Şimdi Ara

Infiniti Q30 (Ana Konu) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
5
Favori
27.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperixx

    araçların bayilere taşıyan tır firmasında çalışıyorum ve 2 saat önce şekerpınar depoya derince limanından çıkışları yapıldı ve tahminen 1 haftaya bayilere sevkiyatları yapılır...
    22 q30 bir adet q50 hibrit

    Şu araca en az 136 hp giderdi, 110 luk motorla ortalığın tozunu attıramaz infinity

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bayilere gelmedi mi hala bu araç ?
  • Malum siteye bile düşmüşler

    https://www.sahibinden.com/infiniti-q30-3.0#/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlar Bayiye gelmiş. Şimdi Bayrıktar ile görüştüm. Fiyatlar biraz beklentilerden fazla oldu!

    Araç 1.5 dizel ve 1.6 benzinli olarak pek çok versiyondan oluşuyormuş. Dizelleri 149 binden, benzinlileri 153 binden başlıyormuş.

    Açıkçası fiyat biraz fazla geldi bana. 130-135 bandı makul olacaktı.

    Anadolu yakasında bayisi yok bu bunların?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alimakgrav

    Araçlar Bayiye gelmiş. Şimdi Bayrıktar ile görüştüm. Fiyatlar biraz beklentilerden fazla oldu!

    Araç 1.5 dizel ve 1.6 benzinli olarak pek çok versiyondan oluşuyormuş. Dizelleri 149 binden, benzinlileri 153 binden başlıyormuş.

    Açıkçası fiyat biraz fazla geldi bana. 130-135 bandı makul olacaktı.

    Anadolu yakasında bayisi yok bu bunların?

    tesinde hala çok yakında deyip duruyor benim gözümden düştü artık incelemeye bile gitmeye gerek duymuyorum 150 bin tl ise.
    bu fiyata ancak ayda 3-5 satarlar hepsi o.
  • bugün bayraktar'a gittim. Dizellerin hepsini satmışlar. Benzinli için 153000 fiyat verdiler. kırmızı spor paketli.

    test sürüşü yaptım benzinli olanla fena değil ama 153000 eder mi orası ciddi soru işareti. Evladiyelik araba zaten al nüfusuna geçir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    bugün bayraktar'a gittim. Dizellerin hepsini satmışlar. Benzinli için 153000 fiyat verdiler. kırmızı spor paketli.

    test sürüşü yaptım benzinli olanla fena değil ama 153000 eder mi orası ciddi soru işareti. Evladiyelik araba zaten al nüfusuna geçir.

    Benzinli fiyatı biraz daha yüksek ama bana telefonda söylendiğine göre aksesuarları daha fazlaymış yani dolu bir araç. Yoksa dizelden daha pahalı olmazdı..
  • Fiyatlar açıklanmış. Rezil herifler 163 k ya infinti satacak 1.5 dizel arabayı. Yontacak keriz arıyorlar.
  • Yorumların tamamını okudum.
    Mantıklı yorumlar var; ama lütfen aşağıda söyleyeceklerimi atlamayın.

    Elbette düşük motor ve yüksek beygir kombinasyonu şu an bir çok markada mevcut;
    ama hepimizin de iyi bildiği gibi bu araçlarda gerek şanzıman gerekse turbo da yaşanan bir çok sorun var.
    Aracı alıp, sonrasında servise mahkum olmak kadar can sıkıcı bir durum yok.
    Satış sonrası hizmet süreci çok zor bir süreç.
    Aracın yeni olmasından sebep haklı olarak sizin bir çok talebiniz ve servis olarak da onların bir çok red sebebi olacak.
    Bu çarpışma da sizi aracınızdan soğutacaktır.

    INFINITI bundan sizi uzak tutmaya çalışıyor.
    Çift kavramalı şanzıman ile, düşük beygir değerleri görünse de araç mutsuz edecek durumda değil.

    Markaya bu dinamiklerin yakışmadığını, akıllarda INFINITI nin hep performanslı araçlar olarak kaldığını söyleyen bir çok arkadaşımız var.
    Haklısınız; ama ürün gamında halen performanslı ve sorunsuz araçlar mevcut.
    INFINITI Q30 için konuşmak gerekirse, 2.0T DCT AWD gibi bir seçenek var.
    211hp 350Nm değerleri ve AWD ile araç bir harika.
    Yakıt sarfiyatı konusunda da bir o kadar iddialı.
    Bu dinamikte bir araç için sarfiyat gayet makul.

    INFINITI yelpazesini genişletmiş durumda.
    Markanın "Premium" sınıfta olmasını sağlayan sebepler saymakla bitmez.
    Kesinlikle canlı olarak incelemenizi, malzeme kalitesini görmenizi öneriyorum.
    Anlatmakla veya eski araçlardan hatırınızda kalan bilgilerle bunu desteklemek mümkün değil.

    Mercedes-Benz GLA ile kıyaslamak kesinlikle doğru.
    Hedef kitle 1e1 bu araç diyebilirim.
    Nerede ayrıldıkları sorusunun cevabı da INFINITI nin Premium sınıf bir araç olması.

    Distribütör için de bir çok şikayet ve kırgınlık mevcut.
    Bu konuda da haklısınız; ama inanın sizin beklediğiniz veya hayal ettiğiniz gibi kolay bir süreç değil geçirmeye çalıştıkları.

    Maliyet hesapları ve sevkiyat süreleri zaman zaman aşılması çok güç hale gelebiliyor.

    Bu noktada sizlere naçizane tek önerim, ön yargılarınızı bir kenara bırakın ve aracı en azından meraktan da olsa inceleyin.
    Beğeneceğinize ve keyifli test sürüşleri yapacağınıza hiç şüphem yok.

    "Araç mı var da inceleyelim." diyenleriniz için de, 15 Ağustos 2016 sonrası en doğru tarih olacaktır.
    Daha erken olmaması için de hiç bir sebep yok...




  • İnfinity ve lexusu biz haketmiyoruz.Yok passat parası yok f30 yok 5.20 yok gla.İnfinty nissan felan diyen olmuş.Geçen sene en fazla araç satan nissan 5.2milyon reno 2.6miyon ve nissanın sattığı araçlar renonunki gibi hikaye değil.Kaldıki mercedesi bmwyi topla ne arge olarak bir nissan eder ne marka değeri.Bizde işciliğe almanyaya giden mercedes bmw almış getirmiş ondan dolayı halen markası satıyor.komşumuz japon olsa toyota getirrlermiş demekki.
  • Uzun zamandır hareket görmemiş konu ama yine de yazayım. Kısa bir süredir Q30 1.6T Sport sahibiyim. Son 5 yılda Subaru, Mazda gibi niş ve yarı premium keyfi veren markalar ile birlikte F30 3.20i ed Luxury ve C180 Coupe (C204 kasa) gibi otomobiller kullandığım için farklı kıyaslamalar da yapabildiğimi düşünüyorum. Merak edilen şeyler varsa vakit yettikçe cevaplamaya çalışayım...
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Bahsettiğiniz araçları kıyaslamanız mümkün mü? Özellikle birbirlerine karşı bariz üstün olduğu yönleri vurgularsanız sevinirim. Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:55:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Performans; C180 ve Subaru Levorg ile aynı düzeyde. Belki farklar ölçüm ile anlaşılabilir ama sürücünün hissiyatı ile anlaması zor. Zaten motor C180'de kullanılan aynı motor. F30 3.20i ed daha iyi. 0-100 km/h hızlanmaları arasında broşür bilgisi olarak fark 1.3 saniye ama bu kullanımda da bariz hissediliyor. 3.20i ed katalog hızlanması 0-100 7.6 saniye, C180 8,5 saniye ve Q30 1.6T 8,9 saniye. Ancak bunların içinde şaşırtıcı olarak en ağır aracın Q30 olduğunu da belirtmek lazım. Niye şaşırtıcı? Çünkü Q30 C segmenti premium sınıftayken, 3 serisi ve C sınıfı D segmenti premium araçlar. Ülkemizdeki vergileme sisteminin bize dikte ettiği 1.6 litre altı motor kullanma zorunluluğu ve benzinli araç alımı söz konusu ise, Q30 performans olarak mahçup etmez diyebilirim.

    Tüketim: C180 ile aynı düzeyde, F30 3.20i ed araçtan biraz yüksek. Tabi bu kullanıma ve diğer birçok parametreye göre değişen bir veri. Bu sebeple benim rotam ve sürüşümle demek lazım. Bir de Q30'un yerden 17 cm yüksek olduğunu, yani diğer araçlardan en az 3 cm daha yüksek olduğunu ve Crossover dizaynı ile sürtünme katsayısının da daha yüksek olduğunu unutmamak lazım. Yani kasa dizaynı ve ağırlığı olarak en dezavantajlı model bu kıyaslamada. Buna rağmen kıyas olarak iyi olduğunu düşünebiliriz. Bu ağırlıkta, otomatik ve benzinli/turbo bir araç için benzerleri seviyesinde denilebilir.

    Vakit olunca devam ederim...




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.Takipteyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Şanzıman; Bu araçta Mercedes üretimi 7 ileri 7G DCT şanzıman var. Biliyorsunuz Mercedes'in ana firması Daimler ile Infiniti'nin ana firması Nissan-Renault grubu arasında ciddi ortak kullanılan parça ve platformlar var. Bu şanzıman 7 ileri çift kavramalı bir şanzıman. Açıkçası tork konvertörlü haricinde otomatik şanzımanlara pek sempatik bakmayan benim için ilk izlenimler gayet olumlu. Daha önce iki ayrı C180 aracımda 7G Tronic Plus tork konvertörlü kullanmıştım. Performans/tüketim/kullanım konforu dengesinde 7G Tronic ile aynı düzeyde olduğunu söyleyebilirim. Büyük ihtimalle bu konulara önem vermeyenler söylenmediğinde şanzımanların arasındaki farkı anlamakta bile zorlanabilir. Ancak bir önceki kasa C180 aracımda (2015 model Coupe) mevcut olan ve özellikle soğukken 2'den 3'e geçerken sarsıntılı geçiş bunda mevcut değil. Büyük ihtimalle C180'de de yazılım ile çözülmüştür zaten. Ayrıca bu şanzımanı CVT otomatik şanzımanlardan daha çok beğendim, burası kesin. Yine de otomatik şanzımanın kralı BMW'nin kullandığı 8 ileri tork konvertörlü diyebilirim. Her zaman doğru vitesi tam doğru zamanda bulması, hem tüketime hem de performansa pozitif katkısı, hem kullanım konforu ile BMW şanzımanı çok başarılı. Q30 şanzımanı da kullandığım tüm tork konvertörlü ve CVT şanzımanlardan sonra 2 numaraya koyabilirim. Üstelik ıslak tip denilen (yani yağ içinde çalışan) çift kavrama tipli olduğu için, dayanıklılığı, ısıya direnci de kuru tiplerden yüksek. Bu sebeple yaptığım araştırmalarda bu şanzıman tipi ile ilgili Infiniti veya Mercedes kaynaklarında ciddi bir sorun ile de karşılaşmadım. Özetle keyif alınacak, modern teknolojili, güncel bir şanzıman diyebilirim. Manuel, Eco ve Spor olarak 3 farklı modu var. Manuel seçtiğinizde direksiyon arkasındaki kulakçıklarla çok eğlenceli kullanım sunuyor. Geçişler kuru tip olan DSG kadar hızlı değil belki ama normal yağlı tip bu şanzıman. Buna karşılık ta daha yüksek ısı dayanımı sunuyor.

    Trim ve iç mekan kalitesi; Açıkçası beni en çok etkileyen şeylerden birisi iç mekanda detaylara gösterilen özen oldu. Sonuçta premium otomobil dediğiniz şey, her bir detayda hissettiğiniz ortalamanın üstünde farklar olmalıdır diye düşünüyorum. Her modelde var mıdır bilmiyorum ama benim araçta tavan süet veya alcantara olarak adlandırılabilecek bir malzemeden üretilmiş. Aynı malzeme ön A direkleri içinde de kaplı. Koyu yapısı ile bazılarının hoşuna gitmeyebilir ama bakması, dokunması bile keyif ve görüntü çok sportif. Kapıların üst taraflarında (hem ön hem arkada aynı kalite malzeme kullanılmış) kullanılan plastiğin, krom çıtaların, lake kaplamaların hem görünüşü hem de dokunuş hissi çok çok iyi. Bu sınıf standartları için yüksek, belki de bir üst sınıf kalitesi diyebilirim. Bana 2014 3.20i ed aracımın kapısında kullanılan malzemelerden bile daha kaliteli bir izlenim verdi. Hatta 2015 C180 Coupe (eski kasa) aracımdaki malzeme kalitesi ile rahatlıkla kıyaslanabilir, belki daha iyi denilebilir. Kendi sınıfındaki rakipler BMW 1 ve MB A Class'tan ise daha iyi olduğu izlenimindeyim. Tabi bunlar da kişiye göre değişebilir, farklı fikirlere saygı duyarım. Ancak bu aracın kapısını açıp bakan, içine oturan herkes kaliteli görüntü konusunda pozitif yorumlar yapıyor.

    Kapıların orta kısımlarında (el, dirsek ve kol dayanacak bölgede), ön konsolun orta kısmında şerit halinde ise benim Sport aracımda yine alcantara kullanılmış. Premium modelinde Leatherette isimli yapay deri, Premium Tech modelinde ise gerçek Nappa deri kullanılmış. Ön konsolda gerçek deri kullanılan bir versiyon bulmak ancak üst premium sınıfta olacak bir konu. Ön konsolun üst kısmında da yumuşacık bir plastik kullanımı var. Ayrıca gösterge panelinin üst bölümündeki şapka benzeri malzemede de (geniş bir alanda) dikişli deri kullanılmış. Bunun gerçek veya yapay deri olduğunu anlayamadım. Çünkü güncel C180 AMG versiyonlarındaki gibi deri kaplı kokpittekinin tersine yumuşacık dokunuşlu deri kaplama bunlar.

    Direksiyon çok kaliteli Nappa deri kaplı, oldukça sportif görünüşlü ve bakmaktan keyif alınan türde. Mesela BMW 3 serisinin standart direksiyonunu çok sevmiyordum dizayn olarak. Hem görüntüsü hem de deri kalitesi ile daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Tüm kumanda tuşları kalitesi, çalışması vb benzerlerinden ne aşağıda ne yukarıda.

    Vites koluna ise ayrı bir paragraf açmak lazım, tek kelime ile muhteşem! Ben direksiyondan vites kolunu daha önce birkaç kez kullandım ama sevemedim. Halen de sevmiyorum. BMW'deki joystick şanzıman kolu da mükemmel görüntü ve teknolojisine rağmen çok favorim değildi. Ben C180 Coupe'deki klasik vites kolunu şahsen her zaman tercih ederim. (yeni kasalarda direksiyon kolonuna konuldu) Ancak Q30 1.6T araçta Mercedes GLA sahiplerinin ancak GLA 45 araç ile alabildikleri bir vites kolunu standart almak bir ayrıcalık gerçekten. Hem klasik yerinde olması, hem BMW'nin joystick şanzımanı gibi joystick özelliğe sahip olması, hem de görülebilecek en şık şanzıman kumanda ünitelerinden birisi olması ile gerçekten çok iyi. Vites konsolunda kullanılan siyah lake kaplamalar ve krom çıtaların da kalitesi gerçekten çok iyi. Ben normalde herkes tarafından kullanılan siyah lake kaplamaları sevmiyorum artık. Çünkü hem kolay çizilmesi, hem de herkeste olduğu için sıradanlaşması sorunu var. Ancak bu lake kaplamadaki derinlik hissi ve aracın dış boyası gibi kullanılan sedefli boya gerçekten çok farklı ve kaliteli. Uzun yıllardan beri bu kadar zor çizilen veya çiziği bu kadar iyi gizleyen ve bu kadar iyi görünen bir lake görmemiştim.

    Ön konsolun ve kapıların alt kısımlarına gelindiğinde ise kalite klasik sınıf standartlarına iniyor. Üst bölümlerde ve koltuk kaplamalarında D segmenti premium sınıf ile yarışabilen ve hatta tartışılır şekilde bazı detaylarda önde olduğu söylenebilecek kalite seviyesi, alt kısımlarda premium yerine orta sınıf standartlarına bile yaklaştığı söylenebilir. Örneğin kapı içi ceplerin içinde bir ince halı kaplama çok iyi olurdu ve C180 aracımda vardı. Gerçi 3.20i ed aracımda da yoktu ama hiç değilse bu bölgede plastik kalitesi daha iyiydi. Gerçi çok ta üst segmentle karşılaştırıp haksızlık ta etmeyelim. Sonuçta C segmenti premium araçlarda bu bölgede daha iyi kalite sunan da var, benzer kalitede olan da... Alt taraftaki kalitenin övülecek bir durumu yokken, torpido gözü içinin tamamen kadife kaplı olması ise güzel ve premium bir detay.

    Koltuk kaplamaları giriş modelinde kumaş. İyi kalitede olmasına rağmen ben premium hissinin biraz zengin donanımla pekiştiğini düşünenlerdenim. Bu sebeple bu aracın deri veya Sport modelindeki alcantara/deri döşeme ile alınmasının havasını çok değiştireceğini düşünüyorum. Artık premium modellerde bile gerçek deri bulmak çok zorken, Q30 Premium Tech modelinde gerçek Nappa deri var. Yumuşacık ve çok kaliteli hissi olan bir deri. Siyah, siyah bölümleri olan Çukulata kahvesi (Cafe Teak), siyah çizgileri olan ve çok güzel görünmesine rağmen birlikte yaşaması güç beyaz (Gallery White) seçenekleri var. Galiba dışarıda bir de bej opsiyonu var. Hangi versiyonu tercih ederseniz kapı içleri yanında ön konsoldaki orta yatay bölümdeki deri de koltukların aynısı oluyor. Koltuk yapıları çok güzel. Şekil olarak güzel görünürken, oturma konforu ve sizi virajlarda iyi tutması da ayrıca çok iyi. Sport versiyon ise bu versiyona özel Coupe tarzı koltuklar ile geliyor. Bu koltuklar da şekil olarak çok havalı. Üstelik standart koltuklardan yanal tutuşları daha başarılı olduğu halde, konfordan da taviz vermiyor, bu çok ilginç geldi. Bu koltuklar alcantara/deri kaplı olarak geliyor. Hem Nappa deri hem de Alcantara kalitesi çok yüksek. Sport versiyonda kapı içleri ve ön konsol kaplamaları da Alcantara. Sport versiyonda kullanılan yarı derinin rengi koyu gri iken bir kısmında beyaz şeritler olması çok şık hale getirmiş. Yarı deri versiyonda yapay Leatherette deri kullanılsa bile aradaki farkı anlamak çok zor. Kısaca koltuk kaplamaları açısından araç tam premium, bu fiyat seviyesinde bu kaliteyi standart bulmanın çok zor olduğunu söyleyebilecek seviyede... Koltuklar ile ilgili tek eleştiri; uzun boylular için oturma bölümü uzunluğu yetmeyebilir. Baldırlar yeteri kadar destek almayabilir ve uzun yolda yorucu olabilir. Tüm koltuklarda elektrikli bel destek ayarı olması çok iyi. Yanlış olabilirim ama buraya gelen versiyonlarda galiba ön koltuk ısıtıcılar da standart.

    Gelelim trim kalitesine. Benim BMW 3 serisi aracımda en çok şikayet ettiğim konulardan biriydi. Konuyu çok uzatmadan yorum yapayım. Sıfır trim sesli bir araç görmedim. Ama Q30 düz ve bozuk yolda daha sessiz bir trim işçiliğine sahip yorumunu rahatlıkla yapabilirim. Trim sessizliği seviyesi konusunda ^serisi aracımdan bariz daha iyi iken, C180 ile aynı düzeyde denilebilir. Düz yolda, özellikle de ısı farklarının çok olduğu bu iklim koşullarında herhangi bir genleşme vb kaynaklı trim sesi yok. Ancak sert çukur veya tümseklerden geçerken klasik uzun elektrikli tavan örtüsünden kaynaklı bir titreşim sesi oluyor ki C180 aracımda da vardı. Yine hb araçların klasiği olan arka bagaj örtüsü veya kapağı da sert çukur ve tümseklerde bir titreşim sesi yapabiliyor. Bunlar haricinde herhangi bir dikkat çekici trim sesi duymadığımı ve bu konuda memnun olduğumu söyleyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 25 Nisan 2018; 14:5:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Türkiye için konuşuyorum; Infiniti orta vadede Audi'nin başına bela olacak. Uzun vadede de "3 büyükler" olacak "4 büyükler" Hatta Volvo da yaldır yaldır geliyor "5 büyükler" yapın siz onu

    Tabi Nissan çabuk havlu atmazsa.
    👀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Sayın mtutun ayrıntılı anlatımınız için çok teşekkür ederim. Kullandığınız araçlar ilgimi çekiyor. Özellikle Lexus ve Infiniti. Malum ülkemizde yaygın değiller. Sayenizde gerçek kullanıcı deneyimleriyle tanışıyoruz. Tekrar teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Biraz daha yazacağım ama işler yoğun, parti parti anlatabiliyorum. Sizin soracağınız bir şey varsa onu da cevaplayabilirim.
  • Akustik konfor: 2014 BMW 3.20i ed luxury line plus aracımda herhalde beni en rahatsız eden şey yol sesiydi. Aracımı 2014 Ekim ayında kışlık lastikleri taktırarak teslim almıştım ve daha ilk kullanımdan itibaren yol sesi dikkat çekici şekilde yüksekti. Tabi burada muhakkak Bridgestone kış lastikleri ve üretici tarafından run flat lastik tercih edilmesi de rol oynamıştır. Yazlık lastiklere geçtiğimde doğal olarak yol sesi azalmış ama ümit ettiğim düzeye de inmemişti. Ben şahsi olarak D segmenti premium bir araç için yol sesinin yüksek olduğunu düşünüyorum. Örnek olarak vermek gerekirse yol sesi eşimin Mazda CX-5 aracı ile aynı seviyede ve hatta biraz daha yüksek diyebilirim. C204 kasa C180 Coupe aracımda ise arkada 255/35/18 ve önde 225/40/18 lastiklere (BMW'de ön/arka 225/50/17 idi), nispeten daha geniş tabanlı ve daha düşük profil yanaklara rağmen yol sesi daha düşüktü ve sınıf için kabul edilir seviyedeydi. Bu bana run flat lastiklerin hep bu konuda dezavantajlı olduğu fikrini vermişti, çünkü C180 Coupe araçta lastikler normaldi.

    Q30 Sport donanımını tercih ederken doğrusu biraz endişe ettim. Ama öyle olmadı, konfor bu lastik/jant kombinasyonuna rağmen gayet iyi. Çünkü BMW tüm araçlarını standart run flat lastikler ile satarken, Q30'da donanıma göre mevcut oluyor ya da olmuyor. Benim aracım Sport donanımında 19' jantlar ve 235/45/19 run flat Goodyear Efficientgrip lastikler var. Diğer donanımlarda ise 235/50/18 normal lastikler tercih edilmiş. Bu lastikler ile test ettiğim Premium Tech donanımı gerçekten son dönemlerde kullandığım en konforlu araçlardan birisiydi. Bunda tatlı sert süspansiyon ayarı yanında, daha yüksek yanaklı ve normal lastiklerin de mutlaka etkisi var.

    Benim Sport aracımın biraz sert olmasını bekliyordum doğrusu. Kullanımda benim en çok hoşuma giden şey, BMW'ye göre daha geniş tabanlı, daha dar yanaklı run flat lastiklere rağmen yol sesinin daha düşük olması oldu. Genel anlamda yol sesinin bir üst segmentte olan C204 kasa C180 Coupe aracımla aynı seviyelerde olduğunu söyleyebilirim. Belki ölçüm yapıldığında Mercedes bir miktar daha iyi çıkabilir ama en azından benim kulaklarım şüphede kalacak kadar yakın olduğunu söylüyor. Bunun yanında süspansiyon çok sessiz çalışıyor. Çok sert çukurlar veya tümseklerde bile sizi üzen ve kalitesiz hissi uyandıran aşırı vuruntu sesleri üretmiyor.

    Motor sesi ilk çalıştırmalarda bir premium araca yakışır şekilde ve Mercedes'te bu motoru kullanan diğer araçlar seviyesinde. Isındıktan sonra ise çok daha iyi ve dingin. Çalışma karakteri genek olarak sessiz, titreşimsiz ve gaz verildiğinde de çıkan ses rahatsızlık verecek tınılarda değil. BMW 3.20i ed aracımdaki motor her durumda, sıcak/soğuk, sakin sürüş/spor sürüş, daha sesli ve kendini hissettirecek çalışma karakterindeydi.

    Rüzgar sesi beni rahatsız edecek düzeyde değil. Tabi ki sedan ve coupe formları ile 3 serisi ve C sınıfı yüksek süratlerde daha az rüzgar sesi üretiyordu. Q30 hem altı hem tavanı bu araçlardan yüksek bir Crossover tarzı araç olarak bu kategoride daha çok zorlanıyor. Ancak yine de benzer kasalı araçlarla kıyaslarsak, bu kategoride de gayet iyi durumda olduğunu söyleyebilirim. Örneğin bizim Mazda CX-5 (bir önceki kasa) aracımıza göre rüzgar sesi ciddi düşük seviyede.

    Özetle bu konu kişiye göre çok değişebilir bir konu ve her kesin hassas olduğu sesler farklı olabilir. Ama genel olarak 3.20i ed araçtan geçen birisi olarak akustik konforumun her kategoride daha iyi olduğunu söyleyebilirim Q30 ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 26 Nisan 2018; 13:51:8 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.