evet soru başlıktaki gibi. internet hizmeti aldığımız servis sağlayıcısı, kendisine abone olan her internet kullanıcısı profili için kendi cihazlarında, özel qos ayarı yapıyor mu? şu ikinci soruyu da sorabiliriz sanıyorum. bu qos ayarını, her abone profili için ayrı ayrı yapması gerekir mi? bu bir standart prosedür olarak uygulanıyor mu, uygulanması gerekir mi? böyle bir konu açıldı mı bilmiyorum ama biliyoruz ki; gerek isp'ye özel gerekse kullanıcının kendi aldığı modem/router cihazların hepsinde bu qos özelliği olmayabiliyor. dolayısıyla qos denen bir ayar da olduğuna ve ne işe yaradığı bilindiğine göre böyle bir konu açmama vesile olan esas konunun linkini de paylaşayım. linkte adı geçen, "akıllı eleman" denilen şey nedir bilmiyorum ama bence bizim profillerde qos ayarına yönelik bir akıllı ayar bence yok gibi. Her operatörün abone profilleri için bir veri tabanı vardır. X teklifine abone olduğunuzda, sistem size otomatik olarak bir profil atayacaktır. Profil aşağıdaki gibidir: Profil X = Kimlik, Hizmet Kalitesi (QoS), ödeme türü (ön ödemeli veya faturalı), … QoS: Yukarı bağlantı hızı = 2 Mbps, Aşağı bağlantı hızı = 10 Mbps Bağlandıktan sonra veritabanı, QoS'nizi akıllı bir öğeye gönderecek ve bu öğe bu bilgiyi yönlendiricinize gönderecek ve işte bu kadar. Not: Yönlendiricinizdeki QoS değerlerini değiştirmeyi düşünürseniz bu işe yaramaz çünkü; akıllı eleman zaten trafiğinize "şekillendirme" yapacaktır. https://www.quora.com/How-do-broadband-providers-limit-your-speed-based-on-what-you-pay-for |
_____________________________
|