ABS fren sisteminin mazisi 1920'li yıllara kadar gitmektedir. Almanyada Voisin firması "Frenlemenin tekerlekleri kilitlemesini önleyici donanım" tanımıyla hidrolik sistemle çalışan ilk örneğini yapmışlar ve 671925 Almanya nosuyla ilk patentini de almışlardır.
1950'li yıllarda bazı sivil uçaklar mekanik / pnömatik ABS'yle donatılmışlardır.
1960'lı yıllarda Alman silahlı kuvvetleri ilk transistörlü ABS'yi kullanmaya başlamışlardır. Sistem bir otomobilde ilk kez 1967 yılında İngiliz üretici Jensen tarafından hayata geçirilmiştir.
Tümleşik devre sistemlerinin seri olarak üretilebilmesi 70'li yıllarda gerçekleşince ve otomobillerin tekerleklerine yerleştirilen devir sayaçlarınında geliştirilip hatasız çalışmaları sağlanınca atılım gerçekleşmiştir. 1978 yılında Mercedes S serisinde daha sonra da BMW 7 serisinde ABS sistemini kullanmaya başlamıştır.
(KAYNAK:wikipedia.org)
ilk modern abs'yi mercedes kullanmış.. bundan önce sınırlı üretim Ferguson P99 racing car da kullanılmış sanırım..
ABS Sistemini ilk kullanan araçlar;
1978 MERCEDES-BENZ 350 SE 1978 BMW 733i
Bu gün kullanılan ABS sisteminin patenti BOSCH firmasına ait...
Hala araçlarımızın standartta gelen her türlü elektronik parçasının hemen hemen tamamını Bosch üretmektedir.
Belki konuyu dağıtacağım ama, Mercedes'i görünce dayanamadım. Bizim arabalarımız sürekli Tofaş - kuş serisi olmuştur. Ancak bu resimde ki W116 kasa Mercedes ara sıra hafta sonları bizim araba ile yer değişir, bizde olurdu. 3 rengini de kullandık W116 Mercedes'in. 1976 model metalik gök yüzü mavisi, 1978 model bal rengi ve 1979 model metalik kahve rengi. 76 model mavi'den önce de beyaz olanı varmış ama görmedim onu. Hepsi de 280 SE idi bizdekilerin. Arabanın kokusu kendine hastı. Motor sesi, jantları, direksiyonu şahaneydi. Çok şükür 1/18 ölçek olarak diecast modeli çıktı ve inşallah bir aya kadar İstanbul'a gelecek ve bende alacağım modelini.
Tarçınlı bir koku hala Mercedes-Benz aynı kokuyu araçlarına koymaktadır.