Şimdi Ara

İyi şöför nedir ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
1.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Şahsi görüşüm şunlardır;

    Gereksiz yere sürekli gaz fren yapmayan,bunu alışkanlık haline getirmeyen,ileriyi görerek süren ona göre davranan.

    Elektronik yardım sistemlerinin fizik kurallarının önüne geçemeyeceğini bilen,yani biraz açarcak olursak ''Bi çuval para verdik gardaş esp,msr,edl,dtc,abs,asr,vsa vs.vs hepsi var bu araba si...n kaymaz'' demeyen,bilumum pasif ve aktif güvenlik donanımlarına güvenmeyen.

    Kendisinden başka herkesin kör ve sağır olduğunu varsayarak kullanan.

    Kavşakta yapılan yavşaklığın kötü biteceğini bilen kavşağa yaklaşmadan hızını düşüren.

    Motosikletlere feza araçlarmış gibi değil normal vasıta muamelesi yapan,kavşaklarda o küçük o dursun ben geçerim diye düşünmeyen,motosikletleri sıkıştırmayan gerekirse hafif sağ sol yaparak yol veren.

    Kasisleri freni bırakarak geçen.

    Kurallara elinden geldiğince uyan.

    Soğuk motora yüksek devir çevirtmeyen.

    Geri vitese takarken cartlatmayan.

    Trafikte bencil davranmayan.

    Sürüşe ilk başladığında düşük hızda frenleri çaktırmadan kontrol eden.

    Motorun yağını suyunu bilumum kısımlarını yoklamayı alışkanlık haline getiren.

    Lastik basınçlarını belli periyodlarla kontrol eden.

    Araç bakım kayıtlarını tutan.

    Fren hidroliği bişey olmaz diyerek senelerce aynı hidrolikle dolaşıp sonrada ''fren patladı benim suçum yok'' deyip evlere yayalara dalmayan.

    Fren hidroliğini ucuza alabileceği test kalemleriyle yada belirli mekanlarda bulunan test cihazlarıyla test ettirerek içindeki nem oranına göre değişmesi yada değişmemesi gerektiğine karar veren,değişim gerekliyse ustaların zırvalamalarına kulak asmadan hidroliği değiştirmek yada kendi elinden gelmiyorsa ustaya değiştirtmek.

    Virajlara özellikle ülkemizin moktan dökülmüş ters kamberli granit,bazalt gibi taşlar pahalı diye kireç taşından dökülmüş buz pisti kıvamındaki asfaltında çok daha dikkatli ve yavaş kullanan.

    Viraja baştan hızlı giripte viraj göbeğinde harşş diye frene basmayan,virajı önceden görüp gerekli hıza düşüp virajı dönerken yumuşakça artan şeklide şekilde gaza basan,aşırı derecede mecbur kalmadıkça virajda fren kullanmayan.

    Kötü bir durum karşısında panik olmayan soğukkanlılığını koruyan.(Çünkü panikleyen insan hiç bir halt yapamaz)

    Yağmur yeni başladığında yoldaki ince tozun yağmur suyu ile karışımının,yağlanmış parkeden farkı olmayacağını bilen.


    Daha var ama şimdilik aklıma gelenler bunlar.




  • extrem_015 kullanıcısına yanıt
    kasislere hafif frenle girince gelen darbeyi emiyor ?
  • Nerden duydunuz bilmiyorum ama alakası yok hatta tam tersi,kasise kadar hız düşürülür şöyle anlatayım aracın kasisi aşabileceği en düşük sürate kadar frene basılır,kasisi geçerken fren tamamen bırakılır,aksi halde kasisten geçerken ayağın frenin üzerinde olursa yani fren yapmaya devam edersen,aracının yürüyen aksamı ve ön takımı zarar görür.

    Kasise gelene kadar iyice yavaşlanmalı,kasis üzerinden geçerken fren bırakılmalıdır,fren yaparken amortisörler sıkışmış durumda kaliperler diskleri ısırmış durumdadır sizin anlayacağınız tüm yürüyen aksam yük altındadır,freni bırakarak amortisörleri normal konumuna ön düzeni de üzerinden yükten kurtarmış olursun ve amortisör görevi olan darbe absorbe etme işlemini hakkıyla yerine getirir,aynı şekilde ön düzende hem fren yükü hem darbenin verdiği yükü aynı anda çekmez.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.