Şimdi Ara

Jetta 1.4 TSI 122 hp yakıt tüketimi nasıldır? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
119.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vitisvinifera68
    Aynen katılıyorum, hatta artırıyorum. Bende ful depo ölçümü yaptım. 12lt aldı depo, araç dsg. Şehir içi dsg fazla yakıyor manuele göre. Bu arada bizim burası yolları çok bozuk daha kötüsü olamaz.

    arabayı nerede kullanıyorsun kardeş. off-road mı yapıyorsun eğer senin dediğin doğru ise o zaman TSI motor almanın mantıklı olacağını pek düşünmüyorum. LPG ile randımanlı çalıştığı zaman düşünülebilir ama şuanda öyle bir sistem yok. geriye jetta dizel fiyatının düşmesini beklemek kalıyor. eğer düşmezse başka arabalara yönelebilirim.

    benim bildiğim arabalar km arttıkça yakıt tüketimi düşer. bu arabada 0 km yakıt tüketimi değerleri 7-8 lt ama km arttıkça değerlerde artıyor (muş).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karakabus_ -- 21 Haziran 2012; 15:41:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    quote:

    Orijinalden alıntı: vitisvinifera68
    Aynen katılıyorum, hatta artırıyorum. Bende ful depo ölçümü yaptım. 12lt aldı depo, araç dsg. Şehir içi dsg fazla yakıyor manuele göre. Bu arada bizim burası yolları çok bozuk daha kötüsü olamaz.

    arabayı nerede kullanıyorsun kardeş. off-road mı yapıyorsun eğer senin dediğin doğru ise o zaman TSI motor almanın mantıklı olacağını pek düşünmüyorum. LPG ile randımanlı çalıştığı zaman düşünülebilir ama şuanda öyle bir sistem yok. geriye jetta dizel fiyatının düşmesini beklemek kalıyor. eğer düşmezse başka arabalara yönelebilirim.

    benim bildiğim arabalar km arttıkça yakıt tüketimi düşer. bu arabada 0 km yakıt tüketimi değerleri 7-8 lt ama km arttıkça değerlerde artıyor (muş).

    Kullanan bilir.




  • vitisvinifera68
    Bence, ayda 800 km ve üzeri km yapan ve ekonomi isteyen arkadaşlar dizel araçları tercih etmeli. 1,4 tsi 122 jetta yokuşlarda güç bakımından zorlanmaz, ama dizele oranla fazla yakar. 1.2 tsi hakkında bir bilgin yok bir yorum yapamayacağım. Dediğim gibi aracı İstanbul'dan aldığımda 2.ortalama 8 lt idi, şimdi 2.ortalamam 12 lt. Kullandığınız yer düz ve araba 60 km ve üzeri 90 a kadar hızla sürülebilen yerde iseniz ort en fazla 7-8 yakar ama benim gibi çoğu 20-30 km hızla gidilen güzergahta 12 lt kesin yakar. Onun dışında araç için kesinlikle tereddüt etmeyin parasını sonuna kadar hak eden bir araç, özellikle dsg



    Merhaba,
    aynı aracı (JETTA 2009 1.4 TSI 122HP) yarın 2. elden satın alacağım. Beni de şüpheye düşürdünüz.
    Verdiğiniz yakıt değerleri çok yüksek. Profilinize baktım, bulunduğunuz şehir Tekirdağ olarak görülüyor.
    Tekirdağ rakım olarak deniz seviyesine oldukça yakın. Yani yakıt miktarını artıracak yüksek rakımlı bir yer değil.
    Yakıtın yüksek değerlerde olmasının sebebi turboda problem olabileceğini gösteriyor.
    Bence aracı yetkili serviste kontrol ettirmenizde fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalikemal -- 19 Temmuz 2012; 21:38:21 >




  • Bende 2010 model 1.4 TSİ DSG Jetta var. Sakin kullanimda Ankara'da ortalama tüketimim 6.8 lt. Performans ve tüketim olarak mükemmel bir motor. Kesinlikle tavsiye ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende kullandığım 2005 1.4 XR HDI Peugeot 307 mi, 2010 Model Jetta 1.4 TSI DSG ile takaslayacağım. Jettayı alacağım kişi LPG sistemleri yapıyormuş bu arabaya da Vialle LPdi sistemi takmış. Dediğine göre benzin hiç kullanmıyormuş ve benzine göre %50 ye yakın tasarruf sağlıyormuş.

    Bakalım görecez, iyimi yaptık kötümü yaptık sizi bilgilendiririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenuzman

    Bende kullandığım 2005 1.4 XR HDI Peugeot 307 mi, 2010 Model Jetta 1.4 TSI DSG ile takaslayacağım. Jettayı alacağım kişi LPG sistemleri yapıyormuş bu arabaya da Vialle LPdi sistemi takmış. Dediğine göre benzin hiç kullanmıyormuş ve benzine göre %50 ye yakın tasarruf sağlıyormuş.

    Bakalım görecez, iyimi yaptık kötümü yaptık sizi bilgilendiririm.

    "VIALLE LPDI" TSI motorlar için %100 LPG ile çalışan tek sistemdir. 4500-5000 TL. arası montaj maaliyeti vardır. Bu hariç diğer sistemler %100 LPG ile çalışmaz. %80 LPG %20 benzin karışımı şeklinde çalışır. Yalnız ben yine de bu motorlar için LPG yi önermiyorum.

    LPG ile kullanacaksanız 1.6 MPI motordan şaşmayın. Tabi sizin bileceğiniz iş. İyi günler...




  • 2005 Benzinli Passat 1.4 TSI Otomatik Şehir içinde 7 litre yakıyor. Benim 1.8T Passat Gazda aynısını yakıyor. :D

    Jettayı bilmiyorum.
  • 120 - 160 arası seri otoban kullanımı (sadece sol şerit)
    + Bağlantı yolları ve ara yollar sakin ama seri kullanım sonuçları:

     Jetta 1.4 TSI 122 hp yakıt tüketimi nasıldır?


     Jetta 1.4 TSI 122 hp yakıt tüketimi nasıldır?

    Dip gaz ve fren şeklinde şehiriçi kullanınca: 10.5 L
    Sakin ama seri kullanınca: 7.5 L
    Memur tarzı kullanımda: 6.0 L

    hemen hemen 2.0 dizel gibi giden (130-140 hp dizeller) ve hemen hemen 2.0 dizel kadar (7L-8L) yakan bir araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi verificationbyparse -- 11 Mayıs 2013; 4:07:26 >




  • Insignia Sedan 2.0 CDTI 160 Hp Otomatik
    0-100 km 9,6 saniye
    Ortalama Yakıt: 6.7 L/100 km

    Vw Jetta 1.4 tsi 122 hp manuel
    0-100 km 9,8 saniye
    Ortalama Yakıt: 6.2 L/100 km

    Arada sınıf ve ağırlık farkı da var, yan yana koyup karşılaştırmak biraz haksızlık tabi.
  • 2010 Jetta 1.4 TSI 122 Bg DSG Comfortline aracımı alalı 1 hafta oluyor, araç üzerinde Vialle LPDi sistemi var. Bu sistem benzin kullanmadan sadece LPG ile çalışıyor. Aldığım gün LPG yi fulledim, bir süre sonra aynı istasyondan tekrar fulledim ve işte sonuç;

    Antalya şehir içi kullanımda 108 Km'de 23.-TL lpg yaktı. Açıkçası bundan önceki 1.4 HDI Dizel Peugeot aracım bundan çok daha fazla yakıyordu.

    Haftaya uzun yolda deneyeceğim yine size buradan bilgi veririm.
  • BEN JETTA 1.4 TSI 140 HP KULLANIYORUM UZUN YOLDA 5 LT-5.5 LT KADAR DÜŞER DİKKATLİ KULLANIRSAN ŞEHİR İÇİ 8.5-9 ARASI YAKAR ZORLARSAN 12 LT GÖRÜRSÜN KESİNLİKLE DSG İLE ALINMASI GEREK MANUEL ZEVKLİ DEĞİL GÜCÜNÜ 3000D/D İLE 5000D/D ARASI GÖSTERİR 140KM/S HIZDAN SONRA ÇEKİŞ BİRAZ DÜŞER
  • Ben de jetta almayı düşünüyorum. Aslında aklım 1.2 105ps olandan yana ama 2. elini bulamıyorum. hem vergiden hem de yakıttan biraz da olsa kurtarır diye düşünüyorum.

    1.4 160ps lik scirocco vardı DSG (jetta dan 150kg daha hafiftir), şehir dışında çok sakin kullanım 6lt yakıyordu. şehir içi normal kullanım ortalamam 10lt idi.

    yani 122 lik jetta nın da 8-9lt olacağını düşünüyorum. 105 lik te 7-8 olur sanırım.
  • emrdzy E kullanıcısına yanıt
    merhaba

    2012 vw jetta 1.4 tsi trendline aracım satılıktır.

    araç 30000 km şeker beyazı renginde manueldir.

    servis bakımlı, garantisi devam etmektedir.

    adanada ikamet ediyorum.

    ilgilenirseniz görüşelim.
  • 2010 exc. 1.4 tsi manuel var bende. hondadan geçmiştim vw ye. görüşlerimi yazayım. ilk olarak, ilk fren balatamı 80bin km civarı değiştirdiğimi ekleyerek başlıyorum;

    bi kere muadili atmosferik motorlara göre birinci memnuniyetim bundan. tsi motor verimli. 2. si ise yakıt. 11lt diyen arkadaşlar kesinlikle ve kesinlikle basıyorlar. araç 6 ileri olduğundan sürekli vites yükseltmelisiniz, zaten bilgi ekranı da size yardım ediyor vites konularında. 100 km/h de 6'ya geçmiyorsanız 11lt çok normal. ankara'dan kuşadası merkeze 150 tllik benzinle iniyorum. 180 tl lik benzinle de geri ankaraya dönüyorum. yaklaşık olarak 75 tl lik benzinle afyondayım. 90-110 kmh aralığında (-ki zaten trafik kurallarına uymalısınız) arac inanılmaz ekonomik. 1.4 olması ise vergi avantajı. onun haricinde şehir içinde 10lt yakıt tüketimini gördüğümde az bile olduğunu düşünmüştüm çünkü direk turboya yüklenerek kullanmıştım. araç turboludur. bu yüzden 2bin devirden sonra açılır ama 4500 devirden sonra pek bişey beklemeyin. buna rağmen performans konusunda gayet yeterli. daha önce de söylemiştim. evimin önü yokuş ve honda da 4000 devirden önce 2. vitesi yemezdi. jetta da 20 kmh hıza gelmem yetiyor. 2yi hatta 3. vitesi görüyorum.

    sanırım aracımda ki tsi motor çok verimli ve en stabil üretilmiş bir motor. servisde sıkıntı çekmiyorum ama aracın eksikliklerini bir kenara yazıp ustanıza direk sölemeniz lazım. yoksa yağı filtreyi değişip bırakıyorlar. bir kere bir bmw m6 ile trafik kapışmasına dahil oldum. yüksek devirlerde ve çok seri vites geçişlerine maruz kalınca araç motor arıza lambasını yaktı. o oldu arada yanıp söner. onun haricinde en ufak sıkıntım şikayetim yok. verimliliğine emin olduğum bir motor üretilirse yeni modeli ile değişir hatta model bile yükseltirim. ama şuan için bu motorun 3 senesi daha net.

    konfor ise sınıfına göre gayet güzel. bir kaç opsiyonel donanım ile aracınızı kullanılabilir hale getirebilirsiniz ama baz donanım tavsiye etmem.

    birkaç tavsiye daha vereyim. viteslerinizi 3200 devirde değişin. mümkünse gaza çeyrek basarak ve kademeli olarak yükselmeyi deneyin. aracı asla boş viteste kullanmayın. frenlerken bile vites düşerek aracınıza yardımcı olun. ve aracınıza bir komut verirken biraz zaman verin. vites değişirken cart diye geçmeyin. 1-2 saniyelik aralık aracınız için yeterli olacaktır. ara sıra tam olarak gaza yüklenmek turbonun verimsiz olmasına yol açabilir bu yüzden seviyeli basın gaza. yani çeyrek (bekle) yarım (bekle) tam olarak. veya 3 saniyede tam gaza ulaşmış olun.

    çok fazla araç kullandım şu bu felsefesi yapmadan aracı çok iyi tanıdığımı söyleyebilirim. ek olarak, kullanıcısına bu denli uyumlu tepkiler veren araç nadirdir. haberiniz olsun.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.