İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesinde Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından Beyaz Masa ismi ile kurulan birim halktan faks, posta ve elektronik ortamda gelen istek öneri ve şikâyetleri en kısa sürede cevaplanıyor.
Halkla İlişkiler Müdürlüğü bir adım daha ileri giderek mobil araçlarla ve sabit noktalara yerleştirdikleri çadır ya da kulübelerle vatandaşın ayağına gidiyorlar. Sıcak bir ortamda gelen kişinin istekleri alınıyor. Kendisine şikâyetini ya da önerisini takip için numara veriliyor. Bir adette İstanbul yapbozu hediye ediliyor.
Konu hakkında görüştüğümüz yetkililerden aldığımız açıklama metni şu şekilde:
Bu çalışmalar İstanbul Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından sürdürülmektedir.13 adet mobil araçla günlük çalışma programına bağlı olarak çeşitli bölgelerde tanıtım yapmaktadır; ayrıca,5 sabit nokta(Kadıköy, Bakırköy, Şişli, Beşiktaş, Eminönü),2 çadır(Ataşehir,Çekmeköy) ile hizmete başladığı günden bugüne 1.500.000 kişiye ulaşmıştır.