bende 7500 de 180ytl 15000 de 200 ytl ödedim ama tanıdıklar çalıştığı için indirim yaptılar
quote:
Orjinalden alıntı: emre768
quote:
Orjinalden alıntı: acu___men
arabanın otobanda son süratini test edebildin mi? en fazla kaç basıyor?
quote:
Orjinalden alıntı: hldx
Evet arkadaşlar sonunda KIA RIO mu aldım. Araç şu an 540 km civarında. Yani araç hakkında birşeyler söyleyebilecek seviyeye geldim.
Aracı alırken teknik servisten eleman gelip aracı anlattı. Neler dikkat atmeliyim filan. Adam bir soru sordurmadı. Aklımda ne varsa sormadan söyledi. O an içim rahatladı. Servisin kalitesiz olmasından korkuyordum. Fakat sanki ferrari almışım gibi adamlar gayet ciddi ve profesyonel ilgilendiler. Daha önce ne servisler gördüm. Diğer yerleri bilemem ama bizim buradaki servis inanılmaz kalite. İlk çalıştırdığımda aracı çok yüksek bir ses bekliyordum. Hani motor soğuk yaa. Gerçekten motor soğukken bile sesi duymak için baya br çaba harcamanız gerek. Zaten 2 dk çalıştıktan sonra hiç ses duyamassınız.
Araç yeni olduğu için zorlayamıyorum. İlk 1000 km rodaj süresi. Ama arada dayanamayıp biraz dokundum pedala. Aman Allahım. Araba dizelmi benzinlimi anlayamadım. Hatta abartmayayım ama benzinli ford focus vardı bende ondan daha atak güçlü olduğunu anlamamak imkansız.
Ayrıca araç yeni olduğu için fazla yakar dendi. İlk aldığımda yol bilgisayarı 6,8 lt/100 km gibi bi rakam gösterdi. Fakat bu hızla düştü. En son şehir dışı 5. vites 90 km/h hızda 3.7 lt/100km gördüm ki bu daha düşer diye tahmin ediyorum.
Aracın içi bence gayet başarılı. Tabii ki bir focus gibi vw gibi değil. Fakat gayet hoş ve kaliteli bir izlenim verdi. MP3 çalar gayet başarılı. Ses sistemi beklediğimden çok çok iyi çıktı. Focus yüksek seslerde bassları patlayıordu. Fakat bu banamısın demiyor. Yani eski focusun ses sistemini bilenler için ondan çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim.
Yol tutuşu manevraları gayet iyi. Yani pek 120 km yi geçmediğim için yüksek hızlarda nasıl bilemiyorum şimdilik. Ama yol tutuşu ve manevra kabiliyeti gayet iyi.
Farları da beni şaşırttı. Neredeyse gündüz bile aydınlatıyor :) Zaten far yükseklik ayarı var. İstediğim gibi ayarlıyorum. Farlar ve ışıklandırma başarılı.
Klima olayına gelince, otomatik klima var zaten. Sadece Auto tuşuna basmak yetiyor. Kendisi dışarıdaki havaya göre ayarlama yapıyor. Yani bu kadar konforda biraz lüks :)
Haa şimdi diyeceksiniz ki hiç eksisi yokmu. Var.
Debriyaj focus a göre biraz sert. Ben focus a alıştığım için debriyaj çok yumşaktı. Bunda o kadar yumşak değil.
Geri manevra yapmak biraz zor. Yan aynaları filan kullanmak gerek. Arka kısım biraz yüksek olduğu için görmek zor oluyor. Yani park sensörü da olsaymış iyi olurmuş.
Yaa bi de emniyet kemerini takmayınca 3-4 dk. ötüyor. İlla ki takacan diyor. Aslında doğru söylüyor da. Ne biliim bu da eksi gibi geldi bana.
Diğer gözlemlerimi de zamanla yazarım. Saygılar... Sevgiler...
Acumen ben test ettim 220 yokuş yukarı:) ciddi söylüyorum otobanda yokuş yukarı eğimli yolda 220km/saate ulaşabiliyor araç..
Bende de Kia rio 1,5 crdi var 2006 şubattan beri biniyorum, ama km de 195 i geçemedim bir türlü, beceripte açamadıkmı motoru acaba ......
sallıyo emre768 yokuş yukarı 220 diye
komer arkadaş 195i geçememen normal çünkü arabanın şanzıman oranları buna izin vermiyor
Zaten geçmeyinde hocam.195 bile çok iyi.
140tan sonra zaten hafif bi rüzgar varsa araba oynamaya başlıyor.195 bile çok iyi.
Ralliyemi katılıyonuz sanki hızlara bak 195 200 en ufak bişi götürür haberiniz olsun..
arada tabiki zevkini alcaksınız arabanın hız yapcaksınız ama abartmamak gerekir...
quote:
Orjinalden alıntı: utkucay
sallıyo emre768 yokuş yukarı 220 diye
komer arkadaş 195i geçememen normal çünkü arabanın şanzıman oranları buna izin vermiyor
Yanımdamıydın da bu kadar emin konuşuyorsun sallıyor diye? Lütfen bu tür yorumlar yapmayalım, ben yaptığımı söylüyorum, sallamıyorum, bidahaki sefere videoya çeker koyarım inanırsın. Ayrıca bu şekilde yüksek süratlerde araç kullanmanın tehlikelerini bende biliyorum, benimki sadece bir seferlik aracın max. süratinin ne olduğunu görmek için yapılmış bir denemeydi. Kolay gelsin herkese
Yokuş yukarı 220 basmaz Rio bassada ibrede mutlaka bi sapma vardır.
Çok kez Rio kullandım.200 den fazla cıktıgını hıc gormedım.Hele yokus yukarı cok zor.Ayrıca hele bide rüzgar varsa 160 sonrası zaten çok tehlikeli.
geçmiş olsun
RIO dehşet bir alet. ocak 17 de trafiğe çıktım ilk 3 günümde 850 km yi devirdim. kullanması çok zevkli bir araç. çok hoş da bir görünümü var. ilk defa dizel binek bir araç kullandım. bence yakıtı gayet iyi ve çok seri bir araç. pedala dokunur dokunmaz fırlıyor. rodaj modaj dinlemeden 140-160 Allah ne verdiyse bastım. rodaj süresinde kendime hakim olabilirsem 120 yi geçmemeye çalışacam. rio da kusur olarak bir kaç şey söylemek istiyorum. benim aracım hb ve park ederken arkaya bakma gereği duymuyorum çünki bişey görünmüyor bakmadan park edin daha iyi. vites geçişleri biraz sert geldi bana açılır diyorlar ne derece doğrudur bilemiyorum. son olarakda kontak anahtarını çıkarında iç aydınlatmanın yanmasını isterdim. herkese keyifli sürüşler...
arkadaşım güle güle kullan arabayı. çok iyi bi seçim. kontaktan çıkarınca anahtarı parklar yanıyo. bu arada tavsiyem lastik ve cantları değiştir imkanın varsa. içerideki yol sesi %50 azalıyo. yol tutuşu artıyo
quote:
Orjinalden alıntı: comfort_1
Arkadaşlar küçük bir kazadan dolayı 2007 model Hb aracımın arka tamponunun değişmesi gerekti.Ama 20 gündür kia dan parça bekliyorum.Kia merkeze mail gönderdim konu ile ilgili,adamlar dikkate alıp bir cevap bile göndermedi.Tampon koreden gelse 20 gün sürmezdi.Acaba uzaydanmı gelecek:)Aracı satarken ağızlarından bal akıyordu.Bulunmayan bir yedek parça bile en az bir hafta içinde gelir diye,20 gün oldu hala yok.Üstelik ihtiyaç olunan parça bir tampon sadece(kazalarda ilk olarak hasar görebilecek bir parça) ama buna rağmen hala yokkkkkk...........
Öncelikle gecmiş olsun arkadasım.
aslında kia müsteri memnuniyetinde cok üst sırada Türkiyede sana denk gelmiş demekki biran önce sorununun cözülmesini dilerim...
quote:
Orjinalden alıntı: tuna_dzc
arkadaşım güle güle kullan arabayı. çok iyi bi seçim. kontaktan çıkarınca anahtarı parklar yanıyo. bu arada tavsiyem lastik ve cantları değiştir imkanın varsa. içerideki yol sesi %50 azalıyo. yol tutuşu artıyo
lastikler için bir tavsiyeniz varmı???
bizde ikinci rioyu aldık. kuzenim kullanıcak. perşemb günü alıcaz arabayı işallah. hemen onunda lastik ve jantlarını değiştiricez. ben kendi arabama continental taktım çokta memnunum. yeni aldığımız rioyada continental takıcaz. H serisi performans lastiği tavsiye edebilirim.
tavsiye için teşekkürler. bu arada 1. ve 2. vites geçişleri neden bu kadar zorluyor anlamadım. düzelirmi acaba...
quote:
Orjinalden alıntı: r2d2droids
tavsiye için teşekkürler. bu arada 1. ve 2. vites geçişleri neden bu kadar zorluyor anlamadım. düzelirmi acaba...
yeni araclarda olabilir böle seler zamanla düzelecektir..
alıştıktan sonra bi sorun olmaz viteslerde.
arkadaşlar bu yakınlarda 30.000 bakımı yaptıran varmı? ne maliyet çıktı? yazarsanız sevinirim.
arkadaşlar kar kış demeden bazı art niyetli insan(lar) aracımın kelebek canımı kırdılar...
Ne 220 si arkadaşım bu aracı ben otobanda kullandım 1.5 CRDI araba 195 i geçmiyor yani gaz kesiyo artık ilerisi yok ama 195 e kadar inanılmaz derecede çabuk hızlanıyor ve çok çok az yakıyo.. Ama kesinlikle 220 basmaz basamaz bu araç
Bu arada benim kullandığım Rio 70.000 km ye yakındı vites geçişlerindeki sertlik hala vardı ve aracın seri kullanılması ciddi anlamda etkiliyordu bu beni deli etmişti ancak geçtiği zamanda mübarek fırlıyo yaw