Şimdi Ara

HYUNDAI ACCENT BLUE ANA KONU (103. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.385
Cevap
27
Favori
800.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • K.Kahrimancım, ben bunlara anlatamıyorum derdimi.... Şaştım,daha başka nasıl anlatayım. Araba yüksek hızlarda yol tutmuyor, yolda tutunamıyor, virajlarda frene basmanız gerekiyor yoksa kayıyor, frenleri yeterli değil. Benim izlenimim bu, daha nasıl anlatayım bunu başka türlü...



    Yahu ben kullandım aracı, yüksek hızlarada çıktım, virajlarada girdim, frenlerinide test ettim bir hafta boyunca... Ne alaka direksiyon hakimiyeti falan filan bıt cırt ... Alakaya maydonoz...

    Başka sürücü mürücü yok, ben varım, sadece ben kullandım. Bi araçtan indim diğerine bindim. Daha nasıl açık yazarım. Ne alaka direksiyon hakimiyeti falan fiştan... Aynı sürücü, yani ben kullandım.

    Bırakın direksiyon hakimiyetini, hakimiyet tek şöförde bende, birinden indim diğerine bindim. Kaç defa daha yazmam gerekiyor.........

    Ayrıca bence 2010 octavia var, 1.6 mpi, o aracıda kullanıyorum. Araba yol tutuşu,viraj,fren açısından gayet güzel.

    Ama erada aradığımı bulamadım, güven vermedi... Benim izlenimim bu şekilde...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Bir aracın yol tutuşu için aynı anda bu kadar iyi ve bu kadar kötü yorumların gelmesi çok enteresan.


    Geçen yıl ben de Diyarbakır - Mardin - Diyarbakır güzergahında, yani uzun sayılabilecek bir yolda 1.4 benzinli Era kullandım.


    Aracın lastikleri de kabak ötesiydi gerçi ama yol tutuş, daha doğrusu tutamayış ve savruluş üst düzeydeydi.

    Anladığım kadarıyla tüm Accent serisi, B sınıfı standartlarında kullanılması gereken araçlar.


    Düz yolda hızlı gitmek, çabuk hızlanmak, sollamayı çabuk tamamlamak iyi güzel ama herşey bunlardan ibaret değil sonuçta.


    Araçlarımızın limitlerini bilelim, ona göre kullanalım.


    Kazasız belasız sürüşler hepimize.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    K.Kahrimancım, ben bunlara anlatamıyorum derdimi.... Şaştım,daha başka nasıl anlatayım. Araba yüksek hızlarda yol tutmuyor, yolda tutunamıyor, virajlarda frene basmanız gerekiyor yoksa kayıyor, frenleri yeterli değil. Benim izlenimim bu, daha nasıl anlatayım bunu başka türlü...



    Yahu ben kullandım aracı, yüksek hızlarada çıktım, virajlarada girdim, frenlerinide test ettim bir hafta boyunca... Ne alaka direksiyon hakimiyeti falan filan bıt cırt ... Alakaya maydonoz...

    Başka sürücü mürücü yok, ben varım, sadece ben kullandım. Bi araçtan indim diğerine bindim. Daha nasıl açık yazarım. Ne alaka direksiyon hakimiyeti falan fiştan... Aynı sürücü, yani ben kullandım.

    Bırakın direksiyon hakimiyetini, hakimiyet tek şöförde bende, birinden indim diğerine bindim. Kaç defa daha yazmam gerekiyor.........

    Ayrıca bence 2010 octavia var, 1.6 mpi, o aracıda kullanıyorum. Araba yol tutuşu,viraj,fren açısından gayet güzel.

    Ama erada aradığımı bulamadım, güven vermedi... Benim izlenimim bu şekilde...





    hocam sizin demek istediklerinizi anlıyorum. hyundai kullanmasamda taksilerde yolculuk yaparken çok güvensiz bir araç olduğunu tecrübe ettim.

    ek olarak yol tutmayan bir araç kullandım 100-150 km kadar (dacia 1.5 dci) (bursa - karacabey yolu rüzgarlı olmasıylada bilinir) arabanın süspansiyonları çok yumuşak yolda giderken sanki tekerler alttan kayacakmış gibi hissediyorsunuz haliyle hızı düşürüp devam ediyorsunuz.

    burada aracı kullanıp yol tutuyor diyen kitle ya düşük hızda kullanıyor yada eski nesil bir araçtan inip hyundai kullanmış.

    burada ne yazsak açıklayıcı olmuyor , taksicilerle konuşuyorum adamlar bu arabalar şehir içi arabası şehir dışında güven vermiyor diyorlar ama nerede bizim forum ahalisini inandırmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 30 Eylül 2011; 18:49:09 >




  • yaklasik 3 ay dizel era kullandim.kiralikti ama 0 aracti.
    sehiricinde yeterli yol tutus ve yumusak bir surusu vardi.ama yuksek hizlarda ozellikle virajlarda stabilite sorun oluyordu.
    pilotaj önemli muhakkak ama eradaki pilotajla alakali değil.
    şayet blue da bu sorun devam ediyorsa tek diyeceğim,hyundai yuruyen aksam uzerinde daha çok yatırım yapmalı.
  • virajlara era ile temkinli girmelisiniz bu 1
    2 viraja girmeden fren yapılır veya vites düşürülür siz bunu dönerken yapıyorsanız hata..
    3 era nın 100 km hızla durma mesafesi 38 metredir.. iyi karşılaştırın..(freni kötü diyenlere söylüyorum)
    4 esp virajlardaki kaymalarda fayda gösterir..kalkıp ş. içinde pek işe yaramaz..o yüzden açma kapama tuşu vardır.

    dingil mesafesi-iz genişliği, ağırlığı ve sınıfı tüm bunlara etkendir..

    iyi lasitkler bile yüksek ebatlarda daha iyi ttest sonuçları verir. kimse 175 ebat lastiğini teste yollamaz..

    lastik genişliği aracın ağırlığı ile doğru orantılıdır, 1 ebat genişi veya darı makul olabilir ama fazlası iyi olmaz..

    4 tekerin genişliği toplayıp aracın ağırlığına bölün çıkan değer 1.4 ve 1.6 arası ise o lastik makuldur..
    175 lastikli araca 215 lastik takılmaz beygirine bakarak

    era..185x4: 740
    1.4 benzinli....1133 / 740 : 1.53 iyi seçim..sizde kendi araçlarınızı hesaplayın isterseniz sonuç kaç çıkacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 30 Eylül 2011; 19:03:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    virajlara era ile temkinli girmelisiniz bu 1
    2 viraja girmeden fren yapılır veya vites düşürülür siz bunu dönerken yapıyorsanız hata..
    3 era nın 100 km hızla durma mesafesi 38 metredir.. iyi karşılaştırın..(freni kötü diyenlere söylüyorum)
    4 esp virajlardaki kaymalarda fayda gösterir..kalkıp ş. içinde pek işe yaramaz..o yüzden açma kapama tuşu vardır.

    dingil mesafesi-iz genişliği, ağırlığı ve sınıfı tüm bunlara etkendir..

    iyi lasitkler bile yüksek ebatlarda daha iyi ttest sonuçları verir. kimse 175 ebat lastiğini teste yollamaz..

    lastik genişliği aracın ağırlığı ile doğru orantılıdır, 1 ebat genişi veya darı makul olabilir ama fazlası iyi olmaz..

    4 tekerin genişliği toplayıp aracın ağırlığına bölün çıkan değer 1.4 ve 1.6 arası ise o lastik makuldur..
    175 lastikli araca 215 lastik takılmaz beygirine bakarak

    era..185x4: 740
    1.4 benzinli....1133 / 740 : 1.53 iyi seçim..sizde kendi araçlarınızı hesaplayın isterseniz sonuç kaç çıkacak

    benzinli araçta 185 lik yada 195 lik lastik yeterli size katılıyorum ama dizel araç haddinden güçlü olduğu için 185 lik lastik yolda kan ağlatır insana.

    215 lik lastik örnekti 205 lik lastik daha uygun olur.

    lastiğin genişliği sandığınızdan daha önemli

    araba 128 beygir 258 tork eğer siz bu gücü yola 175 lik lastiklerle aktarırsanız lastikler araca ufak gelir , sonrasında virajlarda aracın beygirine bakarak girdiğimiz herangi bir virajda aracın arkası savrulur.

    ama arabaya 205 lik bir lastik taksak daha iyi randıman sağlar ve performansını yola her koşulda aktarabilir virajlarda arkası daha az atar.

    sadece lastik değil tabiki süspansiyonların kaliteside önemli.

    ---

    dediğim savrulma olayları ekstrem durumlarda olacak olaylar (lastik alanı ufalırsa savrulma oranı artar) yoksa test için viraja hızlı girip şarampolde uyanmak dünyanın en aptalca işi olur.

    ----------

    kendi aracım için hesaplayayım

    195 x 4 = 780 alan

    1070 kg

    1070 / 780 = 1.37 oran



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 30 Eylül 2011; 19:16:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    virajlara era ile temkinli girmelisiniz bu 1
    2 viraja girmeden fren yapılır veya vites düşürülür siz bunu dönerken yapıyorsanız hata..
    3 era nın 100 km hızla durma mesafesi 38 metredir.. iyi karşılaştırın..(freni kötü diyenlere söylüyorum)
    4 esp virajlardaki kaymalarda fayda gösterir..kalkıp ş. içinde pek işe yaramaz..o yüzden açma kapama tuşu vardır.

    dingil mesafesi-iz genişliği, ağırlığı ve sınıfı tüm bunlara etkendir..

    iyi lasitkler bile yüksek ebatlarda daha iyi ttest sonuçları verir. kimse 175 ebat lastiğini teste yollamaz..

    lastik genişliği aracın ağırlığı ile doğru orantılıdır, 1 ebat genişi veya darı makul olabilir ama fazlası iyi olmaz..

    4 tekerin genişliği toplayıp aracın ağırlığına bölün çıkan değer 1.4 ve 1.6 arası ise o lastik makuldur..
    175 lastikli araca 215 lastik takılmaz beygirine bakarak

    era..185x4: 740
    1.4 benzinli....1133 / 740 : 1.53 iyi seçim..sizde kendi araçlarınızı hesaplayın isterseniz sonuç kaç çıkacak

    benzinli araçta 185 lik yada 195 lik lastik yeterli size katılıyorum ama dizel araç haddinden güçlü olduğu için 185 lik lastik yolda kan ağlatır insana.

    215 lik lastik örnekti 205 lik lastik daha uygun olur.

    lastiğin genişliği sandığınızdan daha önemli

    araba 128 beygir 258 tork eğer siz bu gücü yola 175 lik lastiklerle aktarırsanız lastikler araca ufak gelir , sonrasında virajlarda aracın beygirine bakarak girdiğimiz herangi bir virajda aracın arkası savrulur.

    ama arabaya 205 lik bir lastik taksak daha iyi randıman sağlar ve performansını yola her koşulda aktarabilir virajlarda arkası daha az atar.

    sadece lastik değil tabiki süspansiyonların kaliteside önemli.



    Bence neyse o,pek fazla oynamamak gerekiyor lastik boyutları ile... Geniş lastik motoru üzer...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bence neyse o,pek fazla oynamamak gerekiyor lastik boyutları ile... Geniş lastik motoru üzer...

    hocam artık motorların torku yüksek olduğu için lastiğin alanı çok geniş olmadıkça sorun yaratacağını sanmıyorum.

    birde masraflar var tabi lastik jant vs. o yüzden bu işlere hiç bulaşmadan başka markalara yönelinebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 30 Eylül 2011; 19:19:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin-C

    Tamam Bende Onu Diyorum Lafı Nasıl Anlıyorsun ? Direksiyona Hakimiyetin Yoksa Aracın Yol Tutuşu Ne Yapsın Oda Biyere Kadar. Sen Burada Kangoo Demedin Connect Dedin Ne Farkeder Oda Aynı. Kaç Kilo Connect 2 Ton Üzerimi ? Bırakın Boş İşler Pesinde Koşmayı. Connect Yerine Atıyorum Sembolün Olsaydı O Daha İyi Yol Tutardı. Neden Çünkü Karşıdaki Araç Hyundai. öyle Bişey Olmasada Var Olur


    Direksiyon hakimiyeti olayı hep aynı zaten,yani bunun söylemenizin anlamı yok... Aynı kişi iki aracı kullanıyor,farklı kişi yok yani...
    Aynı sürücü iki aracı test ediyor. Başka kişiler kullanır o zaman dersin...
    Ben iki aracıda kullandım, aynı el, aynı ayak, aynı refleks...
    İki araç arasındaki farklarıda yazdım.

    Kango ve connect yol tutuşu arasında çok fark var. Aynı değil, test etmenizi öneririm. Sembol değil Symbol olmalı... Symbol kullanmadım,o yüzden bişey diyemeceğim,bilmediğim araç hakkında yorum yapmam doğru olmaz.

    Ben era kullandım ve izlenimlerimi yazdım. Era yol tutuşu,viraj hakimiyeti ve frenleme açısından bana zayıf geldi. Eğer zayıf gelmese idi şirkete alıcaktım,hatta ostim kuruçayırlı ile görüştüm,fiyat konusundada anlaştık. Ama ben güvenemedim,vazgeçtim...


    set arkadaşım boşuna nefesimizi tüketeceğimize accent era'nın testini yapmışlar adamlar ve bak ne demişler

    DECENT HANDLING ...

    www.bsmotoring.com
    Hyundai Verna 1.5 CRDI automatic - One of a kind
    http://www.bsmotoring.com/news/hyundai-verna-15-crdi-automatic-onea-kind/971/2


    bu adamlar bile test edip yol tutuşunun bu kadar iyi olduğunu söylerken lütfen zıplatıyor güvensiz diyerek yabana atmayın

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi over and under -- 30 Eylül 2011; 19:47:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin-C

    Tamam Bende Onu Diyorum Lafı Nasıl Anlıyorsun ? Direksiyona Hakimiyetin Yoksa Aracın Yol Tutuşu Ne Yapsın Oda Biyere Kadar. Sen Burada Kangoo Demedin Connect Dedin Ne Farkeder Oda Aynı. Kaç Kilo Connect 2 Ton Üzerimi ? Bırakın Boş İşler Pesinde Koşmayı. Connect Yerine Atıyorum Sembolün Olsaydı O Daha İyi Yol Tutardı. Neden Çünkü Karşıdaki Araç Hyundai. öyle Bişey Olmasada Var Olur


    Direksiyon hakimiyeti olayı hep aynı zaten,yani bunun söylemenizin anlamı yok... Aynı kişi iki aracı kullanıyor,farklı kişi yok yani...
    Aynı sürücü iki aracı test ediyor. Başka kişiler kullanır o zaman dersin...
    Ben iki aracıda kullandım, aynı el, aynı ayak, aynı refleks...
    İki araç arasındaki farklarıda yazdım.

    Kango ve connect yol tutuşu arasında çok fark var. Aynı değil, test etmenizi öneririm. Sembol değil Symbol olmalı... Symbol kullanmadım,o yüzden bişey diyemeceğim,bilmediğim araç hakkında yorum yapmam doğru olmaz.

    Ben era kullandım ve izlenimlerimi yazdım. Era yol tutuşu,viraj hakimiyeti ve frenleme açısından bana zayıf geldi. Eğer zayıf gelmese idi şirkete alıcaktım,hatta ostim kuruçayırlı ile görüştüm,fiyat konusundada anlaştık. Ama ben güvenemedim,vazgeçtim...


    set arkadaşım boşuna nefesimizi tüketeceğimize accent era'nın testini yapmışlar adamlar ve bak ne demişler

    DECENT HANDLING ...

    www.bsmotoring.com
    Hyundai Verna 1.5 CRDI automatic - One of a kind
    http://www.bsmotoring.com/news/hyundai-verna-15-crdi-automatic-onea-kind/971/2


    bu adamlar bile test edip yol tutuşunun bu kadar iyi olduğunu söylerken lütfen zıplatıyor güvensiz diyerek yabana atmayın

    saygılar


    Kendi gözlerimle gördükten sonra ne diye sağda solda test sonuçları arayayımki...

    Siz kendinizce bulun bişeyler, gönlünüz rahat olsun.

    Ben istemem,güven vermedi...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin-C

    Tamam Bende Onu Diyorum Lafı Nasıl Anlıyorsun ? Direksiyona Hakimiyetin Yoksa Aracın Yol Tutuşu Ne Yapsın Oda Biyere Kadar. Sen Burada Kangoo Demedin Connect Dedin Ne Farkeder Oda Aynı. Kaç Kilo Connect 2 Ton Üzerimi ? Bırakın Boş İşler Pesinde Koşmayı. Connect Yerine Atıyorum Sembolün Olsaydı O Daha İyi Yol Tutardı. Neden Çünkü Karşıdaki Araç Hyundai. öyle Bişey Olmasada Var Olur


    Direksiyon hakimiyeti olayı hep aynı zaten,yani bunun söylemenizin anlamı yok... Aynı kişi iki aracı kullanıyor,farklı kişi yok yani...
    Aynı sürücü iki aracı test ediyor. Başka kişiler kullanır o zaman dersin...
    Ben iki aracıda kullandım, aynı el, aynı ayak, aynı refleks...
    İki araç arasındaki farklarıda yazdım.

    Kango ve connect yol tutuşu arasında çok fark var. Aynı değil, test etmenizi öneririm. Sembol değil Symbol olmalı... Symbol kullanmadım,o yüzden bişey diyemeceğim,bilmediğim araç hakkında yorum yapmam doğru olmaz.

    Ben era kullandım ve izlenimlerimi yazdım. Era yol tutuşu,viraj hakimiyeti ve frenleme açısından bana zayıf geldi. Eğer zayıf gelmese idi şirkete alıcaktım,hatta ostim kuruçayırlı ile görüştüm,fiyat konusundada anlaştık. Ama ben güvenemedim,vazgeçtim...


    set arkadaşım boşuna nefesimizi tüketeceğimize accent era'nın testini yapmışlar adamlar ve bak ne demişler

    DECENT HANDLING ...

    www.bsmotoring.com
    Hyundai Verna 1.5 CRDI automatic - One of a kind
    http://www.bsmotoring.com/news/hyundai-verna-15-crdi-automatic-onea-kind/971/2


    bu adamlar bile test edip yol tutuşunun bu kadar iyi olduğunu söylerken lütfen zıplatıyor güvensiz diyerek yabana atmayın

    saygılar


    Kendi gözlerimle gördükten sonra ne diye sağda solda test sonuçları arayayımki...

    Siz kendinizce bulun bişeyler, gönlünüz rahat olsun.

    Ben istemem,güven vermedi...

    Çok şükür octaviada connectte beni yol tutuşu,fren konusunda memnun ediyor,problemim yok. Erada mutlu etseydi era alırdım,ama ben beğenmedim. Az yakıyor,atik,hızlı,sessiz ama yüksek hızlarda güvenli değil. Virajlarda korktum... Alışmışım octaviaya,connecte...


    objektif test var orada hatta bu test gibi niceleri, sürücü yorumları, pist videoları hatta

    size virajlarda güven vermemiş olması maalesef o aracın yol tutuşu kötüdür anlamına gelmiyor

    B sınıfı bir aracı limitlerinin üzerinde kullanıp hakkını verenler onun değerini biliyor

    kendim 2. araç olarak uzun süre 1.6 era ve sonrasında 1.5 crdi kullandım ve stock lastiklerle 140+ ile girdiğim çok viraj bilirim

    neyse uzatmanın manası yok bence

    iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin-C

    Tamam Bende Onu Diyorum Lafı Nasıl Anlıyorsun ? Direksiyona Hakimiyetin Yoksa Aracın Yol Tutuşu Ne Yapsın Oda Biyere Kadar. Sen Burada Kangoo Demedin Connect Dedin Ne Farkeder Oda Aynı. Kaç Kilo Connect 2 Ton Üzerimi ? Bırakın Boş İşler Pesinde Koşmayı. Connect Yerine Atıyorum Sembolün Olsaydı O Daha İyi Yol Tutardı. Neden Çünkü Karşıdaki Araç Hyundai. öyle Bişey Olmasada Var Olur


    Direksiyon hakimiyeti olayı hep aynı zaten,yani bunun söylemenizin anlamı yok... Aynı kişi iki aracı kullanıyor,farklı kişi yok yani...
    Aynı sürücü iki aracı test ediyor. Başka kişiler kullanır o zaman dersin...
    Ben iki aracıda kullandım, aynı el, aynı ayak, aynı refleks...
    İki araç arasındaki farklarıda yazdım.

    Kango ve connect yol tutuşu arasında çok fark var. Aynı değil, test etmenizi öneririm. Sembol değil Symbol olmalı... Symbol kullanmadım,o yüzden bişey diyemeceğim,bilmediğim araç hakkında yorum yapmam doğru olmaz.

    Ben era kullandım ve izlenimlerimi yazdım. Era yol tutuşu,viraj hakimiyeti ve frenleme açısından bana zayıf geldi. Eğer zayıf gelmese idi şirkete alıcaktım,hatta ostim kuruçayırlı ile görüştüm,fiyat konusundada anlaştık. Ama ben güvenemedim,vazgeçtim...


    set arkadaşım boşuna nefesimizi tüketeceğimize accent era'nın testini yapmışlar adamlar ve bak ne demişler

    DECENT HANDLING ...

    www.bsmotoring.com
    Hyundai Verna 1.5 CRDI automatic - One of a kind
    http://www.bsmotoring.com/news/hyundai-verna-15-crdi-automatic-onea-kind/971/2


    bu adamlar bile test edip yol tutuşunun bu kadar iyi olduğunu söylerken lütfen zıplatıyor güvensiz diyerek yabana atmayın

    saygılar


    Kendi gözlerimle gördükten sonra ne diye sağda solda test sonuçları arayayımki...

    Siz kendinizce bulun bişeyler, gönlünüz rahat olsun.

    Ben istemem,güven vermedi...

    Çok şükür octaviada connectte beni yol tutuşu,fren konusunda memnun ediyor,problemim yok. Erada mutlu etseydi era alırdım,ama ben beğenmedim. Az yakıyor,atik,hızlı,sessiz ama yüksek hızlarda güvenli değil. Virajlarda korktum... Alışmışım octaviaya,connecte...


    objektif test var orada hatta bu test gibi niceleri, sürücü yorumları, pist videoları hatta

    size virajlarda güven vermemiş olması maalesef o aracın yol tutuşu kötüdür anlamına gelmiyor

    B sınıfı bir aracı limitlerinin üzerinde kullanıp hakkını verenler onun değerini biliyor

    kendim 2. araç olarak uzun süre 1.6 era ve sonrasında 1.5 crdi kullandım ve stock lastiklerle 140+ ile girdiğim çok viraj bilirim

    neyse uzatmanın manası yok bence

    iyi forumlar



    Tamam o zaman ben kendi gördüğüme inanmayayım o testlere göre tercih yapayım... :) Süper...

    Ben beğenmedim. Yol tutuşu hoşuma gitmedi,yüksek hızlarda çok tehlikeli,frenleri yeterli değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    virajlara era ile temkinli girmelisiniz bu 1
    2 viraja girmeden fren yapılır veya vites düşürülür siz bunu dönerken yapıyorsanız hata..
    3 era nın 100 km hızla durma mesafesi 38 metredir.. iyi karşılaştırın..(freni kötü diyenlere söylüyorum)
    4 esp virajlardaki kaymalarda fayda gösterir..kalkıp ş. içinde pek işe yaramaz..o yüzden açma kapama tuşu vardır.

    dingil mesafesi-iz genişliği, ağırlığı ve sınıfı tüm bunlara etkendir..

    iyi lasitkler bile yüksek ebatlarda daha iyi ttest sonuçları verir. kimse 175 ebat lastiğini teste yollamaz..

    lastik genişliği aracın ağırlığı ile doğru orantılıdır, 1 ebat genişi veya darı makul olabilir ama fazlası iyi olmaz..

    4 tekerin genişliği toplayıp aracın ağırlığına bölün çıkan değer 1.4 ve 1.6 arası ise o lastik makuldur..
    175 lastikli araca 215 lastik takılmaz beygirine bakarak

    era..185x4: 740
    1.4 benzinli....1133 / 740 : 1.53 iyi seçim..sizde kendi araçlarınızı hesaplayın isterseniz sonuç kaç çıkacak

    benzinli araçta 185 lik yada 195 lik lastik yeterli size katılıyorum ama dizel araç haddinden güçlü olduğu için 185 lik lastik yolda kan ağlatır insana.

    215 lik lastik örnekti 205 lik lastik daha uygun olur.

    lastiğin genişliği sandığınızdan daha önemli

    araba 128 beygir 258 tork eğer siz bu gücü yola 175 lik lastiklerle aktarırsanız lastikler araca ufak gelir , sonrasında virajlarda aracın beygirine bakarak girdiğimiz herangi bir virajda aracın arkası savrulur.

    ama arabaya 205 lik bir lastik taksak daha iyi randıman sağlar ve performansını yola her koşulda aktarabilir virajlarda arkası daha az atar.

    sadece lastik değil tabiki süspansiyonların kaliteside önemli.

    ---

    dediğim savrulma olayları ekstrem durumlarda olacak olaylar (lastik alanı ufalırsa savrulma oranı artar) yoksa test için viraja hızlı girip şarampolde uyanmak dünyanın en aptalca işi olur.

    ----------

    kendi aracım için hesaplayayım

    195 x 4 = 780 alan

    1070 kg

    1070 / 780 = 1.37 oran



    kardeş o zaman bu lastik sizin arabaya büyük..
    geniş lastik virajlarda kuru yolda biraz iyidir ama ıslak, buzlu, karlı, çamurlu yollarda iyi değildir.
    çünkü o çıkan değer yuvarlak hesap lastiğin yere 1 cm lik alanının temas ettiğini varsayarsak,
    cm2 ye bine yüktür..eğer yük azalırsa tabana basmada azalır yani araba havada gidiyor demektir.

    era daki durma mesafesi bugün neredeyse birçok arabada yoktur..100 km hızla 38 metre..
    ve halada frenleri yeterli değil diyen var :)
    + lastiğin gerçek ömrü kim nederse desin 24-30 aydır..30 aydan sonra yol tutuşu azalır 48. ayda bayatlar.

    arkadaşın michelin energy saver lastiği 3.5 yaşında yanakta kılcal çatlaklar başlamış.
    benim era yla gelen pirelli p6000 var aynı şekilde..virajlara hızlı girersem savurma arttı..
    kalkışlarda pati çekmeye başladı..frenlerde abs erken devreye girmeye başladı. çatlak önemli değil,
    lastik bayatladığı an bunları hepsi olur.

    bindiğiniz arabaları üzerindeki lastikle bile değerlendirebilirsniz..viraj ve fren performansını..

    15 gün sonra kışlık lastiklerimi taktıracağım ve 4 yılını tamalayan p6000 lere veda edeceğim..
    mayısta yeni yaz lastiği veya goodyear ın birçok kılastiğini bile testlerde geri bırakan 4 mevsim
    lastiğini alacağım.. yaz alırsamda yeni pirelli P1 almayı düşünüyorum..özellikle milletin methettiği
    michelin en.saver ın 3.5 yıllık halini görünce.. arkadaşta eski kasa opel astra var..o da viraj ve abs nin
    erken devreye girmesinden şikayetçi..benim lastikte diş daha çok çünkü 3 kıştır kar lastiğide var..
    ama lastik bayat neyleyim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 30 Eylül 2011; 21:49:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    virajlara era ile temkinli girmelisiniz bu 1
    2 viraja girmeden fren yapılır veya vites düşürülür siz bunu dönerken yapıyorsanız hata..
    3 era nın 100 km hızla durma mesafesi 38 metredir.. iyi karşılaştırın..(freni kötü diyenlere söylüyorum)
    4 esp virajlardaki kaymalarda fayda gösterir..kalkıp ş. içinde pek işe yaramaz..o yüzden açma kapama tuşu vardır.

    dingil mesafesi-iz genişliği, ağırlığı ve sınıfı tüm bunlara etkendir..

    iyi lasitkler bile yüksek ebatlarda daha iyi ttest sonuçları verir. kimse 175 ebat lastiğini teste yollamaz..

    lastik genişliği aracın ağırlığı ile doğru orantılıdır, 1 ebat genişi veya darı makul olabilir ama fazlası iyi olmaz..

    4 tekerin genişliği toplayıp aracın ağırlığına bölün çıkan değer 1.4 ve 1.6 arası ise o lastik makuldur..
    175 lastikli araca 215 lastik takılmaz beygirine bakarak

    era..185x4: 740
    1.4 benzinli....1133 / 740 : 1.53 iyi seçim..sizde kendi araçlarınızı hesaplayın isterseniz sonuç kaç çıkacak

    benzinli araçta 185 lik yada 195 lik lastik yeterli size katılıyorum ama dizel araç haddinden güçlü olduğu için 185 lik lastik yolda kan ağlatır insana.

    215 lik lastik örnekti 205 lik lastik daha uygun olur.

    lastiğin genişliği sandığınızdan daha önemli

    araba 128 beygir 258 tork eğer siz bu gücü yola 175 lik lastiklerle aktarırsanız lastikler araca ufak gelir , sonrasında virajlarda aracın beygirine bakarak girdiğimiz herangi bir virajda aracın arkası savrulur.

    ama arabaya 205 lik bir lastik taksak daha iyi randıman sağlar ve performansını yola her koşulda aktarabilir virajlarda arkası daha az atar.

    sadece lastik değil tabiki süspansiyonların kaliteside önemli.

    ---

    dediğim savrulma olayları ekstrem durumlarda olacak olaylar (lastik alanı ufalırsa savrulma oranı artar) yoksa test için viraja hızlı girip şarampolde uyanmak dünyanın en aptalca işi olur.

    ----------

    kendi aracım için hesaplayayım

    195 x 4 = 780 alan

    1070 kg

    1070 / 780 = 1.37 oran



    kardeş o zaman bu lastik sizin arabaya büyük..
    geniş lastik virajlarda kuru yolda biraz iyidir ama ıslak, buzlu, karlı, çamurlu yollarda iyi değildir.
    çünkü o çıkan değer yuvarlak hesap lastiğin yere 1 cm lik alanının temas ettiğini varsayarsak,
    cm2 ye bine yüktür..eğer yük azalırsa tabana basmada azalır yani araba havada gidiyor demektir.



    fabrika çıkışı öyle lastiklerin sonradan gidip taktırmadım.

    pololarda 15 inç jant kapaklı modelinde 185/60/r15 lik lastik vardı

    ben orjinal alüminyum jantları ile sipariş ettim 195/55/r15 olarak geldi

    polo klübündeki dizel kullanan arkadaşlarda 205/50/r16 lastik var sorunsuz kullanıyorlar.

    benim arabaya 205 lik lastik fazla kaçar çünkü motoru 85 beygir ve 132 tork motor çekişte zorlanır lastik alanı büyüdüğü için.

    dediğiniz bilgiler doğru fakat 128 beygirlik motora 185 lik lastik kuş gibi geliyor onu kastediyorum.

    mesela corollalara , aurislere bakın

    1.33 100 beygir 128 torkluk corolla ve aurislerde 195 lik lastik var
    1.6 124 beygir 160 torkluk corolla ve aurislerde 205 lik lastik var.

    bu politikayı hyundainin masraf azaltması olduğunu düşünüyorum. çünkü konuştuğumuz değerler arasında çok farklar yok yağmurlu zeminlerde yere olan basınçtaki değişikliğin fazla olacağını sanmıyorum. kaliteli bir yağmur ve kuru hava lastiği bu işin üstesinden gelebilir.

    trafikte olan kazaların 6 da 1 i dengesiz lastik havasından kaynaklanıyor. lastik bu kadar önemliyken kuş gibi lastiklerle şeytan ile oynamaya gerek yok bence.




  • citroen c4 ile zar zor geçtim Ankara otobanında 2008 1,6 HDİ C4 .iyi gidiyor hyundai
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SDT 34

    citroen c4 ile zar zor geçtim Ankara otobanında 2008 1,6 HDİ C4 .iyi gidiyor hyundai

    Hakikaten iyi gider... Çok hızlı,az yakıyor ve sessiz...
  • quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadyrbek

    Zaten, bu aralar Blue ile ilgili bir şeyler yazsam başka forumda hemen hesabım kapatılıyor, yazılarım siliniyor. burdaki forumda ancak nefes alabiliyorum.

    Sonuç olarak, sadece uyarıyorum.
    ister alın ister almayın blue. benden bir şey eksilmez.
    accent blue sürenlerin %90 'ı " uzun yola çıkılmaz bu arabayla" diyorlar.
    zaten %10 u da, sadece şehir içi sürüyorlarsa, seslerini çıkarmıyorlar.

    HYUNDAI ASSANa da yazdım. zaten böyle firmalar, sattıkları malın arkasından durmuyorlar.
    kiralayan şirket ne yapsın. ASSANa yönlendirdiler. eğer bayilerde yoksa belki ondan durdurmuşlardır.
    2007de VW bütün caddy sahiplerini aradı servise getirmelerini söyledi, ve fabrikasyon hatası olan bir parçayı ücretsiz değiştirdiler.
    bunlar ise, yazına bir laf yazıyla bile cevap veremeyecekler kadar aciz.


    O Zaman İspat Edin . Bende Yazarım Accentin Civicin Fiestanın Golfün şusu Var Busu Var. Aslı Olmadıktan Sonra Yazsak Ne Fayda..
    Ama Assanın İlgisizligi Doğrudur. Peki Araci Kiraladınız Sizmisiniz Assanla Muhattap ? Araç Sizin Değil Neden Bu Kadar Peşinden Koşuyorsunuz ki ?


    başka firmadan kiraladık ama o adamlar ne desin. - biz üretmiyoruz, biz filo firmasıyız. derdinizi HYUNDAYI ASSANa iletin diyorlar. araç 3 sene benim olcak. 3 sene o kadar yolu o arabayla geçeceğiz. herhalde TRde benim kadar gezen kimse yoktur. arabayla gitmediğim dolaşmadığım 5-6 il kaldı sadece. artık yollar iyi ama, yinede karda yağmurda bu arabayla çekilmeyeceği için pişmanız.
    neyi ispat edelim? accent bluenun en kotu yol tuttuğunumu?
    daha yeni sürücü değilim. 24 saat içinde 3 defa astranın deposun doldurup 3 yere servis verip 24 saat icinde hic uyumadan tekrar istanbula gelmis adamım. geldiğimde de 2000 kmyi geciyordu.
    Türkiyede her yolu gördüm. Erzurum istanbul arası kaç km dedikleri zaman 1200km civarı diye ezbere söylerim. sadece Türkiyede değil avrupada, rusyada kiraladığım arabalarla gezdim.
    6 yılda belki 300.000 km yaptım. 4 sene öncesine kadar yollar böyle değildi. Başbakan diyor ya, Cumhuriyet tarihinden beri bize kadar sadece 6.000 km ayrılmış yollar vardı, sadece biz 13.000 km yol yaptık. evet doğru. o yolları yapan asfalt plantlarına gidiyorum. fabrikalara gidiyorum.
    en fazla 3 ayda arabayı 15.000km bakıma sokuyoruz ki kiralıyoruz. bizim bindiğimiz araba 3 yıldan sonra yorulmuş oluyor zaten.

    Sivastan kahraman maraşa o virajlı dağların arasındaki yoldan indinizmi hiç?
    Malatyadan karlı yollarda adıyaman, diyarbakıra gittim.
    En ilginci, Balıkesirden Çanakkale Bigaya Atatürkün yaptırdığı yoldan gittim, en güzeli de o yollardı.
    ama bu blue ile yollar o kadar kolay gelmeyecek gibi.

    kangoyu da, connecti de, bütün arabaları bilirim. tabiki connect daha iyi. bastınmı koltuğa yapıştırır. ben sadece sürdüğüm en kötü araba kango olsa gerek diye geziyordum. hız yaptığınızda içinde daha kötü hissettiren blue varmış. kangoyu daha fazla zaten basamıyorsun, zaten 85mi 75mi beygir. ama sen gel 128 beygirlik motor yap, sonrada yol tutmayan, korkutan araba yap.




  • sadyrbek afedersin de bir kez olsun blue kullanmış ve 160 basmış olsan şu yorumu yapmazsın ki o araç 200'le giderken bile hala gaza tepki veriyor

    akıl var mantık var aracın üzerinde hyundai'nin mode versiyonu diye kakaladığı 14 jant ve lastik var

    prime modelinde 16 jant 195 50 lastik var 160'la bile sessiz ve sorunsuz süzülüyor araç ve sollamalarda da sorun yaratmıyor

    istersen sen 10 milyon km yap B sınıfı diğer araçları kullanıp bununla kıyaslamadan lütfen yorum yapma

    herkezin düştüğü hata bu aracı C sınıfı ile karşılaştırmak

    onu da geçtim connect gibi yük amaçlı ticariyle aynı kefeye koymak da neyin nesi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi over and under -- 30 Eylül 2011; 22:30:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    fabrika çıkışı öyle lastiklerin sonradan gidip taktırmadım.

    pololarda 15 inç jant kapaklı modelinde 185/60/r15 lik lastik vardı

    ben orjinal alüminyum jantları ile sipariş ettim 195/55/r15 olarak geldi

    polo klübündeki dizel kullanan arkadaşlarda 205/50/r16 lastik var sorunsuz kullanıyorlar.

    benim arabaya 205 lik lastik fazla kaçar çünkü motoru 85 beygir ve 132 tork motor çekişte zorlanır lastik alanı büyüdüğü için.

    dediğiniz bilgiler doğru fakat 128 beygirlik motora 185 lik lastik kuş gibi geliyor onu kastediyorum.

    mesela corollalara , aurislere bakın

    1.33 100 beygir 128 torkluk corolla ve aurislerde 195 lik lastik var
    1.6 124 beygir 160 torkluk corolla ve aurislerde 205 lik lastik var.

    bu politikayı hyundainin masraf azaltması olduğunu düşünüyorum. çünkü konuştuğumuz değerler arasında çok farklar yok yağmurlu zeminlerde yere olan basınçtaki değişikliğin fazla olacağını sanmıyorum. kaliteli bir yağmur ve kuru hava lastiği bu işin üstesinden gelebilir.

    trafikte olan kazaların 6 da 1 i dengesiz lastik havasından kaynaklanıyor. lastik bu kadar önemliyken kuş gibi lastiklerle şeytan ile oynamaya gerek yok bence.

    sizn ki biraz sportif modifiye olmuş..hyundai ninde var öyle opsiyonları..
    175 yerine alüminyum jantla 195 e çıkıyor..ama bu opsiyon dizelde var sanırım..
    ve araba malum ağırlaşıyor..

    polo dizel den bahsetmişsiniz en 60 kg ağırdır sizin arabadan..lasitklerin büyümesi normal..
    sizin arabanın hakkı 185..polo dizelinkide 195..tir..

    son 2 cümlenizdeki örneklerde yine araçların ağırlığıyla doğru orantılıdır.
    baktım şimdi siteye..1.33 1265, 1.6 1300 kg..hespine 205 lastik koymuşlar
    hesaplayınca değer 1.55 diğerinde 1,58 çıkıyor hesap aynı yani..
    biraz araç spor görünsün diye ince yanak geniş teker takılır çünkü çevre uzunluğu aynı olmalı lastiğin
    yoksa km saati yanlış gösterir..215 takılsa..değer 1.51 e düşüyor..yani buda normal değer..
    1.4 ün altına düşmedikçe risk oluşturmaz..

    slm lar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    sadyrbek afedersin de bir kez olsun blue kullanmış ve 160 basmış olsan şu yorumu yapmazsın ki o araç 200'le giderken bile hala gaza tepki veriyor

    akıl var mantık var aracın üzerinde hyundai'nin mode versiyonu diye kakaladığı 14 jant ve lastik var

    prime modelinde 16 jant 195 50 lastik var 160'la bile sessiz ve sorunsuz süzülüyor araç ve sollamalarda da sorun yaratmıyor

    istersen sen 10 milyon km yap B sınıfı diğer araçları kullanıp bununla kıyaslamadan lütfen yorum yapma

    herkezin düştüğü hata bu aracı C sınıfı ile karşılaştırmak

    onu da geçtim connect gibi yük amaçlı ticariyle aynı kefeye koymak da neyin nesi



    @over and under

    arkadaşım adam bildiğin yılların şöförü niye yalan söylesin ki ?

    fabrika 128 beygirlik arabaya 14" jant koyuyorsa bu fabrikanın hatasıdır hala daha savunulacak bir kulp buluyorsunuz.

    ---

    @mdmrx

    aynen spor modifiye gibi oldu. zaten polonun süspansiyonları orta sertlikte gerektiğinde spor sürüşlerede uygun bir araç .




  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.