Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
88.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı:tweety arda
    YAKITTA ŞEHİR İÇİ PEK FARK OLMADI.AMA YÜKSEK VİTESTE DÜŞÜK DEVİRDE DAHA ÇABUK TOPARLIYOR.ÖNÜMÜZDEKİ AYLARDA ŞEHİR DIŞI DENEME FIRSATIM OLACAK.


    Bize en önemli olan yakıtta etkisi varmı yokmu orası önemli. Yoksa arabanın çekişinin arttığını biliyoruz.sen şehir dışı denemesi yapınca bize bildirirsen memnun oluruz.Eğerki yakıta etkisi olmazsa üçret olarak biraz pahalı.
  • haklısın mevlüt abi inşallah hayırlısı ile emre kardeşimiz üniversiteyide kazanır istediği bölümüde okur ozaman kokteyl yaparız
  • Yakında bende yüzbaşı olacam.O zaman Emreyle beraber kutlarız. Emekli olduk Rütbe almaya devam ediyoruz. Ama maaş farkı vermiyorlar.
  • evet abi maaş yok burda maaş farkıda yok off off bedava hizmet
  • klima bakımı ile ilgili bir siteden bulduğum bilgileri sizinle paylaşıyorum ve bu yazının bir araştırma ve deneme sonucu olup olmadığını bilmiyorum
    yazı hyundaigetz klübü form başlığı altında da yayınlanmıştır

    yapılan işe ve emeğe saygımdan dolayı belirtmek isterim aşağıda vermiş olduğum yazı tamamen alıntı olup şahsi fikrim ile ilgili bir nokta bulunmamıştır yazının kaynağıhttp://otoaraba.blogcu.com/2005082/ adresinden alıntıdır

    Klima bakımı
    Klima sisteminin sorunsuz çalışmasının yolu, bakımlarının zamanında yapılmasından geçiyor. Sistemdeki gaz kaçaklarının zamanında farkedilmesiyse klimanın ömrünü uzatıyor ve onarım maliyetlerini düşürüyor.

    Soğutma gazır en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakımı ve kontrolu yetkili serviste yaptırılmalı, gaz yenilenmesinde öncesinde kullanılan gaz kullanılmaya devam edilmeli, uyumsuz gaz kullanılmamalı. Klimanın randımanlı olması için kış dahil ayda 1 en az 10-15 dk klima çalıştırılmalıdır çünkü kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında gelir. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.

    Klimadan gelen havanın sürücü ve yolculara doğrudan temas etmemesi için üflemelerin camlara ve tabana verilmesine dikkat etmenin yanı sıra otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamasına, ısınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camların bir süre açık tutulmasına, kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olmasına, motor çalıştıktan sonra klimanın önce düşük devirde, daha sonra istendiği takdirde yüksek devirde çalıştırılmasına dikkat edilmelidir.

    Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor.

    Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimaIarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor.Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.

    Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa’da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor. Eski model otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor.Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de kompresörde arızalara neden olabiliyor.




  • yakıt tasarufu ile ilgili bir siteden bulduğum bilgileri sizinle paylaşıyorum ve bu yazının bir araştırma ve deneme sonucu olup olmadığını bilmiyorum
    yazı hyundaigetz klübü form başlığı altında da yayınlanmıştır

    yapılan işe ve emeğe saygımdan dolayı belirtmek isterim aşağıda vermiş olduğum yazı tamamen alıntı olup şahsi fikrim ile ilgili bir nokta bulunmamıştır yazının kaynağıhttp://otoaraba.blogcu.com/1989797/ adresinden alıntıdır

    Yakıt Tasarrufu - Az Benzin Harcamanın Püf Noktaları
    Akaryakıt fiyatlarına her geçen gün periyodik olarak gelen zamlar herkesi canından bezdirdi. Yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz.

    Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor.

    Aracınız fazla yakıt harcıyor mu?
    Otomobilin konforu, çekişi, aksesuarlarının nasıl olduğundan önce, belki de ilk sorulan soru bu. Çoğumuz, süper ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Lüksünün yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini arttırıyor. Öte yandan hep merak edilen konular, aracın ne kadar benzin yaktığı, eğer fazla yakıyorsa bunun nedenleri ve yakıt tüketimini en aza indirmenin yolları oluyor.

    Örneğin aşağıdaki belirtileri hissettiğinizde, aracınızın fazla yakıt yaktığını anlarsınız.Nasıl anlayacaksınız?
    • Motorun çekişinde azalma olur.
    • Egsoz gazı siyah, göz yaşartıcıdır, benzin kokar.
    • Egsoz kuyruk borusu içinde karbon isi oluşur.
    • Egsozda patırtılı sesler olur
    • Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.
    • Bilinen miktarda benzinle yapılan kilometrede azalma olur.

    Teşhisi doğru koyun Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için yakıt deponuzu, tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada kilometre saatinizi okuyun.

    Diyelim ki; 58.500 km.'de olsun belirli bir yol gittikten sonra aynı istasyonda ve aynı tabancadan yine tabancanın otomatik durmasını esas alarak deponuzu bir kere daha tam doldurun. Kaç litre benzin aldığınızı bir kenara yazın. Kilometre saatini tekrar okuyun. Toplam kilometre 58.750 ve deponun aldığı benzin 25 litre olsun.

    Şimdi toplam kilometreden, ilk toplam kilometreyi çıkartırsak (58.750-58.500=250) gittiğimiz toplam kilometre bulunur (250 km). Bunu aldığınız yakıt miktarına böldüğünüzde (250:25=10) aracınızın bir litre yakıt ile kaç kilometre yol gittiği ortaya çıkar.

    Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. Araçtan kaynaklanan kusurlar: Aşağıdaki tavsiyelerin bir kısmı bakım teknisyeni tarafından yapılabilir. Ama sizin tarafınızdan yapılabilecek basit onarım ve bakımlar da vardır. Bu bakımlar kesinlikle rasgele bir tamirciye değil uzman ve yetkili bir servise yaptırılmalı.

    Bu bakım ve kontroller:
    1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını (her 5.000 km.'de) ve uzman kişilere yaptırın.

    Bu ayar bakımlarında;
    • Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
    • Hava filtresini yaz veya kış durumuna göre takın.
    • Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
    • Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
    • Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır.
    • Karbüratörün bakımın yaptırın.
    • Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.
    • Bakım teknisyeninizin, rölanti devri ayarını gaz analiz cihazı ile yapılmalı. Sıkı ve tutukluk yapan bir gaz pedalı yakıt tüketimini artırır.

    2. Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
    3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
    4. Ön düzen ayarlarını her 10.000 km.'de bir kontrol ettiren.
    5. Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır. Havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar.

    Sürücüden kaynaklanan kusurlar:
    Sürücü aracı kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat ettiğinde daha az benzinle daha çok kilometre yapabilir. Öncelikle az benzinle çok kilometre gitmenin yolu sabırdan geçer sözünü unutmayalım. Eğer ekonomi sizin için ön plandaysa aşağıdaki önerilerimizi dikkatlice uygulayın.
    1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsınız. Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olur. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 arttırır.
    2. Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km. arasındadır. 90 km.'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır. Son vitesteki 90 km.'lik hız yaklaşık 3.000-3.300 motor devrine eşittir. Diğer viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasında çalıştırın (Bunun için takometreden faydalanın).
    3. Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler.
    • İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır.
    • Ancak şehirlerarası yola çıkarken, hareket göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin.
    • Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın.
    • Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının. Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar.
    4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin.
    • Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun.
    • Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı.
    • İmkanınız varsa sabah veya akşamın geç saatlerinde deponuzu doldurun.
    • Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
    • Özellikle dizel motorlu araçlarda, günlük iş bitiminden sonra depoyu kaliteli motorinle doldurun.
    • Bir istasyonun pompasına yanaştığınızda pompanın para kısmının bilhassa sıfırlanmasına dikkat edin.
    • Aracınızın motoru hangi benzine göre uyarlanmışsa (süper-normal-kurşunsuz) ona göre benzin kullanın.
    • Yakıt deponuzun kapağı kilitli tip olmalı.




  • Bilgiler için Teşekkür ederiz Bahri.Sende bir emek harçamışsın zamanını vermişsin araştırıp buraya bilgisi olmayanlar için güzel bir bilgi çıkartmışsın.Teşekkür ederim.
  • Bahri abi bölüm olarak Reklamcılık , Bankacılık veya İşletme düşünüyorum. ÖSS ye seneye giricem. Ama şindiden başladık nabalım hayatımızı kurtarmaya bakıyoruz. Mevlüd abi sende yeni rütbeni al da sanal ortamda beraber kokteyl yapalım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Emre Avatar'ı yükledim.Hyundai arabası koymak isterdim ama olmayınca bunu yükledim.


    Güzel olmuş abi. Audi mi??
  • arkadaşlar aynı dert bende de war. bende de 2004 1.3 benzinli accent war. km de 310 ciwarı yakıyor
  • Emre Ne marka olduğunu bilmiyorum avatar seçeneklerinde vardı ordan yükledim.Derslere iyi çalış kendini kurtarmaya bak. Yaşamak artık zorlaştı biliyorsun. Ben rütbeyi alayım seninle birlikte kutlamayı yapacağız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı:turker_turkmen

    arkadaşlar aynı dert bende de war. bende de 2004 1.3 benzinli accent war. km de 310 ciwarı yakıyor

    Foruma hoş geldin arakadaşım,
    Arkadaşım senin araban bayağı bir fazla yakıyor.Bende 2000 model 1.5 16 V.benzinli var şehiriçinde 0.200 veya 0.210 YTL yakıyor.Şehirler arası yolda 0.160 YTL yakıyor. Sen arabana bir bakım yaptır. Yukarda Bahri Kardeşimiz (westbam) bu konu ile ilgili çok güzel bilgiler vermiş onları bir oku.Önceki sayfalarda yine yakıtla ilgili bilgiler var onlara bir göz gezdirirsen çok iyi olur. Yoksa Benzin masrafından arabaya binemezsin.
  • herkese günaydın gününüz hayırlı işleriniz bereketli ve bol kazançlı olması dileğiyle
    emrecim reklam ve bankacılık bence çok güzel bir meslek hele reklamcılık baya gelir getiren bir meslek
    bu seneden başlaman çok güzel bu da demek oluyoki sen gerçekten üniv istiyosun zor bir dönemdesin allahın yardımı hep üzerinde olsun hepimiz o stresi bilir ama inanıyorumki insan istedimi her işi başarır
  • saol mevlüt abi elimizden geldigi kadarıyla bişeyler eklemek istedim hyundai getz klüb sitesinde tartışılan konulara biraz renk, yorum ve bilgi eklemek istedim eee oraya yazılanları bizim bu başlığa eklememek olmaz evimizide düşünmek gerek dedim burada da paylaştım inşallah insanlara birazda olsa faydası olmuştur.
  • turker_turkmen kardeş sende hoşgeldin forma bu başlık altında çok önemli ve yararlı bilgiler bulabilirsin başta mevlüt abimiz olmak üzere bizde nacizane bir kaç yazı yayınlıyoruz aklına takılanlar olursa sor elinde güzel bilgiler olursa yayınla aktif olman dilegiyle
    bu arada yakıt problemine gelince arabanı biraz tanıt mesala model motor gücü km vb gibi ve neye göre çok yakıyo kafandaki oran nedir buna göre neden bulmaya çalışalım daha yardımcı oluruz gibi geliyor
  • mevlüt abi avatar da yakıyo hani
    gerçekten audimi oo ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    mevlüt abi avatar da yakıyo hani
    gerçekten audimi oo ???



    Bilmiyormuş ama Audi kesinlikle. Bu arada arkadaşın araba gerçekten çok yakıyormuş. Araç hakkında biraz daha bilgi verirse daha sağlıklı yorum yapabiliriz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    turker_turkmen kardeş sende hoşgeldin forma bu başlık altında çok önemli ve yararlı bilgiler bulabilirsin başta mevlüt abimiz olmak üzere bizde nacizane bir kaç yazı yayınlıyoruz aklına takılanlar olursa sor elinde güzel bilgiler olursa yayınla aktif olman dilegiyle
    bu arada yakıt problemine gelince arabanı biraz tanıt mesala model motor gücü km vb gibi ve neye göre çok yakıyo kafandaki oran nedir buna göre neden bulmaya çalışalım daha yardımcı oluruz gibi geliyor


    hoşbulduk değerli abilerim. arabam 2004 admire 1.3 benzinli 19000km de. arabayı 27.12.2006 da aldım. almadan öncede baya araştırmıştım. bu kadar yakacağını tahmin etmiyordum. neye göre çok yakıyo demişsin arkadaşım. teyzemin damadında benim arabamın 2005 i war. onunla konusuyorum dewamlı. şehir içi 210 anca yakıyo dedi. onun arabada 7800km de. benim arabam onun arabasının 1.5 katını yakıyo. serwise gittim bu yüzdüm. 22000 de gel dedi. ayda ortalam 600km yapıyorum. yani 5 ayda anca 22000 olur. benim aklıma bujilerde sorun olabilir diye geliyo. olmazsa değiştireyim diyorum. acaba bujilerden kaynaklanırmı. herkese selamlar. saygılar




  • turker araban servis garanti kapsamında değil ise bu tür değişiklikleri sanayi ortamında daha ucuza yaptırırsın hava filteresi buji veya yakıt elemanlarını değiştir bakamlım nasıl bir sonuç alacaksın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    turker araban servis garanti kapsamında değil ise bu tür değişiklikleri sanayi ortamında daha ucuza yaptırırsın hava filteresi buji veya yakıt elemanlarını değiştir bakamlım nasıl bir sonuç alacaksın

    garanti kapsamında değil. hyundai serwisi tanıdık zaten. haftaya gideceğim zaten.aylık 160-190 arası benzin parası wermek öğrenci adama koyuyor çünkü
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.