakika 3 saat gibi söylemlerin forumumuzda ve GERÇEK klima dünyasında anlamı ve geçerliliği yoktur. Manometre bağlanarak ibrenin sıfırın altına düşmesi beklenir, eğer manometrede HASSAS SAAT var ise 10 dakika beklenir, ibrenin yerinden oynamadığı görülürse o zaman Vakum bitmiş demektir. İbre yerinden oynadıysa sistemde kaçak vardır, klima gazı salınmadan önce kaçak bulunmalı, yeniden vakum yapılmalı, yeniden 10 dakika beklenmeli, sorun giderildiyse o zaman sisteme gaz verilmelidir.
      9- ‘’Vakum yerine süpürme yapıyoruz’’ diyen teknik ekibi evden kovabilirsiniz en doğal ve yasal hakkınızdır zira sizden ÇALIYORDUR. Süpürme diye bir yöntem yoktur, süpürme kavramının hangi anlamda kullanıldığı Vakum konusunda yanlış bilinenler yazımızda işlenmiştir okuyabilirsiniz.
      10- Yetkili servisler KOLON ve KİRİŞ kesmeyi/delmeyi reddedebilirler. Bu, Deprem yönetmeliği ve bina güvenliği gerekliliğidir.
      11- Kesilen, delinen, kırılan tüm noktalar alçı ile kapatılmak zorundadır ancak Yetkili Servislerin Boyama zorunlulukları yoktur. Kurum içi eğitimlerde teknik ekiplere verilen bilgi ‘’Müşteri evine nasıl temiz girdiyseniz, aynı şekilde temiz çıkmak zorundasınız’’ şeklindedir.
      12- Uygulamalar markadan markaya değişmekle birlikte, en az 4 metre boru ücretsiz olarak sunulmakta (bazı markalarda 5-15n arası ALM. 5m Bakırdır) birlikte, bu metrajın üzerindeki her 1 metre için ek bedel ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmayınız.
      13- Ürün içinden 5 metre boru çıktı, size 7 metre lazım, 2 metre ek yaptılar. YOK ÖYLE BİR ŞEY. Siz ekli boru kullanmak zorunda değilsiniz. Mademki 2 metre için sizden fark isteniyor, o halde ürün içerisinden çıkan 5 metreyi servise teslim edip, servisten 7 metrelik yekpare boru talep ediniz.
      14- 5 metre üzeri tesisata sahip klimalarınız için ilave gaz şarjını mutlaka yaptırınız. Boru çapı ve marka uygulamalarına göre değişmekle birlikte, 5 metreden sonraki her 1 metre için (Fabrika ortamında sistem içerisine 5 metre tesisat baz alınarak gaz şarjı yapılır) 20-30 gram ilave gaz sisteme likit olarak girilmelidir. ‘’R410A gazına ilave olmaz’’ diyen klimacı olmayanların lafına bakmayınız. Gerçek klimacılar sisteme gazı vermeden önce ne yapılması gerektiğini iyi bilir. Fazladan 5 metre demek 100 gram gaz demektir, sistemde toplasanız 600-800 gram gaz olduğunu düşünürseniz 100 gramın önemi daha iyi anlaşılmış olur. İlave gaz şarjınız yapılmazsa Sistem performansınız düşer unutmayınız.
      15- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Eğer Klima ekibinde ehliyetli elektrikçi yok ise ve ‘’Biz bağlayamayız’’ derlerse sakın ola ki ekibi evden gönderip elektrikçiye ekstra para ödemeyiniz. Yeni alınan karar gereği elektrik Ehliyetli bir personel tarafından bağlanmak zorunda olsa da, bu yükümlülük ASLA tüketiciye ait değildir. Bünyesinde ehliyetli elektrikçi olmayan Yetkili Servis, Ehliyetli bir elektrikçiye PARASINI KENDİSİ ÖDEYEREK sizin kalıcı bağlantınızı yapmakla yükümlüdür.
      16- Montaja dair teknik tüm bağlantılar-vakum-gaz verilmesi-alçı yapılması-temizlik vb gibi tüm unsurlar bittikten sonra test aşamasında ortam ısısı ve Montajı yapılan klimanın üfleme derecesi dijital termometre ile ölçülüp tüketiciye gösterilmek zorundadır. Tüm bu unsurlar, size verilen hizmetin resmi belgesinde yazılı olmak zorundadır.
      17- Tüm Hizmetler bittikten sonra tüketici tarafından görsel ve işitsel tüm kontroller yapılır ve Yetkili Servisin düzenlemiş olduğu formun TEKNİK EKİP AÇIKLAMASI yazan bölüm mutlaka OKUNARAK karşılıklı imza altına alınmalıdır.
      |
      |
      afe000 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________




    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 11:33:44

      Günaydın Hocam;
      Kompresör fiyatı 384TL tamı tamına. Size 700TL fiyat verdilerse bunun geri kalan kısmının neye göre fiyatlandırıldığını sorabilirsiniz ancak taş çatlasın 50TL fark eder yani çok abartılı bir rakam vermemişler.
      Servislerin %20 kar marjlarının da yasal hakları olduğunu düşünürsek verdikleri rakam bu şartlarda anormal görünmüyor üstadım.
      Yani dün de dediğim gibi KANKA modunda bile yapılmaya kalksa hiç işçilik ödemeseniz dahi 450 den aşağı masraf görünmüyor.
      |
      |
      un momento kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      353 Mesaj
      04 Ağustos 2016 11:38:32

      Sayın Ado acelemiz yoksa bu ayın sonuna kadar bekleyelim mi klima almak için, fiyatlar düşer mi?
      |
      |
      Ado kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 11:45:02

      Hocam aslında bunlar bilinen uygulamalar, mesela mayıs haziran temmuz aylarında ev alınmaz pahalıdır. Nisan ayından sonra araba alınmaz pahalıdır gibi. işte aynen bunun gibi temmuz ağustos ayında da klima alınmaz zira ucuz görünümlü pahalıdır.
      Bu nedenle ben klimaların nisan mayıs aylarında alınmasının daha uygun olduğunu düşünürüm yaz için. Kış ve ısıtma için eylül sonu ekim gibi en güzel zamanlardır. sebebi bellidir, ihtiyaç olmadığından kimse klima almaz. satıcılar ise bu ÖLÜ dönemleri cazip hale getirmek için değişik uygulamalar yaparlar.
      Şu an kime gitseniz burnundan kıl aldırmaz zira siz almasanız bir başkası nasılsa alıyor düşüncesi var satıcılarda.
      |
      |
      Atakan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      353 Mesaj
      04 Ağustos 2016 11:54:10

      Sayın Ado, ben yaz için alacağım. Dediğinize göre 2017 Nisan-Mayıs aylarında almam gerekiyor. Fakat fiyat açısından daha avantajlı olacaksa 2016 Eylül sonu da alabilirim. Malum ülkemizde fiyatlar gün geçtikçe artıyor.
      |
      |
      Ado kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    • Emekli Yönetici
      9417 Mesaj
      04 Ağustos 2016 12:00:00

      Elbette eylül dönemi daha makul olacaktır. Klimanın kış şartlarında ısıtma maçlı kullanıldığını ve satıcıların bu dönemleri takip ettiklerini unutmamak lazım
      |
      |
      Atakan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yarbay
      3057 Mesaj
      04 Ağustos 2016 14:46:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: Ado

      Günaydın Hocam;
      Kompresör fiyatı 384TL tamı tamına. Size 700TL fiyat verdilerse bunun geri kalan kısmının neye göre fiyatlandırıldığını sorabilirsiniz ancak taş çatlasın 50TL fark eder yani çok abartılı bir rakam vermemişler.
      Servislerin %20 kar marjlarının da yasal hakları olduğunu düşünürsek verdikleri rakam bu şartlarda anormal görünmüyor üstadım.
      Yani dün de dediğim gibi KANKA modunda bile yapılmaya kalksa hiç işçilik ödemeseniz dahi 450 den aşağı masraf görünmüyor.

      Günaydin hocam. Cok tesekkur ederim ugrastiginiz icin hocam allah razi olsun. Bu durumda klimayi atmak daha dogru olur :) tesekkur ederim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________




    • Yüzbaşı
      480 Mesaj
      04 Ağustos 2016 15:39:23
      Almayı düşünenler için bilgi olması açısından uğur klimalar ile bir kaç bilgi paylaşayım;
      Şuan kampanya dönemi olması nedeniyle garanti 5 yıl ve kampanyanın eylüle kadar süreceği söylendi, smart serisinin üretimi midea tarafından smart plus serisinin gree üretimi olduğu söylendi, plus serisinin içerisinden çıkan montaj borusu alüminyum, servis vakumlama işleminin standart ve mecburi bir prosedür olduğunu söyledi, etkili ve tasarruflu performans alınması için cihazın kapatılmaması önerildi (içerisi serinledi hadi kapatayım yarım saat sonra tekrar açayım vs gibi durumlar için yazıyorum), 18000 btu klima ilk çalıştırılmadan 15 dk sonra 30c lik ortamda 8 derece çıkış vermekte, genel olarak fiyat performans düşünülürse 2550 tl lik bir klima için olumlu düşünülebilir.
      |
      |
      _____________________________
      Aslında giden değil kalandır terkeden, giden de bu yüzden gitmiştir zaten.
    • Teğmen
      136 Mesaj
      04 Ağustos 2016 16:21:31
      @Ado hocam bilgiler için çok sağol, allah razı olsun
      |
      |
      _____________________________
    • Binbaşı
      1005 Mesaj
      04 Ağustos 2016 17:06:15
      Arkadaşlar ben baymak elegant plus 12 000 liği 1700 Tl ye aldım bir ay önce izmir sıcağında yalıtımsız öglenden akşama kadar güneş gören 25 m2 büromda kapıda sürekli açılıp kapanıyor, gayet güzel soğutuyor. Dış ünite baya sessiz, iç ünitede hiç rahatsız etmedi, 25 derecede çalışıyor ve içersi ne buz gibi nede sıcak oluyor gayet iyi. Bi sürü özelliği var gibi ama tam incelemedim direk aç kapa şeklinde kullanıyorum. ifeel gibi modlar var yakında bi incelerim belki. Alacak arkadaşlara bilgi olması açısından yazıyorum. Benim için en büyük etkenlerden biride 5 yıl garanti oldu. Merak ettiğiniz bişey varsa cevaplarım. Bakalım birde elektirik faturası gelince anlayacağız A++ plusmıymış gerçekten.
      |
      |
      _____________________________
    • Yarbay
      3155 Mesaj
      04 Ağustos 2016 17:23:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: Ado

      Hocam bu konu ile ilgili bir çalışma yapıyoruz şu aralar. Forumdaki arkadaşlarımız klima montajında ve sonrasında arıza için eve servis geldiğinde nelere dikkat etmeliler bunları madde madde yazıyorum. @janjarre arkadaşımızla birlikte de görseller ile destekleyip konu olarak foruma paylaşacağız ancak size bilgi olsun diye sadece yazı kısmını kopyala yapıştır yapayım bir göz atarsınız mutlaka size fikir verecek bir şeyler vardır.


      Klima Montajında Dikkat Edilmesi gereken Hususlar
      1- Montaj öncesi ilgili markanın teknik ekibi tarafından keşif hizmeti verilmiş olmalı ve bu hizmet mutlaka belgelendirilmelidir.
      2- Montaj noktası tüketicinin istediği değil, Servisin istediği değil, Teknik olarak en uygun ve ortak kararlaştırılmış yere yapılmalıdır. Servisin dediği yer olmak zorunda değildir. Ancak unutmayınız ki Tüketicinin dediği yer olmak zorunda da değildir. Sizin satıştan vazgeçme hakkınız olduğu gibi, Servisin montaj reddetme hakkı olduğunu unutmamalısınız
      3- Montaj yapılacak alanın elektrik tesisatının kontrolü ve topraklama hattının var olmasından ziyade kapasitesi tespit edilmelidir. Toprak hattı zayıf olan veya hiç olmayan mekânlarda yapılacak olan klima montajlarının, Yeni nesil klimaların yüksek elektronik donanım ve yazılımsal işlevlere sahip olması nedeniyle büyük risk içerdiği, aynı zamanda toprak hatsız mekânların can güvenliği açısından tehlike arz ettiği unutulmamalıdır.
      4- Klima için enerji kaynağı olarak prizler kullanılmamalı, en yakın buat veya mümkün ise sigorta panosundan klimaya özel 3 x 2.5 kesitte (Mümkünse TTR) özel hat çekilmeli, İç ünite yanına Sigorta mutlaka taktırılmalıdır. Dışarıya sigorta takılması ve Elektrik kablosuna ek yapılması gibi durumlar asla kabul görmeyen uygulamalardır.
      5- Montaj için duvara açılacak olan delik, mümkünse PUNCH kullanılmalıdır.
      6- İç ünite drenaj borusu çekildiği gibi mutlaka Dış ünite için de Drenaj Borusu çekilmelidir. Bu hizmet için servis tarafından ek ücret talep edilemez zira firmalar bu hizmetin karşılığında Yetkili servislere bedel ödemekte ve bu bedel içerisinde sizin 5 metreye kadar dış ünite tahliye borunuzun parası da bulunmaktadır.
      7- Bilmelisiniz ki BÜTÜN Markalar ve üretici firmalar VAKUM konusunu ZORUNLU kılmış ve bu doğrultuda tüm ekiplerini defalarca bilgilendirmiş, kurum içi bültenler yayınlamıştır ancak Montaj ekipleri zamansızlık bahanesi arkasına sığınarak veya bilinçsizlikten dolayı VAKUM konusunu pas geçmektedir. VAKUMSUZ MONTAJ KLİMAYA İHANETTİR cümlesini forumumuza gelen her üyemize mutlaka ezberleteceğiz. İster sıfır montaj ister ikinci, ister 5 inci montaj olsun her söküm sonrası yeniden monte edilen klimaya MUTLAKA yeniden VAKUM yapılmalıdır
      8- VAKUM unsurunda süre OLMAZ. Vakumun bittiğine süre değil ibre karar verir. Bu doğrultuda 5 dakika 15 dakika 3 saat gibi söylemlerin forumumuzda ve GERÇEK klima dünyasında anlamı ve geçerliliği yoktur. Manometre bağlanarak ibrenin sıfırın altına düşmesi beklenir, eğer manometrede HASSAS SAAT var ise 10 dakika beklenir, ibrenin yerinden oynamadığı görülürse o zaman Vakum bitmiş demektir. İbre yerinden oynadıysa sistemde kaçak vardır, klima gazı salınmadan önce kaçak bulunmalı, yeniden vakum yapılmalı, yeniden 10 dakika beklenmeli, sorun giderildiyse o zaman sisteme gaz verilmelidir.
      9- ‘’Vakum yerine süpürme yapıyoruz’’ diyen teknik ekibi evden kovabilirsiniz en doğal ve yasal hakkınızdır zira sizden ÇALIYORDUR. Süpürme diye bir yöntem yoktur, süpürme kavramının hangi anlamda kullanıldığı Vakum konusunda yanlış bilinenler yazımızda işlenmiştir okuyabilirsiniz.
      10- Yetkili servisler KOLON ve KİRİŞ kesmeyi/delmeyi reddedebilirler. Bu, Deprem yönetmeliği ve bina güvenliği gerekliliğidir.
      11- Kesilen, delinen, kırılan tüm noktalar alçı ile kapatılmak zorundadır ancak Yetkili Servislerin Boyama zorunlulukları yoktur. Kurum içi eğitimlerde teknik ekiplere verilen bilgi ‘’Müşteri evine nasıl temiz girdiyseniz, aynı şekilde temiz çıkmak zorundasınız’’ şeklindedir.
      12- Uygulamalar markadan markaya değişmekle birlikte, en az 4 metre boru ücretsiz olarak sunulmakta (bazı markalarda 5-15n arası ALM. 5m Bakırdır) birlikte, bu metrajın üzerindeki her 1 metre için ek bedel ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmayınız.
      13- Ürün içinden 5 metre boru çıktı, size 7 metre lazım, 2 metre ek yaptılar. YOK ÖYLE BİR ŞEY. Siz ekli boru kullanmak zorunda değilsiniz. Mademki 2 metre için sizden fark isteniyor, o halde ürün içerisinden çıkan 5 metreyi servise teslim edip, servisten 7 metrelik yekpare boru talep ediniz.
      14- 5 metre üzeri tesisata sahip klimalarınız için ilave gaz şarjını mutlaka yaptırınız. Boru çapı ve marka uygulamalarına göre değişmekle birlikte, 5 metreden sonraki her 1 metre için (Fabrika ortamında sistem içerisine 5 metre tesisat baz alınarak gaz şarjı yapılır) 20-30 gram ilave gaz sisteme likit olarak girilmelidir. ‘’R410A gazına ilave olmaz’’ diyen klimacı olmayanların lafına bakmayınız. Gerçek klimacılar sisteme gazı vermeden önce ne yapılması gerektiğini iyi bilir. Fazladan 5 metre demek 100 gram gaz demektir, sistemde toplasanız 600-800 gram gaz olduğunu düşünürseniz 100 gramın önemi daha iyi anlaşılmış olur. İlave gaz şarjınız yapılmazsa Sistem performansınız düşer unutmayınız.
      15- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Eğer Klima ekibinde ehliyetli elektrikçi yok ise ve ‘’Biz bağlayamayız’’ derlerse sakın ola ki ekibi evden gönderip elektrikçiye ekstra para ödemeyiniz. Yeni alınan karar gereği elektrik Ehliyetli bir personel tarafından bağlanmak zorunda olsa da, bu yükümlülük ASLA tüketiciye ait değildir. Bünyesinde ehliyetli elektrikçi olmayan Yetkili Servis, Ehliyetli bir elektrikçiye PARASINI KENDİSİ ÖDEYEREK sizin kalıcı bağlantınızı yapmakla yükümlüdür.
      16- Montaja dair teknik tüm bağlantılar-vakum-gaz verilmesi-alçı yapılması-temizlik vb gibi tüm unsurlar bittikten sonra test aşamasında ortam ısısı ve Montajı yapılan klimanın üfleme derecesi dijital termometre ile ölçülüp tüketiciye gösterilmek zorundadır. Tüm bu unsurlar, size verilen hizmetin resmi belgesinde yazılı olmak zorundadır.
      17- Tüm Hizmetler bittikten sonra tüketici tarafından görsel ve işitsel tüm kontroller yapılır ve Yetkili Servisin düzenlemiş olduğu formun TEKNİK EKİP AÇIKLAMASI yazan bölüm mutlaka OKUNARAK karşılıklı imza altına alınmalıdır.


      Bahsetmis oldugunuz genel bir servis kurallari siralamasimidir yoksa x firmanin kendi servis kurallarimidir buna en yakin calisan firma varmi



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________
      Sana zarar verme maksadıyla insanların hepsi bir araya gelse,Allah’ın takdirinden başkasını yapamazlar.




    Hızlı Cevap




Reklamlar
sohbet
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
üniversite
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Ankara Web Tasarım
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,374
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.