Şimdi Ara

Klima mı daha çok hasta eder, rüzgar mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
4.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Klimayı düzgün kullanmak gerekli, bir başka önemli nokta da arabanın rutin bakımlarında klima bakımlarını da yaptırmalı, klima sistemini de temizletmeli. Klima sistemi içerisinde zamanla mikroorganizmalar üretmeye başlar, lejyoner hastalığı veya klimaya bağlı atipik zatürre olmanıza sebep olabilir. Bu sebeple sistemin ara ara dezenfeksiyonu önemli. Polen filtresi değişileceği zaman ben araca sprey şeklindeki dezenfektan ve temizleyicilerden uyguluyorum, alifatik özellikte kimyasal içeriyorlar. Tam bir temizlik tabi ki değil ama hiç yoktan iyidir. Aracımın bakımı sırasında takılacak polen filtresinin kaliteli olmasına özen gösteriyorum. Filtreler kaliteli ve karbonluysa hem alerjenleri büyük ölçüde engelliyorlar hemde dışarıdaki toz toprağı büyük ölçüde kesiyorlar. Orjinal veya mann filtre tercih ediyorum.
    Araç çok sıcak iken bineceksem aracın yanına gelmeden kumandadan camları indiririm. Araç içi serinleyene kadar kadar klimayı max ayarında çalıştırır araç serinledikçe 21.5 22 dereceye ayarlarım, fan kademesini gürültü yapmayacak şekilde azaltırım. Araç hareket etmezken klima çok etkili çalışmaz, klimanın etkili çalışması güzel serinletmesi için aracın hareket etmesi önden rüzgar alıp klima radyatörünü serinletmesi gerekir. Uzun yolda iken aklıma geldikçe yaklaşık 40 45 dakikada bir cam açıp içerideki havanın taze hava ile değiş tokuş yapmasını sağlarım. Hava menfezlerini başımın üzerinden tavana üfleyerek şekilde yönlendiririm. Asla yüzüme veya vucuduma yönlendirme. Arkadaki yolcuya da direkt çarpmamalı bazı arabaların üflemesi çok kuvvetli oluyor. Soğuyan hava aşağı doğru ineceği için bu şekilde hem daha etkili hemde daha homojen bir serinleme oluyor.
    Uzun süre sıcak yerlerde yaşadığıma veya Antalya gibi sıcak bir yere gittiğimde iklime alışmak için klimayı bu seviyede kullanmıyorum. Mesela Antalyaya giderken gideceğim yere yaklaştığımda klimanın ısısını yavaş yavaş 23 24 hatta 25 dereceye çıkarıyorum. Araçtan inince birden şok olmuyorum. 5.5 yıl malatya'da yaşadım iç dış sıcaklık farkının çok olmaması için daha çok 24 derecede kullanırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun yolda cam açık gitmek zaten paraşüt etkisi yaratacağı için yakıt tüketimini de hayli arttırıyor. Klimayı en soğukta fanını da kendi aracım için 9 kademeden 1-2-3 arasında değiştirerek kullanıyorum oldukça rahat ne çarpıyor ne üşüyorum gayet ideal yani. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi biraz da alışkanlık sanırım. Şehir içi şehir dışı fark etmez hep klimayla giderim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ideal olani klimayi 25 dereceye ayarlamakmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracına bağlı olarak ikiside hasta eder. Özellikle sedan otomobillerde camları açmak ciddi şekilde rahatsız ediyor. Aracın tasarımından rüzgar çok sert vuruyor.

    Klima havalandırma menfezlerinin de yapısı önemli. Yine otomobillerdeki şu jaluzi gibi olan havalandırma menfezleri bir işe yaramıyor ve klima çarpmasının en büyük sebebi.

    Klima mı daha çok hasta eder, rüzgar mı?

    Şu tarz bir yuvarlak her yöne dönebilen havalandırma menfezi varsa bunlarla klimanın havası kimseye gelmeyecek camdan ordan burdan çarpıp yine gelmeyecek şekilde ayarlamak mümkün. 40+ derecelerde klima mecbur en soğukta çalışıyor. Özellikle şehirde kısma imkanı da olmuyor.

    Uzun yolda da yine kendi görüşüm, Fiat'ların cam tasarımından kaynaklı rahatsız edici bir esinti olmuyor. 18 yıldır Doblo'da bu yüzden hiç çarpılmadık, Focus'la ilk seyahatimizden sonra robot gibi dolanmıştık

    Uzun yolda rahat etmenin en temel 2 maddesi;
    1- yuvarlak havadanlık
    2- açılabilen cam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 25 Haziran 2019; 10:43:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çocukluğumdan beri yazın bir yere giderken arabanın içi morg gibi olur. Hatta ev bile öyle oluyor. Bizimkiler sıcağa dayanamıyor bir de yaşlandıkça daha da az toleransları kaldı sıcağa karşı.

    İnsana bağlı tabii ki ama çocukların üstüne düştükçe hastalık oranı artıyor en azından benim gözlemim bu şekilde. Spor da yaptıkça hastalığa kolay kolay yakalanmıyorsunuz.

    Zaten 50-60 gibi hızlardan sonra bence camları açmak mantıksız hem ses yapıyor hem insanın yüzüne gözüne vuruyor hem yakıt tüketimi arttırıyor hem dikkat dağıtıyor camı aşağı yukarı indirip çıkarmak.
  • klima ama tek tırnakta ve 22-23 derecelerde olacak. az üflemesi yakıt sarfiyatını da düşürür. ne kadar az zorlanma o kadar az benzin tüketimi
  • Klima

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klima derecesinin ayarı ufledigi havanın sıcaklığını değiştirmez. Sıcaklık ayarı otomatik klimanın ortam sıcaklığını ayarlaması sağlar.

    Sıcaklık ayarını düşürüp fan hızını manuel ayarlarsaniz ortam sıcaklığı çok düşer uzun kullanımda hasta olursunuz.

    Auto modda sıcaklık 24 derece ayarlanir klima ortamı sürekli bu sıcaklıkta tutar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beni genellikle klima çarptığı icin uzun yolculuklarda ayaklara veriyorum yada menfezleri cama dogru ceviriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bennett.antony B kullanıcısına yanıt
    tecrübe ile sabit arkadaşım, tecrübe ile sabit.

    klimayı daha fazla açmak demek alınan gücün daha fazla olması demek, yani daha çok zorlanma demek. bu da tüketimi artırır. uzun yollarda bizzat test ettim bir tırnak açtığım zaman örnek veriyorum 6.5 yaksın, son tırnak açarsam arada 0.5-0.7 litre civarı tüketim farkı oluyor yol bilgisayarında.
  • ben yaz kış klima üzerinden iklimlendirme yapıyorum.
    yazın hareket ettikten sonra 4 cam da tamamen açık olarak, derece en soğukta, fan en hızlı konumda içeride ki sıcak havayı atana kadar kullanırım.
    taze hava sirkülasyonundan sonra camları kapatırım hava yönlendirme seçiciyi döşeme ve ön cama getiririm.
    içerisi biraz soğudu mu fanı kademeli kısarım
    bir müddet sonra da dereceyi duruma göre soğuktan sıcağa doğru çeviriyorum.
  • Dijital klimanın gözünü seveyim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    tecrübe ile sabit arkadaşım, tecrübe ile sabit.

    klimayı daha fazla açmak demek alınan gücün daha fazla olması demek, yani daha çok zorlanma demek. bu da tüketimi artırır. uzun yollarda bizzat test ettim bir tırnak açtığım zaman örnek veriyorum 6.5 yaksın, son tırnak açarsam arada 0.5-0.7 litre civarı tüketim farkı oluyor yol bilgisayarında.
    senin tecrüben yablışu öyle birşeyde yok alakası yok dünyada ki fizik kurallarına aykırı
    senin iddian ile şu konu aynı kısa far az yakıyor uzun far çok yakıyor

    tecrübe yerine önce okumak öğrenmek ondan sonrs tecrübe

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok daha neler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış kullanımda her iki türlü de zarar görmek mümkün. Belli bir süratten sonra camları kapatmak gerek, rüzgar sert vuracaktır ve içinde uçuşan cisimler cabası...

    Klima içinde uygun derecelerdeki soğutma önemli, fazlası bilindiği üzere çarpıyor.

    Ve son olarak, genellikle ertelenen veya hiç yapılmayan klima temizliği neticesinde klimadan araç kabinine yayılan zararlı organizmalar hastalığa davetiye çıkarıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüze direk verildiği zaman hasta eder. Tecrübeyle sabit.
  • bennett.antony B kullanıcısına yanıt
    senin mantığına bakarsak gaza çok basarsam da az basarsam da aynı yakacak.

    klima da aynı böyle bir şey. son ayar klima açmak demek sistemi daha çok zorlamak demek. sistem daha çok zorlandıkça motora ek yük bindiriyor, bu da yakıt tüketimi olarak sana geri dönüyor.

    neyse sen herhalde çok biliyorsun, kendi yöntemlerine devam et. benim yöntemim bu ve gayet başarılı buluyorum.


    bir de kanıt bırakıyorum, adamlar ne yazmış görelim.
    Sekiz Silindir
    Klima yakıt tüketimini ne kadar etkiler? - Sekiz Silindir
    https://www.sekizsilindir.com/2016/07/klima-yakit-tuketimi.html


    Otomatik Klima – Manuel Klima etkisi
    Otomatik klima sistemi manuel klima sistemine göre sabit bir sıcaklığa ayarlanabilir. Bu da sistemin daha verimli çalışmasına katkıda bulunur. Kullanıcılar manuel klima sistemlerini uzun bir süre tam güç çalıştırırlar. Bu alışkanlıktan veya unutkanlıktan kaynaklanabilir. Ancak otomatik klima ayarlanan sıcaklığı elde eder etmez sistemin çalışmasını yavaşlatır ve bu sıcaklığı sürekli korur. Bu nedenle klimayı tam güç çalıştırmak da yakıt tüketimini yükseltir. Otomatik klima sistemleri bu nedenlerden dolayı tüketimi %20-25 oranında daha az yükseltir.

    gördüğün gibi tam güç klima kullanmak yakıt tüketimini artıran bir şeydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 25 Haziran 2019; 20:48:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmHyp3rioN

    Yok daha neler
    Arkadaşın dediği doğru. Klimayı rolantide açıp deneyin. Anlık tüketime bakın. Belki her araçta bu kadar hissedilmez ama 1.kademedeki tüketim ile son kademe tüketim arasında bende yaklaşık 0.4lt-0.5lt oynuyor. Araç küçük motorlu onun da etkisi vardır illaki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.