Şimdi Ara

katalitik konvertör iptali...? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
19.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • art niyetli olduğunu bende düşünmedim.Hem belirttiğim gibi laf atma küfür yada polemiğe gerek olmadığını ve yazdıklarına dikkat etmesi gerektiğini kendimce anlattım.

    Bu arada teşkkür ederim.Ama söylediğim gibi ben sataşma-tartışma oluşturmak için değil sadece yanlışını görmesi için yazdım.

    Saygılarımla...
    Allah'a emanet olun...
  • Bu konudan 10larca var forumda, yakıt artışı , hp artışı , hava kirliliği , alt devirde performans azalması bilinen şeyleri
  • Herkesin anlayabileceği şekilde Katalitik konverter; yaklaşık çapı 1 mm binlerce gözenekleri olan temel malzemesi seramik (kaolen), yan malzemeler Platinyum, rodyum,aliminyum oksit kullanarak yapılmıştır. Genelde otomobilin 1. susturucusunun içerisine yerleştirilmiştir. Görevi motordan çıkan zararlı karbon monoksidin hızla, zararsız karbon diokside dönüşmesini sağlamaktır. Basit olarak bu işi kimyasal değil fiziksel olarak yapmaktadır. Yani Eti kıyma makinesinden geçirmek gibi. Takdir edersiniz ki kıyma bütün ete nazaran daha çobuk pişer. Konverter korbon monoksidi eksozdan parçalanmış olarak çıkartarak; moleküllerin hızla oksijen alıp diokside dönüşmesini saglar. Karbondioksit zararsız bir gazdır. Sanayide çokça kullanılır, özellikle gaz altı kaynak işlerinde, Kuru buz üretiminde vb. Kabonmonoksidin canlıları zehirlemesi ise, cigerlerimize çektigimiz de oksijeni; ciger hücreleri alamadan karbon molekülünün el koymasından kaynaklanmaktadır. Karbon; dioksit olunca doymuş sivri sinek gibidir artık zarar vermez Katalitik kanverterin yapı malzemesindeki diğer maddeler ise kimyasal olarak etki eder ki bu özelliğinden dolayı sistem KATALİZÖR olarakta anılmaktadır. Ancak bunların etkisi oldukça az olup bence sisteme karizma kazandırmak için konulmuştur. Zira son yıllarda çelik gözeneklileri yapılmaktadır. Seramik olanlar sarsıntı ve darbelerden ovalanıp delikleri tıkamaktadır. Aynı zamanda kötü yakıt, kötü yanma neticesi kurumlanarak da tıkanma gerçekleşir. Sökülüp yerine normal susturucu takılmasında bir sakınca yoktur. Ancak bazı model otomobillerde Motor eksoz çıkışı ile konverter arasındaki bölge basıncını algılayan sensör bulunmaktadır. Düz susturucu takıldığında buradaki basınç düşeceğinden araç bilgisayarı olumsuz ikazlar verebilir. Böyle durumlarda sensörün kör edilmesi lazım.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.