Şimdi Ara

Hz Ademin Düşünceleri. İlk insanın Dünyaya Felsefi Bakışı. ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
1.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kardeş HAD077'yi anlayanı forumda hiç rastlamadım kendisi uzun uzun yazar ama hiç kimse hiç birşey anlayamaz yani sizde boşverin cevap bile vermeyin çünkü uzun yazılarından eminim hiç bir şey anlamazsınız konuya gelirsek ilk insan ve ilk peygamber Hazreti Adem'inde her peygamber gibi tek gayesi ve felsefesi vardı oda insanlara yani çocuklarına ve torunlarına doğruyu ve Allah'ı anlatmak ve onları Cehennem'den korumaktı ama ne hazin bir imtihanı varmişki Habil ismindeki oğlunu kaybederek evlat acısı yaşadı ve Kabil ismindeki oğluda kıskançlık yüzünden kardeş katili olarak Cehennem'i boylayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kütahyalı 77 kullanıcısına yanıt
    5000 yıl önce adem diye bir insan oğlunu yaşadığı doğru olabilir.
    Dağlarda vadide ovada dünyanın nufusu çok az olduğu bir dönemde. Koca arap çöllerinden bahsediyoruz.
    Belkide ailesinin terk ettiği 3-4 yaşlarında 2 çocuk . Koca dünyada yapa yalnız iki insan.

    Gökten indiklerine inanmıyorum . 50 bin yıl öncesine ait mağara resimleri ve fosiller var.
    Velevki isterse gökten inmiş olsunlar. Sonuçta tek başına bir aile bu insanların hayat felsefesi.
    Tanrıya tapma başlı başına felsefe olamaz.
  • değişik bakış açısı ile düşünelim.
    velev ki evrim doğru ve sen evrildin insan oldun. ilk insan sensin.

    yani evrim dahi insan denen şeyin atiye kalabildiğini kabul edebilir haldeyken neden geçmişe bakar ki...

    islamda ruh argumanını ileri sürmüş ruh yok mucize yok demiş.
  • @kütahyalı mesajından anlaşıldığı kadarı ile,

    *adem havva ve şeytan (iblis) bi şekilde bir arada bulunmaktalar. türeme fiili bakımından en az 3 kişi mevcutta. gerek insten gerekse cinden şeytanlardan bahsedilir. cennetten kovulan bir kişilik mevcut ve cehennemle tehdit ediliyor.

    *İblisin vesvese verdiği ya da direk beyanda bulunduğu anlaşılıyor yani fiili olarak bir birliktelik var gibi anlaşılmakta. o halde ya cennetten atıldıklarında bir arada idiler ya da atılanın yanına indiler ki bu fiili haldir.

    *Artık benden bir uyarıcı bekleyin. bu durum ademin rasul olmadığına olamayacağına delildir. bekleyin denen kişi kendisidir. suhuf kuranda geçmez. bu husus çok çok önemlidir.

    *meleklerden üstün olma meselesine daha önceden değinmiştik. insanımsı melekten üstün olamaz.

    *elbisesi nurdan kendisi haktan vs. adamı ilah cennetten kovuyor bunlar neyin sayıklaması bu demek lazım. yahu ilah cennetten atıyor birbirinize düşman inin diyor. burada düşman inen şey şeytan ve adem ise şeytanın daha atılmadığı da anlaşılıyor.


    *ilahın ademi rasul seçtiğine dair ayet de yok ilginç şekilde.

    ....................

    topraktan yarattı şekil verdi. bu şey bitkidir. ateş bitkiye üstündür.
    hatta hz.musa aleyhisselam ben yanan bir ağaç gördüm ondan bir ateş alayım dediği
    ateşin yanına vardığında ben muhakkak alemlerin rabbiyim nidası duyduğu biliniyor.

    .....................

    ademin bitki iblisin ateş olması da akla yatkındır. zaten biz adem ve iblisi kullanıp aş yaparız ve insanımsı şeytanımsı bir şey oluruz vs. e bu halde biz kimiz?




  • Kütahyalı 77 kullanıcısına yanıt
    Dini propaganda yapmayın.
  • Varsa bile ne düşündüğünü asla bilemeyeceğiz.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.