Şimdi Ara

kamyonlar neden çok sıkışık konvoy yaparak ilerler? bu tarz bir konvoy nasıl sollanır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
3.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Ya Allah bismillah deyip çıkacaksın gerisi mukadderat

    Öyle bir tanesi yüzünden ölüyorduk az daha.

    Antalyadan kıyı yolundan İskenderun'a doğru dönerken o daracık virajlı yollarda gerçekleşti olay. Bir tane hayvanoğlu hayvan en öndeki tırın arkasındaki 3 aracında arkasından sollamaya çıkmış hemde virajlı ve yasak olan bir yerde bende kendi yolumda gidiyorum. Virajı dönmemle karşı karşıya gelmemiz bir oldu. Allahtan yavaştım ve tırı kullanan şöför çok az da olsa uçurum olmasına rağmen birazcık sağa kırdı bende dağ tarafına doğru hafif bankete düştüm ve bu gavat aradan geçti gitti. Kornalar ve küfürler eşliğinde.

    Siz siz olun öyle bismilllah diyip de gerisi bilmem ne diyipte çıkmayın. Şu anda bu satırları yazmakta olan ben , eşim veya 3 yaşındaki kızım yaşamıyor olabilirdik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeLPhinuSs -- 6 Temmuz 2012; 1:18:24 >




  • Ben 1 kere Uzun yolculuk yapmıştım ama aracımla değil Otobüs şirketi ile İstanbul - Antalya arası 3 numaralı koltukda seyahat ediyordum hiç uyumuyorum yolda

    Şöför tam Burdur - Bucak tarafında önündeki 4 tırı ve 1 adet binek aracı düz bir yolda fena bir şekilde sollamıştı 1 otobüs bunu yapabilirse Binek - Hafif ticari çok rahat yapar ama 1 fark var oda ŞÖFÖRLÜK ...

    Ben geçen sene gittim kendi aracımla Antalya ' ya Aynı yolda sadece önümdeki 2 tane tırı solladım ... ama 4 tır ve 1 binek aracı sollamak için müsait değildim araçta aile olması anlamında ...

    Ama dsg ' me güvenip tek başıma otobüs şöförünün yaptığını yaparım ... Sadece güven ve soğuk kanlı olursanız çok rahat geçerseniz ama en önemlisi Yolun düz olması ve karşıyı çok rahat bir şekilde görmeniz gerekir ... Bir diğeride sollayacağınız araçlardaki şöförlerin anlayışlı olması çok önemli inatçısı çıkar işte o zaman kötü olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    Ben 1 kere Uzun yolculuk yapmıştım ama aracımla değil Otobüs şirketi ile İstanbul - Antalya arası 3 numaralı koltukda seyahat ediyordum hiç uyumuyorum yolda

    Şöför tam Burdur - Bucak tarafında önündeki 4 tırı ve 1 adet binek aracı düz bir yolda fena bir şekilde sollamıştı 1 otobüs bunu yapabilirse Binek - Hafif ticari çok rahat yapar ama 1 fark var oda ŞÖFÖRLÜK ...

    Ben geçen sene gittim kendi aracımla Antalya ' ya Aynı yolda sadece önümdeki 2 tane tırı solladım ... ama 4 tır ve 1 binek aracı sollamak için müsait değildim araçta aile olması anlamında ...

    Ama dsg ' me güvenip tek başıma otobüs şöförünün yaptığını yaparım ... Sadece güven ve soğuk kanlı olursanız çok rahat geçerseniz ama en önemlisi Yolun düz olması ve karşıyı çok rahat bir şekilde görmeniz gerekir ... Bir diğeride sollayacağınız araçlardaki şöförlerin anlayışlı olması çok önemli inatçısı çıkar işte o zaman kötü olur


    Araya dsg yi sokmassan ölürsün zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    Ben 1 kere Uzun yolculuk yapmıştım ama aracımla değil Otobüs şirketi ile İstanbul - Antalya arası 3 numaralı koltukda seyahat ediyordum hiç uyumuyorum yolda

    Şöför tam Burdur - Bucak tarafında önündeki 4 tırı ve 1 adet binek aracı düz bir yolda fena bir şekilde sollamıştı 1 otobüs bunu yapabilirse Binek - Hafif ticari çok rahat yapar ama 1 fark var oda ŞÖFÖRLÜK ...

    Ben geçen sene gittim kendi aracımla Antalya ' ya Aynı yolda sadece önümdeki 2 tane tırı solladım ... ama 4 tır ve 1 binek aracı sollamak için müsait değildim araçta aile olması anlamında ...

    Ama dsg ' me güvenip tek başıma otobüs şöförünün yaptığını yaparım ... Sadece güven ve soğuk kanlı olursanız çok rahat geçerseniz ama en önemlisi Yolun düz olması ve karşıyı çok rahat bir şekilde görmeniz gerekir ... Bir diğeride sollayacağınız araçlardaki şöförlerin anlayışlı olması çok önemli inatçısı çıkar işte o zaman kötü olur


    Araya dsg yi sokmassan ölürsün zaten.

    Orası işin espirisi hocam alındıysanız okumayın ...




  • Hem araya araba almamak, hem rüzgar direncini düşürmek, hem de geçmeye uygun oldukları zaman vakit kaybetmemek için öyle gidiyorlar.

    Benim normalde istediği kadar sakin kullanayım 4,5 altına düşemediğim yolda tır arkasında gelerek 3,9 gibi bir ortalama yakaladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    O hızda koca kamyonun rüzgar direnci ne kadar düşecek de yakıtı düşecek :)
    Adam rampa çıkıyor 15 20 ton yükle,zaten devri tutturmak için arabanın canı çıkıyor,ben çıkıyorum sollamaya,karşıdan araba geldiği zaman kamyoncunun önüne yanaşıyorum,adam frene basmak ya da gazı bırakıp mecburen arabayı devirden ve hızdan düşürüyor,hadi bakalım çık o yokuşu çıkabilirsen Yani biz otomobil sürücüleri olarah itiraz etmekte haklıyız,adamlar da kendilerince haklı.Biraz birbirimizi anlamamız ve sabretmemiz yeterli.
    İşin suyunu çıkarıp otoyolda en sol şeride çıkan kamyonculardan bahsetmiyorum tabi.

    Bursada balıkesir istikametinden gelirken sanayinin orada önüme bir kamyonet geldi. Sol şeritte seyrediyorum, o da binek araç mübarek. Trafiği yavaşlatıyormuş umru değil adamın. Selektör yapıyorum,korna çalıyorum tık yok. En sonunda pes ettim, yıldırıma kadar sol şeritten gitti arkadaş. Kimseyede yol vermedi. Trafikte sinirlenmeye başladığımı hissettiğim anda camı açıp derin nefes alıyorum. Radyonun sesini açıp,biraz da yavaşlayınca sinirim yatışıyor. Zira sinirlenmek fayda değil zarar veriyor.

    Buna egoistlik diyebiliyorum ancak

    Bu duruma sol şeride çıkmak değil, sol şeridi işgal etmenin daniskası denir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    tahminimce rüzgar direncinden faydalanarak tüketimi düşürüyorlar.


    Yurt dışında hava direnci için olabilir :)

    Ama bizim kamyoncu tayfanın buna kafası basmaz gençler..

    Türkiye şartları için cevaplarsak...

    Tek basına konvoy olmadan gitmek sıkıcı ve uyku getirici

    Molalarda kamyoncular arasındaki batak turnuvası candır

    Ve biz milletçe fordlamayı çok sevdiğimizden böyle arada sinek geçecek kadar mesafe bile bırakmayız..Bu almanyada yasayan gurbetçi kardeslerimizde bile görebilriiz.Adam bemvesi ile .ıçınıza yapısır yolda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    Arkadaşlar bir yanlışlık olmasın. Şimdiki tırlar otomobilden hızlılar...Antalya-Kepez Rampasında Boş Scania'dan selektör yemişliğim vardır... Araç 1,6 İnsigina Turbo (babamın) hızım 120 idi...Ben daha basmaya tırstım adama yol verdim....

    Bu hep dikkatimi çekmiştir.Kamyonları hep yavaş giden araçlar olarak düşünürdüm.Otobandan okula gide gele fikrim değişti.(Bütün ticari taşıtlar için.) Bu araçlarda hız sınırlandırıcı standardı olması lazım. Soldan giden kamyonlar hep ilgincime gidiyor. Hayır kazaya karışınca genellikle kendilerinede birşey olmuyor.

    Normalde sınırlayıcı var ama gaza bastığın sürece 88'i geçemez ne kadar zorlarsa zorlasın. Yokuş aşağı giderken gaza basmaya gerek olmadığı için arkadaki yükün ağırlığıyla aşağıya doğru iyice hzlanıyor. Sınırlayıcı hak getire sonra. Sonra bas babam frene ki 20 25 tonluk araba dursun.




  • 90beygirlik araç nasıl sollayacak diyen arkadaş acaba vites düşürmeyi deniyor mu hiç?

    102'lik 1.6 VW motoru da olsa aynı şey geçerli. Duruma göre vites düşürüp 3000dd altına düşmezseniz istediğiniz gibi ivmelenebilirsiniz bu kadar abartmayın.

    Rafine motor tabiiki ayrı bir güzellik şöyle 2.5 lt motor olacak vites ufaltmadan gaza dokunup geçip gideceksin, herkes ister ama şaka gibi yorumlara da gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    Arkadaşlar bir yanlışlık olmasın. Şimdiki tırlar otomobilden hızlılar...Antalya-Kepez Rampasında Boş Scania'dan selektör yemişliğim vardır... Araç 1,6 İnsigina Turbo (babamın) hızım 120 idi...Ben daha basmaya tırstım adama yol verdim....

    Bu hep dikkatimi çekmiştir.Kamyonları hep yavaş giden araçlar olarak düşünürdüm.Otobandan okula gide gele fikrim değişti.(Bütün ticari taşıtlar için.) Bu araçlarda hız sınırlandırıcı standardı olması lazım. Soldan giden kamyonlar hep ilgincime gidiyor. Hayır kazaya karışınca genellikle kendilerinede birşey olmuyor.

    Normalde sınırlayıcı var ama gaza bastığın sürece 88'i geçemez ne kadar zorlarsa zorlasın. Yokuş aşağı giderken gaza basmaya gerek olmadığı için arkadaki yükün ağırlığıyla aşağıya doğru iyice hzlanıyor. Sınırlayıcı hak getire sonra. Sonra bas babam frene ki 20 25 tonluk araba dursun.

    eski kamyonlar yok artık full pompa açık 1840 kırkayak ile karnıbahar yükü ile izmir bayrampaşa hali 6saat 35dk girdigimizi bilirim
    hey gidi günler iyi gidiyordu ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.creative

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    ooo ede napiyiğn

    ot atıp bıyık kıvırıiim

    Ede sen nötüyon yav :D

    maraşlılar toplanmış edeler napiyiğniz yahu.dh de görmek güzel oldu

    ede beni de unutmayın




  • Küfür edip gaza bas
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.creative

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    ooo ede napiyiğn

    ot atıp bıyık kıvırıiim

    Ede sen nötüyon yav :D

    maraşlılar toplanmış edeler napiyiğniz yahu.dh de görmek güzel oldu

    ede beni de unutmayın

    unuturmuyuz edem.gel bi dondurma yiyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aynı güzergahta giden kamyonların, tırların konvoy yapmasının 2 sebebi vardır(kamyoncu değilim fakat şirket şöförlerimiz eski kamyon şöförü, kendileriyle yaptığım muhabbetlerden biliyorum..

    1-yakıt tasarrufu: ama bunun sebebi bazı arkadaşların sandığı gibi rüzgar direnci değil (aslında fiziki olarak doğru ama birçok kamyon şöförünün bu durumdan haberi olacağını sanmıyorum). güçsüz olan veya yükü agır olan kamyonu konvoyuın önüne verirler, bu kamyonun yakalaması gereken bir araç olmadığı için kendi limitlerinde, normal bir şekilde gider. arkadan gelen daha güçlüler veya daha hafifler ise bu aracı yakalamak için basmak zorunda kalmadıkları için yakıt tasarrufu yapmış olur. tersi olmuş olsa bu sefer güçlüler basma eğilimine girecek, arkadan gelen güçsüz veya ağır olan ise daha çok basmak zorunda kalacak.

    2-(her güzergahta değil, takograf kontrolünün sorun olmayacağı güzergahlarda) yorgunluk: özellikle geceleri uygulanır bu taktik. dinç olan veya çift şöförü olan kamyon/tır konvoyun önüne atılır, o normal bir hızda gider, arkadan gelen daha yorgunlar ise onu takip eder. bu sistemin avantajları ise şunlardır. öncelikli olarak yorgun söför basma eğiliminde şöfördür. yol çabuk bitsin diye hiç farkına bile varmadan basar. ama bu sistemi uygularlarsa önde giden aracı referans alacakları için normal seyir hızının üzerine çıkmazlar. ayrıca diğer bir faydasıda şudur. gece uzun yolda konvoyun önünde gitmek konvoyu takip etmekten zordur, uzun yol tecrübesi bol olan arkadaşlar bilir ki otobüs-kamyon-tır takip ederek gitmek çok daha rahattır. işte bu mantıkla dinç olanı veya çift şöför olanı konvoyun önüne atarlar ki onun algıları daha açıktır, reflekleri daha iyidir; sonra diğerleri arkadan rahat rahat onu takip ederler.

    işte bütün bunları yaparken genelde aramıza başka bir araç girip konvoyumuzu bozmasın diye de kıç kıça giderler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet__01

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    tahminimce rüzgar direncinden faydalanarak tüketimi düşürüyorlar.

    mantıklı

    kuş mu bunlar hocam, v taktiği uygulasın
    o kadar da farketmez diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyler önünüz tamamen açık(yolu görüyorsanız) sollayın sürekli uzun yola çıkıyoruz ailece her sene 1-2 şanslı(!) insan sizle aynı düşünüp ölümden dönüyor Allahtan daha ölen yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.creative

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    ooo ede napiyiğn

    ot atıp bıyık kıvırıiim

    Ede sen nötüyon yav :D

    maraşlılar toplanmış edeler napiyiğniz yahu.dh de görmek güzel oldu

    ede beni de unutmayın

    unuturmuyuz edem.gel bi dondurma yiyelim

    sonrada firik yiyelim :) canım çekti şimdi




  • Rüzgar direnci önemlidir, bence değildir gibi fikir yürütmelerle çürütemezsiniz bu durumu :)
    Sebebini bütün şoförler bilmeyebilir ama batıda bunu bilinçli olarak yapan/yaptıran firmalar bile vardır, en öndeki aracın rüzgar tüneline girip arkadaki araca ekonomi yaptırmak rağbet görür. O kadar hızdan ne olacak diyenler çok olmuş, 90-100 kilometre hızla yerden teker kesip uçan uçaklar bile vardır.
  • Konvoy olsa da genelde max 3 kamyonlu oluyor 2 şerli 3 erli gruplar halinde oluyor bir çıkışta yolun durumuna gör 2 kamyon 3- ya da 4 kamyon geçilebilir dikkatli olmalı ve yol görünüyor olmalı. Arasıra bende Akhisar Kırkağaç Bergama arasında bu tarz sollama yapmak zorunda kalıyorum. Ama zaten ter durumlarda kamyonların aralarını açtıklarınıda çok gördüm kalkıyorsun sollamaya karşıdan araba geliyor genelde solladığın kamyon öndekiyle arasını biraz açarak yol verir ama bu hoşgörü olmazsa al sana feci kaza.

    aslında tüm araç için aynı olay yanınızda sollamaya kalkmışsa araç ayağı gazdan kesmekte fayda var 3-5 saniyede gerçekleşecek sollama olayı aksi halde 10-15 saniye sürüyor bu da kazaya davetiye çıkartıyor.
  • Haftasonu Demre-Finike arasında virajlarda çok karşılaştım. Hadi yakın takip edeni anlarım da sollamaya çıktığımı anlayıp aradaki mesafeyi kapatmaya çalışanı anlamak zor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.