Şimdi Ara

İşlemcinin aşırı ısınması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Benim pc de i5 3470k var, uzun süredir kullanıyorum (Yaklaşık 3 yıldır). Bir süredir özellikle bf1'de düşük grafik ayarlarında oynamama rağmen fps düşmeye başladı (60 fps den bir anda 30-40 lara felan düşüyor). Diğer oyunlar da fps düşüşü çok olmuyo mesela war thunder da 60 fps den en fazla 50 felan düşüyordu. Ani fps düşüşlerinin nedenini araştırırken işlemcinin oyundayken 105 dereceye kadar ısındığını gördüm. Bf1 ve War Thunder da ikisinde de işlemci 100-105 dereceye kadar ısınıyor, hatta cs go da bile. Oyunlar kapalıyken sadece masaüstünde ısısı 45 - 60 derece arası, daha önce overclok da yapmadım. İşlemcinin fanını çıkarıp baktım(stok fan), üzerinde hiç termal macun kalmamış. Ama termal macundan dolayı 105 dereceyi göreceğini düşünmüyorum. En kısa zamanda termal macununu yeniliyeceğim ama sizce termal macunu yenilesem ısısı normale döner mi yoksa başka sıkıntılar olabilir mi ? Yoksa işlemcinin ömürü mü dolmuş sizce ? Birde COOLER MASTER SEIDON 120V V3 SIVI SOĞUTMA SİSTEMİ alsam işlemci ısısı normale döner mi ?

    Not : işlemciyi yaklaşık 3 yıl önce ikinci el almıştım ama şuana kadar sıkıntı yoktu. Daha önce nasıl kullanıldı overclok v.s. yapıldımı bilmiyorum.

    Sistem : i5 3470k - 8 gb ram - 250 gb hd - r7 265 ekran kartı

    İşlemcinin aşırı ısınması
    Masaüstü

    İşlemcinin aşırı ısınması
    Oyun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Achilles06 -- 24 Aralık 2018; 17:17:25 >



    _____________________________




  • 1 ram yetersiz geliyordur 8 gb ram var ise

    2. işlemci bf1 ve güncel oyunlar için eski kalıyor artık

    3.macun ve sogutucunun temizligni yap



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asko56 -- 17 Aralık 2018; 0:13:23 >
    _____________________________
    Xbox One GT:xXxRaZoRxXx1 İphone SE 2020 64GB Xbox Series S 2 TB 2 MSI B450-A PRO MAX RYZEN 5 5600 MAX 4.65 ghz 16GB DDR4 2400MHZ RAM WD BLUE 250GB SSD 1TB M2 SSD PATRİOT JAMES DONKEY 120GB SSD 500GB HDD RTX 4070 12G WİN 11 64 AOC 75 HZ 1 MS

    KONULARIM
    F/P ANAKART ANA KONU
    RYZEN İŞLEMCİ OC YARDIMLAŞMA- 10.NESİL İNTEL İŞLEMCİ FİYATLARI- SİSTEM TOPLANIRKEN YAPILAN HATALAR- MARKALAR B550 DE BOMBAYI BIRAKTI- PC UPGRADE
  • asko56 kullanıcısına yanıt
    Aynen işlemci eski ve 8 gb ram var ama 105 derecede çok fazla, açıkçası işlemci yanacak diye korkuyorum. Zaten en kısa zamanda termal macunu yenileyeceğim.
    _____________________________
  • +++++
    _____________________________
  • ne +++ sı
    macun kalmadı dıyorsun takıp ve hala kullanıyorsun. orta kalıte bır macun al ıyıce surdugune normal surdugune emın ol ve stok fanını tak o.c da yokken soğutucu tam oturmamışken ne bekliyorsun tabıkı 105 derece olucak.
    hemen acılen termal macun satın alın.
    _____________________________
    İNTEL ALDER LAKE CORE İ7 13700KF all p-core 5.5 GHZ- all e-core 4.3 ghz-ring x45-PALIT GeForce RTX 4080 GameRock OC-MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4- GSKILL 32GB (2x16GB) TRIDENT Z DDR4 4400MHz CL19 1.5V Dual Kit RGB LED-THERMALTAKE 500 BEYAZ 3X TEMPERED GLASS PENCERELİ GAMING KASA-AeroCool Miragel360,su soğutma CPU,TDP 550 W-CORSAİR AX12000i-LG UltraGear 32GP850-B 31.5″ 1ms FreeSync Premium-G-SYNC IPS QHD Gaming (Oyuncu) Monitörü -165hz-o.c 180hz-8-10 bit-Samsung 980 pro 2tb- WD_Black SN770 1TB NVMe - Samsung 970 Evo Plus 1TB -WD Elements 6TB 3.5" USB 3.0-WD 3.5 2TB Caviar Blue-Cooler Master SK652 Red Switch Low Profile Mekanik Rgb Türkçe Oyuncu Klavyesi Beyaz-SteelSeries Rival 5 Destiny 2 Edition Gaming Mouse Beyaz - EPOS Sennheiser GSP 301 Beyaz-Creative Sound Blaster Zx- 11 adet SilverStone Air Blazer 120RW ARGB LED 12cm 94CFM Yüksek Hava Akışlı 2200RPM Kasa Fanı + 5 adet Arctic BioniX P120 PWM PST 12cm Kırmızı/Siyah Gaming Kasa Fanı
  • Termal macunu yeniledim zaten, 3 gün sonra hala aynı olduğu için +++ koydum. Belki başka bilgisi olan biri görür ve cevap verir diye. Bence biraz sakin ol.
    _____________________________
  • fazla yada az surmussunuzdur. 2 pirinç tanesi kadar tam urtasına surup, onu dağıtınız tamamına plakanın.
    _____________________________
    İNTEL ALDER LAKE CORE İ7 13700KF all p-core 5.5 GHZ- all e-core 4.3 ghz-ring x45-PALIT GeForce RTX 4080 GameRock OC-MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4- GSKILL 32GB (2x16GB) TRIDENT Z DDR4 4400MHz CL19 1.5V Dual Kit RGB LED-THERMALTAKE 500 BEYAZ 3X TEMPERED GLASS PENCERELİ GAMING KASA-AeroCool Miragel360,su soğutma CPU,TDP 550 W-CORSAİR AX12000i-LG UltraGear 32GP850-B 31.5″ 1ms FreeSync Premium-G-SYNC IPS QHD Gaming (Oyuncu) Monitörü -165hz-o.c 180hz-8-10 bit-Samsung 980 pro 2tb- WD_Black SN770 1TB NVMe - Samsung 970 Evo Plus 1TB -WD Elements 6TB 3.5" USB 3.0-WD 3.5 2TB Caviar Blue-Cooler Master SK652 Red Switch Low Profile Mekanik Rgb Türkçe Oyuncu Klavyesi Beyaz-SteelSeries Rival 5 Destiny 2 Edition Gaming Mouse Beyaz - EPOS Sennheiser GSP 301 Beyaz-Creative Sound Blaster Zx- 11 adet SilverStone Air Blazer 120RW ARGB LED 12cm 94CFM Yüksek Hava Akışlı 2200RPM Kasa Fanı + 5 adet Arctic BioniX P120 PWM PST 12cm Kırmızı/Siyah Gaming Kasa Fanı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İşlemci ile fanın metal heatsink'i arasında sürülerek, iki madde arasındaki ısı iletimini kolaylaştırmak için kullanılan maddeye termal macun adı verilir.

    işlemcinin sıcaklığını düşürmek için işlemcinin üzerine takılan heatsink+fan ikilisi kullanılır.

    Macunu düzgünce yenilirsen (herkes düzgün yaptım diyorda açıp bakınca oyle olmuyor) fakat hala sıcaklıklar yüksek ise işlemci fanın görevini düzgün yapamıyordur değiştirirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 24 Aralık 2018; 12:46:9 >
    _____________________________
    Alimle sohbet et , alırsın mertebe; cahille sohbet etme, dönersin merkebe !
  • Sağol termal macunu silip tekrar süreceğim.
    _____________________________
  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    COOLER MASTER SEIDON 120V V3 SIVI SOĞUTMA SİSTEMİ bunu almayı düşünüyorum. Sizce iyi bir soğutucumu ? Ayrıca bence stok fan çok bir işe yaramıyor gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Achilles06 -- 24 Aralık 2018; 17:9:25 >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.