Şimdi Ara

Hyundai ix35 1.6 Yakıt Tüketimi Testi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
81.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darkimore


    quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Videodan anladığım 90 ortalama ile gitmişsiniz.. 6.1 lt tüketim o motor için muhteşem bir değer.. Gerçekten uzun yol tüketimi iyi..

    Bu sınıfta Skoda Yeti ile yapılan bir test vardı.. Skoda forumlarında paylaşılmıştı.. 130 km ortalama hız ile 550 km şehirler arası yol, 100 km Ankara şehiriçi 43 lt tüketmişti..

    Bu sınıfta gördüğüm en iyi iki değer bunlar..


    Yalnız Skoda Yeti, Mitsubishi ASX i farklı yere koymak lazım. Çünkü bu araçlar ix35 e Sportage a Captivaya göre daha küçük araçlar. Örneğin ASX bir yerde bahsedilmişti otomobil ağırlığında 1200 kg civarı bagajıda küçük bir araç. İx35, Sportage ,kuga ise bildiğin kadarıyla 1500 kg dan ağır araçlar. Boyutları bagaj hacmi vs. çok daha büyük.


    Yeti yapılan testlerde IX35 ile aynı sınıfta kabul ediliyor.. 1400 kg bir araç.. Çokta küçük değil..

    Aşağıya o testle ilgili linki koyayım da söylediklerim havada kalmasın..

    auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/comparativ-hyundai-ix35-vs-skoda-yeti-vs-nissan-qashqai-vs-renault-koleos-adaptarea-la-mediu.html?id=1851&date_tehnice=1




  • yeti 2.0 tdi 4x4 modellerin baz agirligi 1550 kg civarinda...
  • cok süper bi kapak olmus , dar gelirli olmayan birinin bu videoyu cekmesi gerekiyordu, Hem nası cektın onu ya sabitledinmi ne yaptın sürüs güvenligini tehlikeye atmıssın , bu arada sesinde güzelmiş
  • Performansı şehir içinde oldukça tatmin edici bence. Bir suv'dan beklenen performansı karşılıyor. Fiyat/Performans/donanım/Konfor gibi bir not verecek olursak en optimum araç ix35 1.6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zouzuni

    cok süper bi kapak olmus , dar gelirli olmayan birinin bu videoyu cekmesi gerekiyordu, Hem nası cektın onu ya sabitledinmi ne yaptın sürüs güvenligini tehlikeye atmıssın , bu arada sesinde güzelmiş



    Arar ara cep telefonumla kaydettim. Sürüş güvenliği derken, eski bir honda civic kulllanıcı olarak güvenlik kelimesinin anlamını bilmiyorum :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Hocam 100 km de şehir içi kaç lt yakıyor.


    Benim güzergahımda Acıbadem-Maslak sabah 8:00-9:00 Akşam 18:00-19:00 9,5-10 lt arası (yolun yarısı dur-kalk olduğundan aslında durduğu yerde yakıyor :-) )

    C.tesi günü bazen kumburgaz tarafına gidiyorum. o zaman 6,5-7lt
  • SAYIN THREEK BENDE İX35 STYLE PLUS ALMAK İSTİYORUM SİZCE NASIL BİR ARABA DİĞER ARAÇLARLA KIYASLARMISINIZ BEN 1.6 GDI STYLE PLUS TÜRKİYEDE BULAMIYORUM NE ZAMAN ALDINIZ YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER
  • Dostum eline sağlık. Bir de Ankara'ya geri gelirseniz ortalamayı verirseniz sevinirim. Malum Ankara- İstanbul'dan daha çok yakar. Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube
    sanırım araçta GDI motor var.Bu büyüklükteki bir araç yani yüksek rüzgar direnci artı bu ağırlıktaki bir araç ve de ortalama 95ile 100km hız arasında bir ortalama ile çok iyi bir değer.Ben burdan Hyundai Assan sesleniyorum.1.3lt GDI motor üretip yeni era ve i20 gibi b sınfı araçlarına ayrıca i10 gibi a sınıfı araçlarına da 1.1ltGDI motor koyarsa ülkemizde deli gibi satacak ve insanların dizel ve lpgye olan eğilimini azaltacaktır.Ben şahsen 1.3lt GDI motorlu 1200kglık accentin ortalama 90kmh ile 4lt/100km tüketim değerine ulaşabileceğini düşünüyorum.


    Biraz hortlatma olucak ama gözüm takıldı. 1.2 GDI Turbo büyük ihtimal Yeni Rio ile gelecek. Sonra Hyundai modellerinde devam edecek...

    KIA Drops 1.2 Hyundai/KIA GDI Turbo with 130 HP, which is only 8 less HP than the 1.6 GDI engine going into KIA Rio, Hyundai Accent, and Hyundai Veloster. Maximum output, however is 136 HP.

    http://www.accentplanet.org/2011/04/premium-small-cars-12-hyundaikia-gdi.html




  • tebrik ederim sizi böyle detaylı anlatımınız için kendi sınıfına göre az yakmış ama bir dizel ile karşılaştırınca fazla yaktığı ortada

    yaklaşık 2 ay önce aldığım aracımla 2000 km kadar yol yaptım çorum-ankara-istanbul-çaycuma-sinop yer yer yağışlıydı ara ara son hız yapıldı (180 km ) çoğu zaman 120 km/h civarı kullandık dinlenmek için kenara çektiğimiz zaman aracı kapatmadık 1-1,5 saat kaloriferinden yararlanmak için ve sinopa geldiğimizde ortalama tüketimimiz 6.2LT/100 km gösteriyordu yol bilgisayarı 2.0TDI 102 ps transporter araç
  • Kesinlikle çok kaliteli ve çok yararlı bir çalışma emeğine sağlık Allah razı olsun.
  • treek arkadaşım sana buradan teşekkür etmek için foruma kayıt oldum şu aralar almayı düşündüğüm bir araç ve aklıma takılan soruyu sayende çözmüş oldum evet suv bir araç için iyi bir değer fakat sanırım sen bu değeri yakalamaya çalışmıssın gibi geldi ama bende senin gibiyim :)agresif bir sürücü değilim tam benim değerlerimi verdirmişsin araca araç senin dediğin gibi istanbul trafiğinde 10 dan aşağı yakmaz hareket etmediği yerlerde dolayısı ile buradan hyundai yetkililerine sesleniyorum RÜYA gibi bir araça neden stop engineer konmaz ki yan taraftaki çamur izlerini önleyecek siyah metal olmayan kısma kadar herşeyi en ince ayrıntısına kadar düşünülen bu araca neden bu özellik konmaz (veya kondu da 2013 mi saklıyorlar ?)düşünsenize o zaman bu aracın yakıt değerlerini süper olmuş eline ve emeğine sağlık çok tşekkürler kazasız günler dilerim SÜRÜŞ KURALLARINI İHMAL ETMEYELİM




  • stop engineer diyerek yanlış ifade etmişim herkesten özür dilerim söylemek istediğim şu start stop özelliği idi araç dururken kendini kapatan motor
  • hocam emeğinize sağlık bızdede suzukı grant vitara jeep var satıp hyundai alalım dıyoruz bu yakıt ölçümü çok aydınlatıcı oldu nasipse yılbaşından sonra almayı duşunuyoruz tekrardan sağolun kendınize iyi bakın ilerde bır kaç sorum olabılır cevaplarsanız sevınırım Allaha emanet olun...
  • eline cebine sağlık


    adamın biride yorumlarda ankara istanbul az yakar demiş

    950mt den deniz seviyesine inliyormuş. hadi araçlardan anlamiyosun geometridemi öğrettiler.

    500km ile 1km hipotenüsü kaç olur kaç derecelik eğim olur bi tasavvur et arkadaşım.sanki hiç gaza basmadan geliniyor .
  • slm arkadaşlar ix 35 depoyu doldurup uzun yolda 100 km yapıp tekrar goldurdum 25 tl aldı araban 1500 km de daha 10000 km den sora birazdaha yakıt düser tahminimce bundan önce toyota corolla 1.33 vardı hemen hemen aynı yakıyor cok memnunun yakıt konusunda arabamdan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: threek

    Merhaba Arkadaşlar,

    Haftasonu Ankara'daydım. Dönüşte küçük bir deneme yapmak istedim. Aracım Hyundai ix35 1.6 Style Plus.

    Yola çıkmadan önce tüm gerekli gördüğüm göstergeleri sıfırlayarak yola çıktım ve yakıt tüketimi testi yaptım. Aracın kendi ağırlığına ek olarak yaklaşık +200 kg'luk (ben dahil :-)) ek yük ile yapıldı test.

    Aşağıda youtube linkini paylaşıyorum. Umarım sizlere de fikir verir. Sorunuz var ise seve seve cevaplarım.

    videoya bu linten ulaşabilirsiniz: Hyundai ix35 Yakıt Tüketimi Testi Linki

    Selamlar

    Olay budur teşekkürler kazasız güzel günlerde kullanman dileğiyle...

    En azından ne kadar yakıyor diye sorulduğunda git başka araç al gibi fanatiklik yapanlardan olmayıp bilgilendirme yaptığın için

    TEŞEKKÜRLER....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    eline cebine sağlık


    adamın biride yorumlarda ankara istanbul az yakar demiş

    950mt den deniz seviyesine inliyormuş. hadi araçlardan anlamiyosun geometridemi öğrettiler.

    500km ile 1km hipotenüsü kaç olur kaç derecelik eğim olur bi tasavvur et arkadaşım.sanki hiç gaza basmadan geliniyor .

    Ankara - İstanbul yolculuğunda İstanbul - Ankara yolculuğuna göre daha az yakıt tüketmek mümkün demek istemiştir.


    Ki teoride katıldığım bu fikrin Ankara - Ayvalık ve Ayvalık - Ankara güzergahlarında uygulamada da doğru çıktığını bizzat gözlemledim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    eline cebine sağlık


    adamın biride yorumlarda ankara istanbul az yakar demiş

    950mt den deniz seviyesine inliyormuş. hadi araçlardan anlamiyosun geometridemi öğrettiler.

    500km ile 1km hipotenüsü kaç olur kaç derecelik eğim olur bi tasavvur et arkadaşım.sanki hiç gaza basmadan geliniyor .

    Ankara - İstanbul yolculuğunda İstanbul - Ankara yolculuğuna göre daha az yakıt tüketmek mümkün demek istemiştir.


    Ki teoride katıldığım bu fikrin Ankara - Ayvalık ve Ayvalık - Ankara güzergahlarında uygulamada da doğru çıktığını bizzat gözlemledim.

    gidiş ve dönüş ortalama hızınız nedir.bizzat gözlemlediğiniz fark kaç litredir. anlamlı olmasını sağlayacak bir farkmı.

    hangi zaman diliminde yaptınız . gece gündüz ? giderken ve gelirken hava kaç dereceydi.araç giderken ve gelirken kaç kg yük taşıyordu.gelirken tokmuydunuz açmıydınız .sürücüler üzerinde yapılan araştırmada aç olanların daha hızlı gittiği saptanmış

    teoride pratikte de tabiki az yakar ama bu az yakma 50 krş a falan tekabül eder.buna az yaktı diyorsanız tabi bişey diyemem.

    ama anlamlı bir fark olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    eline cebine sağlık


    adamın biride yorumlarda ankara istanbul az yakar demiş

    950mt den deniz seviyesine inliyormuş. hadi araçlardan anlamiyosun geometridemi öğrettiler.

    500km ile 1km hipotenüsü kaç olur kaç derecelik eğim olur bi tasavvur et arkadaşım.sanki hiç gaza basmadan geliniyor .

    Ankara - İstanbul yolculuğunda İstanbul - Ankara yolculuğuna göre daha az yakıt tüketmek mümkün demek istemiştir.


    Ki teoride katıldığım bu fikrin Ankara - Ayvalık ve Ayvalık - Ankara güzergahlarında uygulamada da doğru çıktığını bizzat gözlemledim.

    gidiş ve dönüş ortalama hızınız nedir.bizzat gözlemlediğiniz fark kaç litredir. anlamlı olmasını sağlayacak bir farkmı.

    hangi zaman diliminde yaptınız . gece gündüz ? giderken ve gelirken hava kaç dereceydi.araç giderken ve gelirken kaç kg yük taşıyordu.gelirken tokmuydunuz açmıydınız .sürücüler üzerinde yapılan araştırmada aç olanların daha hızlı gittiği saptanmış

    teoride pratikte de tabiki az yakar ama bu az yakma 50 krş a falan tekabül eder.buna az yaktı diyorsanız tabi bişey diyemem.

    ama anlamlı bir fark olmaz.



    Güzel sorular aslında ve uzun dönemli bir çalışmayla paper bile çıkar bundan ama ben sadece daha az yaktığını belirttim.

    23 yıldır gider gelirim bu güzergahı.

    Önceleri otobüsle, sonraları babamın ya da abimin aracını kullanarak gittim ve 10 yıldır da bizzat kendi aracımı kullanarak gider gelirim.

    Yılda en az da 5 kez gittiğim bir güzergah.

    Ankaradan Ayvalığa yani deniz seviyesine inişte daha az, Ayvalıktan Ankaraya dönüşte de daha çok yakıyor.

    Farkın Lt bazında anlamlı olmasından ziyade gidişin dönüşe göre her seferinde daha az tüketimle (ya da tam tersi) sonuçlanmasını anlamlı bulmak lazım.

    Arkadaş da onu belirtmiştir diye düşünüyorum..


    Detaylı, doyurucu, düzeyli ve keyifli bilgi alışverişi ve paylaşım için teşekkür ederim arkadaşım.


    Selamlar.

    edit: ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 11 Aralık 2011; 0:27:34 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.