Şimdi Ara

Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU] (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
721
Cevap
18
Favori
47.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler, akşam deneyip bakayım. Ama ben her şekilde denedim olmadı tekrar kontrol edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multiTYRT

    İndirdiğiniz modu doğrudan GameData içine atın. Klasör de olsa dosyaları da olsa direk tanıyor. İsterseniz 100 tane altdizinli dosya içinde atın yine modu görüyor

    @Pagan Min
    Edit: Bugün KER moduyla oyuna girince gösterdiği dV ile baside indirgenmiş(Pagan Min'in hesabı) dV hesabının tutmadığını gördüm. Sonuç her zaman daha az dV çıkıyor, bunun sebebi ise büyük ihtimalle gerçek dV formülündeki integralden gelen doğal logaritma. Örneğin rehberde yapılan roketin dV'si 3048m/s fakat oyun içindeki modlarda 2755m/s, bu da çok büyük bir fark değil.

    Zaten oynanan oyun KSP olunca mutlaka daha fazla yakıt tankı koyun

    Hocam doğru bizim ivmemiz artarak artıyor. Onu unutmuşum ben. O şekilde hesaplamanın bir yöntemini biliyor musunuz? İnsanlara da yanlış bilgi verdim.




  • Pagan Min kullanıcısına yanıt
    Hayır hocam maalesef işin içine integral katmadan imkansız, çünkü sürekli bir değişim var.

    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]


    Bu formülde max(t1) ve min(t0) değer var, bunu hesaplamanın tek yöntemi integral. Yani basit hesapla yapılabilecek en doğru şey sizin rehberinizdeki hesap. Yanlış hiçbir ifade yok. Sadece full tank ve boş tank durumlarındaki ivme ortalaması geliştirilebilir, mesela 4/3 depo, 4/1 depo ortalama hesabına eklenebilir.

    Umarım karışık anlatmamışımdır. Biraz merakım olduğundan bazen aşırıya kaçabiliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multiTYRT -- 11 Haziran 2015; 17:44:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multiTYRT

    Hayır hocam maalesef işin içine integral katmadan imkansız, çünkü sürekli bir değişim var.

    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]


    Bu formülde max(t1) ve min(t0) değer var, bunu hesaplamanın tek yöntemi integral. Yani basit hesapla yapılabilecek en doğru şey sizin rehberinizdeki hesap. Yanlış hiçbir ifade yok. Sadece full tank ve boş tank durumlarındaki ivme ortalaması geliştirilebilir, mesela 4/3 depo, 4/1 depo ortalama hesabına eklenebilir.

    Umarım karışık anlatmamışımdır. Biraz merakım olduğundan bazen aşırıya kaçabiliyorum

    Evet hocam dediğiniz yöntem çok mantıklı. ilk, son, 3/4 depo ve 1/4'nun ortalamasını alınca dV 2876 çıktı. Deponun yarısını falan da eklesek daha da hassaslaşır.
    Bunun dışında mantıklı bir yöntem daha var. Adamlar direkt formül vermiş:
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]
    Bu da integralin formüle dönüştürülmüş hali sanırım. 11. sınıf olduğum için integrali tam bilmiyorum. Seneye göreceğiz bakalım.

    Bu formülde de sorun şu; oyunun içinde verilen kütle değerleri çok hassas değil. Ama logaritma çok hassas değerler istiyor. Bu yüzden yine KER ile gerçek kütleye bakmamız gerekiyor.

    Bu oyunda verilen kütleyle hesaplanmış hali:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=%5Blog%283.6%2F1.6%29%2Flog%28e%29%5D*%28390%29*9.81

    Bu da gerçek kütleyle:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=%5Blog%283.59%2F1.75%29%2Flog%28e%29%5D*%28390%29*9.81

    Yardım için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pagan Min -- 12 Haziran 2015; 22:13:57 >




  • Pagan Min kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle hassas değer olmadığı için rehberdeki yine çok mantıklı bir hesap.
  • Sadece bilim adamının olduğu bir gemide SAS açmak mümkün mü acaba?
  • Acarsin ama bunu poda eklehttp://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Probodobodyne_HECS.
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkandcold -- 19 Haziran 2015; 0:00:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkandcold

    Acarsin ama bunu poda eklehttp://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Probodobodyne_HECS.
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]

    Çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkandcold

    Acarsin ama bunu poda eklehttp://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Probodobodyne_HECS.
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]

    Çok teşekkürler.

    Onun yerine sadece SAS amaçlı modüller daha verimli olacaktır Küçük boyda var ayrıca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multiTYRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkandcold

    Acarsin ama bunu poda eklehttp://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Probodobodyne_HECS.
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]

    Çok teşekkürler.

    Onun yerine sadece SAS amaçlı modüller daha verimli olacaktır Küçük boyda var ayrıca.

    Probodobodyne RoveMate gibi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min


    quote:

    Orijinalden alıntı: multiTYRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkandcold

    Acarsin ama bunu poda eklehttp://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Probodobodyne_HECS.
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]

    Çok teşekkürler.

    Onun yerine sadece SAS amaçlı modüller daha verimli olacaktır Küçük boyda var ayrıca.

    Probodobodyne RoveMate gibi mi?

    Hayır benim dediğim small inline reaction wheel. Ya da diğer büyük versiyonları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multiTYRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min


    quote:

    Orijinalden alıntı: multiTYRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkandcold

    Acarsin ama bunu poda eklehttp://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Probodobodyne_HECS.
    Kerbal Space Program (2015) [ANA KONU]

    Çok teşekkürler.

    Onun yerine sadece SAS amaçlı modüller daha verimli olacaktır Küçük boyda var ayrıca.

    Probodobodyne RoveMate gibi mi?

    Hayır benim dediğim small inline reaction wheel. Ya da diğer büyük versiyonları

    Peki teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • güzel oyun yeni başladım bende savrulmasak bütün sorun çözülüyor
  • arkadaşlar bende oyuna başladım tek yapabildiğim dünya yörüngesine araç göndermek adamlar gezegenleri geziyor ben daha aya gidemiyorum bu oyunu tüm detaylarıyla anlatabilecek biri veya kaynak var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07Talha

    arkadaşlar bende oyuna başladım tek yapabildiğim dünya yörüngesine araç göndermek adamlar gezegenleri geziyor ben daha aya gidemiyorum bu oyunu tüm detaylarıyla anlatabilecek biri veya kaynak var mı ?


    Yazıyla anlatılamayacak kadar ayrıntılı bir oyun hocam. Scott Manley'in en son çektiği kariyer modu rehberi var, onu izleyebilirsiniz. Kademeli olarak anlatıyor. Adam gibi Türkçe kaynak yok maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pagan Min -- 22 Haziran 2015; 22:27:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pagan Min

    quote:

    Orijinalden alıntı: 07Talha

    arkadaşlar bende oyuna başladım tek yapabildiğim dünya yörüngesine araç göndermek adamlar gezegenleri geziyor ben daha aya gidemiyorum bu oyunu tüm detaylarıyla anlatabilecek biri veya kaynak var mı ?


    Yazıyla anlatılamayacak kadar ayrıntılı bir oyun hocam. Scott Manley'in en son çektiği kariyer modu rehberi var, onu izleyebilirsiniz. Kademeli olarak anlatıyor. Adam gibi Türkçe kaynak yok maalesef.

    Kaynak önerisi için teşekkür ederim videolarını izlemeye başladım İngilizce olması sorun değil az çok anlarım :) Türkçe olarak gri reis diye bir youtube kanalı buldum ama biraz yetersiz kalıyor.




  • yahu deli gibi oynadığım oyunun konusunu her gün girdiğim forumda takip etmiyorum resmen. güzel şeyler yazılıp çizilmiş tekrardan.

    ben de şu zamanlama ile ilgili siteyi aşağıya ekleyeyim;

    http://ksp.olex.biz

    bu sitede de size gezegenlerarası ya da uydulara ne zaman, nereden, nasıl ateşleme yapmanız gerektiğini gösteriyor. oyunda, Kerbin ekosisteminden çıkıp başka gezegenlere gitmek istediğiniz zaman en önemli faktör zamanlama arkadaşlar. doğru zamanlama ve doğru yönde ateşleme size optimum delta V harcayarak hedefe gitmenizi sağlar. diğer türlü çok fazla yakıtınız boş yere gider. siteye girince sağda origin kısmından şu anda olduğunuz kütleyi seçin. bir altından gitmek istediğiniz kütleyi seçin ve onun da altındaki parkin orbit kısmına da şu anda yörüngesinde olduğunuz kütleden ne kadar yükseklikte yörüngede döndüğünüzü km cinsinden girin. ardından do the maths'e tıklayınca size sol tarafta yapmanız gerekenleri gösterecek.

    not: @multiTYRT ikimizde de Mac var, oyun sırasında bir parçayı ayırdıktan sonra bunlar arasında hızlıca geçişi hangi tuşla yapıyoruz. mekikle yörüngeye çıkıp uydu bırakıyorum mesela; bıraktığım uyduya geçişi hemen nasıl yaparım? iki saat M'ye basıp oradan diğer parçayı seçip switch to'ya tıklıyorum, bir ton angarya oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder.t

    yahu deli gibi oynadığım oyunun konusunu her gün girdiğim forumda takip etmiyorum resmen. güzel şeyler yazılıp çizilmiş tekrardan.

    ben de şu zamanlama ile ilgili siteyi aşağıya ekleyeyim;

    http://ksp.olex.biz

    bu sitede de size gezegenlerarası ya da uydulara ne zaman, nereden, nasıl ateşleme yapmanız gerektiğini gösteriyor. oyunda, Kerbin ekosisteminden çıkıp başka gezegenlere gitmek istediğiniz zaman en önemli faktör zamanlama arkadaşlar. doğru zamanlama ve doğru yönde ateşleme size optimum delta V harcayarak hedefe gitmenizi sağlar. diğer türlü çok fazla yakıtınız boş yere gider. siteye girince sağda origin kısmından şu anda olduğunuz kütleyi seçin. bir altından gitmek istediğiniz kütleyi seçin ve onun da altındaki parkin orbit kısmına da şu anda yörüngesinde olduğunuz kütleden ne kadar yükseklikte yörüngede döndüğünüzü km cinsinden girin. ardından do the maths'e tıklayınca size sol tarafta yapmanız gerekenleri gösterecek.

    not: @multiTYRT ikimizde de Mac var, oyun sırasında bir parçayı ayırdıktan sonra bunlar arasında hızlıca geçişi hangi tuşla yapıyoruz. mekikle yörüngeye çıkıp uydu bırakıyorum mesela; bıraktığım uyduya geçişi hemen nasıl yaparım? iki saat M'ye basıp oradan diğer parçayı seçip switch to'ya tıklıyorum, bir ton angarya oluyor.

    Windows ve Mac'lerde Ü tuşu. Ama ben arada bir İngilizce klavye kullandığım için tire tuşuna aldım. Biraz karışık, ya da ben hatırlamıyorum [ ve ] tuşlarının da bununla ilgili bir işlevi vardı.




  • multiTYRT kullanıcısına yanıt
    bendeki de türkçe klavye. Ü ise kolay olur, bi deneyeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onder.t -- 23 Haziran 2015; 0:22:38 >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.