Şimdi Ara

Jetta 1.2 TSI Motora DSG Geldi... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
2
Favori
8.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    32000 km de 7dsg kavraması ücretsiz değişti. Bu arada 3 gün klasik otomatik araç sürdüm 1.6 tdi ve dsg kıymetini daha çok anladİm. Bedelsiz faturadaki tutar 1800 tl civarında idi.
    2011 Aralık öncesindeki bütün kavramalar bence hatalı. Yeni takılanda 30000 giderse 7dsg benim için biter


    Oğuzcum sonunda sen de daha bir temkinli yazmak durumunda kalmışsın.

    Ben dahil çift kavramalı şanzımana sahip turbo dizel araç kullananlar çift kavrama şanzımanlardaki bebeklik (DSG piyasaya sürüleli neredeyse 10 yıl oldu, nasıl bir bebeklikse artık) hastalıkları yüzünden bir sonraki araç tercihlerini (yine turbo dizel bir araçla devam edeceklerse eğer) Hyundai - Kia grubunun (ya da benzer şekilde sorunsuz (az sorunlu) şanzımana sahip) tam otomatik şanzımanından yana kullanacaklar gibime geliyor.

    Hem de tam otomatiklerin çift kavramaya göre 1-2 lt fazla yaktığı gerçeğini bilerek.

    O gün sevgili Nihat'ın Insigniayı 50-60 km, belki de daha fazla kullandım.

    Ve bu yazdıklarımı o gün de düşündüm. :)



    Ama durum bu maalesef.


    Bir firmanın piyasaya çıkardığı bir ürünü - teknolojiyi rakip firmalar tahminimce en geç 1 yıl sonra kopyalayıp üretebiliyorlar diye düşünüyorum.

    Hep yazdığım gibi daha sorunsuz araçlar - teknolojiler ürettikleri yıllarca denenmiş - görülmüş olan Japon firmalarının bunca yıldır çift kavramaya mesafeli olmaları da aslında bu sistemlerin uzun dönemdeki sorunsuzluklarının yılların denenmiş sistemleriyle başa çıkabilecek düzeye ulaşamamış olmaları olduğunun çok büyük bir payı vardır herhalde.


    Ve yine hep yazdığım gibi motosiklet üreticisi olan Honda - BMW gibi firmaların üretecekleri çift kavramaların daha bir sorunsuz olacağına dair bir inanca da sahibim.


    Hatta bunu forumda daha önce yazmadım ama VW grubun motosiklet firması Ducatiyi almasında böyle bir dürtü ve beklenti olabileceğini de düşünüyorum.



    Bu arada B sınıfı atmosferik motorlu boşline Accent A/T kullandıktan sonra asıl özlediğin şey çift kavrama değil, C segmenti üst donanım turbo dizel bir araçtır gibime geliyor. :)


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil




    Nasıl etmiyorum? Dsg nin kavrama arıza verdiğini, verme ihtimali olduğu bir çok kere tekrar etmişimdir. Ben kavrama arızasını şanzıman arızasından ayırıyorum. DSg kolay bozulacak yolda bırakacak bir şanzıman değil. Aracımda bunu bekliyordum. Benim için sorunun kısa sürede çözülmesiydi önemli olan.
    şuan 3. nesil kavrama takıldı. Şanzıman kontrol edildi.

    Ben tdi dsg yi seviyorum. klasik otomatik araç almak istemiyorum. belki beklediğim bir arıza olduğundan dsg ye karşı antipantim oluşmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 20 Eylül 2012; 15:07:44 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23



    Haluk bey,

    Ben önceden de temkinli idim. KAvramam güncel olmadığından heran bir şey bekliyordum. Ancak dediğim gibi benim için 30.000 kısa bir süre ve tekrar etmesi durumunda defterden silerim. Ben yaptığım km ye göre 2 lt fazla yakmaya razı değilim. VE dsg nin performansına alıştım.

    Ayrıca özellikle honda ve bmw nin sorunsuz tam otomatik şanzıman ürettiğine katılmıyorum. Genel olarak tam otomatiklerin çoğu daha az sorun çıkarıyor, Tam otomatik 4 ileri at ler 5 ve 6 lardan bile daha sorunsuz. Sonuçta ne kadar basit o kadar az arıza. Benim şuanki bakış açıma göre, DSg nin konfor, performans ve tüketim avantajı tam otomatiklerin sorunsuzluğundan üstün. Sizin aksi ise saygı duyarım. Dediğiniz gibi sonraki aracınız, ya kore (onlarda 6 ileri at yerine çift kavrama getirmez ise)yada bmw, mercedes(bmw yi bilemeyeceğim ancak mercedesde çift kavramaya geçiyor) olmalı.

    accentin konusunda sadece şanzımanına odaklanmıştım aslında :) ama dediğiniz gibi atmosferik motor ile turbo dizel kıyasıda yapmışımdır. Arada everest kadar fark var.

    Selamlar, SAygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 20 Eylül 2012; 15:16:00 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23



    Haluk bey,

    Ben önceden de temkinli idim. KAvramam güncel olmadığından heran bir şey bekliyordum. Ancak dediğim gibi benim için 30.000 kısa bir süre ve tekrar etmesi durumunda defterden silerim. Ben yaptığım km ye göre 2 lt fazla yakmaya razı değilim. VE dsg nin performansına alıştım.

    Ayrıca özellikle honda ve bmw nin sorunsuz tam otomatik şanzıman ürettiğine katılmıyorum. Genel olarak tam otomatiklerin çoğu daha az sorun çıkarıyor, Tam otomatik 4 ileri at ler 5 ve 6 lardan bile daha sorunsuz. Sonuçta ne kadar basit o kadar az arıza. Benim şuanki bakış açıma göre, DSg nin konfor, performans ve tüketim avantajı tam otomatiklerin sorunsuzluğundan üstün. Sizin aksi ise saygı duyarım. Dediğiniz gibi sonraki aracınız, ya kore (onlarda 6 ileri at yerine çift kavrama getirmez ise)yada bmw, mercedes(bmw yi bilemeyeceğim ancak mercedesde çift kavramaya geçiyor) olmalı.

    accentin konusunda sadece şanzımanına odaklanmıştım aslında :) ama dediğiniz gibi atmosferik motor ile turbo dizel kıyasıda yapmışımdır. Arada everest kadar fark var.

    Selamlar, SAygılar.


    Oğuzcum Honda ve BMW'yi çift kavramalı şanzımanlar konusu için örnek verdim.

    Honda tam otomatik şanzımanlarında minimum düzeyde sorun yaşandığı en ufak bir araştırmayla dahi ulaşabileceğin bir bilgi.

    Buna istinaden Honda diye özellikle belirttim.

    Ama Toyota başta olmak üzere diğer Japonlar da tam otomatik şanzımanlarda bu açıdan gayet başarılı.

    DSG'yi defterden silmen durumunda yerine alacağın otomatik şanzıman ise tek kavrama olacağına ihtimal vermediğim için 1-2 litre fazla yaksa da tam otomatik olacaktır diye tahminimi belirttim.

    Yanılıyor olabilirim tabii. :)


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23



    Haluk bey,

    Ben önceden de temkinli idim. KAvramam güncel olmadığından heran bir şey bekliyordum. Ancak dediğim gibi benim için 30.000 kısa bir süre ve tekrar etmesi durumunda defterden silerim. Ben yaptığım km ye göre 2 lt fazla yakmaya razı değilim. VE dsg nin performansına alıştım.

    Ayrıca özellikle honda ve bmw nin sorunsuz tam otomatik şanzıman ürettiğine katılmıyorum. Genel olarak tam otomatiklerin çoğu daha az sorun çıkarıyor, Tam otomatik 4 ileri at ler 5 ve 6 lardan bile daha sorunsuz. Sonuçta ne kadar basit o kadar az arıza. Benim şuanki bakış açıma göre, DSg nin konfor, performans ve tüketim avantajı tam otomatiklerin sorunsuzluğundan üstün. Sizin aksi ise saygı duyarım. Dediğiniz gibi sonraki aracınız, ya kore (onlarda 6 ileri at yerine çift kavrama getirmez ise)yada bmw, mercedes(bmw yi bilemeyeceğim ancak mercedesde çift kavramaya geçiyor) olmalı.

    accentin konusunda sadece şanzımanına odaklanmıştım aslında :) ama dediğiniz gibi atmosferik motor ile turbo dizel kıyasıda yapmışımdır. Arada everest kadar fark var.

    Selamlar, SAygılar.


    Hocam kayip dedigin 2 lt fazla yakarim dedigin olay sadece tork konventorlulere ozgu degil , 6 ileri dsg 'de bu kadar kayip veriyor.

    Ayrica 2 lt fazla yakan tam otomatik arac japonlarda pek kalmadi , cunku japonlar bu sanzimanlari gelistirdiler.

    En basitinden bi civic'in verilerine bak 0.6 lt fazla yaktiriyor , toyota yeni gt-86 modelinde kullandigi tam otomatik ile manuelden daha az tuketim sagliyor.

    Bunlar sizin anlattiginiz kadar basit isler degil.

    Sorunsuzluk olayi nasil aciklanir bilmiyorum. Siz 30.000 km'de kavrama degistirdiniz , ben 63.000 km'de canini cikartarak kullandigim aracimda en ufak sorun yasamadigim gibi , gecen degisen sanziman yagindan sonra su an sifir km aldigimdaki halinden en ufak farki yok.

    Keske ankarada olsaniz , bunlari size cok daha rahat anlatabilecegim ama olmuyor iste.

    Dsg'nin calisma prensibleri dediginiz gibi cok keyifli ve bazi seyleri goz ardi etmenizi sagliyor , ama bi 30.000 km sonra kavrama degismeyeceginden emin degiliz.

    En basindan beri savundugumuz , vw bu kavramalari ne zamana kadar ucretsiz degistircek onuda merak ediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil




    o konuda haklısınız eğer, dq200 de güncel kavramada kısa vadede sorun çıkarır ise, (kaldıki ben yılda 30.000 yapıyorum, Bilgileri palaşacağım) güvenmekte hatalı olduğumu göreceğim.

    civic 1.6 At ve düz arasındaki tüketim 0.6 ya nasıl düştü acaba? 0-100 de neden hala 2.1 sn otomatik daha geç hızlanıyor? At nin oranları çok uzun ve sevmediğim bir performansı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 20 Eylül 2012; 19:37:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil




    o konuda haklısınız eğer, dq200 de güncel kavramada kısa vadede sorun çıkarır ise, (kaldıki ben yılda 30.000 yapıyorum, Bilgileri palaşacağım) güvenmekte hatalı olduğumu göreceğim.

    civic 1.6 At ve düz arasındaki tüketim 0.6 ya nasıl düştü acaba? 0-100 de neden hala 2.1 sn otomatik daha geç hızlanıyor? At nin oranları çok uzun ve sevmediğim bir performansı var.




    Dogrudur performans olarak tatminkar degil , ama sizin tdi motoru aratmayacagi kesin.

    Yani bi sekilde fedakarlik etmeniz gerekir eger basiniz agrimasin istiyorsaniz , bu sadece tork konventorluler icin degil , 6 ileri dsg'de kavrama sorunu duymadik (1-2 mekatronic arizasi okumustum) , 7 ileri kuru tip dsg'ye gore cok daha saglam bi sanziman.

    Ama o da tuketimi 1 lt'ye yakin artiriyor , performanstan civic kadar calmasada caliyor. Civic'in disli oranlari bitiriyor onu katmiyorum.

    Hem performansdan calmasin , tuketimi artirmasin , konforlu olsun diyorsaniz , nazini cekeceksiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil




    o konuda haklısınız eğer, dq200 de güncel kavramada kısa vadede sorun çıkarır ise, (kaldıki ben yılda 30.000 yapıyorum, Bilgileri palaşacağım) güvenmekte hatalı olduğumu göreceğim.

    civic 1.6 At ve düz arasındaki tüketim 0.6 ya nasıl düştü acaba? 0-100 de neden hala 2.1 sn otomatik daha geç hızlanıyor? At nin oranları çok uzun ve sevmediğim bir performansı var.




    Dogrudur performans olarak tatminkar degil , ama sizin tdi motoru aratmayacagi kesin.

    Yani bi sekilde fedakarlik etmeniz gerekir eger basiniz agrimasin istiyorsaniz , bu sadece tork konventorluler icin degil , 6 ileri dsg'de kavrama sorunu duymadik (1-2 mekatronic arizasi okumustum) , 7 ileri kuru tip dsg'ye gore cok daha saglam bi sanziman.

    Ama o da tuketimi 1 lt'ye yakin artiriyor , performanstan civic kadar calmasada caliyor. Civic'in disli oranlari bitiriyor onu katmiyorum.

    Hem performansdan calmasin , tuketimi artirmasin , konforlu olsun diyorsaniz , nazini cekeceksiniz.

    ilk nazını çektim bakalım, fazla naz aşık usandırır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çöp.


    Servisteki ustam bile dalga geçiyor, dsg çok para kazandırıyor diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil




    o konuda haklısınız eğer, dq200 de güncel kavramada kısa vadede sorun çıkarır ise, (kaldıki ben yılda 30.000 yapıyorum, Bilgileri palaşacağım) güvenmekte hatalı olduğumu göreceğim.

    civic 1.6 At ve düz arasındaki tüketim 0.6 ya nasıl düştü acaba? 0-100 de neden hala 2.1 sn otomatik daha geç hızlanıyor? At nin oranları çok uzun ve sevmediğim bir performansı var.




    Dogrudur performans olarak tatminkar degil , ama sizin tdi motoru aratmayacagi kesin.

    Yani bi sekilde fedakarlik etmeniz gerekir eger basiniz agrimasin istiyorsaniz , bu sadece tork konventorluler icin degil , 6 ileri dsg'de kavrama sorunu duymadik (1-2 mekatronic arizasi okumustum) , 7 ileri kuru tip dsg'ye gore cok daha saglam bi sanziman.

    Ama o da tuketimi 1 lt'ye yakin artiriyor , performanstan civic kadar calmasada caliyor. Civic'in disli oranlari bitiriyor onu katmiyorum.

    Hem performansdan calmasin , tuketimi artirmasin , konforlu olsun diyorsaniz , nazini cekeceksiniz.

    ilk nazını çektim bakalım, fazla naz aşık usandırır.

    http://forum.donanimhaber.com/m_57951692/mpage_2/key_Dsg+kullanici/tm.htm

    Konuyuda güncel tutalım , bence yeni olan durumu yazmanız , o anketin sağlığı açısından önemli.

    Orada başlangıçta sorun yaşamayıpda , sonra yaşanlar konuyu güncelliyor mu dikkat etmek lazım , yoksa insanları yanlış bilgilendirme olur.




  • 1.2 Dsg Jetta yı görünce yok artık dedim ama merak ederek verilere baktım , yani o kasaya 1.2 motor ve birde otomatik bir araç anca kendini zor götürür diye düşündüm fakat verilere bakınca birkez daha yok artık demek durumunda kaldım .

    Araç 105 Beygir ve 175 Tork ! 0 - 100 km 10.9 sn.! hakikatten inanamadım , şaka felan olmalı diye düşünürken hemen yakıt tüketimine göz attım ve Şehir içi 7.1 Şehir Dışı 4.9 lt. verilerini görünce dumur oldum ,


    hadi yakıtta 1 litre oynar ama yukarıdaki verilerin doğruluğu sizce nedir acaba ?

    test sürüşü yapan veya alıp kullanan bir arkadaşımız varmı
  • Ayrıca fiyat 48.800 gibi birşey , bütün bu bilgiler oranında sizce f/p olarak nasıl ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZeitGeisT*


    1.2 Dsg Jetta yı görünce yok artık dedim ama merak ederek verilere baktım , yani o kasaya 1.2 motor ve birde otomatik bir araç anca kendini zor götürür diye düşündüm fakat verilere bakınca birkez daha yok artık demek durumunda kaldım .

    Araç 105 Beygir ve 175 Tork ! 0 - 100 km 10.9 sn.! hakikatten inanamadım , şaka felan olmalı diye düşünürken hemen yakıt tüketimine göz attım ve Şehir içi 7.1 Şehir Dışı 4.9 lt. verilerini görünce dumur oldum ,


    hadi yakıtta 1 litre oynar ama yukarıdaki verilerin doğruluğu sizce nedir acaba ?

    test sürüşü yapan veya alıp kullanan bir arkadaşımız varmı




    manueli sehir içi 9.1 ş.dışı 6.7 yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZeitGeisT*


    1.2 Dsg Jetta yı görünce yok artık dedim ama merak ederek verilere baktım , yani o kasaya 1.2 motor ve birde otomatik bir araç anca kendini zor götürür diye düşündüm fakat verilere bakınca birkez daha yok artık demek durumunda kaldım .

    Araç 105 Beygir ve 175 Tork ! 0 - 100 km 10.9 sn.! hakikatten inanamadım , şaka felan olmalı diye düşünürken hemen yakıt tüketimine göz attım ve Şehir içi 7.1 Şehir Dışı 4.9 lt. verilerini görünce dumur oldum ,


    hadi yakıtta 1 litre oynar ama yukarıdaki verilerin doğruluğu sizce nedir acaba ?

    test sürüşü yapan veya alıp kullanan bir arkadaşımız varmı




    manueli sehir içi 9.1 ş.dışı 6.7 yakıyor.


    bende böyle biliyordum ama sitedeki veriler kafamı karıştırdı açıkçası ,

    araç zaten 1300 kilo civarı , 55 lt yakıt + 2 kişi binse 1500 kg temiz ,

    1.2 otomatik vites bir aracın bunu 7 değil 8,5 lt civarlarında götürmesi bile mucize gibi




  • 1.2 Dsg Trendline 48.000 bana okadar mantıklı gelmedi.donanım olarak öyle tahmin ediyorum nerdeyse boş diye nitelendire biliriz.kaldıki belki o fiyata dizel otomatik olsa neyse ama bence okadar cazip değil
  • 1.2 miiiii

    o.O acaba vosvogen bu motoru hangi 3. 4. dünya ülkelerine gönderiyor :S 1.2 den motormu olur yawwww hemde c sınıfı araca. hadi vosvos kandırmak için yapmış bide alanlarmı var 1.2 motor diye.. eşşeğe romörk bağlamak gibi bişey töbeeeee

     Jetta 1.2 TSI Motora DSG Geldi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    arkadaşlar bugün aradım bayiyi 6 ay sıra varmış araya adam sokup 5 aya indircez bakalım. bu paraya bu araba bedava. 2 litre motorlardan aşağı kalan yanı yok. dsg'nin üstünlüğü zaten tartışılmaz. bir de vw'nin kalitesi var tabi...

    yok mu artıran??


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam olarak neyi tartışıyorsunuz ?

    TSI motorun şehir içinde az yakmadığını hemen hemen herkes biliyor. Fazla yol yapmayan ama Jetta ya da başka bir C sınıfı araba düşünen kişi için 1.2 TSİ gerçekten güzel bir seçenek. Araba 7-DSG ile çok pahalıya geliyor, onu ben de kabul ediyorum ama fazla yol yapmadığı için benzinli Jetta alacak adam gidip 1.4 TSI yerine 1.2 TSI alır, paşa paşa biner. Hem araba daha ucuza gelir hem de vergi avantajından yararlanılır. 1.6 TDI Jetta ile bu sömürülen bilinçsiz kullanıcı kervanına da katılınmamış olunur.

    Türkiye'de dizel ve otomatik seçeneği olan herhangi bir VW modelinin uygun fiyata satılması gibi bir durum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whoppix

    1.2 miiiii

    o.O acaba vosvogen bu motoru hangi 3. 4. dünya ülkelerine gönderiyor :S 1.2 den motormu olur yawwww hemde c sınıfı araca. hadi vosvos kandırmak için yapmış bide alanlarmı var 1.2 motor diye.. eşşeğe romörk bağlamak gibi bişey töbeeeee


    Ford'un D sınıfı Mondeo'ya 1.0 motoru takacağını duyunca ne diyeceksiniz acaba...
  • 1.2 motor için DSG bekleyen olduğunu sanmıyorum. En uygun seçenek çünkü. DSG olnca fiyat kazık oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.