Şimdi Ara

ISP, her abone profili için özel QOS ayarı yapıyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • evet soru başlıktaki gibi. internet hizmeti aldığımız servis sağlayıcısı, kendisine abone olan her internet kullanıcısı profili için kendi cihazlarında, özel qos ayarı yapıyor mu?


    şu ikinci soruyu da sorabiliriz sanıyorum. bu qos ayarını, her abone profili için ayrı ayrı yapması gerekir mi? bu bir standart prosedür olarak uygulanıyor mu, uygulanması gerekir mi?


    böyle bir konu açıldı mı bilmiyorum ama biliyoruz ki; gerek isp'ye özel gerekse kullanıcının kendi aldığı modem/router cihazların hepsinde bu qos özelliği olmayabiliyor. dolayısıyla qos denen bir ayar da olduğuna ve ne işe yaradığı bilindiğine göre   isp bu qos ayarını her abonesine ait oluşturduğu profil için ayrı ayrı yapması gerekmez mi?





    böyle bir konu açmama vesile olan esas konunun linkini de paylaşayım. linkte adı geçen, "akıllı eleman" denilen şey nedir bilmiyorum ama bence bizim profillerde qos ayarına yönelik bir akıllı ayar bence yok gibi.  


    Her operatörün abone profilleri için bir veri tabanı vardır.


    X teklifine abone olduğunuzda, sistem size otomatik olarak bir profil atayacaktır. 

    Profil aşağıdaki gibidir:


    Profil X = Kimlik, Hizmet Kalitesi (QoS), ödeme türü (ön ödemeli veya faturalı), …


    QoS: Yukarı bağlantı hızı = 2 Mbps, Aşağı bağlantı hızı = 10 Mbps


    Bağlandıktan sonra veritabanı, 

    QoS'nizi akıllı bir öğeye gönderecek ve bu öğe bu bilgiyi yönlendiricinize gönderecek ve işte bu kadar.


    Not: Yönlendiricinizdeki QoS değerlerini değiştirmeyi düşünürseniz bu işe yaramaz çünkü;

    akıllı eleman zaten trafiğinize "şekillendirme" yapacaktır.



    https://www.quora.com/How-do-broadband-providers-limit-your-speed-based-on-what-you-pay-for








  • Gelişmiş omurgası olan isp'ler yapıyor, ama ülkemizde kullanıcılara standart şablon atanıyor, acs panelinde çoğu temel sayılabilecek ayar bile yok. Ülkenizdeki isplerin mantığı "nete çıkıyorsun ya gardaş ne bekliyorsun daha" dan öteye geçmiyor. Sıkıntınız olduğunda da standart tabloyu tekrar kaydediyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • valla konuyu başlamadan bitirdin ya daha ne diyeyim.  sen böyle deyince, benim de aklıma gelen ilk şey şu oldu:


    bir işi yapıyorsan ve yapmak istiyorsan eğer, o işi ya tam bileceksin ya da hiç bilmeyeceksin.

    tam bileceksin ki; titiz olup işin hakkını veresin. bilmiyorsan da eğer hiç yapmayacaksın ki; mağduriyete veya yapılabilecek olan daha güzel hizmetin önüne geçmeyerek, işi daha iyi yapacak olanların teslim almasına vesile olacaksın. kısaca, dediğini az çok herkes tahmin etti diyebilirim. ben sanki yine de bir ayar yapıyorlar diye düşünüyorum. bir yere kadar bir qos ayarı yapılabiliyor, bir yerden sonra ise bu mümkün olmuyor diye düşünüyorum. upload konusunda kendimi örnek verebilirim. dolayısıyla isp'nin elindeki teknoloji nedir bilmiyorum ama ben hala bu ayarı yapabileceklerini düşündüğüm için şöyle bir soru daha sormak istiyorum:


    isp'nin imkanı olması ve imkanları dahilinde, profile özel qos ayarı yapamaması ve yapmaktan kaçınmasının sebebi, sadece donanım yetersizliği mi? yoksa başka sebeplerden de olabilir mi?



    düzeltme:"ve" "yapamaması" ve "olabilir mi?"




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haykoatmaca -- 1 Temmuz 2023; 19:14:38 >




  • Teknoloji yetersizliği olduğunu sanmıyorum, şöyle ki ülkemizdeki güzide firmaların bir tanesi nezdinde konuşmak gerekirse (mavi renkli ve fiber altyapısı ile övünen sanırım tahmin edersiniz firmayı) altyapısı diğer köklü firmaya göre nispeten yeni. Ama omurga öyle bir pamuk ipliğine bağlı ki, çalışıyorsa ellemeyelim diyerek minimal iş ile maksimum verim almaya çalışıyorlar. "teknik ekip" dediğimiz bir ekipleri var, panellerinde neredeyse tüm parametreler var. Atıyorum siz sitelerinde premium olarak satılan gigabit paketlerden birini aldınız ben ise 25 lik fiber paketini kullanıyorum. Normal şartlar altında sizin flag'ınızın benim önümde olması, paketinizin "premium olması" nedeniyle gereklidir. Ama tek yaptıkları standart şablonu ikimize de atayıp hız kilidi ayarlarını değiştirmek şuanda. Bu nedenle altyapı imkanı olmaması değil, altyapının yalapşap kurulmasına bağlı çok fazla kurcalamayalım mantığı ile yapmak istemiyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Forum giriş ve gsm onay sorunu
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.