Şimdi Ara

^^^^KİA CEED CLUB^^^^ (402. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.758
Cevap
59
Favori
840.773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 400401402403404
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Evet Haluk hocam haklısın, benim araç son viteste 2000 devirde 100 km yapıyor. Bu yüzden sanki ideal hız bu deyip uzun yolda 100 km hızla gitmeye çabalıyorum, sonra sıkılıp hızlanıyorum tabi

    Peki o zaman 6 ileri olmasının mantığı ne? Bu konuda bir başlık açmıştım hatta...

    Konuştuğumuz gibi çift kavrama sistemler konforlu ve yakıt tüketimi açısından oldukça başarılı.

    Yani Ceed tek kavrama 6 ileri yarı otomatik olsa daha mı iyi olurdu acaba?

    ara hızlarda ve ara hızlanmalarda daha cok devır secenegın oluyor. oyle son vıtes 2000dd de 100km/h yapıyor olması "cok dıslı-az dıslı den ıyı degıldır" sonucuna goturmez. yok oyle bırsey.

    6 vites olması demek, ara hız ve ara devırlerde ideal dişliyi kullanmak demek. Yani su sekılde anlatayım;

    4 vitesli bir sanzımanda 1-2-3-4 degistirme devir ve hizlarına bakın. 6 vitesli bir sanzımanda 1-2-3-4-5-6 degistirme devir ve hızlarına bakın. ne demek ıstedıgımı anlayacaksınız.

    Daha kısa devır aralıklarıyla ıdeal torku dusurmeden, sarfıyatın düşmesini saglar cok dişlili şanzıman. Son dişlideki bir devrin tekabul ettıgı hız hıc bır sekılde bır krıter olamaz...

    Cift kavramanın tek mekanık avantajı, varolan dişli seçiliyken bir alt ve bir üst dişlilerin "hazırda bekletilmesi" dir ve vites değişimi sürecini cok hızlandıran bir teknıktır. Bu sayede hem konfor artar (namaz kılmazsınız), hem ideal devirler yakın geçişler saglanır ki bu da yakışı (cift kavramalaı olmayan dişli duzeneklı şanzımanlara gore) ciddi kurtarır. neredeyse manuel şanzıman sarfıyatı gıbıdır. hem de araç çekişten düşmemiş olur.

    Bir nevi yarı otomatık şanzıman da dıyebılırız çift kavramalı şanzımana. Çift kavramalı olmayan şanzımanlarda esasında otomatık olan tek sey debrıyajdır. Yanı sızın yerınıze mekanızma debrıyaja basmıs gıbı dusunun :) ama devır aralıkları genıs oldugu ıcın cok yakar (4-6 vıtes farkı). Alt viteste yuksek devırde olan araba üst vıtese geçtıgınde "ölü" denecek kadar duser devir. devrı toplaacak bır sonrakı vıtese aktaracak derken benzını/mazotu cok yakar. Aynı mantık yavaslama ıcın de gecerlı tabıı.

    Gerçek otomatik şanzımanlarda DİŞLİ YOKTUR. Kayış vardır. Kayış mantıgında dişli ve dişli oranı olmadıgı ıcın gaza basışınızla orantılı olarak araba hızlanır veya yavaslar. (bunu boyle kelımelerle dogru anlatamıyorum ama HONDA CVT şanzıman, bahsettığım gercek otomatık e ornektır)

    Eger bır fırsatını bulursanız Honda CVT yı deneyın. Farklı bır deneyım olacak. (Ha ıyı mı kotu mu bılmem ama ben sevmıyorum mesela. benım ıcın ya manuel olsun ya da DSG-çift kavramalı-)

    Parmaklarım sürçtüyse affola. fazla teknik detaya ınmeden yuvarlak cumlelerle herkesın anlayabılecegı sekılde ızah etmeye calıstım...




  • Arkadaslar 150-160 dan sonra gaza bastigimda motordan pir pir gibi sanki pervane sesi geliyor , tuketimde ve performansta bir olumsuzluk yok , sizce turboda yada baska bir parcada sorun mu var yoksa bu ses normal
    midir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berktd -- 16 Kasım 2012; 8:50:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu akşam 23.00 te ataşehir mc donald s tüm ceed sahiplerini ve ceed alacakları bekliyoruz
    haydi arkadaşlar sanallıktan çıkalım ne dersiniz?
  • 6 ılerı sadece sehır ıcı trafıkte 1-2-3 uncu vıteslerı kısa tutarak yakıt ekonomısı saglıyor sehır ıcı ılk 3-4 vıtes kullanılan trafıkte 1 lt yakıt avantajı var
    fakat bu tasarruf aynı zamanda performans kaybını yanında getırıyor

    malesef euro 5 ve 6 ılerı at veya manuel ler eskı euro 4 6 ılerı manuel ve 4 ılerı at gıbı atak degıl :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: josefsalvatini

    6 ılerı sadece sehır ıcı trafıkte 1-2-3 uncu vıteslerı kısa tutarak yakıt ekonomısı saglıyor sehır ıcı ılk 3-4 vıtes kullanılan trafıkte 1 lt yakıt avantajı var
    fakat bu tasarruf aynı zamanda performans kaybını yanında getırıyor

    malesef euro 5 ve 6 ılerı at veya manuel ler eskı euro 4 6 ılerı manuel ve 4 ılerı at gıbı atak degıl :(

    bence o nefes kesıklıgının sebebı 6 vıtes olması degıl de euro5 e uydurucam dıye kullandıkları katalık konvertor dedır.
  • Kısa şanzıman ile at şanzıman birleşince zaten gitmiyor euro 5 lerde dpf var bide o tutuyor :( dpf iptali yaptigimiz manuel gayet başarılı 6 ileri sürüş keyfini torpulesede yakıt avantajı ile öne cikiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bızım kasadan bahsedıyoruz dımı 2012 lerdn degıl...
  • Benim yeni kasa sahiplerine iki sorum olacak:

    1- partikül filtresi iptali yaptıran oldu mu, hissedilir artısı oldu mu, lamba yaktı mı?

    2- xenon takan oldu mu, sorun çıkardı mı? (yeni kasaya xenon olmuyor aracın beynine zarar veriyor diyor bütün servisler)

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    orıjınal port bagaj ayakalrı nereden kaca bulunur? bılen varsa yol gostersın?

    Taşıyıcı bar takımı 220.ooTL+KDV'dir.S.S.

  • Concept plus ile premium donanım arasındaki farklara bakıyordum da arka havalandırma kanalı dikkatimi çekti bu nedir? Ayrıca farlar viraja duyarlı fakat xenon değil sanırım sonradan xenon takılabiliyor mu sorun çıkartır mı çünkü farlar viraja göre dönüyor bunu nasıl ayarlayacak xenon takanlar ? Ön park sensörü de sonradan takılabiliyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    orıjınal port bagaj ayakalrı nereden kaca bulunur? bılen varsa yol gostersın?

    Taşıyıcı bar takımı 220.ooTL+KDV'dir.S.S.



    tam da budur hocam. nereden satın alınır kı bu?

    maslaktan "turk işi" port bagaj aldım ama, altına kanca gıbı yanlardan sıkılanlardan aldım. kapının sagıt yapıskan kaplamasını deforme ettı. ben de orıjınal ayak takımı arastırmaya basladım ama tırt... (ta ki siz bu resmı gonderene kadar)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    Concept plus ile premium donanım arasındaki farklara bakıyordum da arka havalandırma kanalı dikkatimi çekti bu nedir? Ayrıca farlar viraja duyarlı fakat xenon değil sanırım sonradan xenon takılabiliyor mu sorun çıkartır mı çünkü farlar viraja göre dönüyor bunu nasıl ayarlayacak xenon takanlar ? Ön park sensörü de sonradan takılabiliyor mu ?

    Arka havalandırma kanalı iki koltuk arasında, kol dayamanın arka alt tarafında havalandırma ızgaralarıdır.
    Farlar sağa sola dönmüyor. Kısa farın yanında viraja bakan ekstra ampuller ve aynaları var. Onlar yanıp sönüyor. Xenon takılırsa sorun yaşatmaz ama zaten xenon sorun çıkardığından takılamıyor dendi bana.
    Öne ayrıca park sensörü takılır ama orjinalindeki gibi aracın yol bilgisayarında görüntülü vermez. Sonradan takılan park sensörleri gibi ya sadece sesli ya da ayrı ekranlı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmasdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    Concept plus ile premium donanım arasındaki farklara bakıyordum da arka havalandırma kanalı dikkatimi çekti bu nedir? Ayrıca farlar viraja duyarlı fakat xenon değil sanırım sonradan xenon takılabiliyor mu sorun çıkartır mı çünkü farlar viraja göre dönüyor bunu nasıl ayarlayacak xenon takanlar ? Ön park sensörü de sonradan takılabiliyor mu ?

    Arka havalandırma kanalı iki koltuk arasında, kol dayamanın arka alt tarafında havalandırma ızgaralarıdır.
    Farlar sağa sola dönmüyor. Kısa farın yanında viraja bakan ekstra ampuller ve aynaları var. Onlar yanıp sönüyor. Xenon takılırsa sorun yaşatmaz ama zaten xenon sorun çıkardığından takılamıyor dendi bana.
    Öne ayrıca park sensörü takılır ama orjinalindeki gibi aracın yol bilgisayarında görüntülü vermez. Sonradan takılan park sensörleri gibi ya sadece sesli ya da ayrı ekranlı olur.

    Park sensörü sesli olsa yeter ayrıca bir ekrana gerek yok diye düşünüyorum.
    Bu xenonun sıkıntı çıkartması aklımı kurcalıyor sadece ampul değişiyor nasıl bir zararı olabilir araştırmak lazım. Teşekkürler bilgiler için




  • Sadece ampul değişmiyor. Xenon balastları da takılıyor. Bu da aracın beynini yakıyormuş.
    Ayrıca fabrikasyon ampulleri philips long life. Bu tip ampul kullanan araçlarda(yeni doblo vs. gibi) beyaz ışık veren başka ampuller de takılamıyor, ampul hemen arızalanıyor. Yani fabrikasyon ampule mahkumuz eğer xenon takılamaz ise..
  • Selamlar

    Yeni ceed concept plus
    Sirus gri mi ? yoksa kurşun gri mi ?

    Beyaz istemiyorum koyu renk daha hoş görünüyor gibi geldi. Ama karar veremedik :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spin

    Selamlar

    Yeni ceed concept plus
    Sirus gri mi ? yoksa kurşun gri mi ?

    Beyaz istemiyorum koyu renk daha hoş görünüyor gibi geldi. Ama karar veremedik :)


    biz beyaz aldık, beyaz renk çok iyi gidiyor bence.. ama dediklerinizden sirus gri derim ben...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spin

    Selamlar

    Yeni ceed concept plus
    Sirus gri mi ? yoksa kurşun gri mi ?

    Beyaz istemiyorum koyu renk daha hoş görünüyor gibi geldi. Ama karar veremedik :)


    Sirius gri daha bej tonlarında. Bence kurşun gri çok daha güzel tabiki zevk meselesi

    Concept plus için ne kadara anlaştınız manuel mi ?
  • Valla en zoru renk seçimi oldu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    orıjınal port bagaj ayakalrı nereden kaca bulunur? bılen varsa yol gostersın?

    Taşıyıcı bar takımı 220.ooTL+KDV'dir.S.S.



    tam da budur hocam. nereden satın alınır kı bu?

    maslaktan "turk işi" port bagaj aldım ama, altına kanca gıbı yanlardan sıkılanlardan aldım. kapının sagıt yapıskan kaplamasını deforme ettı. ben de orıjınal ayak takımı arastırmaya basladım ama tırt... (ta ki siz bu resmı gonderene kadar)

    Alıntıları Göster
    tam da budur hocam. nereden satın alınır kı bu?

    maslaktan "turk işi" port bagaj aldım ama, altına kanca gıbı yanlardan sıkılanlardan aldım. kapının sagıt yapıskan kaplamasını deforme ettı. ben de orıjınal ayak takımı arastırmaya basladım ama tırt... (ta ki siz bu resmı gonderene kadar)

    selamlar,
    info@ercmarine.com adresinden ulaşabilirsiniz.(araç mark-model bilgilerini iletiniz)S.S.




  • dostum... burda var... uzaklarda aramayin... ben bmw usb aux icin aldim ancak forumda arayanlari gordukce kendimi tutamadim... link burda...

    www.kabloaksesuar.com

    kia hyundai vs var koymuslar....
  • 
Sayfa: önceki 400401402403404
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.