Şimdi Ara

Kers ( Kinetik enerji dönüştürme sistemi ) nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben buraya bir yazı kopyalayacaktım ama teknik nedenlerden dolayı bu mümkün olmadı. Yine de konuyu tartışabiliriz.

    İşte Yazı Budur.
    http://www.modifiyem.com/forum/f268/kers-kinetik-enerji-geri-kazanim-sistemi-76652/



    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Bilgilendirme için teşekkürler.

    Ancak anlamadığım nokta düğmeye basınca devir mi artıyor?

    Eğer gerçekten bir düğmeye basarak bir Force India bir Ferrari yada Mclaren i geçecekse hiç gerek yok. F1 i katletmektir bu bence Bütçeyi %50 kıssalar 12 takımın 8 i başa mücadele edip diğer 4ü sonlarda liderlik için mücadele etse daha iyi olur diye düşünüyorum.
    _____________________________
    Intel i7 6700K || MSI Z170A Gaming M5 || 2*8GB Kingston HyperX DDR4 3100 MHZ || MSI Gaming X GTX 1080 || 128 GB HyperX SSD + 500 GB WD Caviar Black || Corsair Graphite 780T Arctic White || Corsair 750w
  • Hayır düğmeye basıp geçme diye bir şey olmayacak. Zira Force İndia'nın kers sistemi hiç bir zaman Mclaren'inki kadar iyi olmayacaktır. Bu durumda Fİ pilotu düğmeye bastıktan sonra ML pilotuda düğmeye basabilir ve bu durumda Fİ Pilotu ML ile arasındaki farkın bir anda nasıl büyüdüğüne hayret etmekle yetinir.
    Bildiğiniz gibi otomobillere 19.000 RPM devir limiti getirildi arkadaşlar ( limit knusnda yanılıyor olabilirim ). Bu durumda ekstra devir gibi bişeyden bahsedemiyoruz. Fakat bu devir aralığında ekstra güç elde edip daha çavuk ivmelenmek mümkün olabilir. Örneğin bir viraj çıkışında otomobil 100 km hızdan 200 km hıza 3 sn de çıkıyorsa ve bunu mevcut motoru ile, atıyorum, o devir aralığında 500 bg ile yapıyorsa kers ona bu aralıkta 60 kw ekstra güç ve tork sağlayacak.
    Fakat bunun için motorların krank millerine güçlü bir elektrik motoru takılması gerekiyor( bu konuda da emin değilim ama başka bir yolu yok bildiğim kadarı ile ) Bütün bunlar esktra ağırlık demek. Şu anda Honda kers'ten 60 kw güç elde edebiliyor. Bu gelecek sezon açılışına kadar artacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 3 Ekim 2008; 20:51:41 >
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"




  • Bol yarış dışı kalınan, farklı, şaşırtıcı, belki hayal kırıklığı belkide eski F1ler gibi bir sezon bizi bekliyor o zaman.
    _____________________________
    Intel i7 6700K || MSI Z170A Gaming M5 || 2*8GB Kingston HyperX DDR4 3100 MHZ || MSI Gaming X GTX 1080 || 128 GB HyperX SSD + 500 GB WD Caviar Black || Corsair Graphite 780T Arctic White || Corsair 750w
  • Renan Usluerin yazısı
    KERS'in kadar konuşF1 severler olarak yenilikleri ve bilinmezleriyle de 2009 bizleri bekliyor. En büyük bilinmez ve merak konusuysa KERS. Değişen aero ve lastik uygulamaları, F1 dünyasının yabancı olmadığı ve değişikliklerini daha önce de yaşadığı başlıklar. Fakat KERS F1 dünyası için radikal bir yenilik ve büyük bir bilinmez.
    KERS ilk gündeme geldiğinde takımlar için bilinmezlikle dolu bir sistemdi. Birçok takım sistemin nasıl olacağı ve ne kadar verim alınacağı konusunda kuşkucuydu. Zaman içinde takımlar bilgi ve paralarını bu yöne aktararak kısa sürede bu bilinmezin üstesinden geldiler.

    Artık takımların KERS performansı ve araca katkısıyla ilgi ellerinde oldukça veri var. Fakat KERS halen tüm F1 dünyası için büyük bir bilinmez. Çünkü takımların nasıl bir KERS sistemi geliştirdiği, geliştirilen sistemden yarış içinde nasıl faydalanacakları ve birbirlerine karşı nasıl bir avantaj ya da dezavantaj sağlayacakları halen yanıtsız.

    2009 yılı için KERS sistemini verimlilik, dayanıklılık, paket uyumluluğu, pilotaj ve yarış stratejisi açısından çok yönlü değerlendirmek lazım.

    KERS’i değerlendiriyorsak ilk konu verimlilik. FIA KERS’in araçlara yapacağı katkı konusunda sistem ağırlığı, üreteceği gücü ve süresi konusunda maksimum sınırlarını takımlara verdi. Takımlarda kendilerine verilen sınırlar içinde çalışmalarını yürüttüler.

    Fakat gelinen noktada her takımın geliştirdiği KERS sisteminden eşit düzeyde verim alabileceğini beklemek hata olur. Nasıl ki her takımın motoru farklı performans eşiğindeyse, her takımın KERS sistemi de farklı verimlilik düzeyinde olacaktır. Bu da takımların KERS kullanarak birbirlerine üstünlük sağlayabileceği anlamına geliyor. FIA takımlara 80 hp üst limit koydu, fakat takımların geliştirdikleri sistemlerde bu gücün neresinde oldukları ve ne kadar süreyle bu gücü kullanabilecekleri büyük bir bilinmez.

    ARGE konularında F1’in değişmeyen sorunlarından biriside bildiğiniz üzere dayanıklılıktır. Verimli bir KERS sisteminiz olabilir, fakat sistem ikide bir arızalanıyor ve bir yarış ömrü dayanmıyorsa ya da farklı sistemlerin dayanıklılığını olumsuz etkiliyorsa başınız rakiplerinizle girdiğiniz mücadelede ciddi dertte demektir. Bu sezon bataryaları fazla ısındığı için dumanlar çıkartan araçlar görmek bizleri şaşırtmayacaktır. Sezon öncesi ARGE aşamasında yaşanan kazalar düşünülünce araçlardaki sistemlerin dayanıklılığı ciddi soru işareti olacak.

    F1 araçları uzunca bir süredir görmediği kadar radikal değişikliklerle 2009’da gride yerini alacak. KERS FIA standartları gereği en fazla tur başına 6,7 sn süreyle, 80 hp güç verecek. Bunun yanında oluksuz lastikler tutuşu arttıracak. Fakat yeni aero paketlerde kanatlar daha az down force üreteceği için araçlar (tabii dolayısıyla pilotlar) yolda tutunmakta geçen seneye oranla zorlanacaklar.

    Ayarlanabilir kanatlarda düzlüklerde pilotların daha yüksek hızlara ulaşmalarına yardımcı olacak. 2009 araçlarına dışarıdan bakınca sadece kanatları değişmiş gibi gözükse de saydığımız tüm bu yenilikler, araçların sil baştan yapıldığı anlamına geliyor. 2009 paketleri içinde KERS’li bir sistemle nasıl verim alacakları ve 2009 paketlerinin KERS’le nasıl sonuç vereceği takımdan takıma oldukça farklılık gösterecektir. Bu BMW, Toyota gibi takımların işine gelebilir. KERS bu takımları onları öne çıkartacak bir fırsat olabilir. Tabii tersi de söz konusu.

    KERS sistemi doğru yerde kullanıldığında verim alınacak bir sistem. Sistem pilotun kontrolünde olacak ve istendiğinde devreye alınacak. Burada da pilotaj öne çıkıyor. Pilotun doğru bir taktiğe ve zamanlamaya ihtiyacı olacak. KERS’i heyecanlı ve acemice kullanmak 2009’da pilotların başına olmadık işler açabilir. Soğukkanlılık ve zamanlama burada pilotlar açısından belirleyici unsurlar olarak önce çıkıyor.

    KERS sistemini devreye alıp rakibinize yapacağınız bir hamle sırasında rakibinizde aynı sistemi size geçilmemek için kullanabileceğini unutmamak gerekecek. Ateşli pilotları yakabilecek bir sistem KERS. Seyircileri ise heyecanlandıracağını beklemek yanlış olmaz.

    Yarış stratejileri açısından bakınca start ve düzlükler KERS’in kullanımına daha uygun gözüküyor. Fakat araç ayarlarını güçlü ve hızlı geçilecek virajlar üzerine yapılandırmakta bir strateji. Takımlar doğru yarış ayarlarını bulmak ve doğru pit stratejisini geliştirmek için geçen sene olduğundan çok daha fazla çalışmak zorunda kalacaklar.

    Takımların ellerinde test haftalarında toplanan rakiplerine ait veriler de mevcut. Fakat bu veriler kendi yarış stratejinizi geliştirmek için yetersiz kalacaktır. Çünkü testlerde toplanan rakibinize ait verilerde hangi süreçte KERS’i kullandıklarını, hangi sistemleri geliştirmek üzere pistte olduklarını bilemezsiniz.

    Rakiplerinizin test verilerine bakarak yarış hızı ve KERS ARGE sürecinde nerede olduğunu tahmin edemezsiniz. Bunu görmenin en iyi yolu yarışmaktır. Bu yüzden 2009’da KERS kullanan rakiplere karşı strateji geliştirmek takımlar açısından ayrı zorluklar içeriyor olacak.

    Ben şahsen tüm takımların KERS’le ilk yarış startında yer alacaklarını düşünüyorum. Tur başına 0.3sn kazandıracak bir sistemden, bunca kaynak kullanmış ve yatırım yapmışken, kimsenin vazgeçeceğini sanmam. Bundan sonra yarışların başlamasını beklemek ve bu heyecanın tadını çıkartmak dışında yapacak bir şey kalmıyor.
    _____________________________
    Opel Antara




  • Renault'nun KERS'i sezon başlangıcına yetiştirecekleri konusundaki inancı gün geçtikçe artıyor. Takım patronu Flavio Briatore’nin yeni bir sistem geliştirmenin maliyetli bir iş olmasından dolayı çekimser bir tutum sergilemesine rağmen, takım sistemi vaktinde hazır etmek için gereken tüm çabayı sarf ediyor

    Diğer bazı rakip takımların, KERS’lerini sezonun ilk yarışı olacak olan Avustralya GPsine yetiştirip yetiştiremeyecekleriyle ilgili kesin olmayan açıklamalar yapıyor olmalarına rağmen, Renault takımı son haftalardaki hızlı ilerlemeleri sayesinde konu hakkında fazlasıyla iyimser.

    Yetkili Teknik Yönetici Pat Symonds bu hafta yaptığı bir açıklamada “Noel’den önce, KERS’i nasıl doğru düzgün çalıştıracağımız konusunda bile şüpheliydim. Ancak, Noel sonrasında konu hakkında mükemmel bir ilerleme kaydettik ve sistemi Melbourne’deki yarışa yetiştireceğimizden neredeyse eminim. Tabii ki bunun garantisini vermek mümkün değil, fakat Noel’den önce sistemi yetiştirmemizin mümkün dahi olmadığını söylediğim göz önünde bulundurulursa, artık yetiştirebilme ihtimalimizden bahsediyor olmak bile güzel” sözlerine yer verdi.

    Renault’nun KERS konusunda kaydettiği bu mükemmel ilerleme, aynı sistemi kullanacak olmalarından dolayı Red Bull Racing takımı için de iyi bir haber.

    Renault, geçtiğimiz hafta Portekiz’de R29’la yaptığı ilk testlerde biraz sıkıntı yaşadı. Ancak, takım planladıkları aerodinamik geliştirmelerin aracı en kısa zamanda olması gereken forma ulaştıracağı konusunda ümitli.

    TurkiyeF1.Com
    Rena Bilgin
    _____________________________
    Opel Antara




  • Williams pilotu Nico Rosberg, şu an uygulanmakta olan asgari ağırlık kuralına tepki gösterdi. Rosberg, 2009'da zaten KERS sisteminin araca getireceği fazladan bir ağırlığın olacağını belirterek, bunun daha kilolu veya daha uzun boylu pilotlar için ceza manasına geldiğini, bunun da adil olmadığını ifade etti.
    Foto Galeri:
    KERS'in ağırlığı 25-40 kilogram arasında değişiyor ancak ne olursa olsun kilolu sürücüler, ağırlık dağılımının ideal şekilde gerçekleştirilebilmesi için dezavantajlı konumda bulunuyor.

    Bu yüzden yeni sezon öncesi hazırlıklarda Kimi Raikkonen, Fernando Alonso ve Rubens Barrichello'nun dikkat çekici şekilde kilo vermesinin nedeni de bu.

    Rosberg Speedweek dergisine yaptığı açıklamada, "kilo verdim, hatta Noel'de bile yediklerime dikkat ettim. Bence ağırlık kuralı adil değil, çünkü daha kilolu sürücüler, daha önce olduğundan daha fazla dezavantaja sahip" dedi.

    23 yaşındaki Alman sürücü, konunun Grand Prix Sürücüler Birliği (GPDA) toplantısında acilen gündeme getirilmesi gerektiğini de söyledi.

    Rosberg mevcut kural yerine, daha kilolu sürücülerin dezavantaj yaşamaması için, sürücülerin her birinin ağırlığına dayanan değişken ağırlık sınırlamaları getirilmesi gerektiğini savundu.

    Express gazetesine göre, BMW pilotu Robert Kubica, 1.85 metre boyunda ve geçtiğimiz sezon sonunda kilo vermeye başladı. Polonyalı sürücünün şu an 70 kilo olduğu belirtildi. Rosberg ise 1.78 metre boyunda ve 70 kilogram. Nick Heidfeld ve Felipe Massa'nın ise 60 kilodan daha ağır olmadığı tahmin ediliyor.

    TurkiyeF1.com
    _____________________________
    Opel Antara




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kers sisteminde önemli noktalar;
    1- Her devirde sadece bir defa kullanılabilecek ve bir tur kullanılmadığında diğer tura ekstra güç devretmeyecek olan bu sistemin tek turda tam olarak şarj edilebilmesi ve 60 turluk bir yarışta sorunsuzca 60 defa kullanılabilmesi.
    2- Sistemin ağırlığı ve güvenliliği
    3- Aktarma organlarına sağladığı ekstra tork ve kuvvet miktarı
    4- Enerji tasarrufu ( Bu aslında 1 ile de alakalı. Az elektrikle çok güç üreten ve her devirde tam şarj olan bir makina otomobili çok az bile olsa daha uzun süre ve daha büyük bir güçle ivmelendirecektir ).
    5- Sistemin devreye girme ve devre dışı kalma uygulaması. Sistem aniden devreye girdiğinde tekerlere ekstra yük binecek ve bu yük iyi ayarlanmadığında tekerin araca hız vermeden fazla dönmesi neticesinde hem gereksiz güç israfı olacak hem de tekerlekler normalin dışında aşınarak ömrü kısalacaktır.
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"




  • kısısel fıkrım bu kers umarım canlar yakmaz.
    f1 ıyıce elektronık sporu olmaya basladı
    _____________________________

    Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
  • Eğer yarış çıkarak sağlamlıkta yapamazlarsa pilotları yarış dışı bırakacak ekstra bir donanıma daha sahip olduk işte.
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • yağmurlu havada dokunan yanabilir
    ya da yağmur lastiklerine ekstra güç iyi olabilir
    yokuş yukarı faydaları da iyi olabilir
    _____________________________
    Opel Antara
  • Tabiki daha ayrıntılı bir teknik bilgi gerekir ama benim kişisel görüşüm kersin kullanımı için en uygun yerin pistteki en uzun düzlük olduğudur. Ayarlarını değiştirme şansı olunan ön kanatla birlikte kers düzlükte iyi bir zaman kazancı sağlayabilir. Kanat açısı artırılarak downforce azaltılır ve kers ile maksimum hızlanma sağlanır. Bu aynı zamanda maksimum fren ihtiyacı demek olur ve kers için gerekli enerji depolamasına olanak sağlar. En sert frenajın yapıldığı düzlük bitişleri aynı zamanda en iyi şarj fırsatıdır çünkü.
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.