Şimdi Ara

^^^^KİA CEED CLUB^^^^ (133. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.758
Cevap
59
Favori
840.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 131132133134135
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borabd

    dün ceed dizel otmtk test ettim.Kullanıcılara bazı sorularım var.
    1.Motionla consept arasında 3800 tl fark var bu fark değermi sizce?( Esp ,otmtk klima , yokuşta kalkış , anti patinaj için )
    2.Motionlar yokuşta kaydırıyomu ?
    3.Bakım aralıları kaç km de bir satış elemanı 7500 de bir dedi ?
    4.Bakım ücretleri ortalama ne kadar?
    5.Motionda esp yok virajlarda savrulma varmı ?
    6.Kasım aralıkta fiyat düşermi biraz satış elemanları düşmez diyor da ?
    7.2011 de ceede 5 silindirli dizel motor gelcek diyolar fiyatıda 4-5 bin fazla olcakmış bilgisi olan varmı?
    8.En cok hangi renk yakışıyor?

    biraz fazla oldu ama yardımcı olursanız memnun olucam şimdiden teşekkür ediyorum


    1. Concept'in düz vitesi olsa düşünmeden alırdım ama ben otomatik vites araç düşünmediğim için motion düz vites aldım. Ama bence 3800 tl farka değer.

    2. Arabayı alalı 896 km oldu hiçbir yokuşta kaçırmadı.

    3. Evet 7500 km'de bir bakım.

    4. Onu ben de bilmiyorum ama daha önce hyundai accent ve kia rio kullandım rionun bakımı accentten daha ucuz oluyordu.

    5. 130 km/h hızla viraja girdim savrulma hissetmedim. Araç zaten nerdeyse 1500 kg bu da savrulmayı nispeten yavaşlatıyor.

    6. Bence şu an fiyatlar dip fiyat daha düşeceğini sanmam.

    7. Bilgim yok.

    8. Beyaz, metalik gümüş gri ve füme. Ben ilk renk olarak beyaz ikinci renk olarak gümüş gri sipariş vermiştim beyaz yok diye gümüş gri gönderdiler. Gayet güzel duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci


    quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?

    Herkese merhaba,

    Uzun araştırmalar sonucu olarak kia ceed sw at aldım. Ancak bugün farkettiğim şey, motoru çalıştırmadan önce kontağı çevirdiğimde, motor ikaz ikonu ile beraber yağ ikaz iknonunun da yanıyor olduğu. Kitapçığına göre motoru çalıştırmadan önce motor ikaz ikonunun yanması normal bir durum, çalışırken yanması sorun göstergesi imiş. Ancak aynı konuda yağ ikaz ikonu ile ilgili böyle bir açıklama göremedim. Yani motoru çalıştırmadan önce kontağı çevirdiğinizde yağ ikaz ikonunun yanması ile ilgili. Yeni araba olduğu için ister istemez pimpirikli davranıyorum. Bir de bu arabayı yoğun araştırmalar sonucu aldım. Umarım memnun kalırım.


    O yanan ışıklar bir nevi test ışıkları, bilgisayarı başlattığında işlemci, hafıza testlerinin yapılması gibi. Aracı çalıştırdıktan sonra bütün ikaz ışıkları sönüyorsa sorun yoktur

    Hayırlı olsun.



    Teşekkürler :) Bir önceki kullandığım araç citroen c3de böyle bir test ışığı hatırlayamadığım için durumu kavrayamadım. Kia ceed sw motionla beraber geçirdiğimiz 5. gün ve ben bu arabaya aşık oldum. Citroen c3den sonra muhteşem bir konfor ve sürüş keyfi sundu bana. Daha önce uzun yolda ve şehir içi eski kasa kia sorento kullanma imkanım olmuştu, aynı tokluk ve rahatlığı ceedde de hissettim. Citroen c3de bile bulunan yağmur ve far sensorunun eksikliğini bir sorun gibi görsemde tüm artılarının yanında şu an oldukça önemsiz. Sonuç olarak şu an ben ve ailem ceedden(konfor ve genişliği) çok memnunuz.




  • Bi arkadaş pro ceed lerdeki görüş arka yanlardaki görüş açısından bahsetmiş tamamen katılıyorum kimi zaman çok zorlayıcı olabiliyor cam cok kucuk koltuk kafalıkları felan cok buyuk ana yola cıkarkan saga sola gerıye dogru bakmak biraz zor olabiliyor arka camdan bahsetmıyorum arkayı gormekte sorun yok ama arka sag arka solcamdandısarıyı gormek biraz zor gercekten

    Birde sormak isterim herkese Pro ceed lerde jantların bijon aralıkları nedir? kar lastıgı takıcagım için yeni bir takım jant alıcam çıkart takı sevmiyorum jantı çok çiziyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zımzımettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: borabd

    dün ceed dizel otmtk test ettim.Kullanıcılara bazı sorularım var.
    1.Motionla consept arasında 3800 tl fark var bu fark değermi sizce?( Esp ,otmtk klima , yokuşta kalkış , anti patinaj için )
    2.Motionlar yokuşta kaydırıyomu ?
    3.Bakım aralıları kaç km de bir satış elemanı 7500 de bir dedi ?
    4.Bakım ücretleri ortalama ne kadar?
    5.Motionda esp yok virajlarda savrulma varmı ?
    6.Kasım aralıkta fiyat düşermi biraz satış elemanları düşmez diyor da ?
    7.2011 de ceede 5 silindirli dizel motor gelcek diyolar fiyatıda 4-5 bin fazla olcakmış bilgisi olan varmı?
    8.En cok hangi renk yakışıyor?

    biraz fazla oldu ama yardımcı olursanız memnun olucam şimdiden teşekkür ediyorum


    1. Concept'in düz vitesi olsa düşünmeden alırdım ama ben otomatik vites araç düşünmediğim için motion düz vites aldım. Ama bence 3800 tl farka değer.

    2. Arabayı alalı 896 km oldu hiçbir yokuşta kaçırmadı.

    3. Evet 7500 km'de bir bakım.

    4. Onu ben de bilmiyorum ama daha önce hyundai accent ve kia rio kullandım rionun bakımı accentten daha ucuz oluyordu.

    5. 130 km/h hızla viraja girdim savrulma hissetmedim. Araç zaten nerdeyse 1500 kg bu da savrulmayı nispeten yavaşlatıyor.

    6. Bence şu an fiyatlar dip fiyat daha düşeceğini sanmam.

    7. Bilgim yok.

    8. Beyaz, metalik gümüş gri ve füme. Ben ilk renk olarak beyaz ikinci renk olarak gümüş gri sipariş vermiştim beyaz yok diye gümüş gri gönderdiler. Gayet güzel duruyor.





    cevaplar için teşekkürler siizn aracınız düz dizel motion mı iyiki aldım diyor musunuz ? yoksa 3-5 bin daha verip daha iyi bişey al mı dersiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi borabd -- 20 Ekim 2010; 11:09:55 >




  • 5*114.3 müş bijon aralışı 7'' genişlikli 17'' jant uyuyormus bir jant buldum OZ Racing SuperTurismo GT 7x17 5x114.3 modeli fakat fiyat 1800TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    90 ps bir aracı
    115 ps ye çıkarmak için 500 tl ye ve 10 dakikalık bir işleme ihtiyacanız vardır
    15 inç lastikli ceed 16 inç lastikli ceed den daha konforludur nedeni yanak kalınlığıdır
    michelin evet yumuşak lastik üretir fakat ceed lerdeki v sınıfı olduğu için konfor aramayın bunun için h sınıfı michelin takılması gerekiyordu
    araçların kataloglarında belirtilen son hız ibaresi "60 dakika bu süratte gidebilir bu araba" demektir son hız değildir anlık olarak bu sınırı aşabilirsiniz
    Çelik motorun satış politasından Allah razı olsun
    yoksa ben aracımı başka firmada 34 bine alamazdım ...



    selamlar banabuno , cevaplarınız için teşekkürler öncelikle...

    az önce servisi aradım dedim ücreti karşılığı 90ps lik ceed 'imi 115ps yapabilirmisiniz diye , adam henüz bize öyle bir yazılım vs. gelmedi o yüzden şu an için yapamıyoruz dedi.. peki dedim zararı varmıdır , e tabiki orjinalinden farklı bir işlem yapıldığından uzun vadede sorun yaratabilir dedi.. peki dedim 115ps lik ceed motoru bununla aynı değil mi dedim , yok beyinde farklılıklar var diye bana göre uydurma bir cevap verdi.. sonuçta kullanılan malzeme , piston gömlekleri vs. farkı varmı yokmu orası önemlidir ama neyse.


    şimdi cool mu alsam motion 'a 2.250TL fazladan kredi mi çeksem hakikaten karar veremedim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borabd

    cevaplar için teşekkürler siizn aracınız düz dizel motion mı iyiki aldım diyor musunuz ? yoksa 3-5 bin daha verip daha iyi bişey al mı dersiniz ?


    Evet benim aracım motion düz vites. Dediğim gibi otomatik vites araç kullanmayı sevmediğim için otomatik vites almadım ama concept modelinin düz vitesi olsaydı ya da avrupadaki 2.0 ceed olsaydı alırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TatanQa

    selamlar banabuno , cevaplarınız için teşekkürler öncelikle...

    az önce servisi aradım dedim ücreti karşılığı 90ps lik ceed 'imi 115ps yapabilirmisiniz diye , adam henüz bize öyle bir yazılım vs. gelmedi o yüzden şu an için yapamıyoruz dedi.. peki dedim zararı varmıdır , e tabiki orjinalinden farklı bir işlem yapıldığından uzun vadede sorun yaratabilir dedi.. peki dedim 115ps lik ceed motoru bununla aynı değil mi dedim , yok beyinde farklılıklar var diye bana göre uydurma bir cevap verdi.. sonuçta kullanılan malzeme , piston gömlekleri vs. farkı varmı yokmu orası önemlidir ama neyse.


    şimdi cool mu alsam motion 'a 2.250TL fazladan kredi mi çeksem hakikaten karar veremedim...


    Hocam araca uzun vadeli olarak binecekseniz (en az 8-10 yıl) bence 115ps motion alın ama yok "3-4 yıl sonra satarım zaten" diye bir düşünceniz varsa 90ps de alınabilir. Ben aracın orjinalinin bozulmaması taraftarıyım. Ha orjinallik derken kastım motor orjinalliği yoksa bi park sensörü ya da body kit vs. kişinin zevkine kalmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TatanQa


    quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    90 ps bir aracı
    115 ps ye çıkarmak için 500 tl ye ve 10 dakikalık bir işleme ihtiyacanız vardır
    15 inç lastikli ceed 16 inç lastikli ceed den daha konforludur nedeni yanak kalınlığıdır
    michelin evet yumuşak lastik üretir fakat ceed lerdeki v sınıfı olduğu için konfor aramayın bunun için h sınıfı michelin takılması gerekiyordu
    araçların kataloglarında belirtilen son hız ibaresi "60 dakika bu süratte gidebilir bu araba" demektir son hız değildir anlık olarak bu sınırı aşabilirsiniz
    Çelik motorun satış politasından Allah razı olsun
    yoksa ben aracımı başka firmada 34 bine alamazdım ...



    selamlar banabuno , cevaplarınız için teşekkürler öncelikle...

    az önce servisi aradım dedim ücreti karşılığı 90ps lik ceed 'imi 115ps yapabilirmisiniz diye , adam henüz bize öyle bir yazılım vs. gelmedi o yüzden şu an için yapamıyoruz dedi.. peki dedim zararı varmıdır , e tabiki orjinalinden farklı bir işlem yapıldığından uzun vadede sorun yaratabilir dedi.. peki dedim 115ps lik ceed motoru bununla aynı değil mi dedim , yok beyinde farklılıklar var diye bana göre uydurma bir cevap verdi.. sonuçta kullanılan malzeme , piston gömlekleri vs. farkı varmı yokmu orası önemlidir ama neyse.


    şimdi cool mu alsam motion 'a 2.250TL fazladan kredi mi çeksem hakikaten karar veremedim...

    servis bu bilgiyi pek vermez
    ama aracın gücü için sadece yazılım değil tek çıkar yol
    daha kolay daha etkili sıfır zararlı yöntemlerde mevcut
    daha çok açılım için pmden görüşelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi banabunno -- 20 Ekim 2010; 11:19:59 >




  • Şeytan diyo indir motoru kıy paraya koy bi STI motor :D pro ceed olsun impreza :D tabi seramik frenlerde lazım
  • ben 5x100 biliyordum bijon aralığın en azından tahmin ediyordum
    7 inç genişlik bence kar lastiği için geniş
    ama oz de varsa bence çok iyi seçim
    hem hafif olur
    ama pahalı elbette
    bir ara birlas oz leri getirecekti
    son durumu bilmiyorum
    oz ler süperdir
    hayalimdeki jant..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi banabunno -- 20 Ekim 2010; 11:26:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bende var diye biliyordum ama, "amorusso" ön sis farı koymuşlar diyince aklım takıldı bir sorayım demiştim, bilgi için teşekkürler


    Ben eski cool' kasayi karsilastiriyordum . Eski kasada on sis fari yoktu :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TatanQa


    quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    90 ps bir aracı
    115 ps ye çıkarmak için 500 tl ye ve 10 dakikalık bir işleme ihtiyacanız vardır
    15 inç lastikli ceed 16 inç lastikli ceed den daha konforludur nedeni yanak kalınlığıdır
    michelin evet yumuşak lastik üretir fakat ceed lerdeki v sınıfı olduğu için konfor aramayın bunun için h sınıfı michelin takılması gerekiyordu
    araçların kataloglarında belirtilen son hız ibaresi "60 dakika bu süratte gidebilir bu araba" demektir son hız değildir anlık olarak bu sınırı aşabilirsiniz
    Çelik motorun satış politasından Allah razı olsun
    yoksa ben aracımı başka firmada 34 bine alamazdım ...



    selamlar banabuno , cevaplarınız için teşekkürler öncelikle...

    az önce servisi aradım dedim ücreti karşılığı 90ps lik ceed 'imi 115ps yapabilirmisiniz diye , adam henüz bize öyle bir yazılım vs. gelmedi o yüzden şu an için yapamıyoruz dedi.. peki dedim zararı varmıdır , e tabiki orjinalinden farklı bir işlem yapıldığından uzun vadede sorun yaratabilir dedi.. peki dedim 115ps lik ceed motoru bununla aynı değil mi dedim , yok beyinde farklılıklar var diye bana göre uydurma bir cevap verdi.. sonuçta kullanılan malzeme , piston gömlekleri vs. farkı varmı yokmu orası önemlidir ama neyse.


    şimdi cool mu alsam motion 'a 2.250TL fazladan kredi mi çeksem hakikaten karar veremedim...


    Eski kasalardaki motorlari 90bg den 115 bg'e yukseltmeyi Celik motor garanti kapsaminda 500-750 Euro arasi bir bedel icin,
    garantiyi bozmadan yapiyordu. ( en son Anadolu KIa da posteri duruyordu ) Yeni Ceedleri motorlar yeni nesil oldugu icin daha tunninge gecmediler.

    2250 fazla bir fark degil :) bence kredi cekmeye deger. 2008 yilinda cool paket 31500 Tl idi, MOtoion pakette sadece otomatik
    sanzuman vardi o da 36000 tl idi :)) Motion paketin janttan ve yukseklik ayarli koltuktan baska bir avantaji kalmadi artik,
    yani 115 bglik motor aradaki fark hakediyor.




  • Can Başel (kia için yazılım yapan arkadaş);

    Merhaba, chip tuning yapılırken chip tuning için üretilmiş olan lisanslı cihazlarla ve orjinal program üzerinden değişiklik yapıldığında bunu servis göremiyor. Kia Çelik Motor da ki teknik eğitimdeki hocalarımızla beraber bu iş için epey uğraş verdik şekerpınarda.. Chip tuning uygulamalarında değil yanlış yapılan uygulamalarda turbo arızası verebiliyor. Turbo basıncını artırıp artırmamak müşterimizin isteğine bağlı olarak bizim elimizde olan bir durum. 90 lık araçların 115 e çıkarılmasının durdurulması diye birşey sözkonusu değil daha geçen hafta telefonla yine çelik motor eğitimden hatırı sayılır bir yetkili telefon açıp randevulaştık. Zaten benim bizzat uygulama yaptığım araç 10 u geçmemiştir. Yeni başlayan bir işlem bu 1 sene olmadı henüz..

    Orjinali ile ve chip tuningten sonrası ile teste çıkıldığında araç kendisini belli ediyor zaten problemli yazılımda ortaya çıkacak birtakım problemler olur. İşini dürüst yapan bir firma da bu şekilde müşterisini göndermez zaten çünkü memnun kalmayan bir müşteri en az iki müşteriyi götürecektir..

    Düşünürseniz kia çelik motorda ki satış sonrası hizmetler müdürü Sn. Koray Akyüzlünün kullandığı 1.6crdi 115ps kia ceed e yaptığımız yazılım tarzında bir yazılım uygulayabiliriz o araç yapılalı 1 seneden fazla oldu kendisi ile telefonlada görüştürebilirim referans olarak..

    Mahsun Bey in müdürü olan Koray Akyüzlü ile görüşebilirsiniz. Geri dönüşle vs ilgisi yok sadece kia ceed ve sportage modellerinde var işlem. Sportage müşterileri için müşterilerin talebine bağlı cee'd 90lıklar için ise garanti dahilinde yapılıyor işlem.

    Patlama ısısı ve turbo ısısı vs. bunlar programcı firmanın işi. Zaten profesyonel firmalarla çalışmıyor olsak bu denli sevilmezdik değil mi 90lık ve 115lik kia ceed ile ilgili mekanik olarak tüm veriler aynı. Bu iki aracın sadece yazılım farkları olduğunu şimdi ki hocamız volkan bey ve eski teknik eğitim sorumlusu Osman Acar tarafından benimle beraber çalışılmış ve ispatlanmıştı..

    Çelik Motor Garantisinin devam edeceği tek uygulama 90 lık kia cee'd ler için var. Bununda sebebi dediğim gibi var olan mekanik sistemin orjinalde dahi 115ps olarak olması. Yurtdışında da 127ps olarak aynı mekanikte aracın bulunması.

    115lik Pro ceed ler için yaptığımız uygulamayı test cihazına bağladığında kesinlikle göremez servisler. Bunun sebebi orjinal yazılım üzerinden uygulamayı yapıyor olmamız..
    Birde yine aynı yolda devamlı dipgaz yaptığınızı varsayalım.. Yani gazdaki ayak pozisyonunu hiç sabit tutmadan devamlı dipgaz ve fren yaparak yol aldığımızı ve süratimizinde 160-180 arası olduğunu düşünelim orjinalinde 9 litre gibi olan tüketim chip tuningten sonra 9.4-9.5 litreye çıkar.
    Bunun sebebide rampalarda ve ara hızlanmalarda orjinaline göre çok daha iyi hızlanan ve tırmanan aracınızın kullanacağı güç için ihtiyacı olan yakıtı almasıdır..
    Fakat şu ana kadar yapılan araçların sahiplerinin %60-70 i agresif yani dipgaz diye tabir ettiğimiz şekilde kullanıyor ve yakıttan şikayetçi olan yok..

    Bir defa kesinlikle net rakam verilemez chip tuning ile yada herhangi bir modifikasyonla..
    Fakat +- 3 hp ve +- 5 Nm verilebilir.

    Beygir gücü devir ile o devirdeki torkun çarpımından oluştuğu için üst devirlerdeki torkun yüksek olması max gücü artırırken orta devirlerde olan max tork değişmemiş olabilir.. Tam terside geçerli..

    Dolayısıyla artış ayarlanabiliyor fakat tabiki olasılıklar dahilinde.

    145ps ve 310 Nm gibi uygun. rakamlara fazla takılmamak lazım dyno üzerinde.. Ölçüm yapılan dynoların ne denli sağlıklı olduğu şüpheli olabiliyor çünkü. Kia ceed 115 ps 255Nm lik araçta +30ps +55Nm artış alındığında 2.vites 50 km de yanyana iken aynı anda gaza basıldığında (eşit pilotaj olarak kabul edin vites geçiş süreleri vs. aynı olsun) 4.vites sonlarında 150 km gibi sürate geldiğimizde yaklaşık 7 boy kadar ileri gitmesi gerekiyor..

    yada yine 2.vites 50 de bastıktan sonra 5.vites 200 km sürate ulaştığında arada 10-12 boy gibi ciddi bir fark oluşması gerekiyor.. 1 boy = yaklaşık 4.5 metre olarak alabilirsiniz.


    90ps ceed ile 115ps iki orjinal ceed i deneyelim 115ps olan 50-150 hızlanmasında yaklaşık 7 boy gibi fark atacaktır. 90lık chip tuningten sonra +30ps +60Nm sıkıntısız olarak alıyor diyoruz. Dynoda chiptuningten sonra 107ps çıkabiliyor araç ama önceden 7 boy fark yediği 115lik ceed i chip tuningten sonra 90 lık olan ceed 3 boy ile geçiyor aynı hızlanmada..

    Buyrun siz anlayın durumu




  • Arkadaşlar Merhaba Ben de uzun zamandır forumunuzu takip ediyorum, ayın 1 inde 2011 Ceed 1,6 crdi Motion otomatik beyaz aracımı aldım. Aracım şu anda 1350 km de, aracı aldığım gün 400 km yola çıktım, izlenimlerimi ve görüşlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
    1- Aracın iç mekan kalitesi ve genişliği hepinizin bildiği üzere gayet iyi, iç mekan konusunda megane sedan ile yarışır ön taraf kesinlikle megane den daha ferah ve yüksek, arka taraf hemen hemen aynı.
    2- Yakıt tüketimi araç sıfır olduğundan biraz yüksekti, megane sedan ile aynı 400 km yolu(Ankara-Tokat(Erbaa) arası düz yol) 15,6 lt eurodizel ile almıştım aracım 90000 km de idi, ceed ile 23,8 lt eurodizel tükettim. Şu anda tüketim daha da düştü ancak sıkışık(Rölantide gidiyorum neredeyse!!) trafikte yinede 8 lt/100 km gibi ancak yaktırabiliyorum, uzun yola çıkınca tüketim yine düşüyor, giderken 23,8 lt yaktım ama aynı yolu dönüşte daha az yaktı gibi geldi( Ölçüm yapamadım)
    3- Aracın yol tutuşu çok iyi bence Kırıkkale'den sonra virajlarda yeni kasa A6 sinir oldu.
    4- Süspansiyon biraz sert, keşke bir nebze daha yumuşak olsaymış, lastik havaları 46 idi ben 34 yaptım, sertlikten dolayı vurma değil de süsüpansiyonun çalışma sesi geliyor, ancak şunu söyliyeyim Anadolu Kia'nın 15000 km deki ceed test aracını bir gün kullandım onun süspansiyonu kesinlikle daha iyiydi ve yumuşaktı, ben bunu aracın 15000 de olmasına yormuştum, ancak araç concept donanım idi, umarım versiyon farkı değildirve benimki de yumuşar ama %90 ihtimal kilometreden dolayı araç süspansiyonu yumuşamış diye değerlendiriyorum, megane da aynı durumdaydı sesli değil ama sertti, sonradan yumuşadı.
    5- Cruise kontrol ve otomatik vites tek kelime ile mükemmel ikili, inanılmaz rahatlık sunuyor.
    6- Şu direksiyon meselesine gelirsek megane da da elektrikli direksiyon kullanmış birisi olarak, ceed'in direksiyonu manevralarda daha ağır, megane tüy gibi idi ancak megane 2006 model ve bu sistemin öncülerinden bir sisteme sahipti, yüksek hızlarda hissiz bir direksiyondu, zaten 2007 modellerinde sistemi değiştirdiler, renault servisi direksiyon kutusundan gelen tıkırtıyı kesmeye hiç uğraşmamıştı ve abi bunlar böyle demişti, araç daha iki aylıkken bu ses başlamıştı ve iki aya önce satana kadar da ses devam ediyordu, neyse bu kadar renault muhabbeti yeter!! Cedd'in direksiyonundaki farklılık aracı düz götürmeye çalışırken aracın direksiyon sisteminin direksiyona sertlik bazında müdahale etmeye çalışması arkadaşlar, bu müdahale yönlendirme anlamında değil kesinlikle sertlik boyutunda, bazen direksiyona küçük düzeltmeler yaparken direksiyonun sertliği değişken olabiliyor ve direksiyona birisi asılıyormuş gibi hissettirebiliyor ancak bu kesinlikle çekme değil, şöyle ki küçük düzeltmeler için söylüyorum, çevirmeye çalıştığınız yöne direksiyonu çevirmekte zorlanıyorsunuz ancak bıraktığınızda aynı şekilde kalıyor sizin adınıza karar vererek sağa yada sola gitmiyor, şunu unutmayın araç bu değerlendirmeleri sensörler vasıtası ile yapıyor ve benimki gibi 34 hava ile değil optimum bir hava ve bizim ülkemizdeki gibi enine dalgalı veya uzunlamasına kanallı bir asfaltta değil kesinlikle tamamen düz yüzeyli bir asfaltta gidiyor varsayarak hesaplamalarını yaparak direksiyona müdahale ediyor. Çünkü düzgün asfaltta direksiyona dışarıdan gelen bir yük ancak aracın sağa yada sola dönmesi ile oluşur, ancak bizde çökmüş yada eğimli asfalt tekerleğe yanal baskı uyguladığından araç pratikte düz gittiği halde manevra yapıyormuş algılaması yapıyor ve sadece direksiyon sertliğindeki farklılık ile bunu direksiyonda hissedebiliyorsunuz,çünkü amaçlardan birisi de yol hissini artırmak, ama çok şükür ki manevraya yardımcı olmuyor, olsa yanmıştık.
    7-Aracın performansı bence çok iyi, otomatik olduğu için bunu biraz törpülenmiş halde hissetsem de, uzun yolda dördüncü vites ile aracın esnekliğinin ve torkunun tam değerlerini görebiliyorum. Kick down yaptırdığında zaten şahlanıyor ve ön taraf belli hızlarda patinaja dahi düşebiliyor.. Ama son hız konusunda pek bir fikrim yok denemeye niyetim de yok, elimle 1 2 3 d yaptırdığımda inanılmaz çabuklukla 170-180 li hızları görebiliyorsunuz.(Diyeceksiniz ki 170 180 görmüşsün dahası ne ama daha fazla gideceğine kuşkum yok çünkü o hızlarda halen ivmelenme durumunda araç) Ama dizel bir aracı son hız yaptırmak kadar da zararlı bir şey yok, gerek de yok bunlar değerli motorlar Arkadaşlar..
    8- Araç rengi hakkında sorular oluyor, Beyaz hanımın tercihi idi, megane siyahtı bakım çok zor oldu, ben hep füme(Kül gri) istedim, canlı halde hanıma gösteremediğim için almadım, iyiki beyaz almışım Memlekette aracın üstü bir parmak toz ancak pırıl pırıl parlıyor, aynı şeyi başka bir renkte göremezsiniz(belki açık gri) , ayrıça hanım arabanın beyazının daha gösterişli olduğunu söylemişti söylediğinin doğruluğuna ancak kanaat geldim, gerçekten büyük ve gösterişli duruyor.
    9- Bakım konusunda, aracın trigerinin zincirli olduğu ile başlıyayım, kayışlı megane 60000 de bir triger set ister,ceed için normalde 15000 km de bakım olduğu söylendi ancak forumda ve aracın kitapçığında 7500 de yağ bakımının yapılması tavsiye edilmiş, megane için bu 15000 idi modern yağlar aslında 15000 gider ama bu kia'nın biraz da servisimiz kazansın, mantığı ile bağdaştırılabilir, yoksa ben mobil1 den başka yağ koymam ve 15000 km kullanır en ufak bir endişe dahi duymam. Servisin ne yağ koyacağı meçhul, gidince görücez, 7500 km için mobil1'e kıyamam ancak Ankaranın ayazında ilk çalıştırmada motorun zarar görmemesi için en azından iyi yağ şart. İlk çalıştırmada tam sentetik yağ hiç bir şekilde viskozitesini kaybetmediğinden inanılmaz faydalı olacaktır.
    10- Motor için tavsiye edilen ilk çalıştırma ve stop ettirme talimatları tamamen doğru, ilk çalıştırma anında kesinlikle gaz vermeyin bekleyin bi turbo yağlansın , stop etmeden öncede çok hızlı dönen turbonun pallerinin durmasını bekleyin, çünkü motoru stop ettiğiniz anda yağlama duracak ancak devirli olarak kullanımdan sonra turbo yine azalan bir hızla dönmesine devam edeceğinden, yağsız turbo yatağının içinde mil dönmeye devam edecek ve yatağa zarar verecektir, zarar görmüş yatak zamanla turbonun ötmesine ve bozulmasına yol açar, unutmayın megane ın turbosu 3000 tl felandı, turbo pahalı bir parçadır. ayrıca garanti kitapçığını incelediğimde turbonun garanti dışı olduğunu yazmışlar, enjektörler felan da garanti dışı , neyin garanti dahilinde olduğunu anlayamadım..
    Şimdilik yazacaklarım bu kadar bunlar benim izlenim ve görüşlerimdir, yoğun iş arasında ancak bu kadar fırsat buldum İnşallah daha fazla şey paylaşabiliriz.
    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borabd

    quote:

    Orijinalden alıntı: zımzımettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: borabd

    dün ceed dizel otmtk test ettim.Kullanıcılara bazı sorularım var.
    1.Motionla consept arasında 3800 tl fark var bu fark değermi sizce?( Esp ,otmtk klima , yokuşta kalkış , anti patinaj için )
    2.Motionlar yokuşta kaydırıyomu ?
    3.Bakım aralıları kaç km de bir satış elemanı 7500 de bir dedi ?
    4.Bakım ücretleri ortalama ne kadar?
    5.Motionda esp yok virajlarda savrulma varmı ?
    6.Kasım aralıkta fiyat düşermi biraz satış elemanları düşmez diyor da ?
    7.2011 de ceede 5 silindirli dizel motor gelcek diyolar fiyatıda 4-5 bin fazla olcakmış bilgisi olan varmı?
    8.En cok hangi renk yakışıyor?

    biraz fazla oldu ama yardımcı olursanız memnun olucam şimdiden teşekkür ediyorum


    1. Concept'in düz vitesi olsa düşünmeden alırdım ama ben otomatik vites araç düşünmediğim için motion düz vites aldım. Ama bence 3800 tl farka değer.

    2. Arabayı alalı 896 km oldu hiçbir yokuşta kaçırmadı.

    3. Evet 7500 km'de bir bakım.

    4. Onu ben de bilmiyorum ama daha önce hyundai accent ve kia rio kullandım rionun bakımı accentten daha ucuz oluyordu.

    5. 130 km/h hızla viraja girdim savrulma hissetmedim. Araç zaten nerdeyse 1500 kg bu da savrulmayı nispeten yavaşlatıyor.

    6. Bence şu an fiyatlar dip fiyat daha düşeceğini sanmam.

    7. Bilgim yok.

    8. Beyaz, metalik gümüş gri ve füme. Ben ilk renk olarak beyaz ikinci renk olarak gümüş gri sipariş vermiştim beyaz yok diye gümüş gri gönderdiler. Gayet güzel duruyor.





    cevaplar için teşekkürler siizn aracınız düz dizel motion mı iyiki aldım diyor musunuz ? yoksa 3-5 bin daha verip daha iyi bişey al mı dersiniz ?

    dizellerde bakım 15000 km de 1, 7500 km aralıklarında yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yağ tapası, karter yağ tapa pulu değişiyor, garanti kitapçığındaki kaşe yerleri dahil 15000km de 1 dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    quote:

    Orijinalden alıntı: TatanQa


    quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    90 ps bir aracı
    115 ps ye çıkarmak için 500 tl ye ve 10 dakikalık bir işleme ihtiyacanız vardır
    15 inç lastikli ceed 16 inç lastikli ceed den daha konforludur nedeni yanak kalınlığıdır
    michelin evet yumuşak lastik üretir fakat ceed lerdeki v sınıfı olduğu için konfor aramayın bunun için h sınıfı michelin takılması gerekiyordu
    araçların kataloglarında belirtilen son hız ibaresi "60 dakika bu süratte gidebilir bu araba" demektir son hız değildir anlık olarak bu sınırı aşabilirsiniz
    Çelik motorun satış politasından Allah razı olsun
    yoksa ben aracımı başka firmada 34 bine alamazdım ...



    selamlar banabuno , cevaplarınız için teşekkürler öncelikle...

    az önce servisi aradım dedim ücreti karşılığı 90ps lik ceed 'imi 115ps yapabilirmisiniz diye , adam henüz bize öyle bir yazılım vs. gelmedi o yüzden şu an için yapamıyoruz dedi.. peki dedim zararı varmıdır , e tabiki orjinalinden farklı bir işlem yapıldığından uzun vadede sorun yaratabilir dedi.. peki dedim 115ps lik ceed motoru bununla aynı değil mi dedim , yok beyinde farklılıklar var diye bana göre uydurma bir cevap verdi.. sonuçta kullanılan malzeme , piston gömlekleri vs. farkı varmı yokmu orası önemlidir ama neyse.


    şimdi cool mu alsam motion 'a 2.250TL fazladan kredi mi çeksem hakikaten karar veremedim...

    servis bu bilgiyi pek vermez
    ama aracın gücü için sadece yazılım değil tek çıkar yol
    daha kolay daha etkili sıfır zararlı yöntemlerde mevcut
    daha çok açılım için pmden görüşelim


    anadolu kia 4 levent te (ay sonu kapanıyormuş) servisin duvarında bir afiş vardı (15 gün önce), 90 hp cool modelleri garanti kapsamında 115 hp vs vs gibi bir tanıtım vardı. sıfır araç satarken mi yapılıyor yoksa her zaman mı bilgisi de yazıyor muydu hatırlamıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fastx -- 20 Ekim 2010; 13:52:55 >




  • cemilyky
    özenle ve sabırla yazmışsınız çok teşekkürler bilgiler için
    mobil 1 en iyi seçim yağ için
    muadil castrol edge olabilir
    servis 10-40 koyuyor genelde bp kullanılıyor kiada
    aracın km sinin artması durumunda bir miktar amörtisörlerde yumuşama gerçekleşebilir
    yalnız bu durum negatif özellik olarak amörtisörün ömrünü yavaş yavaş tamamlayacağını gösterir
    normal bir amörtisörün ömrü 40 bin km dir
    spor amörtisörlerde sertlik ve yumuşaklık ayarı olmakla beraber ömürleride hem çok daha uzun
    hemde hemen hemen aynı fiyatlardadır.
    ve kaliteli bir amörtisör her zaman bizim amörtisörlerden daha serttir
    ceed lerin sertliği amörtisörü kaplayan helezon yaylardan ötürüde olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    cemilyky
    özenle ve sabırla yazmışsınız çok teşekkürler bilgiler için
    mobil 1 en iyi seçim yağ için
    muadil castrol edge olabilir
    servis 10-40 koyuyor genelde bp kullanılıyor kiada
    aracın km sinin artması durumunda bir miktar amörtisörlerde yumuşama gerçekleşebilir
    yalnız bu durum negatif özellik olarak amörtisörün ömrünü yavaş yavaş tamamlayacağını gösterir
    normal bir amörtisörün ömrü 40 bin km dir
    spor amörtisörlerde sertlik ve yumuşaklık ayarı olmakla beraber ömürleride hem çok daha uzun
    hemde hemen hemen aynı fiyatlardadır.
    ve kaliteli bir amörtisör her zaman bizim amörtisörlerden daha serttir
    ceed lerin sertliği amörtisörü kaplayan helezon yaylardan ötürüde olabilir




    arkadaşlar hepinize kolay gelsin.
    yukarıda değerli bir üyenin bir yazısını okudum.daha önceden de forumunuzda arkadşımızın fikirlerinide beğenerek halen takip ederim.
    açıkçası ceed'lerde kullanılan 115 bygr 1.6 dizel motoru 3 senedir kendi ceratomda kullandığım için sizlere nacizane bir önerim olacaktır.
    burda kalkıpda şu dergi şu yağın testini yapmış en iyisi şudur budur demiyeceğim.
    ben zaten çoğu kuruluşun yada derginin yaptığı bu tip testlerede çok inanmam.kendim bizzat denerim.sonrada motor için en uygunu hangisiyse onu seçerim.
    motor için en uygunu nerdenmi anlarım?
    motordan gelen homurtular kesilir,dizel olduğu için motoru stop ederkendi sallantı sesi azalır,yakıt tüketimi en azından hep aynı şekilde kullanmanıza rağmen ve aynı yerden almanıza rağmen yaptığınız mesafe, 30-40 km ileri atar.

    bu sonuçlara bence en iyi yağ CASTROL EDGE TURBO DİESEL 5W-40'dır.dikkat edin castrol edge 5w-40 demiyorum.arada turbo diesel farkı var.
    nedenmi?
    bugüne kadar serviste hep mobil-1 10w-40 yağ kondu.açıkda kondu kapalıda.sesimi çıkarmadım.aracım 55.000 km de şu anda.
    ama 1 senedir rölantide 115 beygir 1.6 litrelik cerato motorundan ilginç bir kayış sesine benzeyen bir ses (her zaman olmamakla birlikte),aracı stop ederken bir sallantı sesi gelirdi.tek depo ilede genelde 50-52 litre arası alıyorum depoya 860 km filan yapıyorum.ortalam yakıt tüketimi bilgisyarada 5.6 gösterir hep.ama şu anda 905 km civarı yaptım.gittiğim yol aynı hızım aynı hatta mevsimde kış.yani daha fazla yakması gerekiyor aracın.ama tersi oldu.

    1 ay önce ilk defa kendim bu yağı aldım.
    şu anda ne oldu peki?
    ne rölantideki ses kaldı nede motoru stop ederkenki sallantı ve homurtu kaldı.
    benle aynı yerde çalışan arkadaşımında aynı şekilde ceratosuna aynı yağı koyduk.oda bana aynı şeyleri söyledi.

    benim tercihim CASTROL EDGE TURBO DİESEL 5W-40 dır.1.6 litre 115 beygirlik crd dizeller için şiddetler öneriyorum.kullanıp tecrübe ettiğinizde farkı göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drangelman -- 20 Ekim 2010; 16:57:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: getz_crdi88

    5*114.3 müş bijon aralışı 7'' genişlikli 17'' jant uyuyormus bir jant buldum OZ Racing SuperTurismo GT 7x17 5x114.3 modeli fakat fiyat 1800TL


    Biraz daha uygun fiyatlı birşeyler olsun diyorsan Replica marka jantlar var. Kianın orjinal jantının kopyasını yapmışlar. Kia amblemi yok sadece jantın göbeğinde. Fiyatları yaklaşık 700-750 TL civarında (4 Adet). İstanbul'da bulabilirsin rahatlıkla. Bir araştır istersen. Resminide koyayım

    Buda orjinal jantın resmi (3. sayfada sonda)
    http://www.kiamotors.com/vehicles/pro-ceed/gallery-exterior.aspx





  • 
Sayfa: önceki 131132133134135
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.