Şimdi Ara

İNGİLİZCE BİLENLER: MEDİEVAL-2 İÇİN YARDIM EDİN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu totalwar oyunlarının ana sitesiwww.totalwar.org sitesi.

    bir çok ülkeden insanlar orada yazılar yazıyor. bunların yeni oyunlar üzerinde etkisi çok oluyor.

    oyuncular değişik ülkelerden çok değişik totalwar oyunları istiyorlar.
    çin-napolyon-spartan totalleri istiyorlar. ama bir şey düşündükleri yok yalnız istiyorlar.
    mtw-2 için benim hazırladığım bir fikirler topici MTW-2 ye öncelik verilmesinde etkili oldu.

    bir arkadaş onu ingilizceye çevirmişti. ben ingilizce bilmiyorum.

    OYUN ÇIKTIKTAN SONRA ŞUNU BEĞENMEDİK - BUNU BEĞENMEDİK DİYE KONUŞMAKTANSA OYUN HENÜZ
    YAPIM AŞAMASINDAYKEN FİKİRLERİNİZİ YAZSANIZA...

    o sitedeki yazılmış fikirler yapımcı firma üzerinde etkili oluyor.
    ingilizce bilen arkadaşlar lütfen totalwar.org sitesinde fikirlerinizi yazın.
    ilk oyunda türklerle ilgili çok hata vardı. bunların doğrusunu yazın. kendi fikirlerinizi yazın.

    ben yeni fikirlerde hazırladım.
    yokmu bunları ingilizceye çevirecek bir totalci.

    biri çevirsin orada yayınlansında gerisi benim için önemli değil.

    arkadaşlar oyun henüz yapılırken söyleyeceğinizi söyleyin. sonra başlamayın yine şurası-burası kötü diye.
    şimdi tam zamanı işte. ne varsa dökelim ortaya.

    yardımlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 27 Ocak 2006 23:35:02 >







  • arkadaşı destekliyorum totalwar tutkunu olarak eng. iyi bilen biri baksın buraya benimde var çok fikrim
  • benim düşündüklerim: (umduğumdan fazla çıktı)


    1- medieval-1 deki yapı esas alınsın askeri birimler ve savaş ekranı eskisine benzesin. askerlerin eski çeşitlilik ve güç oranları korunsun ama okçular daha güçlü olmalı. bazı bölgelerde (iran-sudan-pakistan gibi) filler de üretilebilmeli. yine develerde belli bazı yerlerde üretilebilmeli. hatta değişik yerlerde değişik at türleri üretmek mümkün olabilir. askerler dayanıklı olmalı çabucak ölmemeli veya çabuk kaçmamalı ... düzenleri çabucak dağılmamalı çok çeşitli ama basit düzenlere sokulabilmeli. falanks ve tortue formasyonları kalmalı. birlikler parçalanabilmeli yada birleşmeli eksik askerler tamamlanabilmeli. romede yıldızlı amiral ve generaller aynı gurupta birleşmiyor. birlikleri birleştiremiyoruz. bu düzelsin yıldızlı komutanlardan birkaç tanesini aynı gurupta birleştirebilelim.

    2- stronghold-2 deki gibi kaleler ve kuşatma araçları olsun. savunanın duvarlarında hendekler- kaynarkazanlar- mancınıklar- balistalar- taş ve kütük yuvarlamalar-rum ateşi gibi şeyler olsun. yıkılan duvarları kuşatma altında da onarabilmek mümkün olsun.
    saldıranlar mancınıklar-merdivenler-koçbaşılar-kuleler-okçular için korunma siperleri ve kazıklı tahkimatlar kullansın. bunlar mutlaka hareketli araçlar olsun. denizkıyısındaki kalelere gemilerle de saldırabilelim. boş kulelerden ok atılması opsiyonu kaldırılsın. kulede asker varsa ok atılsın. gerekirse her şehirde sabit kalıp hiç dışarı çıkmayan kaleyi koruma amaçlı geçici bir birlik bulunması opsiyonu eklensinki şehirlerin savunmasında boşluk oluşmasın.

    3- rome deki büyük dünya haritasının tekniği kullanılsın. 20. ve 65. kuzey enlemleri ile 20. batı ve 75. doğu paralelleri arası haritada görünsün. ama harita çok daha büyük ve gerçeğe uygun olmalı vede 3d olmalı. harita üzerinde yolculuk rome ile aynı mantıkla olsun. ama orduların 5-10 turnda gittiği mesafelere tek kişiler (komutan-suikastçi-elçi vs) 1 turnda gitsin. eskiden bunların atları çok iyicins olurdu. gemilerde 1 turnda karadakinden daha uzağa gitsinler. dağlar-ormanlar-bataklıklar-çöller ırmaklar asli şeklinin minyatürü gibi olsun ve savaş için yaklaştırdığımızda çıkan küçük-küçük parçaları biribirine uysun. birbirini tamamlasın.

    ayrıca romede arazi çok düzdü. oysa medievalde dağlar-geçitler çok işe yarıyordu. bu arazi girinti-çıkıntıları daha keskin olmalı. dağgeçidi savaşları olmalı. romedeki gibi orduları gemilerle taşıyabilelim. imperial glory deki gibi sığ ırmakları yürüyerek geçebilelim. ama heryer kolayca yürümeye uygun olmasın. bataklık ve kayalık arazilerde olmalıki arazi yapısı savaşlarda etkili olsun.

    4- deniz savaşları medieval ve romede kağıt üzerindeydi. imperial glory deki gibi savaş ekranında deniz savaşıda yapabilelim.

    5- ordular daha büyük olmalı. insanların kaşına-kirpiğine kadar grafik olacağına savaş ekranında aynı anda her birinde 400 - 500 asker olan 100 yada 200 tabur asker çıkarabilelim. strateji oyununda ayrıntılı grafiğe gerek yok. ama 10.000 - 50.000 - 100.000 lik ordular olmalıki strateji olsun. romedeki gibi birsürü küçük çatışmayla uğraşmak çok sıkıcı. ayrıntılı hazırlık aşamalarından sonra büyük bir orduyla savaşa girip bir yada birkaç büyük savaşla sonuç almak çok daha güzel olacaktır.

    6- ticari ürünler yalnız kağıt üzerinde kalmasın. buğday-kereste-taş-altın ürettikçe bunları stok yapalım. malzeme biriktiğinde bunlarla bina yapalım. imperial gloryde böyle zaten. kaleleri stronghold daki gibi biz kendi elimizle inşa edelim. iç kaleler-kuleler-
    hendekler yapmamız mümkün olsun. kaleler birbiriyle aynı standart şeyer olmasın. kaleleri biz kendi istediğimiz yerlere kendi istediğimiz gibi yapalım. gerçekte istanbul kalesi bir yarımadada-paris kalesi ırmak üzerinde-estergon kalesi bir tepenin doruğundaydı. oysa romede bile hepsi açık alanda ve birbirinin aynısıydı.

    hem oyunun haritasındaki şehirlerin kalelerini ve hemde gerçek arazi yapısına uygun hazırlanmış bir haritada kendi istediğimiz yerlerde ve büyüklüklerde kendi istediğimiz gibi başka kaleleri yapalım. strongholdda böyle. bunlara biz malzeme depo edelim. kalelerde ne kadar malzeme/asker varsa bir kuşatmaya o kadar direnmek mümkün olsun. kaleler uzun süre dayanabilmeliki
    kuşatmayla değilde savaşla almaya ağırlık verilsin. ayrıca mutlaka ama mutlaka iç kalelerde olmalı. romede bile kale savaşları çok zevksizdi.

    7- denizlerde daryerlerdeki boğazları ve büyük ırmakları ayaküzeri yapılan tek kullanımlık sallar veya küçük teknelerle geçmek mümkün olsun. biraz daha açık mesafelerde (50-200km kadar) denizleri liman ve tersane yapmayı beklemedende tek kullanımlık teknelerle geçebilelim. oyunun başında liman-tersane-gemi serisinin tamamlanmasını beklerken çok zaman geçiyor. ırmak teknesi- geçiciköprü gibi opsiyonlarda düşünülebilir.

    8- demir madeni açınca silah atölyesi - kereste atölyesi açınca gemi yapabilmek gibi ayarlar olsun. buna uygun yeni bina yapma sistemi olsun. bu ürünleri işlemek içinde değirmen-demirci gibi yerel ürünleri işleyen binalar yapılmalı. binaların yapımı anlamsızca uzatılmış bu düzelsin binalar hızlı yapılsın.

    9- rüşvet-ödül-hediye kapsamı geliştirilebilir. eskiden başarılı komutanlara yada dostluğu kazanılması gereken hükümdarlara "değerli taşlar - çok iyicins atlar - yada cariyeler" hediye edilirdi. (shoguntotalwar da sukistçi geyşalar romede skilled courtesanlar vardı). cariyeleride casus-suikatçi gibi birim olarak üretecek binalar olsun. bunlarıda üretip kendi ajanlarımız-komutanlarımız yada başka ülkelerin komutan ve hükümdarlarına rüşvet yada sadakat artırmak için bunları hediye edelim. (hediyeleri alan adamların sadakati artsın ama bu kezde ahlakı azalsın) çok iyicins atlarda ajan ve haberciler yada elit askerler içinde düşünülebilir. belki küçük elit birliklerle düşman topraklarına akın yaparak sabotaj-baskın-ganimet toplama gibi işler yapmakda düşünülebilir.

    10- yetenekli komutanlar birçok yıldız aldığında daha güçlü askeri birimlerin başına geçirilebilsin. imperial gloryde komutanlar birliklerinden bağımsız üretiliyor zaten. yine öyle ayrıca üretilebilirler. medieval-1 de güçsüz birimlerin başındaki yetenekli komutanlar ziyan oluyor. ayrıca basit askerler bile başarılarıyla terfi edip komutan veya casus-suikatçi olabilmeli. bu sistemde son terfi derecesi valilik yada soyluluk olabilir.her başarıya ödül verilmeli. bu ödül para-at-cariye ve özellikle terfi olmalı.
    yaşı geçen askerler askerlikten emekli olabilir. daha da yaşlananlar komutanlıktan veya casusluktanda emekli olabilir.

    11- konu 925 yılından 1492 yılına kadarki devreyi kapsasın. her yıl 3-4 turn olsun. her turnda iklimler değişsin.başlama periotları: 925-1000-1080-1180-1290-1330 olabilir. ama daha eski devirlere inmesin. çünkü bugünün milletleri en erken o devirlerde vardı. (romede bu eksiklik çok belli oldu)

    12- sınır kalesi kaldırılsın. bunun yerine düşman casusları görmek ve yakalamak için "gizli polis" birimi ve bunları üretecek bina yapılsın. bunlar hükümdarı da suikastten koruyabilir. belki muhafız birliği opsiyonuda düşünülebilir. elit askerlerden oluşan küçük ekiplerle suikast - adam kaçırma baskın yada bir şehire sızma gibi operasyonlar yapabilelim. bunun için oyuna battlefield deki
    gibi küçük savaş ekiplerini yönetebildiğimiz bir arayüz eklensin.

    13- suikastçiler (ve polisler) yalnız cinayet ve sabotaj için değil adam kaçırmak ve sorgulamak içinde kullanılsın. (işkence odası binası yapılabilir) düşman ülkelerden hanedan mensupları - komutanlar - casuslar canlı olarak yakalanıp sorgulanarak düşman hakkında bilgi alabilelim.

    14- medievaldeki gibi prensesler evlenince yok olmasın -- romedeki gibi hanedanın kadınları (hatta çocukları) kağıt üzerinde kalmasın. hanedanın soyağacındaki herkes haritada var olsun. düşman hanedanları öldürerek-kaçırarak soylarını tüketmek mümkün olsun. ama fidye ile yada baskınla tutsakları kurtarmakda olabilir. tutsak askerler fidye alınmazsa köleticareti için kullanılabilir. tutsak soylular ise fidye verilmez yada alınmazsa hapiste kalsın. (zindan binası olabilir) hanedanın bütün üyelerini biz kimle istersek onunla evlendirebilelim. romede bu yok yani büyük bir eksiklik olmuş.

    15- rome ve shogundaki gibi şehir içindeki casuslar kapıları (ama artık rüşvetle) açabilirler. ama casuslar şehirde gizlipolisçe kolayca yakalanır olsun. açık arazide ise bulunmaları zor olsun ve düşman orduları gözleyebilsin hatta isyan çıkartabilsinler.

    16- ülkelerde yalnız din değil etnik yapıda değişebilir hale getirilebilir. milli duygularla isyanlar çıkabilir. savaşlara - olaylara - hastalıklara göre bazı toplumlar güçlenir - bazısı zayıflar. hem böylece nerde-ne zaman isyan çıkabileceğini önceden anlamamızda mümkün olabilir.

    17- rome ve imperialdeki gibi sivil nüfusda bir kaynak sayılsın. yıkılan ülkelerin hanedanları bu nüfus içinde devam ediyorsa reappearlar ortaya çıksın.

    18- gerçekteki gibi toplumlar milletler ve kastlar halinde örgütlenebilir. bu da milli ve sınıfsal savaşlar yaratır. hatta komutanlar yalnızca soylulardan üretilir. savaş tutsakları köle yapılabilir.

    19- hükümdar öldüğünde ve/veya ülkede durum kötüyse hanedanın prensleri birbirine girer ve iç savaşlar çıkabilir. hanedanların tüm üyeleri harita üzerinde ayrı bir birim olarak görünür olmalı. romede bile kadınlar ve çocuklar görünmüyor.

    20- kadınlarda hükümdar yada komutan olabilir. (mısır kraliçesi "şecerüddür" / fransdız komutan "jan dark") eşleri ölen kadın ve erkeklerde yeniden evlenebilsinler. bu da romede büyük bir eksiklik.

    21- medieval-1 de ve romede kağıt üzerinde kalan ticari ürün ve madenler kullanım amaçlarına uygun şekilde üretilip satılsın depolansın. mal çeşitlerinin üretiminde miktar ve stoklara bakıp bunları artırıp-azaltalım ve kullanım amaçlarına uygun yerlere harcayalım. her mal için uygun bir iş ayarlansın.

    demir ve bakır --- silah ve zırh
    altın ve gümüş --- para
    kumaş ve ipek --- üniforma/elbise/yelken
    buğday/yağ/üzüm/sığır --- halk ve askeler için yiyecek-içecek
    kereste --- gemi ve bina
    taş ve kireç --- kale ve bina
    köle --- işgücü
    deve ve at --- nakliye ve kervan vs vs....

    22- savaş müziği - çevre sesleri ayrıca oyunda savaş sırasındaki ses efektleride en az medieval-1 deki kadar güzel olmalı. mtw-1 deki parşömenlerde çok gerçekçiydi onlarda eskisine benzesin. kadın-erkek herkesin resimleri çok tipsizdi. insanlar daha güzel olsunlar.

    23- eğer yapımcı firma MTW-2 yi yapacaksa her ülkenin kültürel yapısıyla ilgili olarak o ülkelerden oyunseverlerden bilgi toplayabilir. medievalde özellikle doğu ülkeleriyle ilgili çoğu bilgiler uydurma yada eksikti. türkler-iranlılar-arapları hiç ayırt edememişler bile. aynı durum bir ölçüde batı ülkeleri içinde geçerli. ülkelerin bayrakları-ulusal smge ve renkleri hep yanlıştı. isimler-kültürler hep hatalı olmuş. tarihi gelişimlere uymayan hatalar var. MTW-2 yapılacaksa hazırlıklar için çeşitli kültürlerden oyunculardanda yardım istenmeli...

    ekler:

    1- ülkelerin bazı askeri birlikleri arasında çok fark olabilir. ama bir ülkenin askerlerinin hepsi birden zayıf olmasınki ülkeler kolayca çökmesin. (polonya-almohads ve xl - bkb2.0 modlarında müslüman ve pagan ordularda hiç güçlü birim yok) oyunda ülkelerin askerlerinin ortalama güçleri arasında fazla fark olmamalı.

    2- mtw de ülkelerin askerleri üretildiği bölgeye göre + 1 bonus alabiliyordu. oysa asıl önemli olanı bu askerler kendi anavatanlarında yada kendi halklarından insanların yoğun olduğu bölgelerde savaşa girdiklerinde çok daha yüksek bonusla savaşmalılar. kendi ülkesini ve halkını koruyan asker kendi ülkesinde çok daha güçlü olmalı. bu güç kale savunurken dahada artabilir. her şehirde 1 turda 1 tek askeri birlik üretilmesi küçük ülkelerin aleyhine oluyor. çok askere ihtiyaç varsa 1 turda 1 şehirde birçok birlik üretebilelim.

    3- din savaşlarının etkisi ya azaltılsın yada eşitlensin. paganlarda dini sefer yapabilsin. ortodoxlar haçlı seferi ve müslümanlar saldırı amaçlı cihad yapsın. tarihte islam ülkelerinde de şii-sünni mezhepler ve heretikler vardı. yeni oyunda bu kültürlerde bulunsun. katoliklerin papasına denk olarak müslümanlar için halifeler - ortodoxlar için patrik - paganlar için bir uluşaman olabilir. hatta 10. yy da hazar devleti museviydi oyuna bu factionda eklenebilir.

    4- tarihte bazen hanedanlararası evliliklerlede toprak kazanılır hatta ülkeler birleşebilirdi. bu da oyuna eklensin.

    5- savaşalanında mtw deki 16 - rtw deki 20 tabur çok az. herbirinde 400-500 asker olan 100-150-200 tabur olmalı. orduların büyük savaş düzenleri (mtw ve imp.glory deki group formationlar) buna göre olmalı. sürekli reinforcementler gelip durmasın bütün ordu bir defada savaşalanına çıksın. ordular gerçekteki kadar büyük olsun.

    6- oyun artık yalnızca meydan savaşı ağırlıklı olmasın - kale savaşlarınında meydan savaşları kadar önemi olsun. (stronghold da böyleydi) romede kaleler güşsüz olmuş. kaleyi kurtarmaya gelen oluncada savaş uzakta oluyor. kale savunanlar çok daha az askerle büyük ordulara direnebilmeli. kuşatılan kaleye dışardan yardım ordusu gelmişse de savaş kale duvarları önünde olmalı. uzakta açık alanda değil. kaledekilerde bu savaşa katılabilmeli. artık gereği kalmayan kaleler sonradan yıkılabilir veya terkedilebilir olsun.

    7- denizsavaşlarınında oyunda belirleyici ağırlığı artmalı. donanmalar limanlarda olduklarında kaledeki ordular gibi koruma altında olmalı. (limanların ağzına zincir germe opsiyonu eklenebilir) gemilerde mancınıklar-okçular-rum ateşi olmalı gemiler rampa edip askerler güvertede savaşmalı (imperial gloryde var) kaybedenin gemisi (ve kara savaşlarında mancınıkları-araçları hatta atları) eldeğiştirmeli.

    8- önceki oyunlarda diğer ülkeler hakkında haritaya bakarak bile çok fazla bilgi alınıyordu. diğer ülkelerle ilgili bilgi almak daha zor olsunki casuslar-tutsaklar -rüşvet verilen rakipler- keşif birliklerinden alınan bilgiler önem kazansın. hemde düşmandan gizli askeri manevralar çevirmek - baskınlar yapmak mümkün olsun.

    9- haritada ülkeler arası sınırlar ve arazi yapısı gerçeğe daha uygun olsun. geçitler kışın karla kapansın. rtw de arazideki gözetleme kuleleri yıkılamıyordu bunlar yıkılır yada işgal edilebilir olsun. rtw deki geçici askeri kamp kalabilir. kritik yerlerde de kale sayılamayacak palanka ("ahşap kale" bunlar mtw de vardı) şeklinde ucuza küçük karakollar yapılabilsin. asiler ve haydutlarda kale yapabilsinler hatta tarihteki haşhaşiler gibi heretikler-asiler suikastçi bile üretebilsinler. zorlu arazideki kaleler küçük bile olsa alınması çok zor olsun. (tarihteki iranda alamut - suriyede masyaf kaleleri gibi)

    10- düşmanı yenip vergiye bağlayıp para almak yada malzeme depolarını elegeçirip mallarını ganimet almak opsiyonlarıda olsun.

    11- nüfusu azalan yerlerde gelirde azalsınki ülkeler bu konuya dikkat etmek zorunda kalsınlar. romede aksine nüfus arttıkça sorun çıkıyor. nüfus çok az artsın ve bizim nüfus artırıcı tedbirler alabilmemiz mümkün olsun.

    12- bölgeden-bölgeye hatta başka ülkelere bile sivil nüfus göç ettirebilelim. bu barbarian invasionda yapıldı zaten. orada devleti yıkılan halk başka bir ülkeye göçedebiliyor. yeni oyuna sivil nüfusun göç etmesi ve kolonileşmesi eklenebilir. bölgelerde etnik yapı değişir. başka bir ülke lehine isyan çıkar. halklar eriyip asimile olup kaybolur yada bölünüp başka-başka milletler haline gelir. salgın-kıtlık-işgal-katliam vs nüfus azalabilir nüfus yapısı değişir. değişik iklime yerleşen göçmenler önceleri uyum sağlayamaz nüfusları artacağına azalır. nüfusu azalan yerlerde gelirler düşer vs.

    13- deniz ticareti için nasıl gemiler-limanlar varsa karadada kervanlar ve karvansaraylar olsun. hem karada aynı şekilde ticaret yapılması - hemde karada veya denizde bu ticaret yollarının düşmanlar-asiler haydut ve korsanlarca kesilmesi yada vergiye bağlanması mümkün olsun. (ekonomik ambargo)

    14- rome deki harita türü kullanılırsa arazide zor yerlerde çöl-dağ-bataklık gibi yerlerden geçen ordular yıpranıp askerleri azalabilir. yada fırtına-soğuk-susuzluk gibi nedenlerle ordularda askerler kırılır. romede fırtınaya yakalanan donanmalarda kayıplar oluyor zaten.

    15- rome haritasındaki gibi haritanın "fog" lu bir yerinde bir şehrin - bir askeri birliğin yada donanmanın yakınından geçerken orada bu yabancı birliklere "yakalanıp" da hareket edemeden takılıp kalma durumu kaldırılsın bu çok saçma bir şey olmuş.

    16- romedeki haritalarda bir kaleye tek taraftan ulaşsan bile kale tümüyle kuşatılmış oluyor. kalelerin 4 tarafı olmalı ve tam bir kuşatma için aynı anda kalenin 4 tarafında birden kuşatanların birlikleri olmalı ki kalenin dışarıyla bağlantısı tam kesilmiş olsun. yoksa açık taraflar kalmışsa o taraftan kaleye takviye birlikler girebilsin. deniz kıyısındaki kalelerde de yine donanma ile deniz tarafı kapatılabilsin yada bu taraflardan yardım gelebilsin.

    17- mtw-1 de ateşli silahlar çok erken icat ediliyor ve fazla güçlüler. aslında 1290 larda roket - 1340 larda top - 1420 lerde tüfek keşfedilmişti. hem tüfeklerin menzilleri kısa ve isabet ihtimali az olduğu için bunlar güçsüz silahlardı. gerçekte toplar 1380 lerden itibaren kaleleri yıkabildi. tüfekler 1530 lardan sonra okçudan güçlü ve 1600 den sonra da daha uzun menzilli olmaya başladı. bu hatalar düzeltilsin.

    18- romedeki şehir içine zoom lama tekniği kullanılarak suikast - sabotaj - baskın - adam kaçırma ve hatta casusluk gibi işleri yapacak assasinlerimizi ve ajanlarımızı doğrudan bizim yönetebilmemiz mümkün olsun. bunun için oyuna ilerlemeli oyunlardaki gibi bir arayüz eklenebilir.

    19- romede saldırdığımız kalelere mancınıklarımızı sokamıyoruz. savunanlarda surlara mancınık çıkaramıyor. bunlar düzeltilsin. hiç değilse küçük mancınıklar surlara çıkartılabilir olsun. romede şehir içlerinde güzel binalar var ama dekor gibiler. şehir içi savaşlarda askerler bu binalara giremiyor. artık bunlarada girilebilir olmalı. şehir savaşında son çarpışmanın şehir meydanında olması çok saçma olmuş. kale yapımlarına daha fazla ağırlık verilmeli. her kalenin içinde bir yada birkaç iç kale olmalı son savaşlar bunlarda olmalı.

    20 - medieval-2 çok iyi hazırlansın bu oyunda medieval-1 deki askeri birimler ve savaş ekranına --- stronghold-2 nin kalelerine ve kuşatma araçlarına --- rome total daki büyük stratejik dünya haritasına --- imperial glory deki deniz savaşlarına --- civilizasyon ve barbarian gibi nüfus aktarımı ve yeni yerleşim kurmalara --- wolfenstein yada joan of darc gibi oyunun içine girip şehir içinde sabotaj ve suikast yapma işi yada mesela geceleyin bir kaleye baskın yapıp şehrin bir kapısını ele geçirme işini doğrudan tek bir kişi yada küçük ekipleri kullanarak yapma imkanlarına sahip olalım. her kültürün ayrıntıları için dünyadan oyuncular bilgi sağlayabilir.


    bakalım medieval-2 nasıl bir şey olacak. ben istiyorumki medieval-2 çıksın. bu oyun medieval-1 deki askeri birimler ve savaş ekranına --- stronghold-2 nin kalelerine ve kuşatma araçlarına --- rome total daki büyük stratejik dünya haritasına --- imperial glory deki deniz savaşlarına --- civilizasyon ve barbarian gibi nüfus aktarımı ve yeni yerleşim kurma imkanlarına sahip olsun.

    öyle insanların kaşına-kirpiğine kadar grafik yapacaklarına aynı anda savaş ekranında 50.000 ile 100.000 asker çıkarabilecek bir oyun yapsınlar. bazı düşündüklerim var. hatta totalwar sitesinde medieval-2 için bir topic açtım. bu düşündüklerimi orada yazmak istiyorum ama ingilizce bilmiyorum. iyi bilen biri olsada bu düşüncelerimi ingilizceye çevirse bizde orada yayınlasak diye aklıma geldi hep. içinizde iyi ingilizce bilen ve ilgilenen biri varsa bir toparlayayım
    bunları ingilizceye çevirip totalwar.org da yayınlayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 22 Mart 2006; 6:29:51 >




  • arkadaşım sende çok şey istiyosun haklısın ama adamlar bunların hepsini yapamaz yapsalar bile artık oynu herkes oynayamaz aşırı yetenek ister

    bunların yarısını anca mtw 3 te yapabilirler bence ama tabiki bunların çevrilip duyrulmasında çok fayda var
  • senin dediklerin eklenirse oynanabilirlik inanılmaz zor olur ve deli gibi detay olur ama çok güzel olmuş.isyanları engellemek için daha detaylı bir seçenek menusu olursa güzel olur,ve askerileri biz beslemeyelim,gerçekteki gibi toprak sahipleri beslesin vergiyi daha az alalım.isyan büyüyünce bastırmak için çok asker kullanmak gerekiyor ve çok sıkıyor
  • arkadaşlar bu tür konularda yapımcılarayol göstermek çok önemli . biz bir avrupa sevdası tutturmuşuz gidiyoruz adamların kültürleriniöğrenmeye gayret gösteriyoruz sanmayın ki onlarda acaba türkler ne yapıyor ne ediyor diye gayret gösteriyorlar. admların bizim kültürümüz hakkında bildikleri sınırlı. en son age of empires3 de bunu bir kez daha gördük. osmanlı gemisinde ay yıldızlı türk bayraağı dalgalanıyordu. hadi bunu karışıklık olmasın diye yaptıklarını söylüyor yapımcılar. peki o osmanlı gemisinin yelkenlerindeki haç işareti neyin nesi ?!?!?

    içinde türklerin olduğu oyunlarda gözünüze ilişen hataları oyunun sitesindeki yapımcılarla irtibat kurabileceğiniz mail adreslerine bildirin..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mafia 2 14.bölüm yardım lütfen
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • w_wallace

    quote:

    arkadaşım sende çok şey istiyosun haklısın ama adamlar bunların hepsini yapamaz yapsalar bile artık oynu herkes oynayamaz aşırı yetenek ister

    bunların yarısını anca mtw 3 te yapabilirler bence ama tabiki bunların çevrilip duyrulmasında çok fayda var



    jxoch

    quote:

    senin dediklerin eklenirse oynanabilirlik inanılmaz zor olur ve deli gibi detay olur ama çok güzel olmuş.isyanları engellemek için daha detaylı bir seçenek menusu olursa güzel olur,ve askerileri biz beslemeyelim,gerçekteki gibi toprak sahipleri beslesin vergiyi daha az alalım.isyan büyüyünce bastırmak için çok asker kullanmak gerekiyor ve çok sıkıyor



    arkadaşlar hepsinin birden tek oyunda olamayacağını bende biliyorum ama aklıma ne gelirse yazdım artık ne kadarını
    yapabilirlerse onu kar sayacağım yarısı bile yapılsa bence yinede çok iyi.
    özellikle daha önce başka oyunlarda yapılmış olan şeylere ağırlık verdim ki zaten var olan teknolojileri kullanabilsinler.

    ........................................................................................................................................................



    face01tr

    quote:

    arkadaşlar bu tür konularda yapımcılarayol göstermek çok önemli . biz bir avrupa sevdası tutturmuşuz gidiyoruz adamların kültürleriniöğrenmeye gayret gösteriyoruz sanmayın ki onlarda acaba türkler ne yapıyor ne ediyor diye gayret gösteriyorlar. admların bizim kültürümüz hakkında bildikleri sınırlı. en son age of empires3 de bunu bir kez daha gördük. osmanlı gemisinde ay yıldızlı türk bayraağı dalgalanıyordu. hadi bunu karışıklık olmasın diye yaptıklarını söylüyor yapımcılar. peki o osmanlı gemisinin yelkenlerindeki haç işareti neyin nesi ?!?!?

    içinde türklerin olduğu oyunlarda gözünüze ilişen hataları oyunun sitesindeki yapımcılarla irtibat kurabileceğiniz mail adreslerine bildirin..




    çok haklısınız bende onu diyordum zaten. ama oyun yapıldıktan sonra değilde önce söylemek çok daha iyi olacak tabi.

    bencewww.totalwar.org sitesinde herkese açık olarak yazın.
    orası bu totalwar oyunlarının resmi sitesi. eğer kimse görmeden yalnızca maille yollarsanız
    etkisi fazla olmaz. yazdıklarınızı göz ardı edip çoğuyla ilgilenmezler.

    açıkça yazınki herkes görsünde mümkün olduğunca ilgilenmek zorunda kalsınlar.
    şu yukarki fikirleri biri ingilizceye çevirip orada yayınlasa ya.
    daha başka olarak türklerle ilgili bilgiler var bende ama kim ingilizceye çevirecek...
    türk-arap-iranlı farkını bile bilmiyor bunlar.
    oyunda en az 21 ülke olacakmış hepsine birden çok ince ayrıntılı bakamazlar.

    www.stratcommandcenter.com da "chivalry total war" diye bir mod hazırlanıyor.
    rome oyununu medievale uyarlıyorlar.
    özellikle bir çok resim falan var. bilgiler var. orayıda kaynak olarak kullanabilirsiniz.

    ingilizce bilenler yardım etsinler...

    [simage][/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 28 Ocak 2006 9:35:49 >




  • Belki daha katkıda bulunabilecek birileri çıkabilir diye yukarı diyeyim:)

    Fikirler oldukça güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 28 Ocak 2006 21:12:11 >
  • konuyu yukarı alıyorum
  • up
  • valla bozkırşövalyesi güzel yazmış ama bunu ingilizceye çevirmek biraz zaman alır
  • bir kısmını başka bir arkadaş çevirmişti.

    oradada hataları düzeltip eklemeler falan yaptım.
    ilk 23 maddesi çevrildi zaten son 20 madde kaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 20 Mart 2006; 23:47:41 >
  • up
  • ya ii de yazdıklarının büyük bi çoğunluğu zaten oyun da varki. (Rome ve barbarian invasion). Medieval 2' de zaten bunları yapacaklardır. Ayrıca savaş alanında 50.000-100.000 asker olsun denişsin. bu kadar kalabalık bi orduya nasıl komuta etmeyi düşünüyosun? Daha birçok yerde dediklerine katılmıyorum. ama düşüncen güzel.

    Sen bi iice oyna oyunu istersen ondan sora yaz bunları onlara...
  • foks
    için çok teşekkürler

    quote:

    1-There can be differences between the powers of the faction armies but this gotta be in an order.For example the poland and almohad armies were very weak in the MTW1 so they were very easy to beat for the other factions




    kyorhan
    için çok teşekkürler

    quote:

    10- There shall have some options like eliminating the enemy and force them to pay taxes or capturing their warehouses to have their goods.

    11- Income should decrease where the population also decreases so the main country should pay attention. It is a funeral when population increases in Rome. Population shall increase so slowly and there should be an option like we could take providence to control population increase



    slayersami
    için çok teşekkürler

    quote:

    14- there may be some abrasion in armies passing in the places such as everglades, deserts or mountains, if rome's map class is used. also, by the causes such like storms, cold and thirst, soldiers of army can be killed. and there is already casualties in navies by the storms in rome.



    arkadaşlar biraz daha fazla yardımcı olacak adam lazım.
    sakın bu dostları şunu yanlış çevirmişler diye eleştirmeyin biraz da siz çevirin.
    lütfen biraz daha destek...




  • _qwerty_
    için çok teşekkürler


    quote:

    13- i think it is better to be caravansarays for trade caravans on their trade roads like seaports for trade ships.. and make it possible to make commerce over lands.. it may be possible invansions for trade roads both over land and sea by enemies or invaders...



    Comet
    için çok teşekkürler

    quote:

    2- In mtw Countries' soldiers-according to region where they are created- could take +1 bonus. But what more important is these soldiers when they are at their own homeland or in an area where they are majority, should fight with more bonus. Soldiers who defend their own homeland and people, must be more powerful at their countries. This power while defending castles should be higher. To produce per one lap one military unit becomes disadvantage for powerless countries. When we are in need of many soldiers, we should be able to produce more than one military units at one time.
    Heralde olmustur






    fıratkale
    için çok teşekkürler

    quote:

    6- The game should not be focused on pitched battle.The castle fightings must have importance as much as pitched blade..(it was like this in stronghold too)
    The castles in Rome had been weak so if somebody comes to save the castle this time the war appears faraway.The castle defenders should stand out against the huge armies with a less amount of soldiers.The war must be in front of the bulwarks even though there had come asist army from outside for the surrounded castle not faraway on a agora(range).The ones in the castle should be able to join this fighting
    The unneeded castles shall be able to collapsed or abandonmeted subsequently..





    DESTINY
    için çok teşekkürler


    quote:

    7- in the game determinative effect of sea fights must be more important.
    when the navys are at harbour they should be under guarding like armys at the castle.
    there must be catapult-archer-(rum ateşi ingilizcesini bulamadım,sadece ateş demek istersen fire yaz) on the ships.
    soldiers must fight at the deck of the ships.
    the ship of the player who lost should change hands


    rum ateşi: -grek fire- yada -greguva- olabilir.


    bu arkadaşlara ne kadar teşekkür etsem azdır. demekki hala bir çok iyi insan var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 16 Mart 2006; 2:09:48 >




  • önemli değil,teknik kelimeler çok olduğu için hatalar olmuştur mutlaka

    umarım işine yarar yazdıklarım önemli olan o
  • Umarım işe yarar çeviride hatalarım olduysa benden daha iyi olan arkadaşlara düzeltmeleri için güveniyorum..Kolay gelsin
  • En azından bu sefer 2 kişi için multiplayer campaign koysunlar, başka birşey istemiyorum.

    Zaten bu gorusumu diğer birçok totalwar serisi fanı gibi dile getirdim,

    Umarım bu istekler dikkate alınır ve bu sefer multi işini hallederler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.