Şimdi Ara

KATALATiK KONVERTÖR iPTALi, LPG VE BUJi Hk.BiRKAÇ TECRÜBE(silkeleme sorunu içerir)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bu konuyu açmamdaki amaç bir çok kisinin yasadigini gözlemledigim basit bazi sorunlarIn kendi çabalarImIz neticesinde ürettigimiz çözümlerini belki birilerinin isine yarar diye paylasma gereksinimindendir....
    ----
    ÖNCELYKLE SU SORUNDAN BAHSEDEYiM....
    AracInIz düsük devirlerde silkeleme yapIyorsa, birden gaza bastIgInIzda gecikme yasayIp sonradan tepki alyyorsanyz, bu sorunun sebebi su sekildedir , her ne kadar bütün ustalar bunu kabul etmesede bizzat deneme yanilma 3 araç üzerinde yaptik yaptigimiz denemelerde netice almIs durumdayIz...
    öncelikle aracyn ateSleme sistemi kontrol edilir , nasil mi ? kendiniz yapabilirsiniz , buji kablolarini tek tek sökün zaten kIvilcym attigini göreceksiniz , sIKIntI varsa kivilcim ya hiç atmaz yada çok az olur , gözle aradaki farki ayIrt edebilirsiniz....
    -baktiniz bir sIkInti yok, gelelim bizim test ve tecrübe ettigimiz araçlardaki ortak soruna eger atesleme var ve halen daha silkeleme varsa ustalar size gaz boGaz kelebeginden oldugunu söyleyecektir , oksijen sensörü diyenler , motorun km si çoksa motor gidiyor diyenler, atesleme bobini bozuk diyenler(buna serviste dahil) olacaktIr, hepsi de bir sürü masraflara sonuç açmaktadIr....
    ---
    BENiM BAHSEDECEGiM SORUNDA TAM BU AsAMADA BASLIYOR, aylarca yaptIgImIz denemelerde bu sorunu yasayan araçlarin bazIlarInIn ya katalatik konvertör iptal edilmiS , ya tikanmIs , yada özelligini yitirmis durumda, aracin konvertör iptalinin ne alakasi var diyorsanIz....
    Söyleki , araçlarin gaz bogaz kelebekleri orjinal ve yeni sistemin hava ve yakit sistemlerini ölçmeye yönelik programlanmistir, bizde buradan yola çIkarak , sorunun atesleme ve hava giris çIkIs sistemlerinin neresinde oldugunu çözmeye çalIstIk... öncelikle gaz bogaz kelebegi sensörlerine baktik , sorun düsük devirde oldugundan ve denemelerimiz neticesinde bunun sersörlerden olmadigIna kanaat getirdik,
    sonra hava emis sistemini kontrol ettik, buradada olmadigina kanaat getirdik,
    -hava çykIs sistemlerini kontrol ettik (egzos sistemi) kaçak, çikIsi zorlayacak birsey yoktu, (tabi bu islemler ara ara yapi, deneye deneye)
    sonra ate?leme sistemlerini kontrol ettik , buradan Süphelendik , yalnyz atesleme kablo degerleri bobin degerleri ölçü cihazlarinda çok iyiydi,
    -sonra otomotiv konusundaki bazi yazilari okuduk ve çok önemli bir ayrynty dikkatimizi çekti araçlar orjinal ve sorunsuz bir sisteme göre programlanmis ve sensör ve tepkiler buna göre.... baktik ki bizim katalatik kovertör ya iptal olmus , ya özelligini yitirmis,
    sonra çesitli testler yaptik , ateslemenin düsük devirlerde gecikmesinin neden oldugu düsüncesi sardi ve motor modifikasyon ve motor sporlarI hakkIndaki yazI ve makaleleri okuduk , inceledik gördüGümüz iSlemler yapilirken en basit modifikasyonda bile ecu iyilestirmesinden önce egzos sistemi , atesleme sisteminin güçlendirilmesi geçiyor, ilk asama olarakta konvertör iptal edilip , uygun buji kablosu ve buji baglaniyor,
    Bize dank etti, bizim araçlarin katalatik konvertörleri iptal oldugu için atesleme sisteminin gecikmesinin asIl sebebinin aracIn orjinal yaziliminda voltaj,atesleme ayarlarinin standart çikIs degerlerine göre yapIlmasI , dolayIsIyla bizim aracImIz rahat çIkIs yaptIgI için sensörler olmasI gerektiGi gibi algIlayip daha fazla hava çekmesini sagliyor ve atesleme sistemi de olmasI gereken gibi çalIstigindan, ateslemenin zayif kalmasyna neden oluyor...
    bobin de degistirseniz , kablo da degistirseniz hatta bogaz kelebegi de degistirseniz , ilk uyum asamasynda biraz rahatlasa da sonrasynda yine ayne tepkime sorunu silkeleme sorunu devam ediyor.....
    NETiCE OLARAK
    SORUN ARACIN ORJiNAL EMiSYON SiSTEMi BOZULDUgU iÇiN SENSÖRLERiN YAZILIMI NEDENiYLE YANLIs BiLDiRiMLERE SEBEBiYET VERMESiNDEN KAYNAKLANIYOR, 2 ÇÖZÜM VAR YA KONVERTÖR SIFIR VE ORJYNAL ALINACAK BOgAZ TEMiZLENECEK , ÜZERiNDEKi SENSÖRLER YENiLENECEK YADA AYNI VOLTAj ARALIgINDA DAHA iyi VE DAHA HIZLI ATEsLEYEN BYR SYSTEM KURULACAK....
    BiZ 2. Yi YAPTIK , 4 TIRNAKLI DAHA KISA ARALIgI OLAN BOSCH SUPER 4 BUJi TAKTIK , KABLOLARI YETERLi DÜZEYDE KULLANDIK, SONUÇ OLARAK 3 ARAÇTA DA DÜsÜK DEViRLERDE SiLKELEME KALKTI , ÇÜNKÜ ARTIK ARAÇLAR ORJiNALDEN DAHA ÖNCE ATEsLiYORDU, HAVA DA DAHA FAZLA ÇEKiP , DAHA FAZLA ÇIKIs OLDUgU iÇiN BiZ SENSÖRLERi BiZE DEgiL , SENSÖRLERE UYGUN ATEsLEME VE YANMA SagLADIK , 3 araçta yaklasIk 20 bin kmyi devirdiler ve 3. viteste kalki? bile denense hiçbir silkeleme olmuyor lpg ve benzinde, stop edecek düzeye bile inse titreme yapmiyor vs.
    --aracin ivmelenmesinin de çok iyi oldugunu fark edince biraz ileri gidip kendi aracim olan TWYNGO yu dyno ya sokmaya karar verdim, araci aldigimda 55 hp çykmisti, testte gördügümüze kendimiz de inanamadyk 63 HP çIktI, daha önce de fiat marea da aynI testi yaptIk 99hp veren araç 105 hp vermisti....
    YANi BU KADAR KOMPLiKE VE TEKNiK BiR SORUNUN ÇÖZÜMÜ ASLINDA ÇOK BASiTMiS 4 TIRNAKLI BUJi ÇÖZDÜ....
    ---
    uzun uzadIya yazmamin sebebi bazi teknik eleman ve servis elemani arkada?larin inatla imkansiz ve hiçbir mantIgI olmadIgIna iliskin söylemleri , bizzat o tip kisilerle birlikte süreci deneme yanIlma yöntemi ile gördük ve çözüm bulduk... umarym birilerinin sorununa yardImci olur,
    Bu anlattIklarIm her aracin sorununu çözmez , bu olaylar birçok seyden olabilir , ama buji ile çözmek çok kolay oldugu halde yeniden orjinal buji kullanILdigindan araç düzelmedi diye bogaz kelebegi degistiriliyor bence buji degistirirken öncelikle bu sekildeki bujileri deneyin ucuz yoldan sorun çözülebilir....
    ---
    (Türkçe karakter sorunu oldu anlayamadym...düzeltilebilir mi...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 13 Ocak 2014; 15:59:16 >







  • arkadaşım verdiğin bilgi için teşekkürler ancak benim araç 2006 1.4 clio 8 v alize modeli araçla 5.vites de giderken araç bayılıyor ve gaz yemiyor ayağını gazdan çekip tekrar bastığında araç gaz yiyor devam ediyor biraz sonra tekrar yapıyor acil yardım
  • kardeş aracında katalatik konvertör duruyorsa ilk aşamada onu bir egzoscuya göster, eğer tıkanmış veya dağılmışsa aracın çıkışı olmadığı için boğuluyordur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 20 Ocak 2014; 9:25:38 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.