Şimdi Ara

Kaptan olmak iyi bir fikir mi ? [ yüksek maaş] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
91
Cevap
4
Favori
7.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Demedi deme en geç 1-2 seneye soğuyacaksın bu fikrinden.Kaptanlık zor meslek cidden parası 2500 usd ile başlar uzak yol zabitliği 4,3,2 ve süvari bey (1.kaptan) 8000-9000 usd alır.Mesela 6 aylık kontrat imzaladın 6+1 maaş alırsın ekstra bir maaş verirler.Interneti unut.Sabah gece gunduz surekli acil bi durum çıkar.Gittiğin ülkelerde fazla gezme vaktin olmaz ve filmlerdeki gibi kadınlar ayağına gelmez gelenler olur onlarda senin kaptan olduğunu anlayan hayat kadınlarıdır.


    Bunların dışında yaparım diyorsan parası iyi.ama direk suvari bey olmiyorsun bunuda bil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZenciCivciv

    quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    ölene kadar gemide yaşayamazsın, gemi makine mühendisliği daha doğru tercih, gemiden çıkıncı iş bulman zor olmaz

    diye düşünüyorum

    ne iş yapacaksın ki gemiden başka ? başka imkanı var mı ? ben bilmiyorum da kaptan belgesini kiralayabiliyormuş sanırım. zaten 10-15 yıl çalışıp bırakıcam .yatırım yapmayı düşünüyorum kazandığım parayla

    biriken para seni fazla idare etmez öncelikle biriktiririm paramı sonra yatarım diye bi şey yok unut onu

    gemi makineleri işletme mühendisi olursan; karada otomobil sektörü dahil her türlü makine mühendisliği işinde çalışabilirsin. hatta gemide kazanamayacağın kadar tecrübe ile karada öncelikli hale gelirsin.

    ama kaptan olursan, karaya çıkınca sertifika kiralama gibi garantisi olmayan işler kimseye yetmez. masa başı iş imkanı oluyormuş ama dediğin gibi asla garantisi olmaz.




  • benimde hayalimdeki meslek lakin çok zor be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: I Will Burn You

    Demedi deme en geç 1-2 seneye soğuyacaksın bu fikrinden.Kaptanlık zor meslek cidden parası 2500 usd ile başlar uzak yol zabitliği 4,3,2 ve süvari bey (1.kaptan) 8000-9000 usd alır.Mesela 6 aylık kontrat imzaladın 6+1 maaş alırsın ekstra bir maaş verirler.Interneti unut.Sabah gece gunduz surekli acil bi durum çıkar.Gittiğin ülkelerde fazla gezme vaktin olmaz ve filmlerdeki gibi kadınlar ayağına gelmez gelenler olur onlarda senin kaptan olduğunu anlayan hayat kadınlarıdır.


    Bunların dışında yaparım diyorsan parası iyi.ama direk suvari bey olmiyorsun bunuda bil.

    parasındayım ben .zaten öyle gezip tozma isteğim yok. normalde 3 bin maaşın olsa bi işte kiraydı şeydi zaten 2 bini gidiyor, kaldı sana net bin lira. bi adam 6 aydır çalışıyorum daha parayı çekemedim diyor. yemek beleş kalacak yer sıkıntısıda yok çalıştığın sürede net karın maaşın kadar karıyla kızla yemezsen paraları . çok ballı meslek o 3-4 aylık tatilde de baba yadigarı arabaya atarım benzini gezerim dağ bayır .




  • Bende dusunuyorumda neler gerekli bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen kaptanlığı beleş meslek filan mı sanıyorsun oturup yan yatmamı zanlediyorsun sen sadece maaşı için istiyorsun bu kafayla bir şey olamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meot1

    Bende dusunuyorumda neler gerekli bilmiyorum.

    bi kaptan çıkıp gelse de tüm sorularımızı yanıtlasa
    benimde bir sürü sorum var. en çokta o ilk stajdan korkuyorum. sakarım biraz bide ilk çalıştığın yer kariyeri ço ketkiliyor diyorlar
  • Liseden beri kaptanlık okuyorum şuan ünideyim, para için yapacaksan hiç yapma daha kaptan olamadan inersin gemiden.

    Kaptan olmak istiyorsanız önce zabit olmanız ve zabit olmak içinde denizcilik lisesi veya unisi mezunu olmanız yada belirli kurumlardan para karşılığı belge almanız gerekir.
    Eğer 4 yıllık bir deniz ulaştırma ve işletme bolümüne giderseniz uzakyol vardiya zabiti (4.Kaptan) olursunuz ve yaklaşık 6-7 sene aralıksız gemide çalışarak kaptan olabilirsiniz.
    Eğer denizcilk lisesinden mezunsanız kısayol vardiya zabiti olursunuz sadece akdeniz, karadeniz ve egede çalışan küçuk gemilerde çalışbilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tadeon -- 30 Nisan 2015; 19:36:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunçgürsoy

    sen kaptanlığı beleş meslek filan mı sanıyorsun oturup yan yatmamı zanlediyorsun sen sadece maaşı için istiyorsun bu kafayla bir şey olamazsın.

    sen ne oldun ? bi sürü doktor var sırf para için bu işi yapan. sana ne niye yaptığımdan ? işimi lakıyla yapıyor muyum orası önemli olan. kimseyi ilgilendirmez niye yaptığım. denizi seviyorum parayı da seviyorum. avantajlı diye seçtim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tadeon

    Liseden beri kaptanlık okuyorum şuan ünideyim, para için yapacaksan hiç yapma daha kaptan olamadan inersin gemiden.

    hangi ünidesin ? yav kardeş denizi sevmesem niye seçeyim , her olasılığın farkındayım. yanlızlığı seviyorum, denizi seviyorum, bana uygun ki seçiyorum. yoksa niye bu kadar araştırayım. maaşı yüksek der yazarım direk.
  • rahat meslek, illa uzak yola gideceksin diye bir şey yok yat kaptanlığı, gezi teknesi kaptanlığı falan bunların da parası yüksek öneriyorum benim babam kaptan bence en rahat meslek ama şirkette çalışma yat kaptanlığı ya da gezi teknesi kaptanlığı tercihimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZenciCivciv

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tadeon

    Liseden beri kaptanlık okuyorum şuan ünideyim, para için yapacaksan hiç yapma daha kaptan olamadan inersin gemiden.

    hangi ünidesin ? yav kardeş denizi sevmesem niye seçeyim , her olasılığın farkındayım. yanlızlığı seviyorum, denizi seviyorum, bana uygun ki seçiyorum. yoksa niye bu kadar araştırayım. maaşı yüksek der yazarım direk.

    Gemiye çıkmadan karar vermeyin derim ben, denizi yanlızlığı sevmeyle olmaz bu meslek. Gerekirse amele gerekirse doktor gerekirse polis gerekirse öğretmen olman lazım, birkaç sene sonunda başına gelebilecek olası hastalıklara (Allah korusun) hazırlıklı olman lazım. Lisede 40 kişilik sınıftan 10 kişi bu mesleği devam ettirme kararı aldık, zorluğunu gören herkes bıraktı. Sende bilgi almak için konu açmışsın bence bi kaptana veya gemiciye danış burdaki cevaplarla geleceğini belirleme iyice araştır derim.
    Ayrıca para konusunda beklentini düşür çünkü maaşlar giderek düşüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tadeon


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZenciCivciv

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tadeon

    Liseden beri kaptanlık okuyorum şuan ünideyim, para için yapacaksan hiç yapma daha kaptan olamadan inersin gemiden.

    hangi ünidesin ? yav kardeş denizi sevmesem niye seçeyim , her olasılığın farkındayım. yanlızlığı seviyorum, denizi seviyorum, bana uygun ki seçiyorum. yoksa niye bu kadar araştırayım. maaşı yüksek der yazarım direk.

    Gemiye çıkmadan karar vermeyin derim ben, denizi yanlızlığı sevmeyle olmaz bu meslek. Gerekirse amele gerekirse doktor gerekirse polis gerekirse öğretmen olman lazım, birkaç sene sonunda başına gelebilecek olası hastalıklara (Allah korusun) hazırlıklı olman lazım. Lisede 40 kişilik sınıftan 10 kişi bu mesleği devam ettirme kararı aldık, zorluğunu gören herkes bıraktı. Sende bilgi almak için konu açmışsın bence bi kaptana veya gemiciye danış burdaki cevaplarla geleceğini belirleme iyice araştır derim.
    Ayrıca para konusunda beklentini düşür çünkü maaşlar giderek düşüyor.

    durum vahim ozaman. tek istediğim meslek buydu şuan çünkü başka meslekte tutunabileceğimi zannetmiyordum pek. bilgisayar mühendisi kaynıyor ülke




  • Bu mesleği icra etmiş kişilere danışın onlar sizi bilgilendirir. Ben kötu yanlarını söyledim iyi yanlarıda var mesela minimum 2 dil öğrenirsiniz, millet dünyayı gezmek için tonla para dökerken sen para alırsın. Sosyal hayatta iyi bir statünüz olur ve eğer 4 yıllık bir deniz ulaştırmadan mezun olursanız gemide en az 6000 tl ile işe başlarsınız. Staj için bile 750-1500 dolar maaş alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tadeon

    Bu mesleği icra etmiş kişilere danışın onlar sizi bilgilendirir. Ben kötu yanlarını söyledim iyi yanlarıda var mesela minimum 2 dil öğrenirsiniz, millet dünyayı gezmek için tonla para dökerken sen para alırsın. Sosyal hayatta iyi bir statünüz olur ve eğer 4 yıllık bir deniz ulaştırmadan mezun olursanız gemide en az 6000 tl ile işe başlarsınız. Staj için bile 750-1500 dolar maaş alırsınız.

    yani herşeyi göze aldım da o staj bulma işinden korkuyorum bitek. insanlar yanaşmıyormuş stajer almaya. önceden kötü bi eczacılık tecrübem var oyüzden tırsıyorum . bi kaptan arkadaşa konuşmam geçti şimdi cevaplarını bekliyorum. konuyu güncelliycem cevap gelince
  • beyler bir 4. kaptan olarak yazıyorum:

    kaptan (vardiya zabiti) olmak isteyen arkadaşlar üniversitelerin 4 senelik "Deniz ulaştırma işletme mühendisliği" yada 2 senelik "Deniz Ulaştırma işletme" bölümlerinden birini bitirmeli. para ile de 2 senelik vardiya zabiti ehliyeti (4. kaptan) veren kurslar var. ama 2 senelik eğitimle alınan belgenin, 4 sene lisans 1 sene extradan hazırlıkla alınan belgeyle aynı olması söz konusu değil. 2 senelik okuyan adamlar devlet tarafından çalışabileceği gemi büyüklüğü, gideceği mesafeler olarak kısıtlanıyor. şu şekilde:

    - Uzakyol vardiya zabiti (İTÜ, KTÜ, DEU, Piri Reis Üni., Yakındoğu Üni., Zirve Üni. vs )
    - 3000 GT Vardiya zabiti (2 senelik myo'lar veya özel kurslar)

    Yani üniversitelerin 4 senelik deniz ulaştırma işletme müh. bölümünü bitirmezseniz belli bir tonaja kadar olan gemilerde çalışabiliyorsunuz. üstüne elinizdeki belge yetmez. 3000 gt büyüklüğüne kadar olan gemilerde 3. kaptan olabilirsiniz. yukarısında ise 4. kaptan olarak çalışabilirsiniz. ikisinin arasında öyle büyük bir hiyerarşi düzeni yoktur. yaptıkları işler genellikle farklıdır ama gemideki stajınız boyunca iki göreve de alışık konuma gelirisiniz.

    okul bitiminden sonra ya da yaz tatilinde ilk stajınıza çıkarsınız. staj süresi toplam 1 yıldır. iç sularda yapılan stajlar resmiyet kazanmaz. adı üstünde "Açık deniz stajı"dır. yani 1 sene her türlü hava koşulunda, limanda bulunmanızı tecrübe kazanmanızı istiyorlar. son stajımda karadeniz ben de dahil olmak üzere tüm gemi personelinin anasını ağlatmıştı.

    1 senelik staj bitiminde okulda gördüğünüz, gemide tecrübe ettiğiniz derslerden sınava tabi tutulursunuz. hepsini geçtiğiniz anda vardiya zabiti ya da uzakyol vardiya zabiti ünvanını kazanırsınız.

    şimdi bu işin kabaca anlatımı. önemli olan denizcilik nasıl bir şey, gerçek anlamda bunu izah edebilmek.

    açık konuşacağım o yüzden denizci abilerim, öğrenci zıpzıplar alınmasın. arkadaşlar denizcilik yapılabilecek en zırto mesleklerden biridir. "parası için yapmıyorum" diyen bile dolgun maaşı için yapar. ki son 5-6 senede zabit maaşlarında inanılmaz düşüşler yaşanmakta. çünkü kıyamet gibi adam mezun oluyor okullardan ve çalışılacak gemi sayısı kısıtlı. iş bulsanız dahi maaşınızı zamanında ödeyen şirketler kısıtlı sayıdadır. adamlar siz denizdesiniz diye aileniz, çoluğunuz çocuğunuz yok, ekmek bekleyen yok sanıp para ödemezler. allaha şükür ben bunu hiç yaşamadım ama çok yakınımdaki insanlar rezil hallere düştüler.

    bir diğer konu ise gemideki yaşam. genellikle 11-20 kişi arası personelle gece gündüz berabersinizdir. üstünüzde hesap vermekle sorumlu olduğunuz tek kişi kaptan'dır. gemide bu herife süvari bey denir. çoğu kafayı sıyırmıştır, mesleği yıllarca yapmış, her istediğini almış ama keyfini sürememekten muzdariptir. kimisi de şeker gibidir, her muhabbete dalarsınız, rakı sofrası yaparsınız, sizi evladı gibi sever. ben böyle adam pek görmedim.

    2. kaptan gemide balatayı en çok yakan insandır. çünkü buna o kadar fazla sorumluluk verirler ki, bir zaman sonra ya oluruna bırakır yarmış bir havada gider; ya da altındaki personele hayatı ziyan eder. stajyerinden güverte reisine, gemicisinden aşçısına kadar bu adamın lafına bakar. 2. kaptanların birçoğu yeni evlenmiş, yeni çocuğu olmuş, hasretinden kafayı yemiş halde, ya da 10 senedir 2. kaptanlık yapıp hayatın anasını satmış, yarmış adamlardır. bu son dediğim kesim nimettir, çünkü zor bulunur psikolojik sorunlar yaşamayan insanlar denizde. herkes bir değişiktir, hasret çeker, karısını özler, kudurur, içer sarhoş olur, limanda çıkar kavga çıkarır, hapse düşer, yapar da yapar. denizciler insan gibi yaşayamazlar. bu yüzdendir ki en ufak bir medeniyet gördüğünde kendini dağıtır.

    zabit olana kadar geçen stajyerlik sürenizde size ne iş verilirse onu yaparsınız. köprüüstünde (gemi kumanda katı) vardiya tutarsınız, limanda yük tahliyesini, yüklemesini gözlersiniz, rapor edersiniz. yanaşma kalkış manevralarında kıç veya baş taraftaki görevli zabitle gemicilere yardımcı olursunuz. geminin evrak işlerini size yüklerler, ki kıyamet gibi evrak, raporlama, takip işlemi vardır. rota çizmeyi öğrenirsiniz, sefer planı yapma, talim cetvelini takip edip kaptana bildirme gibi işlere elinizi sokarsınız.
    Ama gecenin bir saati isteyen zabit, ya da kaptan sizin kamaranızı arayıp istediği yere çağırma hakkına sahiptir. 1 saatlik uykuyla bile olsa koşturmak zorunda kalırsınız, çünkü stajyersinizdir. çoğu kaptan sizi pislediği boktan daha degersiz görür. halbuki birkaç ay sonra yönetici sıfatıyla gemide işe başlayacaksınızdır. yok, öyle düşünmezler. siz stajsınız.

    yeri gelecek kafayı çizecek kıvama gelip, 2. kaptana tekme tokat girişeceksiniz. yeri gelecek kaptanla staredown kıvamına gelip kuyruk kıstırmama yarışına gireceksiniz. sabrınız ve dayanıklılığınız sınanacak. ne kadar abzürtlük kaldırabiliyorsunuz, doğal yollardan test edilecek. ve bunlar olurken ailenizden, sevdiğinizden, sevgilinizden herşeyinizden uzak kalacaksınız. dert yanacak kimseniz olmayacak. kimse sizin derdinize ortak olmayacaktır çünkü herkesin en az sizinki kadar derdi vardır.

    neyse lan baya dolmuşum anasını satayım, yazdım işte 3 5 bir şey.. siz siz olun, ailenizin hep yanınızda olacağı, dostlarınızın arkanızda olacağı hayatınızı adam gibi yaşayabileceğiniz bir mesleğe yönelin. çünkü emin olun parayı harcamanın zevki kalmadıkça, kazanması da zevkli değildir.

    ilizyona kapılmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heathen

    beyler bir 4. kaptan olarak yazıyorum:

    kaptan (vardiya zabiti) olmak isteyen arkadaşlar üniversitelerin 4 senelik "Deniz ulaştırma işletme mühendisliği" yada 2 senelik "Deniz Ulaştırma işletme" bölümlerinden birini bitirmeli. para ile de 2 senelik vardiya zabiti ehliyeti (4. kaptan) veren kurslar var. ama 2 senelik eğitimle alınan belgenin, 4 sene lisans 1 sene extradan hazırlıkla alınan belgeyle aynı olması söz konusu değil. 2 senelik okuyan adamlar devlet tarafından çalışabileceği gemi büyüklüğü, gideceği mesafeler olarak kısıtlanıyor. şu şekilde:

    - Uzakyol vardiya zabiti (İTÜ, KTÜ, DEU, Piri Reis Üni., Yakındoğu Üni., Zirve Üni. vs )
    - 3000 GT Vardiya zabiti (2 senelik myo'lar veya özel kurslar)

    Yani üniversitelerin 4 senelik deniz ulaştırma işletme müh. bölümünü bitirmezseniz belli bir tonaja kadar olan gemilerde çalışabiliyorsunuz. üstüne elinizdeki belge yetmez. 3000 gt büyüklüğüne kadar olan gemilerde 3. kaptan olabilirsiniz. yukarısında ise 4. kaptan olarak çalışabilirsiniz. ikisinin arasında öyle büyük bir hiyerarşi düzeni yoktur. yaptıkları işler genellikle farklıdır ama gemideki stajınız boyunca iki göreve de alışık konuma gelirisiniz.

    okul bitiminden sonra ya da yaz tatilinde ilk stajınıza çıkarsınız. staj süresi toplam 1 yıldır. iç sularda yapılan stajlar resmiyet kazanmaz. adı üstünde "Açık deniz stajı"dır. yani 1 sene her türlü hava koşulunda, limanda bulunmanızı tecrübe kazanmanızı istiyorlar. son stajımda karadeniz ben de dahil olmak üzere tüm gemi personelinin anasını ağlatmıştı.

    1 senelik staj bitiminde okulda gördüğünüz, gemide tecrübe ettiğiniz derslerden sınava tabi tutulursunuz. hepsini geçtiğiniz anda vardiya zabiti ya da uzakyol vardiya zabiti ünvanını kazanırsınız.

    şimdi bu işin kabaca anlatımı. önemli olan denizcilik nasıl bir şey, gerçek anlamda bunu izah edebilmek.

    açık konuşacağım o yüzden denizci abilerim, öğrenci zıpzıplar alınmasın. arkadaşlar denizcilik yapılabilecek en zırto mesleklerden biridir. "parası için yapmıyorum" diyen bile dolgun maaşı için yapar. ki son 5-6 senede zabit maaşlarında inanılmaz düşüşler yaşanmakta. çünkü kıyamet gibi adam mezun oluyor okullardan ve çalışılacak gemi sayısı kısıtlı. iş bulsanız dahi maaşınızı zamanında ödeyen şirketler kısıtlı sayıdadır. adamlar siz denizdesiniz diye aileniz, çoluğunuz çocuğunuz yok, ekmek bekleyen yok sanıp para ödemezler. allaha şükür ben bunu hiç yaşamadım ama çok yakınımdaki insanlar rezil hallere düştüler.

    bir diğer konu ise gemideki yaşam. genellikle 11-20 kişi arası personelle gece gündüz berabersinizdir. üstünüzde hesap vermekle sorumlu olduğunuz tek kişi kaptan'dır. gemide bu herife süvari bey denir. çoğu kafayı sıyırmıştır, mesleği yıllarca yapmış, her istediğini almış ama keyfini sürememekten muzdariptir. kimisi de şeker gibidir, her muhabbete dalarsınız, rakı sofrası yaparsınız, sizi evladı gibi sever. ben böyle adam pek görmedim.

    2. kaptan gemide balatayı en çok yakan insandır. çünkü buna o kadar fazla sorumluluk verirler ki, bir zaman sonra ya oluruna bırakır yarmış bir havada gider; ya da altındaki personele hayatı ziyan eder. stajyerinden güverte reisine, gemicisinden aşçısına kadar bu adamın lafına bakar. 2. kaptanların birçoğu yeni evlenmiş, yeni çocuğu olmuş, hasretinden kafayı yemiş halde, ya da 10 senedir 2. kaptanlık yapıp hayatın anasını satmış, yarmış adamlardır. bu son dediğim kesim nimettir, çünkü zor bulunur psikolojik sorunlar yaşamayan insanlar denizde. herkes bir değişiktir, hasret çeker, karısını özler, kudurur, içer sarhoş olur, limanda çıkar kavga çıkarır, hapse düşer, yapar da yapar. denizciler insan gibi yaşayamazlar. bu yüzdendir ki en ufak bir medeniyet gördüğünde kendini dağıtır.

    zabit olana kadar geçen stajyerlik sürenizde size ne iş verilirse onu yaparsınız. köprüüstünde (gemi kumanda katı) vardiya tutarsınız, limanda yük tahliyesini, yüklemesini gözlersiniz, rapor edersiniz. yanaşma kalkış manevralarında kıç veya baş taraftaki görevli zabitle gemicilere yardımcı olursunuz. geminin evrak işlerini size yüklerler, ki kıyamet gibi evrak, raporlama, takip işlemi vardır. rota çizmeyi öğrenirsiniz, sefer planı yapma, talim cetvelini takip edip kaptana bildirme gibi işlere elinizi sokarsınız.
    Ama gecenin bir saati isteyen zabit, ya da kaptan sizin kamaranızı arayıp istediği yere çağırma hakkına sahiptir. 1 saatlik uykuyla bile olsa koşturmak zorunda kalırsınız, çünkü stajyersinizdir. çoğu kaptan sizi pislediği boktan daha degersiz görür. halbuki birkaç ay sonra yönetici sıfatıyla gemide işe başlayacaksınızdır. yok, öyle düşünmezler. siz stajsınız.

    yeri gelecek kafayı çizecek kıvama gelip, 2. kaptana tekme tokat girişeceksiniz. yeri gelecek kaptanla staredown kıvamına gelip kuyruk kıstırmama yarışına gireceksiniz. sabrınız ve dayanıklılığınız sınanacak. ne kadar abzürtlük kaldırabiliyorsunuz, doğal yollardan test edilecek. ve bunlar olurken ailenizden, sevdiğinizden, sevgilinizden herşeyinizden uzak kalacaksınız. dert yanacak kimseniz olmayacak. kimse sizin derdinize ortak olmayacaktır çünkü herkesin en az sizinki kadar derdi vardır.

    neyse lan baya dolmuşum anasını satayım, yazdım işte 3 5 bir şey.. siz siz olun, ailenizin hep yanınızda olacağı, dostlarınızın arkanızda olacağı hayatınızı adam gibi yaşayabileceğiniz bir mesleğe yönelin. çünkü emin olun parayı harcamanın zevki kalmadıkça, kazanması da zevkli değildir.

    ilizyona kapılmayın

    adam kan kustu . stajer işi çoğu meslekte öyle diyorlar zaten. yurtdışında çalışma imkanı olmaz mı ? gavur şirketlerinde hayallerim yıkıldı




  • Daha bir şey seçmemişsin sadece iş dışındasın sen bilgisayar filan iş kısmıyla ilgilenmen lazım
  • beyler forumdan bi kaptanla daha konuştum . adam 1. kaptan 22 bin liram geçen yattı diyor . internet varmış gemisinde .hiç kötü birşeyde söylemedi. kader kısmet işi demekki. bi gidersin suratsız bi kaptan çıkar stajını batırır bide babacan biri çıkar çok güzel geçer stajın. ona paralel de iyi bi şirkete girersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frost 112

    Aylarca sağ elini kullanacaksın kolay meslek değil

    Şuanda sol elini mi kullanıyor sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.