Şimdi Ara

Java and Android Code

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar Java da yazdığım kodu android ile ilişkilendirebilme durumum var mı.Yani şöyleki java ile yazdığım kodu android projesinde çalıştırabiliyor muyum?



  • hayır çalıştıramazsın
  • Neden çalıştıramasn ki kardeşim ? java hem android hem pc masaüstü programlama dili değil mi zaten ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bildiğim Androidin java programlama dili üzerinde kurulu olduğu ve yazmış olduğum bir konsol programını çalıştırabilme durumu olup olmadığı..
  • mümkün hatta bu tarz uygulamalarda var google playde java compiler tarzında aratmıştım
    konsol uygulaması calıstı tabi basit bişeydi ama JRE ye ihtyac duyuyo yani atıp path olarak göstermelisin compile ederken neyi kullanıcak diye araştırsan bulursun ama çok bişiy bekleme derim x+y i toplatmaktan cok ileri gitceğini sanmam
    hatta Scannerla input dahi alamamıştım diye hatırlıyorum işletim sistemi farkından dolayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitman80

    mümkün hatta bu tarz uygulamalarda var google playde java compiler tarzında aratmıştım
    konsol uygulaması calıstı tabi basit bişeydi ama JRE ye ihtyac duyuyo yani atıp path olarak göstermelisin compile ederken neyi kullanıcak diye araştırsan bulursun ama çok bişiy bekleme derim x+y i toplatmaktan cok ileri gitceğini sanmam
    hatta Scannerla input dahi alamamıştım diye hatırlıyorum işletim sistemi farkından dolayı

    Peki androidi öğrenmek zaman alır mı yada kolaylığı zorluğu hakkında bilginiz var mı java yı biliyorum(şuana kadar 3 oyun geliştirecek kadar öğrendim).Bunun yanında yazmış olduğum bir oyun programını androide implement etmem uzun zamanımı alır mı?
  • Java ile ne yazdigina bagli.

    Cogu Java kodu direk androidde calisir fonksiyonel olarak (Hesaplamar gibi). Ama normal bir java swing arayuzunu androidde calistramazsin, androidin kendi arayuz kutuphanesi var. Kisaca arayuz haric, cogu seyi direk android projenin icine copy paste yaparak calistirabilirsin. Arayuz kisminida androidde tekrar yaparsin.

    Dedigim gibi yazdigin programa ve java kodlarina bagli bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Java ile ne yazdigina bagli.

    Cogu Java kodu direk androidde calisir fonksiyonel olarak (Hesaplamar gibi). Ama normal bir java swing arayuzunu androidde calistramazsin, androidin kendi arayuz kutuphanesi var. Kisaca arayuz haric, cogu seyi direk android projenin icine copy paste yaparak calistirabilirsin. Arayuz kisminida androidde tekrar yaparsin.

    Dedigim gibi yazdigin programa ve java kodlarina bagli bir durum.

    Cevabın için Teşekkürler..Anladığım kadarıyla sadece gui yani arayüz kütüphanesi farklı olduğunu ancak diğer metodların kullanımı ve işlevi yönünde aynı olduğunu söylüyorsun.Ozaman ben Yazmış olduğum tank oyununu sadece arayüz değiştirmeye çalışayım ve android gui yapısını öğrenmem gerekiyor..Peki Java bilen biri için android öğrenmek çok zaman alır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedpa1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Java ile ne yazdigina bagli.

    Cogu Java kodu direk androidde calisir fonksiyonel olarak (Hesaplamar gibi). Ama normal bir java swing arayuzunu androidde calistramazsin, androidin kendi arayuz kutuphanesi var. Kisaca arayuz haric, cogu seyi direk android projenin icine copy paste yaparak calistirabilirsin. Arayuz kisminida androidde tekrar yaparsin.

    Dedigim gibi yazdigin programa ve java kodlarina bagli bir durum.

    Cevabın için Teşekkürler..Anladığım kadarıyla sadece gui yani arayüz kütüphanesi farklı olduğunu ancak diğer metodların kullanımı ve işlevi yönünde aynı olduğunu söylüyorsun.Ozaman ben Yazmış olduğum tank oyununu sadece arayüz değiştirmeye çalışayım ve android gui yapısını öğrenmem gerekiyor..Peki Java bilen biri için android öğrenmek çok zaman alır mı?

    arkadaş yukarda açıklamış tasarım kısmında xml olarak sayfaları tasarlıcaksın zaten kendi toolbarı var oyun dersende javada çalışan oyunu androide göre ayarladıgında calısır diye dusunuyorum cok zorlanıcagını sanmam

    ben libGdxle ugrasıyorum desktoptaki proje aynı sekilde export ettiğimde androidde çalışıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitman80

    quote:

    Orijinalden alıntı: yedpa1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Java ile ne yazdigina bagli.

    Cogu Java kodu direk androidde calisir fonksiyonel olarak (Hesaplamar gibi). Ama normal bir java swing arayuzunu androidde calistramazsin, androidin kendi arayuz kutuphanesi var. Kisaca arayuz haric, cogu seyi direk android projenin icine copy paste yaparak calistirabilirsin. Arayuz kisminida androidde tekrar yaparsin.

    Dedigim gibi yazdigin programa ve java kodlarina bagli bir durum.

    Cevabın için Teşekkürler..Anladığım kadarıyla sadece gui yani arayüz kütüphanesi farklı olduğunu ancak diğer metodların kullanımı ve işlevi yönünde aynı olduğunu söylüyorsun.Ozaman ben Yazmış olduğum tank oyununu sadece arayüz değiştirmeye çalışayım ve android gui yapısını öğrenmem gerekiyor..Peki Java bilen biri için android öğrenmek çok zaman alır mı?

    arkadaş yukarda açıklamış tasarım kısmında xml olarak sayfaları tasarlıcaksın zaten kendi toolbarı var oyun dersende javada çalışan oyunu androide göre ayarladıgında calısır diye dusunuyorum cok zorlanıcagını sanmam

    ben libGdxle ugrasıyorum desktoptaki proje aynı sekilde export ettiğimde androidde çalışıyor

    Kardeş eğer dediğin gibiyse ben bir türlü java ile yazılmış bir oyunu android de çalıştıramadım yardımcı olursan sevinirim.Daha detaylı bir anlatım yapabilir misin mesela bütün classlara xml oluşturmam gerekiyor mu.




  • Arklar sizden biraz acil yardım istiyorum..JFrame kullanamıyoruz android de gui yapmam gerekiyor ve bunu yanısıra oyun içinde nesnenin hareketi olsun bunu xml içinde nasıl yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum fikir bekliyorum..
  • kimse yok mu sorularıma cvp verecek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedpa1903

    Arklar sizden biraz acil yardım istiyorum..JFrame kullanamıyoruz android de gui yapmam gerekiyor ve bunu yanısıra oyun içinde nesnenin hareketi olsun bunu xml içinde nasıl yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum fikir bekliyorum..

    Öyle desktop java dan birebir dönüşüm olmaz. Android te main metodu bile yok. Her uygulamanın Activity denilen bir yaşam döngüsü var. Her uygulama ayrı VM altında çalışıyor vs.

    Android sistemini ayrıca öğreneceksin. Sonra eski java uygulamanı nasıl dönüştüreceğini kendin bulursun zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    quote:

    Orijinalden alıntı: yedpa1903

    Arklar sizden biraz acil yardım istiyorum..JFrame kullanamıyoruz android de gui yapmam gerekiyor ve bunu yanısıra oyun içinde nesnenin hareketi olsun bunu xml içinde nasıl yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum fikir bekliyorum..

    Öyle desktop java dan birebir dönüşüm olmaz. Android te main metodu bile yok. Her uygulamanın Activity denilen bir yaşam döngüsü var. Her uygulama ayrı VM altında çalışıyor vs.

    Android sistemini ayrıca öğreneceksin. Sonra eski java uygulamanı nasıl dönüştüreceğini kendin bulursun zaten.

    Electro Gadget android i az çok öğrendim nasıl kodlanacağını ve sadece şu kısmı çözemiyorum tmm herbirinin belli bir yaşam döngüsü var ama şunu merak ediyorum misal tavla oyununu ben taşları ve tavla tahtasını normal bana verilen gui kısmındakiyle mi yapacam yada ayrı kütüphaneleri var mı onu merak ediyorum..Hani taşları oluştururken
    yada tabla tahtasını oluştururken sadece gui kısmıyla yararlanarak yapabilir miyim.




  • Anlaşılmayacak bişey yok, gui kısmını tekrar yazacaksın. Mantık kısmı (algoritması vs.) aynen kalabilir. Burada önemli olan bu iki kısmı nasıl yazdığın. Eğer spagetti kod şeklinde karıştırdıysan taşıman oldukça zor olur. Yok eğer güzelce yalıtmışsan dediğim gibi algoritmayı taşı, görsel kısmı da androide uygun şekilde yaz.

    Benim önerim uygulamanı libgdx ile baştan yaz, birçok kazanım elde edersin. Hem libgdx gibi çok güçlü bir ortama giriş yapmış olursun, hem de uygulaman aynı kod ile birçok sistemde (Desktop, Android, BlackBerry, iOS, HTML5) çalışır. Androide özel yazarsan sadece androidde çalışır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Anlaşılmayacak bişey yok, gui kısmını tekrar yazacaksın. Mantık kısmı (algoritması vs.) aynen kalabilir. Burada önemli olan bu iki kısmı nasıl yazdığın. Eğer spagetti kod şeklinde karıştırdıysan taşıman oldukça zor olur. Yok eğer güzelce yalıtmışsan dediğim gibi algoritmayı taşı, görsel kısmı da androide uygun şekilde yaz.

    Benim önerim uygulamanı libgdx ile baştan yaz, birçok kazanım elde edersin. Hem libgdx gibi çok güçlü bir ortama giriş yapmış olursun, hem de uygulaman aynı kod ile birçok sistemde (Desktop, Android, BlackBerry, iOS, HTML5) çalışır. Androide özel yazarsan sadece androidde çalışır.

    Electro Gadget tavsiyelerin için çok sağol.Tam olarak soruma cevap alamadım ben tavla oyununu taşlarını gui deki butonlardan yada togglardan mı yaparım yoksa android image view adı altında bu kütüphanesinden yararlanarak mı yaparım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedpa1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Anlaşılmayacak bişey yok, gui kısmını tekrar yazacaksın. Mantık kısmı (algoritması vs.) aynen kalabilir. Burada önemli olan bu iki kısmı nasıl yazdığın. Eğer spagetti kod şeklinde karıştırdıysan taşıman oldukça zor olur. Yok eğer güzelce yalıtmışsan dediğim gibi algoritmayı taşı, görsel kısmı da androide uygun şekilde yaz.

    Benim önerim uygulamanı libgdx ile baştan yaz, birçok kazanım elde edersin. Hem libgdx gibi çok güçlü bir ortama giriş yapmış olursun, hem de uygulaman aynı kod ile birçok sistemde (Desktop, Android, BlackBerry, iOS, HTML5) çalışır. Androide özel yazarsan sadece androidde çalışır.

    Electro Gadget tavsiyelerin için çok sağol.Tam olarak soruma cevap alamadım ben tavla oyununu taşlarını gui deki butonlardan yada togglardan mı yaparım yoksa android image view adı altında bu kütüphanesinden yararlanarak mı yaparım.

    arkadaşın kastettiği şey libgdx ile baştan kodla yani tablan ve taşlarını kodlıcaksın yani xmldeki gibi imageview değilde obje olarak libgdxi araştırsan oyun mantıgında varsa anlıcaksın illaki bi isim istiyosan libgdx spriteBatch diye bi olgu var bununla ekrana textureları çizdirirsin
    textureada tablanın resmini atarsın o resmi sana çizdirir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitman80 -- 9 Şubat 2014; 4:42:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitman80

    quote:

    Orijinalden alıntı: yedpa1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Anlaşılmayacak bişey yok, gui kısmını tekrar yazacaksın. Mantık kısmı (algoritması vs.) aynen kalabilir. Burada önemli olan bu iki kısmı nasıl yazdığın. Eğer spagetti kod şeklinde karıştırdıysan taşıman oldukça zor olur. Yok eğer güzelce yalıtmışsan dediğim gibi algoritmayı taşı, görsel kısmı da androide uygun şekilde yaz.

    Benim önerim uygulamanı libgdx ile baştan yaz, birçok kazanım elde edersin. Hem libgdx gibi çok güçlü bir ortama giriş yapmış olursun, hem de uygulaman aynı kod ile birçok sistemde (Desktop, Android, BlackBerry, iOS, HTML5) çalışır. Androide özel yazarsan sadece androidde çalışır.

    Electro Gadget tavsiyelerin için çok sağol.Tam olarak soruma cevap alamadım ben tavla oyununu taşlarını gui deki butonlardan yada togglardan mı yaparım yoksa android image view adı altında bu kütüphanesinden yararlanarak mı yaparım.

    arkadaşın kastettiği şey libgdx ile baştan kodla yani tablan ve taşlarını kodlıcaksın yani xmldeki gibi imageview değilde obje olarak libgdxi araştırsan oyun mantıgında varsa anlıcaksın illaki bi isim istiyosan libgdx spriteBatch diye bi olgu var bununla ekrana textureları çizdirirsin
    textureada tablanın resmini atarsın o resmi sana çizdirir

    Ozaman libgdx ile yazacağım kod android de yazdığım kodla birleştirilebilir mi? çünkü sadece gui kısmı ve grafiksel kısmını libgdx de yazarım diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.